Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
secricible schreef:Ik blijf me bij dit soort topics, maar ook sommige commentaren van mensen, afvragen of dit in andere crisissituaties ook zo ging. Stonden er tijdens de tweede wereldoorlog ook mensen te protesteren omdat ze gedwongen werden na 20.00 binnen te blijven?
Citaat:En tuurlijk blijft het goed om kritisch te zijn, na te denken over hoe deze noodwet niet misbruikt kan worden over X-jaar. Maar voor nu zijn er onorthodoxe maatregelen nodig om onze samenleving op de lange termijn te redden. En dat dat weerstand oproept bij iedereen is logisch, niemand doet dit voor zijn lol.

Sunnda schreef:Ik moet zeggen dat ik de afgelopen weken niet direct bang ben geworden van de overheid, want die doen prima werk imo.
Maar mijn medeburgers...jeetje. de helft vind ik oprecht doodeng.
Die denken niet eens democratisch meer.
Alles wat anders denkt dan hen is gek, dom, of minstens naief en achterlijk.
Vragen stellen mag niet en als je twijfels hebt ga je maar ergens anders wonen.
Imo zit dit topic vol met idioten, maar dan bedoel ik niet de mensen die zich zorgen maken.
eilleen333 schreef:Mensen verwarren democratie met: “ik wil doen waar ik zin in heb”. Het idee van een samenleving is dat je het samen doet dacht ik, dus ook rekening houdt met de rest
Cer schreef:Ik lees in dit topic inderdaad dat er niet gedemonstreerd mag worden, maar dat mag wel. Alleen door de noodmaatregelen kunnen lokale bestuurders dingen anders intepreteren of een beetje naar eigen inzicht verbuigen bijvoorbeeld. Met een Noodwet kun je daar ook iets mee doen.

Sunnda schreef:Bullshit..ik wordt zo moe van dat of/of verhaal.
Natuurlijk is er een kleine groep die echt zo denkt, maar de overgrote meerderheid wil heel graag rekening houden met iedereen, maar heeft tegelijkertijd ook grote twijfels over de toekomst, de houdbaarheid of andere problemen.
En dat mag!! Het is werkelijk waar idioot dat hier een paar bokkers zijn die alle twijfels afdoen als gek of gestoord.
We hebben hier vrijheid van meningsuiting, en als die niet verder mag gaan dan je eigen straatje, ben je zelf het probleem..
rien10 schreef:En, waar staat de aankondiging van de verplichte vaccinatie?
Lusitana schreef:Andere dingen die ze geloven van Nederland zijn dingen als "iedereen is aan de drugs, want legaal" en "alle mannen gaan naar de prutsmutsen, want legaal" en "idereen behalve de moslims is protestants, want het koningshuis is protestants" en "alle ministers gaan op de fiets naar hun werk".
wemkelover schreef:nou ja ik voel me wel aangevallen doordat iemand mij een idioot vind, omdat ik sommige dingen in twijfel trek. Ik doe braaf wat me gezegd wordt hoor, alleen ja er zijn wel vragen die mij op borrellen.
Maar ben ik dan de idioot of degene die vind dat ik me mond moet houden. Uit eindelijk ben ik niet degene die gaat protesteren, heeft in mijn ogen ook vrij weinig zin. Maar ik heb vragen en twijfels. IK hoop alleen maar op een goede afloop en dat we straks weer normaal door het leven kunnen. Ik ben soms bang en heb verdriet om de situati nu en hoop echt niet dat het voor altijd zo blijft. Mag ik die gevoelens hebben? en nee ik zit echt niet de hele dag bij de pakken neer hoor. Heb nog geen psych nodig.
Emmaa_ schreef:Zo kun je het zien, maar of dat nu zo'n wenselijke ontwikkeling is ... vrijheid van meningsuiting en is een groot goed, en voor stompzinnige, op fake news en bangmakerij gebaseerde meningen moet op zich ook ruimte kunnen zijn, maar dan vooral als uitlaatklep. Want ik hoop toch echt dat die 'controlerende' rol cq. invloed niet steeds meer daarvandaan zal komen. Massahysterie heeft nog nooit tot iets goeds geleid. En wat je nu ziet is dat de grenzen tussen kritiek op de overheid en massahysterie hier en daar op verontrustende wijze vervagen.Nu we allemaal toegang hebben tot social media en het internet denk ik dat het volk tot op zekere hoogte de vierde macht in de trias politica is geworden en daarom ook een belangrijke controlerende rol speelt, samen met de media.
Askja schreef:Emmaa_ schreef:Zo kun je het zien, maar of dat nu zo'n wenselijke ontwikkeling is ... vrijheid van meningsuiting en is een groot goed, en voor stompzinnige, op fake news en bangmakerij gebaseerde meningen moet op zich ook ruimte kunnen zijn, maar dan vooral als uitlaatklep. Want ik hoop toch echt dat die 'controlerende' rol cq. invloed niet steeds meer daarvandaan zal komen. Massahysterie heeft nog nooit tot iets goeds geleid. En wat je nu ziet is dat de grenzen tussen kritiek op de overheid en massahysterie hier en daar op verontrustende wijze vervagen.Nu we allemaal toegang hebben tot social media en het internet denk ik dat het volk tot op zekere hoogte de vierde macht in de trias politica is geworden en daarom ook een belangrijke controlerende rol speelt, samen met de media.
Emmaa_ schreef:Ik denk dat kritisch nadenken over wat er nu gebeurt (wat imo niet meer dan gezond is) een beetje op een hoop wordt gegooid met zendmasten in de fik steken en er heilig van overtuigd zijn dat de overheid met vliegtuigjes een vaccin op ons sproeit. Zelf hou ik me braaf aan anderhalve meter afstand, vind ik de maatregelen in NL heel redelijk en snap ik waarom ze getroffen worden, maar dat betekent niet dat ik niet mijn vraagtekens mag zetten bij bepaalde zaken uit een noodwet. Nu we allemaal toegang hebben tot social media en het internet denk ik dat het volk tot op zekere hoogte de vierde macht in de trias politica is geworden en daarom ook een belangrijke controlerende rol speelt, samen met de media.
Emmaa_ schreef:Ik denk dat kritisch nadenken over wat er nu gebeurt (wat imo niet meer dan gezond is) een beetje op een hoop wordt gegooid met zendmasten in de fik steken en er heilig van overtuigd zijn dat de overheid met vliegtuigjes een vaccin op ons sproeit. Zelf hou ik me braaf aan anderhalve meter afstand, vind ik de maatregelen in NL heel redelijk en snap ik waarom ze getroffen worden, maar dat betekent niet dat ik niet mijn vraagtekens mag zetten bij bepaalde zaken uit een noodwet. Nu we allemaal toegang hebben tot social media en het internet denk ik dat het volk tot op zekere hoogte de vierde macht in de trias politica is geworden en daarom ook een belangrijke controlerende rol speelt, samen met de media.
pol013 schreef:Vind ik allemaal prima. Als je zegt: ik ben schooljuf en heb een mening over dit virus en die luidt: xxxxx
Dan mag je van mij je mening vertellen en kan ik inschatten wat ik daar mee doe.
Ga je die mening als vaststaand (onderbouwd) feit brengen.... Het is: xxxxxx en gaat iedereen dat vervolgens delen van elkaar.....
Dan word het een schimmiger gebied.
Of nee, dan is mijn bescheiden MENING: haal die oliebol van het internet af!