Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Precies hetzelfde met wifi. Niet iedereen krijgt mijn wifiwachtwoord, degenen die het hebben vertrouw ik en daarvan weet ik ook dat ze geen gekke dingen zullen uithalen (of uberhaupt kunnen uithalen).
LWDaisy schreef:ingvdh schreef:Ik denk dat het hem in de naam "wachtwoord" zit.
Als het nu "toegangswoord voor gebruik wifi" had geheten, was het dan anders?
Ja, volgens mij wel!
Memories schreef:Een wachtwoord is voor mij gewoon een code die iets dusdanig afschermt dat niet zomaar iedereen er bij kan. Waar het wachtwoord voor is en wie ‘zomaar iedereen’ is maakt voor mij alle verschil in wachtwoorden wel of niet delen. Jouw redenatie en het starre vasthouden aan de definitie voelt voor mij wel heel krampachtig aan, maar ik begrijp heel goed waar die vandaan komt gezien de ervaringen die je omschrijft. Ik denk alleen niet dat je kan verwachten dat het gros van de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben meegemaakt er net zo over denken.
LWDaisy schreef:Memories schreef:Een wachtwoord is voor mij gewoon een code die iets dusdanig afschermt dat niet zomaar iedereen er bij kan. Waar het wachtwoord voor is en wie ‘zomaar iedereen’ is maakt voor mij alle verschil in wachtwoorden wel of niet delen. Jouw redenatie en het starre vasthouden aan de definitie voelt voor mij wel heel krampachtig aan, maar ik begrijp heel goed waar die vandaan komt gezien de ervaringen die je omschrijft. Ik denk alleen niet dat je kan verwachten dat het gros van de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben meegemaakt er net zo over denken.
Kan heel goed kloppen!
Anderzijds zijn er wel mensen die een sleutel van mijn voordeur hebben. Die de code van mijn bankkaart hebben, die ik ook gewoon mijn bankkaart meegeef. Maar die dingen geef ik dan meer uit mezelf dan dat een ander er om vraagt.
Krampachtig in de relatie - ik en mijn vriend kunnen letterlijk over alles praten. Ik zou onze relatie zéker niet als krampachtig omschrijven, maar ik begrijp wel dat mensen dat zo ervaren, of er meer achter zoeken dat wij elkaars wachtwoorden niet kennen. Het is maar goed dat ik en hij er op dezelfde manier over denken
LWDaisy schreef:Het gaat er bij mij om dat er gevraagd wordt een wachtwoordt te geven.
LWDaisy schreef:Memories schreef:Een wachtwoord is voor mij gewoon een code die iets dusdanig afschermt dat niet zomaar iedereen er bij kan. Waar het wachtwoord voor is en wie ‘zomaar iedereen’ is maakt voor mij alle verschil in wachtwoorden wel of niet delen. Jouw redenatie en het starre vasthouden aan de definitie voelt voor mij wel heel krampachtig aan, maar ik begrijp heel goed waar die vandaan komt gezien de ervaringen die je omschrijft. Ik denk alleen niet dat je kan verwachten dat het gros van de mensen die dat waarschijnlijk niet hebben meegemaakt er net zo over denken.
Kan heel goed kloppen!
Anderzijds zijn er wel mensen die een sleutel van mijn voordeur hebben. Die de code van mijn bankkaart hebben, die ik ook gewoon mijn bankkaart meegeef. Maar die dingen geef ik dan meer uit mezelf dan dat een ander er om vraagt.
Krampachtig in de relatie - ik en mijn vriend kunnen letterlijk over alles praten. Ik zou onze relatie zéker niet als krampachtig omschrijven, maar ik begrijp wel dat mensen dat zo ervaren, of er meer achter zoeken dat wij elkaars wachtwoorden niet kennen. Het is maar goed dat ik en hij er op dezelfde manier over denken
senna21 schreef:Dat je partner of een andere naaste niet bij je inloggegevens kan, kan - voor zover ik weet toch ook wel nare gevolgen hebben.
Ik zie nog steeds het FB-account van iemand die al tijden geleden is overleden; onlangs werd ze nog door een paar mensen gefeliciteerd met haar verjaardag....
En wat doe je met bankzaken, en andere formele communicatie?
anjali schreef:Brainless schreef:Mijn vriendin die hier binnen komt lopen is voor mij echt niet meer bezoek.
Zij heeft zeer beperkt internet op haar mobiel en heeft hier gewoon wifi.
Samen kijken we ook leuke filmpjes (zowel op mobiel, laptop, tv) kijken voor de fun naar huizen en leuke paarden enz.
Maar zij is hier rustig de hele middag, gewoon voor de gezelligheid.
Als ik met een ander samen op de computer wil kijken dan log ik zelf in.Bewaak je privacy door nooit iemand zonder urgente reden je wachtwoorden te geven.En,ook vriendschappen en relaties kunnen uitgaan en soms keren mensen zich dan tegen je.
Brainless schreef:Wat zou iemand doen met ons wifiwachtwoord?
Tja ze kan hem aan een ander geven, maar degene moet op ons erf staan om daar gebruik van te kunnen maken.
En ja vriendschappen kunnen veranderen/kapot gaan, dan kan ze alsnog gewoon bij ons binnenlopen want de deur is hier altijd open

Carol_Beer schreef:Nou zonder wifi kan je nie zoveel met je telefoon, like als je tiktoks wil maken of snapchatten dan heb je gewoon wifi nodig dus is t best logisch dat je t vraagt??
Je bent tenslotte vrienden en daar deel je toch ook gewoon eten en drinken mee, dus waarom geen internet![]()
![]()
Volgens mij is dit een beetje ouwe wijven praat (ok boomer geval), want n wachtwoord heb je zodat niet iedereen erin kan, alleen de mensen wie je t toestaat. Dat mn vriendin of buurvrouw de sleutel van mn huis krijg wil nie zeggen dat de hele wereld kan inbreken via slot.
Slaat staart noch kop
Waarom ga je bij iemand op bezoek om vervolgens met een ander te snapchatten?
)
)