Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:02

Liezel1 schreef:
Eerlijk gezegd zie ik 1 grote rode lijn door de berichten van TS:
Deze groep kan zich niet verplaatsen in iemand anders, toont geen empathie en wringt zich in bochten om de eigen wil door te drijven.
Gezond verstand ontbreekt volledig.....

Doet me denken aan de serie : The Big Bang Theory, en dan vooral Sheldon.

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:31

Keet schreef:
purny schreef:

Ze mogen nog steeds niet zonder jouw toestemming naar binnen.

Dat verschilt dus ;) er zijn een hoop omstandigheden waar het niet mag. Maar onder de huidige noodverordeningen en aangepasten APV (opgelegd door de burgemeester) zijn er ook een aantal punten waarbij het dus wel mag. Zoals in sommige gemeenten bij klachten van overlast ect ect

Dat blijf je nu de hele tijd roepen, maar je weet helemaal niet of dat in dit geval ook zo is. Dus een beetje nutteloos om dit steeds te benoemen?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:40

Citaat:
Artikel 6:3 Binnentreden woningen

Zij die zijn belast met het toezicht op de naleving of de opsporing van een overtreding van de bij of krachtens deze verordening gegeven voorschriften welke strekken tot handhaving van de openbare orde of veiligheid of bescherming van het leven of de gezondheid van personen, zijn bevoegd tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner.

https://decentrale.regelgeving.overheid ... 23_15.html

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:50

Keet schreef:
Citaat:
Artikel 6:3 Binnentreden woningen

Zij die zijn belast met het toezicht op de naleving of de opsporing van een overtreding van de bij of krachtens deze verordening gegeven voorschriften welke strekken tot handhaving van de openbare orde of veiligheid of bescherming van het leven of de gezondheid van personen, zijn bevoegd tot het binnentreden in een woning zonder toestemming van de bewoner.

https://decentrale.regelgeving.overheid ... 23_15.html

Dan zeg mij maar eens om welke voorschriften het gaat uit de verordening in dit geval? Of wat voor probleem is er van openbare orde of veiligheid of beschermen van het leven of de gezondheid van personen? Ik ben erg benieuwd.

xxCYNNxx

Re: Gedoe met de buurman/ politie (geluidsoverlast/ corona)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 12:58

nou idd, dat slaat puur op bv een bewoner die onwel is geworden en niet in staat is de deur te openen. Of in gevallen van geluiden die wijzen op bedreiging; bv iemand is druk bezig zijn/haar huisgenoot/partner total loss te slaan of erger.

Een studentenfeestje die qua geluid uit de hand loopt valt daar echt niet onder.

Temeraire

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 13:52

Ayasha schreef:
Dat hebben ze ook. Gezien zeker de jongere studenten nog maar net goed in de adolescentie zitten hebben ze gewoon een andere denkwijze dan de gemiddelde volwassene. :) Daar kunnen zij overigens ook niets aan doen. Dat is hoe de ontwikkeling van ons brein loopt. En nee, zelfs niet proberen, ja, jij hebt die ontwikkeling ook door gemaakt. ;) Niemand komt daar onder uit, als je die niet door gemaakt had, zou je nu ontwikkelingsachterstand hebben en niet in staat zijn om op een volwassen manier te denken.

De tuin wellicht al heb ik daar ook mijn twijfels over, maar niet het huis. ;)

Dit is wel echt zo inderdaad :) Ik heb hier over gelezen en ik merk het zelf ook bij jongeren rond de 18-20.
Gebrek aan intelligentie zoals hier wordt aangehaald? Dat niet, ze zullen gerust intelligent zijn, maar wel kunnen ze nog minder goed de gevolgen en de invloed die zij daar op hebben overzien.
Ik denk in die zin dat TS echt wel met de beste intenties bezig is, en niet denkt schijt aan de rest, maar dat ze oprecht niet goed hebben ingeschat dat wat ze nu doen niet handig is.

Dan blijft het wel bijzonder dat ze hier alsnog mee doorgaan. Als je beseft dat het niet handig was, neem dan ook je maatregelen en ga niet alsnog met 18 man in huis zitten.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:01

Temeraire schreef:
Dit is wel echt zo inderdaad :) Ik heb hier over gelezen en ik merk het zelf ook bij jongeren rond de 18-20.
Gebrek aan intelligentie zoals hier wordt aangehaald? Dat niet, ze zullen gerust intelligent zijn, maar wel kunnen ze nog minder goed de gevolgen en de invloed die zij daar op hebben overzien.
Ik denk in die zin dat TS echt wel met de beste intenties bezig is, en niet denkt schijt aan de rest, maar dat ze oprecht niet goed hebben ingeschat dat wat ze nu doen niet handig is.

Dan blijft het wel bijzonder dat ze hier alsnog mee doorgaan. Als je beseft dat het niet handig was, neem dan ook je maatregelen en ga niet alsnog met 18 man in huis zitten.

