Zomerfrustraties

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Milo2012

Re: Zomerfrustraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:15

Deze hitte is al een pure ergenis .. niet kunnen slapen.. de hele dag door plakken.. niets kunnen doen, want ja dan ga je nog meer plakken.. dan sta je savonds nadat je je paarden hebt gevoerd op stal even te kletsen met een stalgenoot en vraagt jezelf af wat je ruik.. ja dat ben je zelf..
Waardeloos :') :') :')

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 23:52

Dat mijn (nieuwbouw) appartement ondanks alles potdicht houden gewoon 30 graden binnen is en ik nergens gewoon even kan afkoelen.. en hierdoor dus ook slecht slaap..

Dat mijn dieren het ook bloedje heet hebben en ik mijn training niet kan doorzetten met mijn paard.

Ik vind deze hitte he-le-maal niks! Krijg er alleen maar slechte zin van

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:17

Zulke ontzettend warme voeten. Voelt net alsof ik twee worstenbroodjes heb ipv voeten

Rest van mijn lichaam is wel oké maar die voeten koelen maar niet af

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 00:58

Ik haat muggen inmiddels al stuk of 5 grote rode jeukende plekken _-:( . Maarja lig nu liever buiten in de tuin ipv binnen snachts is het buiten tenmiste lekker. Ik werk avond en nachtdienst dus heb toch een raar slaap ritme := hopelijk koelt het van weekend wat af als ik nacht heb, want overdag slapen is al helemaal niet te doen.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 04:31

Ik heb mijn zoontje van net 1 een koosnaampje gegeven, namelijk *drumroll*

PLAKSPEKKIE

_O- :j :')

Die van 2,5 is een iets minder plakspekkie, maar alsnog een plakspekkie

merijn06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 05:43

Amber_anne schreef:
Zulke ontzettend warme voeten. Voelt net alsof ik twee worstenbroodjes heb ipv voeten

Dit! Zo irritant.
Heb vannacht maar met een cold pack over mijn voeten geslapen :D

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 05:59

Zodra het boven de 20 graden komt ben ik er al klaar mee. Gadverdamme zeg, dat geplak en gezweet. Dacht altijd dat ik de enige was met een schijthekel aan de zomer maar dat valt mee zie ik :))

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:18

Dieuwke_ schreef:
Zodra het boven de 20 graden komt ben ik er al klaar mee. Gadverdamme zeg, dat geplak en gezweet. Dacht altijd dat ik de enige was met een schijthekel aan de zomer maar dat valt mee zie ik :))

Ik vind mensen die geen schijt hekel hebben aan de zomer heel zeldzaam. Like how kan je dit weer heerlijk vinden. Ik heb niet eens de motivatie om naar de keuken te lopen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:22

Ik heb geen hekel aan de zomer.
Alleen deze temperaturen vind ik even iets overdreven. :+
Tot een graad of 25 vind ik prima, maar dan het liefst wel met een koel briesje erbij. :j

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 06:27

Nou vanacht was echt drama. Verschrikkelijk slecht geslapen.
Slaapkamer was bloedheet, volgens mij geen graadje afgekoeld. Dan ook nog een groep jongeren die tot 4 uur snachts bij de buren waren. Raam dicht doen was echt geen optie met dezen hitte. En aangezien ik er dus pal naast lig met mijn slaapkamer hoor je alles gewoon heel duidelijk en was het net of ze in mijn slaapkamer stonden...
Best wel frustrerend als je de hele dag in een bloedheet magazijn werkt en je na een werkdag door de hitte gewoon kapot bent.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:03

Pfft i feel you...snap ook niet dat mensen tot zo laat buiten blijven zitten. Asociaal....

Hier ergenis dat m'n mobiele airco die erg goed was kapot is gegaan, gisteren nog net s"avonds een andere kunnen halen die helaas minder goed is. Maar kon daarom het huis niet koelen en de slaapkamer ook niet..slapen was een ramp in die hitte en tot overmaat van ramp ook last van een klote mug. Vanmorgen vroeg zoveel mogelijk gedaan en nu maar uit puffen en de rest van de middag zo rustig en koel mogelijk houden.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:10

Amber_anne schreef:

Heb je al geprobeerd of je ze kunt koelen door ze in een teiltje met water te doen? Niet te koud water, maar gewoon water uit de kraan.

