Welke producten meenemen uit Frankrijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:46

Varekaj schreef:
De verschillende soorten artisanale mosterd! Die met groene pepers :9 En Tomme, zo'n specifieke kaassoort. Die uit de Pyreneeën is hier erg geliefd.

Iemand die gésiers kent? En lust?

Ja, ikke

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:50

*\o/*

Wij nemen soms ook gésiers in blik mee. Ideaal voor een slaatje als voorgerecht. Helaas trekken veel mensen een vieze neus als ze het zien en weigeren het te proeven, maar ik wil het op vakantie toch minstens 1x gegeten hebben.

In de Super U hebben ze van eigen merk een douchegel... Lichtgroen van kleur, kost geen drol en ruikt heerlijk.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 20:53

Gesier de canard mjam. Met gebakken aardappelen en boontjes. Ook als kant en klare maaltijd in vrieszak te krijgen. Melkvrij slurp.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:15

Ik heb ooit per ongeluk een salade met gésiers besteld, ik had ff snel gelezen en dacht dat ik een salade met geitenkaas had besteld, geen idee wat me bezielde :o
Ik heb braaf geproefd, maar het was niet echt mijn smaak.

We hebben een keer een heel lekkere kaas gegeten maar geeeen idee meer hoe ie heette. Daar moet ik ooit nog eens achter zien te komen. Dus... weg corona, dan ga ik shoppen in Frankrijk :')

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:29

Laura82 schreef:
Ik heb ooit per ongeluk een salade met gésiers besteld, ik had ff snel gelezen en dacht dat ik een salade met geitenkaas had besteld, geen idee wat me bezielde :o
Ik heb braaf geproefd, maar het was niet echt mijn smaak.

Hahahah ik had precies het zelfde ja

Alik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:35

Varekaj schreef:
De verschillende soorten artisanale mosterd! Die met groene pepers :9 En Tomme, zo'n specifieke kaassoort. Die uit de Pyreneeën is hier erg geliefd.

Tomme gris, jaren geleden uitgebreid gegeten maar ik kon deze vorig jaar niet meer vinden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 21:52

Varekaj schreef:

Kennen ja. Niet mijn favoriet maar ook niet echt vies.

Morniclum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:17

Even wat non-food:

Bij de apotheek vandaan:

Eludril, dat is een mondspoelspulletje waar geen nederlands middel tegenop kan.

Biafine, het meest fantastische brandwondenzalfje dat er bestaat. Werkt zowel op (open) brandwonden als bij verbrand door de zon.

Bij de super:
Bleek middel in tabletvorm (javel) Wat een hele fles bleek niet schoon krijgt, lukt met 1 tabletje vaak wel.

Bij

M_i_R

Re: Welke producten meenemen uit Frankrijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 22:38

Ohhh ik heb alleen maar gelezen uit vakantie sentiment, heerlijk allemaal alle suggesties

Nog tips:

Alles wat uit Isigny komt. Beurre D’isigny, camembert D’isigny, ijsjes, room, nomnomnomnomnom

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 23:16

M_i_R schreef:
Ohhh ik heb alleen maar gelezen uit vakantie sentiment, heerlijk allemaal alle suggesties

Nog tips:

Alles wat uit Isigny komt. Beurre D’isigny, camembert D’isigny, ijsjes, room, nomnomnomnomnom

Ik ben naarstig op zoek geweest vandaag naar crème fraiche D’isigny. In de veronderstelling dat dat bij elke grote supermarkt verkrijgbaar is.
Blijkbaar niet
Helaas

absque_dubio

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 23:27

Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest, nu wil ik zsm naar Frankrijk. 90% van de producten ken ik niet en zou ik uit mezelf niet kopen of proberen, maar nu wil ik alles proeven. :+

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 00:03

absque_dubio schreef:
Ik ben nog nooit in Frankrijk geweest, nu wil ik zsm naar Frankrijk. 90% van de producten ken ik niet en zou ik uit mezelf niet kopen of proberen, maar nu wil ik alles proeven. :+

Doen!!!

Ik vind het ook zo’n leuk topic geworden met allemaal leuke, en voor mij nieuwe, ideeën

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 00:26

Oh, bijna vergeten: Tariquet. Je hebt me in doux en sec. Ideaal als aperitiefje, maar wel redelijk zoet. Heerlijk fris op een warme zomerdag.
Ook Muscat, ben ff de exacte naam kwijt maar er staat nog een klein flesje in de ijskast. Niet de Muscat de Rivesaltes iig.

En panaché mag uiteraard ook niet ontbreken.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 08:36

Ik ga binnenkort dit topic voor de tweede keer lezen en mijn standaard boodschappenlijst aanvullen. Een tripje Lille Auchan gaat in de planning. *\o/*

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:24

absque_dubio schreef:

Nou, dan maak je borst maar nat want van elk land kun je zulke lijsten samenstellen.

