Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kinke schreef:wauw....dikke ongezonde mensen, spekvingers, dikke koppies....
Ga je lekker in een hoekje zitten schamen voor jouw arrogantie
Kinke schreef:wauw....dikke ongezonde mensen, spekvingers, dikke koppies....
Ga je lekker in een hoekje zitten schamen voor jouw arrogantie
Ninx schreef:Ik reageer primair op de openingspost:
Iedereen mag iets van dierenleed vinden, degenen die echter een leven proberen te leiden waarin dierenleed tot een absoluut minimum wordt beperkt (dat doet een vegan) leveren naast dat 'ergens iets van vinden' een wezenlijke bijdrage.
Ik ben vegan, mijn partner ook, zelfs mijn 82 jarige vader.
Waarom? Dieren zijn vrienden, ik kan ze niet doodmaken.... Dus als ik ze niet kan doodmaken, dan moet ik ze ook niet eten. De natuur zou zijn dat je zelf houdt, slacht en eet. En dat is niet reëel, en dus hoef ik geen vlees, eieren, melk, etc... Ik sta op geen enkele manier achter de industrie die deze producten produceert.
Met uitzondering van Demeter producten welke de norm zouden moeten zijn.
Tweede reden is mijn gezondheid: je bent fitter zonder deze producten, en ook mijn reuma is op deze manier zo sterk verbetert dat ik geen medicatie hoef te gebruiken. Veel mensen hebben weinig kennis van voeding, maar roepen toch om het hardst wat een mens zoal nodig zou hebben... niet op basis van kennis of omdat het fitte gezondheidsfreaks zijn, het is vaak louter een beetje roeptoeteren.
De laatste en wellicht meest belangrijke reden: de intensieve veeteelt is 1 van de grootste vervuilers, gebruikers van drinkwater, bron van eindeloos leed en de veroorzaker van vele ziekten.
Ik heb geen kinderen maar gun kinderen nog een planeet. Dus doe ik mijn best voor die kinderen om niet alles naar de klote te helpen.
Ik sta net in de supermarkt, en zie allemaal dikke ongezonde mensen vieze vleeswaren en kilo-knaller paketten inladen... ik kan dat gewoon niet meer aanzien. Ondertussen lopen ze hun spekvingers te ontsmetten en hebben ze Corona kapjes om hun dikke koppies waar ze straks smeerworst in gaan zitten duwen. Zich zorgen maken om een griepvirus, maar zich doodeten aan troep.
Ook restaurants waar vlees geserveerd wordt trek ik niet meer.
Ik merk dat ik dus steeds meer van dit soort situaties mijd. Het is zo'n contradictie: mensen maken zich zorgen om de aarde en om Covid... maar ondertussen blijft het overmatig vreten en miljoenen dieren op elkaar stapelen maar doorgaan... je vraagt je soms af of mensen gewoon dood willen wanneer je daarnaar kijkt.
Allemaal niet erg vriendelijk verwoord... en wanneer ik een stukje mediteer kan ik heus erg volwassen bedenken dat al die mensen in bewustzijn moeten groeien alvorens verantwoordelijkheid te nemen voor hun eigen gezondheid, hun kinderen, de aarde en dieren. Dat ik dat los moeten laten.
Maar soms... na zo'n supermarktbezoek, dan ben ik even alle hoop verloren....
ps: ik wil nog wel aanvullen dat ik alle pogingen van mensen om dierenleed te verminderen wel van harte toejuich. Meestal ben ik dan niet net naar de supermarkt geweest! Hahaha! Maar goed, iemand die op een andere manier goed werk verricht en ook probeert de consumpties te verminderen vind ik ook sympathiek. Veel mensen doen uiteraard echter geen r**t.... en dat is toch verdrietig...
DeMolenhoek schreef:Wat wil je bereiken met jou post ninx? Aantonen dat jij jou beter voelt dan de rest en mensen die vlees eten spekvingers en dikke koppies hebben?
Op deze manier kun je echt nooit veranderen bekomen want dit is gewoon mensen beledigen. Je vangt meer met stroop dan met azijn.
Ninx schreef:DeMolenhoek schreef:Wat wil je bereiken met jou post ninx? Aantonen dat jij jou beter voelt dan de rest en mensen die vlees eten spekvingers en dikke koppies hebben?
Op deze manier kun je echt nooit veranderen bekomen want dit is gewoon mensen beledigen. Je vangt meer met stroop dan met azijn.
Een motivational speaker/ goeroe sprak ooit eens uit dat werkelijke verandering pas plaatsvindt wanneer je echt heel pijnlijk eerlijk durft te zijn tegen jezelf.
Zolang we niet zien wat we werkelijk doen, in de spiegel kijken en het hardop uitspreken, veranderen we niet.... we blijven ons wat halfslachtig verstoppen achter slappe excuses. Ik ken het, ik ben ook mens. Ook ik moet dat soort dingen soms tegen mezelf zeggen.
Met mijn lompe post bereik ik niks vermoedelijk. Maar misschien heb ik ergens eens sprankje hoop dat mensen eens in de spiegel kijken en denken: "jezus jongens, waar ben ik nou eigenlijk mee bezig?"
En dan zeggen: "okay, ik wil al die troep niet eten, ik wil gezonder zijn, een betere wereld voor mijn kinderen en kleinkinderen... maar waar moet ik beginnen, help please".
Het punt is dat ik ook altijd denk dat het beter vliegen vangen is met stroop. Maar met alle informatie waarover mensen kunnen beschikken, en alle alternatieven die ze aangereikt worden, doen ze niets.... Ze kijken weg en kauwen door op hun kiloknaller. Daar is gewoon geen stroop tegen opgewassen.
sporten schreef:Iedereen mag denken wat hij of zij denkt en wilt leven maar je kan het voor een ander niet invullen
Wij eten vlees ( kopen bij boerderij vlees pakket koe of varken je weet waar het dier vandaan komt, gegeten heeft en geleefd heeft )
Ja we eten eieren van eigen kippen we geven speciaal samengesteld voer je weet wat je eet en de kip ook, we eten onze eigen kippen na 3 jaar die een prachtig leven hebben gehad ook zelf op
Mijn man is Imker we hebben eigen honing
Groenten, aardappelen verbouwen we in eigen tuin waar de kippen mest op komt
Veel heeft bij ons een functie
1 dag zonder vlees zouden wij niet zonder kunnen
Veel doen we puur en dat het dier goed heeft gehad vinden we belangrijk en dat jij weet waar vandaan komt en heeft geleefd en heeft gegeten
Het slachten ook rustig gebeurd geen stress in het vlees
Onze honden en 2 katten eten elke dag runder hart en runder lever die kunnen ook geen dag zonder komt allemaal bij een hele goede slager vandaan
Toch vindt ik dat wij diervriendelijk zijn en er veel voor doen om de juiste keuze te maken voor het dier
Wij zijn geen dikke mensen die zich vol proppen ect laat ieder een goed leven hebben en latenleven
Kinke schreef:dikke ongezonde mensen.....hoe weet jij nou iets van al die mensen die je niet kent?
sporten schreef:1 dag zonder vlees zouden wij niet zonder kunnen