Minder gehoorzaam aan de regels is ook iets wat zo'n groep kenmerkt. Ze zijn in de leeftijd dat ze de regels nu eenmaal graag tot het uiterste rekken. Zeker omdat de meeste nog niet zo lang zonder ouderlijk toezicht zijn kunnen ze een behoorlijk eind oprekken. Zo ver dat ze niet eens meer weten waar ze zijn begonnen. Vervolgens kunnen ze inderdaad de gevolgen niet zo goed zien, zich nog niet zo goed verplaatsen in mensen en denken ze vaak ook nog dat ze onsterfelijk zijn.

Kijken ze over 10 jaar hierop terug en dan denken ze, god wat waren wij stom...

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:09

Temeraire schreef:
Ik heb hier over gelezen en ik merk het zelf ook bij jongeren rond de 18-20.

Huh, eerst was het 12 tot 16 jaar en nu is het al naar boven geschroefd tot 20 jaar?!!
Worden we dan serieus dommer met elke generatie?
Over 10 jaar kan je je consequenties niet overzien als je 30 bent?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:13

Onali schreef:
Temeraire schreef:

Huh, eerst was het 12 tot 16 jaar en nu is het al naar boven geschroefd tot 20 jaar?!!

? Je hersenen zijn pas rond je 24e uitgegroeid. Vooral het plekje wat gaat over langetermijnvisie en planning is laat compleet.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:17

MarlindeRooz schreef:
Onali schreef:

? Je hersenen zijn pas rond je 24e uitgegroeid. Vooral het plekje wat gaat over langetermijnvisie en planning is laat compleet.

En toch mbt consequenties.

Als je als kind iets heets vast pakt laat je het een 2de keer.

Waarom snap je dan als 18+ jarige dan niet dat als de politie 1 keer aan de deur komt dat het dan verstandiger is om een 2de keer te voorkomen.

Fifo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:20

Lijkt mij dat die vergaderingen gewoon een goede smoes zijn om te kunnen zuipen. :+ Dat is online toch een stuk minder gezellig. 8)7 Mijn huisgenoot heeft het zo geregeld, dus we doen het zo. >;) Lijkt mij dat dit makkelijk a la minute nog aangepast kan worden naar een online vergadering.

Ongelofelijk dat er in deze situatie waar het overal alleen nog maar over corona gaat, nog steeds mensen zo omgaan met de maatregelen. Alsof deze niet voor hun gelden. :n

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:31

Pfoeh, ik ben student in Enschede en ik heb dit toch wel echt met verbazing gelezen. Contact onderling in huis hebben wij wel, maar verder proberen wij echt wel afstand te houden van iedereen en ons aan de regels te houden. Misschien nog wel strenger, we nodigen max. 3 mensen uit per keer (huis van 15 studenten op de campus) en dan moeten ze op de bank in de woonkamer waar afstand gehouden kan worden. En het moet op tijd gecommuniceerd worden met de rest van het huis.

Qua puntje geluidsoverlast, ga naar de horeca als je huisgenoten graag met mensen buiten het huis bier willen drinken. Ik woon op de campus en geloof me, groepen van 5 man kunnen al heel veel lawaai maken (raam-dicht-en-oordoppen - lawaai) Ik neem in ieder geval aan dat 'vergaderen met een biertje' niet zozeer echt om het 'vergaderen' ging. De Vluchte is gewoon open en heel ruim, maar de Beiaard heeft ook nog ruimte doordeweeks of pak een terrasje. Ja, is iets duurder, maar wel stukken schappelijker.

BaileyMix schreef:
Ik denk vooral dat de key hier 'dispuut' is. Want dat zijn toch wel bijna zonder uitzondering vervelende, luidruchtige lui.

Hahah en thanks voor het compliment :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 14:35

Onali schreef:
Temeraire schreef:

Wie heeft ooit 12-16 jaar beweerd?
Dat is puberteit. Geen adolescentie.
De hersenen ontwikkelen tot 25.

En nee. Een kind leert ook niet na één keer iets warm vast pakken zelf om het opnieuw te doen. De ouders voorkomen dat veelal en proberen het te leren dat niet meer te doen. In de adolescentie begint het abstract denken zich pas echt te ontwikkelen. Dat gaat gepaard met vrijwel alle gedragingen die hier ten toon gespreid worden. :)

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 17:58

Heb het al van iemand anders gelezen . Maar het zou jullie sieren als je allemaal 2 euro Neerlegd en een grote bos bloemen voor de buurman haalt. Met een kaart eraan dat jullie gewoon niet goed nagedacht hebben over de situatie en jullie je leven gaan beteren. En dan van ieder huis een mobiel nr erbij . Als er overlast is even appen/ bellen en jullie passen je aan. En ook dat Jullie open staan voor een gesprek. Dit is een volwassen reactie waar iemand iets mee kan .
Weet niet of er nog meer huizen in de buurt zijn gooi dat meteen kaartje in de bus . Dat jullie je leven gaan beteren en bij overlast bel dit nr .

