Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Sizzle schreef:opisop_shop schreef:Wat kost een weide huren in Frankrijk gemiddeld per jaar/maand?
Zulke vragen kun je gewoon niet beantwoorden, voor geen enkel land. Dat ligt totaal aan de regio en het vraag/aanbod.
Sizzle schreef:Het is ook belangrijk om echt contact te leggen met de bevolking. De omgeving kan nog zo mooi zijn, maar als je je matelois irriteert aan de luidruchtigheid van Italianen dan wordt je ook niet gelukkig. Idem met de eindeloze uitstel en afstel politiek in Spanje waar ze rustig 5 maanden bezig kunnen zijn met het verven van je balkon. Zo weet ik ook van diverse Brabanders dat ze gillend weer uit Zwitserland gevlucht zijn vanwege de regeltjes en ontoegankelijkheid van de mensen.
Skippy01 schreef:Ik moest daar in het begin wel heel erg aan wennen hoor. Kwam bijna 6 jaar lang wekelijks in Kaatsheuvel, als ik op vrijdagavond kwam aangereden en de buuf stond buiten kon ze mij een samenvatting van mijn week geven. En van die van haar, schoonmoeders, de vreemdgaande overbuurman en de zus van de kapper.Sizzle schreef:Het is ook belangrijk om echt contact te leggen met de bevolking. De omgeving kan nog zo mooi zijn, maar als je je matelois irriteert aan de luidruchtigheid van Italianen dan wordt je ook niet gelukkig. Idem met de eindeloze uitstel en afstel politiek in Spanje waar ze rustig 5 maanden bezig kunnen zijn met het verven van je balkon. Zo weet ik ook van diverse Brabanders dat ze gillend weer uit Zwitserland gevlucht zijn vanwege de regeltjes en ontoegankelijkheid van de mensen.
Haha, als Brabander-uit-een-dorpje kan ik beamen dat ik gék zou worden van mensen die op straat elkaar niet groeten en buren die elkaar niet 'zomaar even' komen helpen ja!
tengeltje11 schreef:Maar ik denk dat je ook niets kan veralgemenen... ze kan volk x heel formeel zijn en is je buur net die ene uitzondering natuurlijk... dat maakt het ook zo moeilijk, als je ergens woont krijg je je buren er cadeau bij, die kies je niet, en zelfs in nl kunnen bv slechte buren je leven behoorlijk verzuren.