Welke auto hebben jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 09:36

Wij hebben een Toyota Yaris Hybride :)
Ik noem hem soms Toet.

Afbeelding

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:17

PascalB schreef:
Voor dagelijks gebruik
2018 Civic
[ Afbeelding ]

En voor de hobby/fun
Integra type R
[ Afbeelding ]

De honda Civic vind ik op de een of andere manier een hele mooie auto vooral in het grijs

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 15:25

PascalB schreef:
En voor de hobby/fun
Integra type R
[ Afbeelding ]

Die worden zeldzaam langzamerhand! :wow: +:)+

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:48

Lara_Silver schreef:
Die worden zeldzaam langzamerhand! :wow: +:)+

Ze waren nieuw al redelijk zeldzaam in de jaren dat ze gemaakt zijn(er zijn er ~6500 wereldwijd gebouwd/verkocht)
Waarvan er ~70 in Nederland verkocht zijn.

De laatste jaren zijn dat er een stuk minder geworden. Roest, verbouwd tot compact auto na te hard rijden enz.(VTEC kickid in Yo :P )

Ik ben 2e eigenaar en is een originele Nederlandse auto
Heb hem al ~17 jaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 16:56

Afbeelding
onder andere een Nissan X-trail, mag 1800 kg trekken dus prima voor caravan en trailer.

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:02

Op dit moment rijd ik nog in een sjoemelende pakezel, ofwel een VW Passat (lease). Erg fijne auto.
Eind juli staat er een knuffelbeer op de oprit, een racing blue Skoda Kodiaq Business sportline, een schaap in wolfskleren.
Ja, mijn auto’s hebben een bijnaam.
Donkerblauwe Audi A4: kale doos met peper in d’r r..t (sorry, excusez le mot)
Twee keer een blauwe Volvo V50 gehad: Viking in spijkerbroek 1 en 2.
Een paarse Peugeot 307: paars kreng, stond meer in de garage dan erbuiten.
Peugeot 306: de slak, super betrouwbaar
Zwarte VW Touran: lijkenkist, niet vooruit te branden
Blauwe Renault Scenic: dramaqueen, wat een slechte bak was dat.
Landrover Discovery 2: lekkende zeecontainer. Maar verder wel heel comfortabel rijden.
Volvo 850 R: Rrrrrrrrrrrr. Need I say more?

En sinds gisteren staat er ook nog een 20 jaar oude Saab 9-3 cabrio voor de deur: the gentleman. Grijs, rustig.
Laatst bijgewerkt door karijn op 12-06-20 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Kashmino

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:03

Hier staan een Honda Civic uit 2019 als zakenauto en een Mazda 6 uit 2016 als boodschappenwagentje voor de deur, beide super fijne auto's. Ze zijn beide gechiptuned en rijden dus lekker door :D
Afbeelding

Afbeelding

Morrie

Re: Welke auto hebben jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:12

wij hebben een Volvo XC60 en een Volvo V70 (oud en stokoud) en nu ik met pensioen ga, willen we die beide wegdoen en een Volvo XC70 kopen, automaat, dan kan ik er in geval van nood ook mee rijden.
Ik durf na 3 maanden thuiswerken niet meer auto te rijden, mijn XC60 staat al vanaf 13 maart werkloos voor de deur. Na 44 jaar autorijden is het wel klaar voor mij denk ik.

Op zoek dus naar een goede occasion.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:14

Wat zonde dat je niet durft Morrie, komt het omdat je een schakelbak rijdt?

Hier heten de auto's Adolf (v60) en Trekker (XC60)

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:15

Wat vervelend dat je niet meer durft. Wel tof om te lezen dat je een Volvo liefhebber bent....

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-20 17:22

flooooo schreef:
Wat zonde dat je niet durft Morrie, komt het omdat je een schakelbak rijdt?

Hier heten de auto's Adolf (v60) en Trekker (XC60)

ik rij al 15 jaar automaat, mijn man (van de V70) heeft een schakelbak, theoretisch kan ik daar in rijden, maar ik begin er niet meer aan.

