Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Re: Waar covid test laten doen buiten ggd om die zkh accepteerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:45

whut?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:53

Ik mag hopen dat je naar Zeeland gaat, want anders ga je nb naar rood corona-gebied. Dat lijkt me niet heel slim voor iemand met verminderde weerstand. Sowieso lijkt het me niet heel handig om nu van huis weg te gaan, maar je zult 100.000 drogredenen hebben om dat wel te doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:56

Ze gaat naar Texel.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 09:57

Cayenne schreef:
Ze gaat naar Texel.

Noord-Holland en een erg toeristisch stuk ook nog. Super verstandig! 8)7

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:00

karuna schreef:
Inmiddels na overleg met huisarts en ziekenhuis is het verschoven naar vrijdag. Even noodzakelijke vitamine zee opdoen een paar dagen in de hoop dat mijn longen een flinke schop de goede kant op krijgen. Voor nu zijn die heel erg blij met de extra schone zeelucht. Hopelijk was dit het zetje dat nodig was. Vrijdag ochtend mag ik aantreden bij het ziekenhuis.

Dan moet je toch opnieuw gaan testen als je op vakantie gaat en je afspraak later is?

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:04

safina schreef:
Jullie lezen niet goed. Het is vakantie op doktersadvies. :') :') :')

En jij leest dingen die er niet staan. Er staat in overleg met. Niet op advies van.... Ik ken geen dokter die iemand die in de risicogroep valt, die persoon adviseert om even lekker een aantal dagen op vakantie te gaan voordat die naar het ziekenhuis komt....

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:06

bigone schreef:
Of gewoon een aantal dagen goed opletten en hooguit even één keer naar de winkel, woensdag is af te zien qua tijd. Dus dat moet te doen zijn, zou beetje banketstaaf voor het ziekenhuis zijn wanneer je toch de hort op gaat en zo woensdag, ondanks je negatieve test toch de boel besmet omdat je het net oppikt in de tussenliggende dagen. Succes woensdag , hopen dat het meevalt.

Nou, dit dus. Je hebt een negatieve test, en je moet wel negatief blijven. Dan nog even toeristische uitjes er tussen door plannen, vind ik absurd.

Zoveel mensen houden zich aan de richtlijnen, en jij doet alleen wat jou het beste uitkomt, met risico voor anderen....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:11

Moderatoropmerking:
Commentaar op de keuzes van TS mag maar hou het wel netjes. Persoonlijk worden of haar belachelijk maken met smileys of woordkeuze is niet toegestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:15

Percy schreef:
Gebaseerd op alle berichten van ts die ik in principe niet volg maar die wel steeds voorbij komen net als dit topic.

Gelukkig kan ik in België geopereerd worden, op consult komen en foto's laten maken zonder test.

Is het in Nederland dan zo anders?

Hier moet mijn schoonvader om de 2 weken op controle in het ziekenhuis en die moet zich standaard laten testen. Niemand geraakt het ziekenhuis in als die niet is getest (m.u.v spoed natuurlijk) Ook gewoon België. Eisen kunnen per ziekenhuis flink verschillen.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:17

Mij dunkt dat die vorige coronatest waardeloos is en je na je vakantie in een risicogebied je terug ga moeten testen.

Ik vindhet,zal het netjes verwoorden, een hele rare actie.
Laatst bijgewerkt door dromertje2 op 23-09-20 10:19, in het totaal 1 keer bewerkt

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:18

DeMolenhoek schreef:
Percy schreef:
Gebaseerd op alle berichten van ts die ik in principe niet volg maar die wel steeds voorbij komen net als dit topic.

Gelukkig kan ik in België geopereerd worden, op consult komen en foto's laten maken zonder test.

Is het in Nederland dan zo anders?

Hier moet mijn schoonvader om de 2 weken op controle in het ziekenhuis en die moet zich standaard laten testen. Niemand geraakt het ziekenhuis in als die niet is getest (m.u.v spoed natuurlijk) Ook gewoon België. Eisen kunnen per ziekenhuis flink verschillen.

Hier in het Antwerpse recent in verschillende ziekenhuizen geweest en nooit moeten testen voor onderzoek of consultatie.
Dat moet wel voor een operatie.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:22

Cayenne schreef:
Ze gaat naar Texel.

Daar zitten we op te wachten :roll:
Plus dat t hier toch echt code rood is volgens t Rivm

RenskeFrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:26

Ik vind het juist nog steeds bijzonder dat er blijkbaar toch zo lang tussen een test en het bezoek mag zitten als het verplicht gesteld wordt.
Bij mijn onderzoek is echt de voorwaarde maximaal 2 dagen vantevoren, en dan bij negatieve uitslag gaat het door, anders moet opnieuw afspraak gemaakt worden.
Maar die afspraak en de corona afspraak zijn aan elkaar gelinkt, bij bepaalde tijd afspraak, moet specifieke tijd/dag coronatest, en kun je dus tegelijk afspreken. Nu zit de corona testlocatie wel in het diagnostisch centrum waar het onderzoek ook is (wel andere locatie), maar ik vind het zo raar dat je voor een ziekenhuis dat niet zo in 1 keer kan regelen, maar apart vrijblijvend moet doen?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:29

Siersma schreef:
Cayenne schreef:
Ze gaat naar Texel.

