Wat is de link met 5G en Corona

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:14

Blussem schreef:
Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19

Ik woon in Brabant. Mijn zwager werkt hier als IC-arts. Nee, er zijn hier al meer dan voldoende échte covis-19-doden gevallen, daar is geen enkele twijfel over mogelijk.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:16

Blue_Eyes schreef:
Blussem schreef:
Dan ben jij van de weinig. Hier moet nog de eeste dode vallen aan covid 19

Ik woon in Brabant. Mijn zwager werkt hier als IC-arts. Nee, er zijn hier al meer dan voldoende échte covis-19-doden gevallen, daar is geen enkele twijfel over mogelijk.

Misschien kunnen we iemand die er zulke aparte ideeën over heeft beter links laten liggen.
Complottheorieën, prima, maar met iemand die denkt dat dit een hoax is kun je toch op geen enkele manier serieus mee in discussie gaan?

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:34

Dat is geen angst, het is een nuchtere kijk op wellicht een nieuwe realiteit.
Beter ingelicht zijn, en beter omgaan met de zaken die je WEL onder controle hebt maakt je minder angstig.

Er is onder het neo liberalisme fors bezuinigd op zorg. Door dit kabinet zijn heel veel IC bedden verdwenen en nu miemelen ze daarover.

We stevenen af op een economische depressie.
Het ‘recht’ op zorg was al flink uitgedund, dat wordt eerst erger voordat het beter wordt. Het is immers niet meer te betalen straks.
Het is naïef te denken dat er altijd wel voor je gezorgd wordt. Als er weinig middelen zijn, dan trekken mensen met de minste kansen aan het kortste eind.

Het resultaat van 10 jaar het huidige kabinet. Ze komen er nu dus toch achter dat je geld niet kunt eten.

Dus niks complot theorie.
Gewoon feiten. En hoe meer feitelijke kennis, hoe beter je beslissingen, hoe meer controle, hoe minder angst.

_Penotti schreef:
Ninx
dat zijn jou complot gedachte, en die mag je hebben die angst.
Ik heb die angst niet, het is hier geen China.

Weet je dat angst heel veel doet met het immuunsysteem, met het hart, stress ook. Hoe gaan ze dat meten?

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:44

Danique_G schreef:
Karl66, ik was het eigenlijk met je eens en je post met interesse aan het lezen tot dat je de brug met complotdenker aan het slaan was. Dat ik ergens neutraal in sta en toe geef dat ik er geen/niet genoeg kennis van heb om een mening over te hebben maakt mij geen complotdenker. Ik sta ergens neutraal in juist omdat ik open wil staan voor nieuwe kennis, met afweging natuurlijk van de bron. Ik laat het hierbij, dit is nogal vervelend praten.

Ik zal niet zeggen dat jij een complotgekkie bent, maar in dit geval gedraag jij je wel als een complotgekkie. Die komen met een complottheorie en zeggen daarna dat ze er neutraal instaan. Op die manier proberen ze zichzelf als de stem van rede te positioneren tegenover de mensen die de complottheorie afwijzen en het dus van één kan bekijken. Het probleem is alleen dat het neutrale standpunt in het geval van een complottheorie onzin is. In dit geval bestaan virusepidemieën al veel langer dan dat er radio-uitzendingen zijn en kiest hij bewust een paar epidemieën, die zijn gelijk bewijzen om daarna alle andere epidemieën te vergeten, omdat ze niet in zijn straatje passen. Op dat moment heeft het geen zin om heel neutraal alle voors en tegens te bekijken. Op dat moment is het behoorlijk duidelijk dat zijn hypothese verworpen moet worden, omdat hij niet klopt. Als je dan nog steeds zegt dat je neutraal bent, dan ben je dus eigenlijk alleen maar bezig een complottheorie te promoten. En hoe vervelend dat misschien voor jou ook is, maar als jij niet als complotdenker te boek wilt staan, dan moet je je niet als een complotdenker gedragen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:53

je oordeelt een beetje te snel. Een neutrale houding naar kennis heeft niets te maken met gedragen als een complotgekkie. Ik waardeer je uitleg maar wanneer iemand mij een goed onderbouwde uitleg geeft of iets weerlegt neem ik dat prima aan, het is overigens al weerlegt (twee keer?) en ik ben as we speak aan het lezen. Wellicht neem ik het terug, wellicht niet. Een open houding kennis is gewoon voor mij een manier om te leren. De mens is vreselijk nieuwsgierig en we worden onrustig als we iets niet weten. Ik denk dat we snel geneigd zijn onder andere kennis in een hokje te stoppen omdat dit ons een soort rust geeft. Ik wil gewoon een gezonde open houding hebben en luisteren. That’s all.
Overigens, moet ik erbij zeggen. Toen ik het filmpje plaatste heb ik er bij gezet dat ik dit “gevaarlijke” informatie vind omdat niet iedereen onderscheid maakt tussen aannames en feiten.

Gedraag ik mij dan als een complotgekkie? Oké, het zal.

Nogmaals ik laat het hierbij want dit gaat mij een beetje te ver.

BregtjeK

Re: Wat is de link met 5G en Corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:57

Ik denk dat de coronacrisis vraagt om sneller en beter internet, wat de uitrol van 5G netwerk kan versnellen en minder ruimte laat voor commentaar daarop. Dus op die manier zie ik een verband, en daarbij ook de berichten dat de macht van China groter zal worden.