Ik ben niet perse een Volvo liefhebber, ik was helemaal verzot op mijn Landrover Freelander, die helaas weg moest toen ik geen paarden meer had, want al die Engelse humor vond de garage erg leuk, maar ik niet |(

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:01

Willen jullie beide auto’s dan eruit hebben en er eentje voor terug?

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:06

karijn schreef:
Willen jullie beide auto’s dan eruit hebben en er eentje voor terug?

deze 2 (dure) diesels eruit en 1 benzine erin, wel eentje met veel ruimte en die de caravan kan trekken. De XC70 is al losgelaten, het mag nu ook een V70 zijn

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:21

Privé een Ford focus uit 2009 hatchback
Echt een ouwe banketstaaf bak maar hij rijd lekker, laat mij nooit staan en heeft een trekhaak en kan dus de caravan trekken (kip uit 1988)
Afgelopen 5 jaar vrijwel geen kosten gehad op dit jaar na airco kapot en distributieriem.

En voor de zaak (man is zzper trappenzetter) staat hier een Mercedes bus van 7 meter op de oprit.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 10:36

Ik rij zelf in een Hyundai IX20, mijn man in een golf en voor de trailer hebben we een Nissan Patrol (uit 1997). De Hyundai is super betrouwbaar, rijdt goed en heeft een fijne hoge zit :)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-20 23:56

Sinds vandaag een Volkswagen Polo 1.4 TSI uit 2004 <3 vijfdeurs, cruise control, climate control en elektrisch pakket :D

Afbeelding

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 00:00

Ik heb een Peugeot 206 uit 2007. 1.6 benzine motor, ben er gek op. Heerlijke auto, en een automaat ♥

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:00

Mijn Fiat 500. <3

Ik wilde een kleine zuinige auto waar ik goedkoop in kan rijden. Maar wel degelijker dan de Citroën C1 die ik gehad heb. Eerst een nieuwere Ford Ka gehad die super beviel maar total loss gereden is en toen deze gekocht.

Mijn vriend heeft een nieuwe Renault Clio station van z'n werk dus dat is de auto waar we lange afstanden in rijden.

Afbeelding
Afbeelding

Pikkepor

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:20

Ik heb een Renault Twingo uit 2004. En ik vind m fantastisch. Gekocht voor 2750 euro 3,5 jaar geleden.

Het rijdt lekker en vlot. Ligt steviger op de weg dan de Suzuki Alto van mijn moeder (dat is een rijdend stuk plastic). En is lekker overzichtelijk, want overal rond je is raam. Ik noem hem altijd de Vissenkom, maar zijn echte naar is Twinnie.

Ik heb hiervoor een Citroën C1 (€3500) gehad, maar dat vond ik niks. Veel onpraktische dingen in het interieur. Een grote dode hoek achter vanwege kleine raampjes... mwah. Hij heette Kees.

Daarvoor (mijn eerste auto) was ook een Twingo uit 1998. Die heette Eugène. Eus had wat mankementjes, vooral omdat hij ene jaar stil gestaan had toen ik m kocht. Maar daar was de prijs ook naar (€450). Uiteindelijk is mijn Twingo liefde daar ontstaan.

Verder over mijn Twinnie:
- zuinig! Ik hou trouw mijn verbruik bij en 1 op 17 haalt hij vlot. Ondanks mijn sportieve rijstijl.
- laag in wegenbeslasting, want klein autootje. Ik betaal 59 euro per kwartaal.
- ruim van binnen! Hij heeft een handig model waardoor je er bijvoorbeeld makkelijk wasmachines/drogers/kastjes/whatever in kunt vervoeren. Past niet in de Volvo sedan van manlief. :D
- ik heb er nog niet veel onderhoudskosten aan gehad. Toen ik hem net had hebben we de distributieriem vervangen. Manlief kan dat zelf, heel handig. Hij klaagde alleen dat er niet zoveel werkruimte is onder de motorkap.
Maar verder rij ik al 3 jaar zonder problemen rond.
Eugène was natuurlijk een stukkie ouder en had stilgestaan. Die had wat problemen dat de kilometer teller het soms niet deed. Dus dan wist je niet hoe hard je reed :+ maar verder was dat ook een toppertje.