Dat vind ik ook zo grappig aan dit topic; ik doe hetzelfde maar dan vanuit GB.

Frambozenjam
Ingeblikte curry's
kruiden (indiaas)
enz. enz.

Heel herkenbaar dus :j soms zijn het dezelfde produkten, vaak ook andere produkten.
Goede vriendin gaat graag naar Frankrijk dus wie weet krijgen we haar zo gek om mee te gaan.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:33

Ceetje_bokt schreef:
Ik ga binnenkort dit topic voor de tweede keer lezen en mijn standaard boodschappenlijst aanvullen. Een tripje Lille Auchan gaat in de planning. *\o/*

Ik ben dus niet de enige die voor winkels (Sephora) naar Lille of Parijs rijdt hahahaha

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:40

Oasis idd, en 1664 Blanc <3
Wijn, pepersaus in een potje, de amora mayo :Y) Geitenkaas bugles :9

Edit; OHJA! Uiteraard een pak roze wc papier, duh :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:54

Juist! Er is in FR een soort mayonaisse te vinden, knijpfles, met een mosterdbasis. Heb ik hier in België nog niet kunnen vinden helaas. Heerlijk bij een salade of frietje met goeie biefstuk :9

@Liesje: is er anders geen roze wc-papier te vinden misschien dan alleen in Frankrijk :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:56

Varekaj schreef:
@Liesje: is er anders geen roze wc-papier te vinden misschien dan alleen in Frankrijk :')

Jawel, in GB is dat op elke straathoek te koop }:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:00

Ik heb er werkelijk waar nog nooit op gelet in onze supermarkt, eens kijken deze week. Zalmroze/perzikoranje heb ik wel al gezien denk ik, maar zuurstokroze/babyroze weet ik niet.

Door dit topic krijg ik haast hoop dat onze reis naar Nepal in het water valt en we als alternatief met de auto naar Frankrijk kunnen :)) Ik heb mijn vaste kraampjes voor diverse types honing op de markt bij tante, we hebben ons vaste kraampje voor kruiden, en ook voor worst en kazen. Tegen het einde van de vakantie nemen we altijd een hoop mee, en een week na terugkeer is het meeste al op omdat iedereen dan bij ons wil komen aperitieven :+

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:13

Benthhh schreef:
Ceetje_bokt schreef:

Ik ben dus niet de enige die voor winkels (Sephora) naar Lille of Parijs rijdt hahahaha

Maar wij rijden er maar een 1 3/4 uur over (de grotere Auchan ten zuiden van Lille is voor ons de extra reistijd niet waard, zijn we achter gekomen). Hoe lang rij jij erover?

EvaLuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:31

Een fles crème de casis om een kir royale mee te maken, Mayonnaise de Dijon en een zak Madeleines : )

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:34

Lille is vanuit mijn nieuwe woonplaats 2:45 uur rijden! Dit nog niet gedaan hoor, maar voorheen een keer vanuit Breda en dat was echt prima te doen. Toen wel twee nachtjes gebleven hoor. Zo dan ook met Parijs. Ik maak wel idd altijd een soort lijstjes met wat ik van de Sephora wil hebben (INCL EEN BUDGET :+ ) Ik zou graag binnenkort weer gaan, maar Corona en een verhuizing (iets met geld) houden me nog een beetje tegen. Maar in September een weekje vakantie, wie weet hoe het er dan uit ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:48

Madeleines kunnen we bij ons eveneens gewoon in de supermarkt vinden, daarvoor ga ik niet naar Frankrijk rijden maar ik eet ze eigenlijk alleen als we ginds op vakantie zijn :)) Thuis loop ik er zo voorbij.

In Frankrijk eet ik liefst van al alle dagen stokbrood en salades. Bij thuiskomst probeer ik dat wel te behouden maar dat lukt zelden langer dan een paar dagen. Misschien omdat de tijd en de sfeer ervoor ontbreekt?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 10:54

Het roze wc papier (je hebt ze ook in andere kleuren maar roze is de goedkoopste) klinkt idd gek maar het lost veel sneller op in een chemisch toilet dan het Nederlandse plee papier. Nog fijner is het speciale spul waarvan ook het rolletje oplost maar dat is schaars. Het simpele goedkope roze spul uit de supermarkt gebruik ik in de camper en mijn bus.

Ik vermoed omdat ze in Frankrijk met sceptic tanks werken veel het daarom gemaakt wordt

Of bij gebrek aan goed stokbrood. Tenminste hier is dat niet echt te koop behalve dat nep spul uit de supermarkt. Bij de bakker daar bestaat het uit bloem water gist zout en veel liefdde en geduld. Hier zit er zoveel meuk doorheen dat ik er niet tegen kan best frustrerend