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:50

Ik ben heel benieuwd hoe de buurman reageert op het kaartje/brief. In mijn eerdere post gaf ik al aan dat ik de buurman volledig snap. Ik denk dat TS nu ook wel duidelijk heeft dat er andere inzichten zijn.
Ik vind ook dat je netjes reageert terwijl je dat helemaal niet verplicht bent. Hopelijk komt het goed en houdt iedereen straks rekening met elkaar.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:59

Wat een topic..en nog snapt TS het niet, lekker vergaderen met 18 man binnen :+ :+ Jammer dat jullie nog geen dikke boetes hebben gekregen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 21:13

Als iemand met een studentenhuis vol corpsballen aan de achterkant kan ik ook beamen dat die geluiden op den duur flink in je allergie kunnen gaan zitten.
Als ik alleen al het idee heb dat die lui weer een tuinbijeenkomst hebben met de nodige drank en muziek, dan gaan bij mij de nekharen rechtovereind staan.

En dan is het misschien niet netjes van de beste buum om dergelijke taal te gebruiken maar als jullie net zo onverschillig reageren op hem als dat jij in dit topic doet voorkomen dan voel ik plaatsvervangende frustratie.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:12

Ts zal onderhand wel snappen van dat geluidsoverlast.
Maar wat ik niet snap is dat ze de corona regels aan de laars lapt.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:20

Ik las de openingspost en heb gelijk de rest van de 8 pagina’s geskipt. Ik heb er geen goed woord voor over.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:15

TS, je verwoord het allemaal heel netjes, maar jij en je huisgenoten bezien het toch echt fout hoor.

Je buurman is niks met bloemen. Oorstoppen zouden meer nut hebben, maar dat zou ik niet doen :+

De berekening van jullie huishouden is imo fout - alsook de berekening van hoeveel mensen je mag uitnodigen. Zelfs zonder de Conona-maatregelen is het vrij aso naar de buren toe om 20-40 mensen uit te nodigen, daar zou ik ook echt niet blij van worden. Zeker niet als dit regelmatig gebeurd onder het mom van vergaderingen. Ik snap dat die gehouden moeten worden, maar het kan niet zijn dat je je buren daarmee zoveel overlast bezorgd.

Huur een zaal. Ga op café. Maar doe dit je buren niet aan :)

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:41

Weet je wat het is: volgens het CBS is de gemiddelde gezinsgrootte in Nederland 2,1 mensen. Dat houdt in dat in een gemiddeld huis zelden een feestje word gegeven waarbij er meer dan 20 mensen aanwezig zal zijn. Dan zullen er af en toe echt nog wel mensen langskomen, maar meer dan 6 mensen tegelijk aanwezig is voor veel mensen.

Voor jullie is met 10 man bij elkaar buiten zitten een klein groepje. Voor een normaal huishouden is dit een feestje. Dan komen er ook nog disputen langs met 10 tot 20 man. Zelfs al is dan maar de helft van jullie bewoners erbij kom je nog uit op 20 tot 30 mensen. Dat is gewoon echt heel erg veel.

In een gemiddeld huishouden komt wat jullie een kleine groep vinden, misschien 4x per jaar bij elkaar. Bij jullie gebeurd dit wekelijks, al dan niet dagelijks. Dat is gewoon heel erg veel als je ernaast woont... Het is voor zo iemand bijna alsof hij naast een druk bezocht terras woont.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:27

Die 6 mensen is ook geen hard getal, het is het maximum, in eerste instantie geldt de 1,5 meter. In de meeste ruimtes kun je die 6 extra mensen niet eens kwijt met 1,5 meter afstand in acht te nemen. Vraag me af in wat voor villa's met wat voor lap grond jullie wonen dat jullie de ruimte binnen hebben voor 18 personen (want 6 mensen per studentenhuis horen ook 1,5 meter te houden, worden niet gezien als gezin) en 40 personen in een tuin.

Mazida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:41

Wat verschrikkelijk voor je buurman zeg. Doordeweeks een vergadering met 20 man in een achtertuin houden 8)7 . Nu snap ik ook die berichten over supersnelle verspreiding door corona. Ik stel me hier een stadstuin voor van een standaard rijtjeshuis met naast je een schutting en daar weer naast. Wat een pokkenherrie moet dat geven. En misschien heeft de buurman ook maar enkel glas, dan komt allemaal hard binnen... En ik snap wel dat de politie zo tekeer gaat, jullie klinken als een stel flinke aso's die denken even boven de wet te staan.

Heiberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:23

Ik denk dat degene die het topic startte het nu wel weet ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 22:25

Ik ben benieuwd naar de uitkomst van de vergadering met 18 man ?