- Twingos hebben altijd grappige foefjes en verborgen vakjes en knopjes enzo. Als je een andere auto gewend bent, is dat soms even wennen.
Maar je kunt bijvoorbeeld wel je Twingo ombouwen tot een groot bed. (Google maar eens). En je kunt stoelen gemakkelijk opklappen zodat je immens veel laadruimte hebt. Die stoelen zitten overigens maar met 2 boutjes vast, dus je kunt ze er ook nog uithalen.
Oh! En de achterbank is verschuifbaar. Dus als je veel bagage in de kofferbak wil doen, maak je meer kofferbakruimte. Moeten er mensen met lange benen mee? Dan maak je meer beenruimte. Heel handig. Ik vervoer mijn middelgrote hond in de kofferbak. Dat gaat bij een C1 niet.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:29

Ik heb sinds februari een Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd Captur :+ . Ivm werk en mogelijke files had ik een automaat aangeschaft, lekker relaxed. Maar nog geen file gehad nu met het thuiswerken.

Hiervoor heb ik 2 FIATS 500 gehad. Heerlijke auto’s maar kan geen trailer trekken en de halfautomaat vind ik een beetje een gammel ding. Dus vandaar mijn keuze voor een truttige Captur.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:37

Maar zo'n Twingo vergelijken met een Sedan is ook zoiets als appels met krentebollen vergelijken.

Geintje: ik werk bij een bouwbedrijf en dat levert nogal wat stoere-mannen-grote-auto's-praat. Was er weer een collega aan het opscheppen over z'n auto, zeg ik tegen 'm: joh, maakt niet uit hoe groot jouw auto is, ik stop 'm in de kofferbak van mijn auto....

De kop die ie trok was goud waard _O-
Ik ben er niet op door gegaan en volgens mij vraagt ie zich nog steeds af of ik 'm in de maling heb genomen.

Whizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 09:42

Ik heb een toyota yaris uit 1999, een toppertje! Hij rijdt me al twee jaar probleemloos overal naartoe. Dat had ik vooraf niet verwacht van een auto van die leeftijd. Ik moest er erg aan wennen, daarvoor had ik een miata uit 1995 waar ik bijna twintig jaar in gereden heb. Wat een fantastische auto vond ik dat! Verder een skoda octavia uit 2006, saai maar helemaal prima. Hij rijdt heerlijk, is ruim en van alle gemakken voorzien. Wat wel vreselijk irritant is is dat de lampen heel snel stuk gaan.

L_iek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 10:41

Ik heb een Citroën C1. Prima auto, lekker zuinig.

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:27

Kashmino schreef:
Hier staan een Honda Civic uit 2019 als zakenauto en een Mazda 6 uit 2016 als boodschappenwagentje voor de deur, beide super fijne auto's. Ze zijn beide gechiptuned en rijden dus lekker door :D
[ [url=m/soMEr5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/HhAr53.jpg]Afbeelding[/url] ]

Voor welke zaak werk jij dan? Wat een lekker ding is die Civic ) :~

karijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-20 11:59

ikke schreef:
Maar zo'n Twingo vergelijken met een Sedan is ook zoiets als appels met krentebollen vergelijken.

Geintje: ik werk bij een bouwbedrijf en dat levert nogal wat stoere-mannen-grote-auto's-praat. Was er weer een collega aan het opscheppen over z'n auto, zeg ik tegen 'm: joh, maakt niet uit hoe groot jouw auto is, ik stop 'm in de kofferbak van mijn auto....

De kop die ie trok was goud waard _O-
Ik ben er niet op door gegaan en volgens mij vraagt ie zich nog steeds af of ik 'm in de maling heb genomen.

En dus inderdaad in de waan laten :D