Heel de provincie Noord-Holland, maar Texel is niet te vergelijken met Amsterdam. Het is beter per gemeente te kijken: https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/actueel

Neemt niet weg dat ik het ook vreemd en vooral heel onverstandig vind. Je wilt toch juist dat je klachten onderzocht worden? Straks kom je terug van Texel met veel minder klachten, kan er weer niks gevonden worden en word je zonder diagnose naar huis gestuurd. Ben je een week verder heb je je klachten weer en kun je het hele circus opnieuw doorlopen.

Dat tripje had beter na je ziekenhuis bezoek kunnen plaatsvinden. Dan was je negatieve test kloppend geweest (weet jij veel wat je verder oploopt, thuisquarantaine was wijzer geweest, nu is de uitslag besmet, oftewel nutteloos), hadden ze goed je klachten kunnen onderzoeken en had je alsnog na het onderzoek weg gekund om je longen schoner te krijgen.
Ik snap het echt niet. Los van het overleg met de artsen, kun je dit zelf met logisch nadenken toch ook wel bedenken?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 10:55

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd vanwege negeren modopmerking

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:12

Karuna, kan je misschien iets meer uitleg geven over deze keuze? Is niet verplicht natuurlijk, maar op deze manier ontstaat er veel onbegrip en ik begrijp het wel dat sommige mensen hier veel moeite mee hebben.

Ik snap het zelf ook echt niet. Dit topic begint met een vraag waar je kan testen, dan vind je iets maar dat duurt nog te lang. Je eist vervolgens een plek op omdat het toch echt wel spoed is, die krijg je, test wordt gedaan... en vervolgens ga je op vakantie? Waar is die spoed nu dan ineens heen?
Nu zal je toch opnieuw een test moeten gaan doen? Of vond het ziekenhuis dit wel goed zonder extra test?

Oftewel: de hele situatie roept veel vragen op.... iets meer uitleg zou fijn zijn.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:24

Dit is gewoon belachelijk.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:27

Lekker constructief Tallie...

Karuna, meestal kan ik je nog wel volgen, in tegenstelling tot een aantal mensen hier. Maar dit snap ik ook niet.
Zwerte beschrijft eigenlijk precies wat ik ook denk, waarom? Wat zit hier achter?

En mag je dan met een negatieve test, terwijl je bijna twee weken er tussen hebt zitten en op vakantie bent geweest, gewoon wel het ziekenhuis in?

KenJeMe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:28

Moderatoropmerking:
Bericht verwijderd ivm negeren modopmerking.
Laatst bijgewerkt door Dani op 23-09-20 11:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 11:53

Ik snap het even niet meer. Je 4 eerdere negatieve testen namen ze geen genoegen mee in het ziekenhuis omdat die te lang geleden waren. Als je nu je rontgenafspraak verzet hebt, zit er dan niet te lang tussen? Of moet je dan weer testen? Want als ik het nieuws zo volg dan is de situatie in de teststraten er niet bepaald beter op geworden...

Urona447

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:04

Ik snap er niks meer van, je moet met spoed getest worden maar vervolgens ga je eerst nog naar Texel en verschuif je een ziekenhuis afspraak waar je speciaal voor getest moest worden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:07

Ik zou ook wel willen weten waarom je dit doet...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:32

Zwerte schreef:
Karuna, kan je misschien iets meer uitleg geven over deze keuze? Is niet verplicht natuurlijk, maar op deze manier ontstaat er veel onbegrip en ik begrijp het wel dat sommige mensen hier veel moeite mee hebben.

Ik snap het zelf ook echt niet. Dit topic begint met een vraag waar je kan testen, dan vind je iets maar dat duurt nog te lang. Je eist vervolgens een plek op omdat het toch echt wel spoed is, die krijg je, test wordt gedaan... en vervolgens ga je op vakantie? Waar is die spoed nu dan ineens heen?
Nu zal je toch opnieuw een test moeten gaan doen? Of vond het ziekenhuis dit wel goed zonder extra test?

Oftewel: de hele situatie roept veel vragen op.... iets meer uitleg zou fijn zijn.

_/-\o_

Zoveel vragen..

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:40

iirrssjjee schreef:
Wacht, wat?? Je moest ineens last minute een test doen. Vervolgens heb je een afspraak die best moeilijk was ivm de drukte. Dan ga je hem verplaatsen om op vakantie te gaan...? En dit weten de artsen ook? Sterk verhaal dat ze dit hebben goedgekeurd... En nu kun je zonder nieuwe test gewoon alsnog gaan vrijdag...?

Altijd bijzondere verhalen

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 12:41

Siersma schreef:
Cayenne schreef:
Ze gaat naar Texel.

Ik lees hier over code rood in Noord Holland, maar dat is uitgegeven door België en Duitsland, niet door het rivm volgens mij, of lees ik ergens overheen?