Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Fee_ schreef:Wat ik trouwens nog mee wil geven over die luiers. Wees echt mega duidelijk in je communicatie. Jij hebt doorgegeven dat je luier mt 1-2 aan wil hebben bij je kind. Ik zou dat dan opvatten als mt 1 of mt 2 want wij hebben geen combi maten.
Het zijn kleine dingetjes, maar ze kunnen het verschil maken.
Ook geen je in je do/don't aan dat je niet wil dat er onverantwoorde dingen gebeuren. Maar ook dat is voor de een anders dan de ander.
De een vind het onverantwoord als een kind probeert op de stoel te klimmen, de ander ziet dat juist als ontdekken en ziet er geen of minder gevaar in.
Corelli schreef:Denk je dat het je gaat lukken om het gesprek met een open blik in te gaan?Waardoor je ook kunt horen waarom ze gehandeld hebben zoals ze gehandeld hebben?
En ik herhaal mn vraag nog een keer: ben je bekend met therapeutisch flesvoeden?
Talietjuh schreef:Wat vinden jullie echt belangrijk van kinderopvang?
Talietjuh schreef:Anoniem schreef:Oh geloof me, ik heb het gelezen. Ik heb gelezen dat je luiers had meegegeven (maar waarschijnlijk te weinig want hij had toch weer een 1 aan toen hij thuis kwam?). Winterslaapzak omdat het raam zeker een halve meter open staat.. als je merkt dat dat te warm is met kleding aan geef je toch gewoon een dunnere mee? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken om zo’n strijd aan te gaan?
Jij bent degene die weet hoe warm of koud je kindje aangekleed moet worden hoor. Niet zij...
Ik vind het nogal wat om alles op de opvang af te schuiven...
Tsja en zeuren om een luier maat vind ik gewoon aanstelleritus. Hij gaat er absoluut niet dood van, zal hooguit wat sneller verschoont moeten worden omdat hij vol zit
Dit komt op mij negatief over. Ervanuitgaan dat ik te weinig luiers mee geef, mij gelijk een aansteller noemen.
Voor de rest zit er wel fijne feedback van andere bokkers tussen. Bedankt daarvoor.
Edit voedingschema had ik idd al doorgegeven. Kind dik in de slaapzak mee geven voor een autoritje, daar kun je toch v bedenken dat dat niet handig is. Net als heel veel voeding geven terwijl het kindje om de 3 uur drinkt en borstvoeding krijgt. Zijn maagje moet nog wennen aan kunstvoeding. Dat is ook beetje logisch denken vind ik
Edit hun zijn de profs toch!
Echwel schreef:Ik heb sterk het gevoel dat niemand in jouw ogen het goed kan doen met jouw kindje..
Zelfs je vriend niet, omdat hij niet weet met de warmte zoals je schreef.
Ik denk dat je toch meer moet leren loslaten.
Laat je je kindje wel eens bij opa en oma en daar evt ook slapen..
PK_L schreef:Talietjuh schreef:Wat vinden jullie echt belangrijk van kinderopvang?
Ik sla even een deel van de discussie over, sorry hiervoor maar ik wilde hier toch nog even op reageren: bij kinderdagverblijf nr.1 hadden ze maar een x aantal bedjes die bedoeld waren voor de babygroep én de peuters. Dit waren er lang niet genoeg voor ieder kindje, waardoor het kindje ook niet altijd zijn eigen ritme kon volgen maar soms moest wachten tot er een bedje vrij kwam.
Het kinderdagverblijf waar we nu zitten heeft meerdere slaapkamers waar (op de babygroep) voor ieder kindje een 'eigen' bedje staat voor die dag. Achteraf qua hygiëne ook wel een stuk prettiger.
Dit was iets waar ik vooraf nooit over na had gedacht en toen we gingen kijken ter oriëntatie ook niet mee had genomen in de overweging. Maar de slaapmogelijkheden en daarmee de kwaliteit van slaapjes zijn zoooo belangrijk bij die kleintjes dat ik dit nu wel aan iedereen wil meegeven hier echt kritisch op te zijn.
Fee_ schreef:Op mijn werk zal ik dat nooit doen, want dat komt ook gewoon niet voor. Maar verder zie ik er ook niet enorm gevaar in hoor, als de maxicosi niet op het randje staat en het kind goed vastzit. Zo zie je maar dat iedereen er anders naar kijkt.
En je hoeft het voor mij ook niet te uit te schrijven, maar wil je mee geven dat je in de verbale communicatie ook gewoon echt duidelijk moet zijn. Wat voor jou vanzelfsprekend is, hoeft voor een ander niet zo te zijn.
Ik hoop echt dat je je emoties wat kan laten zakken, waardoor je rustig het gesprek aan kan gaan. Want zoals je nu vaak reageert ben ik bang dat het gesprek je juist nog vervelender gaat laten voelen.
Talietjuh schreef:Anoniem schreef:Oh geloof me, ik heb het gelezen. Ik heb gelezen dat je luiers had meegegeven (maar waarschijnlijk te weinig want hij had toch weer een 1 aan toen hij thuis kwam?). Winterslaapzak omdat het raam zeker een halve meter open staat.. als je merkt dat dat te warm is met kleding aan geef je toch gewoon een dunnere mee? Hoe moeilijk wil je het jezelf maken om zo’n strijd aan te gaan?