En voor de rest.. Ik ben er ook zó klaar mee. Huis is warm, de kat heeft het heet (Ragdoll, zooooveel haar %) ), je kunt niks zonder dat het zweet van je af gutst. Echt niks aan. Ik sleep nu maar de ventilator van kamer naar kamer. Gelukkig is het 's nachts nog wel te doen, ik woon drie hoog dus 's nachts staan alle ramen+balkondeur open. Dan koelt het gelukkig voldoende af om te kunnen slapen. Maar vanaf een uur of 12 loopt de temperatuur rap op.

En dan zijn we er inderdaad nog lang niet vanaf.. ;(

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 11:26

Helemaal klaar met de hitte. Hoofdpijn ondanks het vele water drinken, ik zweet en ik zit stil...

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:36

Ik hou wel van de zomer, maar wel onder de 30 graden voor nl is dit gewoon te warm.Omdat het plakkerig/benauwd warm word hier.

Ik zit ook gewoon snachts buiten ik heb mijn weekend nu eenmaal door de weeks door werk. Maar ik doe gewoon zachtjes zit beetje rustig op tablet te lezen of kijk een filmpje met het geluid zacht. Of als mijn vriend ook buiten komt dan praten we zachtjes om andere niet tot last te zijn.

Maar omgekeerd is wel jammer dat in weekend niemand rekening houd, met het feit dat er sommige mense zijn die wel nog gewoon moeten werken. En dus wel lekker luid gaan lopen doen soms net harde muziek.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:37

Mannen die geen bovenkleding dragen wanneer ze in de stad, het ov of wat dan ook zijn. Met of zonder bovenkleding, je zweet hoe dan ook, en met kleding is het in ieder geval hygiënischer voor andere mensen := Ook heb ik het idee dat mensen associaler worden.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:56

Ik ‘erger’ me aan het zwembad water wat een beetje troebel/gelig is geworden..

We maken er nu natuurlijk heel veel gebruik van, smeren ons in met zonnebrand, misschien plast een van de kinderen (bijna 1 jaar en 2 jaar oud) wel in het water, geen idee..
Maar ph is precies goed, chloor is laag, dus blokjes toegevoegd (en wanneer het binnen is misschien ook wel een chloorshock als dat nog nodig is).
Filter gister verschoond en draait 24/7 en gister ook het zwembad gestofzuigd.
Maar het is nog niet echt beter :( :n

Vullen ook nog wel eens het zwembad bij wanneer dat nodig is, maar dat is niet heel veel.

Zwembad staat in de volle zon, vanaf half 3 in de schaduw en het water heeft een temperatuur van 31-32 graden.

Als iemand nog tips heeft.... :+ (Behalve dus leeg laten lopen, want daar ga ik niet aan beginnen)

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 12:58

heidy_wilco schreef:
Mannen die geen bovenkleding dragen wanneer ze in de stad, het ov of wat dan ook zijn. Met of zonder bovenkleding, je zweet hoe dan ook, en met kleding is het in ieder geval hygiënischer voor andere mensen := Ook heb ik het idee dat mensen associaler worden.

Of mannen die het zweet van hun voorhoofd vegen met hun shirt.
Niet met de mouw, maar met de voorkant.
En dat zijn dan niet de apetijtelijke mannen om te zien... pak gewoon een handdoek ofzo om je zweet weg te vegen :r

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:12

Hier voor noorden geeft die vanaf vrijdag 28 ofzo geen 30 meer.. altijd beter dan dit weer.

Dat shirtloos vind ik ook niks. Ja in een zwembad ofzo..strand

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:16

Net mijn Cobber binnen gekregen , direct in koud water en om, alle beetjes helpen. Denk dat ik maar zo’n koelvest koop voor sporters .

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:17

Ik hoop zo dat dit waar is. O:)

Afbeelding
Afbeelding

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:20

Ik kijk echt al uit naar volgende week normale temperaturen en regen. lekker

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:21

_Penotti schreef:
Ik kijk echt al uit naar volgende week normale temperaturen en regen. lekker

Hier volgende week nog 30 graden -O- (Brabant)

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:28

Hier Brabant niet meer, zondag 32, daarna er onder.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:32

Zal wel per plek in Brabant verschillen haha. Aankomende maandag geeft ie 30 graden nog aan pff

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 13:34

Ja zal zeker verschil maken, hoop dat jij ook de 28 krijgt die hier nu staat. Maar kan snel veranderen.