Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marije_jiplover schreef:Sorry, ik heb het filmpje niet ergens anders gevonden nog.
Maar het is een filmpje waarbij ze bij diverse mondneusmaskers met een spuitbus deo door de maskers heen spuiten.
En alleen een paar echt medische daar zie je geen spray doorheen komen, bij allerlei andere maskers komt de spray er nagenoeg onverminderd dwars doorheen.
onpaard schreef:Als de middelbare scholen weer open gaan moet mijn dochter een mondkapje voor in de bus. Deze maakt ze zelf van een oud t-shirt. Al die niet medische mondkapjes beschermen je toch niet dus wat is t nut? T is alleen voor de vorm.
verootjoo schreef:Je mag alleen geen oprecht goede gebruiken want er wordt actief afgeraden om medische mondkapjes te gebruiken... en laten dat nou degene zijn die goed zijn
Justme_Lisaa schreef:Ik krijg vandaag 2 herbruikbare mondkapjes binnen en volgende week nog 6. Moet 4 dagen per week met het OV, dus ik hanteer gewoon 1 mondkapje per dag en dan de was in. Voor 8 stuks ben ik 20 euro kwijt, ga niet voor ieder enkele treinrit een nieuw mondkapje aanschaffen, dat kost me teveel geld. Op deze manier heb ik genoeg voor 2 weken
Kanzi schreef:Strikt genomen hoef je ze niet eens iedere keer te wassen/koken.
Je kan ze ook even strijken met stoom.
Als je er genoeg hebt dat je ze na gebruik een aantal dagen weg kan leggen is het virus ook weg.
Die overleeft niet zolang buiten het lichaam.
kwita schreef:uhhh dat virus blijft wel 72 uur in leven hoor, op gladde oppervlakken en in zo een ding zit ook altijd iets vocht van je ademhaling dus ik zou ze wassen of stomen!
Kanzi schreef:kwita schreef:uhhh dat virus blijft wel 72 uur in leven hoor, op gladde oppervlakken en in zo een ding zit ook altijd iets vocht van je ademhaling dus ik zou ze wassen of stomen!
Maar als je ze dan 72 uur/drie dagen laat liggen is het virus toch ook weg?
Dan is het vocht van je ademhaling al lang verdampt.
Als je het geen fijn idee vindt kan je ze altijd wassen natuurlijk, maar als je het mondkapje maar een kwartier op hebt gehad is het ook niet echt vies geworden.
IsaCalixa schreef:Hoi, heeft iemand ervaring met deze site/mondkapjes?
https://www.miniinthebox.com/nl/p/unise ... 96fdf61a52
IsaCalixa schreef:Hoi, heeft iemand ervaring met deze site/mondkapjes?
https://www.miniinthebox.com/nl/p/unise ... 96fdf61a52