Jij bent degene die weet hoe warm of koud je kindje aangekleed moet worden hoor. Niet zij...
Ik vind het nogal wat om alles op de opvang af te schuiven...
Tsja en zeuren om een luier maat vind ik gewoon aanstelleritus. Hij gaat er absoluut niet dood van, zal hooguit wat sneller verschoont moeten worden omdat hij vol zit
Dit komt op mij negatief over. Ervanuitgaan dat ik te weinig luiers mee geef, mij gelijk een aansteller noemen.
Voor de rest zit er wel fijne feedback van andere bokkers tussen. Bedankt daarvoor.
Edit voedingschema had ik idd al doorgegeven. Kind dik in de slaapzak mee geven voor een autoritje, daar kun je toch v bedenken dat dat niet handig is. Net als heel veel voeding geven terwijl het kindje om de 3 uur drinkt en borstvoeding krijgt. Zijn maagje moet nog wennen aan kunstvoeding. Dat is ook beetje logisch denken vind ik
Citaat:Om erachter te komen of ik nou echt zo'n zeurkous ben en om te leren van jullie verhalen open ik dit topic.
dromertje2 schreef:Talietjuh schreef:
Als je het zo nauw bekijkt kan je ook stellen dat de verantwoordelijkheid stopt bij overhandiging bij de deur. Wat daarna gebeurd is jullie verantwoordelijkheid, papa heeft hem zo in de auto gezet, hij had de slaapzak ook uit kunnen doen en dan was hij niet te warm thuis gekomen.
Bedoel maar je kan constant mer de vinger wijzen terwijl als je er een beetje objectiever naar kijkt, het toch een beetje anders ligt.
Laura82 schreef:Ik ben meestal heel tevreden geweest over ons kdv. Altijd goede communicatie over en weer over de hoeveelheid voeding, slaapjes, keuzes die ze gemaakt hadden etc. Een keer aanvaring gehad met een leidster (maar achteraf gezien lag dat denk ik meer aan mijn hormonen). Als ik ergens minder blij mee was altijd aan kunnen geven en dan werd dat goed opgepakt.
Er was de mogelijkheid tussen de middag warm te eten, wat erg fijn voor ons was toen ze wat groter werden, omdat we de kinderen pas rond 6 uur ophaalden dus ze waren eigenlijk altijd te moe om te eten. Er werd altijd vers en gezond gekookt, heel fijn.
Mijn zoon was een huilbaby, en ik had er echt enorm veel moeite mee om hem weg te brengen. Want tsja, ik snap ook best dat ze niet de hele dag met hem kunnen rondsjouwen, en was bang dat hij daar dus alleen maar zou huilen. Maar het tegendeel was waar, hij huilde daar juist veel minder dan thuis. Ze zijn gaan uitproberen wat hij prettig vond, en het liefst was hij midden in de drukte van de peuters, lekker om zich heen kijken. Slapen wilde hij het liefst in de wagen, vonden ze helemaal prima. Ze hebben wat rondjes gewandeld op het pleinmaar vooral waren ze dol op hem en als hij lekker bij ze wilde liggen, dan gebeurde dat ook gewoon
Anoniem schreef:Ik noem je geen aansteller omdat je bij wijze van te weinig luiers mee hebt gegeven maar omdat je zeurt over een verkeerde maat wat gewoon geen kwaad kan voor je kindje... Hoeveelheid luiers mee geven vind zelfs ik nog lastig dus ik kan mij heel erg goed voorstellen dat kersverse moeders die hun kindje voor de eerste week naar de opvang doen, te weinig luiers mee geven.
Je hebt zelf om deze discussie gevraagd btw..Citaat:Om erachter te komen of ik nou echt zo'n zeurkous ben en om te leren van jullie verhalen open ik dit topic.
(Ik vind dus wat betreft de luiers en de slaapzak van wel, voeding heb je wel gelijk wat mij betreft)
Maar ik merk überhaupt dat ik een andere mening heb dan meerdere vanuit dit topic. Ook wat betreft ritme etc. Baby leeft in ons ritme, niet wij in de hare. Ze slaapt waar en wanneer het ons uit komt en dat werkt voor ons hartstikke goed en wij hebben een ontzettend lief en makkelijk kind.
Denk wel dat dat ook een verschil is tussen eerste of tweede kind. Met een peuter erbij kun je niet zeggen ‘van 9 tot 11 slaapt de baby, van 12 tot 14 de peuter, van 16 tot 18 weer de baby en om 19 uur gaan ze allebei de nacht in’ dan heb je dus over de dag heen 3 uurtjes de tijd om buitenshuis je dingen te doen.
Baby slaapt als het moet maar in de maxi cosi of draagdoek onderweg of stuur je zo zodat ze ook slaapt tijdens het peuter slaapje. Of de peuter juist tijdens het baby slaapje.
Je zegt wel dat ik hier de negatieve ben, maar ik vind mezelf juist een realistisch persoon en jouw voornamelijk negatief overkomen.
Inderdaad zoals Echewel zegt ‘niemand kan het in jouw ogen goed doen voor jouw kindje’