Op straat gezet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 11:34

Dat lijkt mijn ook een ideaal huisje. Via een woningbouwvereniging is altijd fijner want dan heb je meer rechten en dus meer rust. Dat iets per direct beschikbaar is is heel bijzonder. En gewoon in Nederland, wat een hoop extra zorgen voorkomt. Ik zou het zien als een lot uit de loterij.
En inderdaad mag een woningbouwvereniging geen huisdieren weigeren volgens mij. Het staat er ook niet bij dat er geen huisdieren zijn toegestaan.

Het is wel aardig aan de prijs, voor het soort woning en vooral de plek, maar met huurtoeslag zou het moeten lukken lijkt mij. Die heeft TS nu nog niet vermoed ik, en daardoor wordt ze misschien afgeschrikt door de prijs.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 13:15

LindyH schreef:
Dat lijkt mijn ook een ideaal huisje. Via een woningbouwvereniging is altijd fijner want dan heb je meer rechten en dus meer rust. Dat iets per direct beschikbaar is is heel bijzonder. En gewoon in Nederland, wat een hoop extra zorgen voorkomt. Ik zou het zien als een lot uit de loterij.
En inderdaad mag een woningbouwvereniging geen huisdieren weigeren volgens mij. Het staat er ook niet bij dat er geen huisdieren zijn toegestaan.

Het is wel aardig aan de prijs, voor het soort woning en vooral de plek, maar met huurtoeslag zou het moeten lukken lijkt mij. Die heeft TS nu nog niet vermoed ik, en daardoor wordt ze misschien afgeschrikt door de prijs.

Ook via het puntensysteem (ben je eigenlijk ingeschreven TS ?) is dit wel de prijs die overal gevraagd wordt. Dus schiet er niet echt uit.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:03

LindyH schreef:

Goedkoper zal je niet snel vinden denk, hier niet tenminste. Huursubsidie is zo gepiept, maar dan moet je wel rekening houden met dat het twee maanden kan duren voor t op je rekening staat.

Inney

Re: Op straat gezet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:06

Huursubsidie kan pas vanaf 23 jaar oud toch? Of is het huis onder de huurprijs van 420?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:09

Huursubsidie krijg je vanaf je 18e met een huurprijs onder de 419 euro.

Been there done that!

Tot de 23e zit je vast aan lage huur.
Omgeving Veendam via accantus is dat prima te doen.

Heb wél een half jaar moeten wachten, maar heb een super leuke kleine woning gehad.
Huur?
358 euro.
En toen ik alleen woonde kreeg ik 129 euro toeslag.

Blue_Monday

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:11

Volgens mij lag dat bedrag iets hoger, 424 ofzo? Maar dat kan je makkelijk berekenen via proefberekening bij de belastingsite, veranderd ieder jaar lijkt wel.

Na je 23e kan je voor een hoger bedrag huren.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:17

Hoe was de bezichtiging? Hoelaat heb je die?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:22

Blue_Monday schreef:
Volgens mij lag dat bedrag iets hoger, 424 ofzo? Maar dat kan je makkelijk berekenen via proefberekening bij de belastingsite, veranderd ieder jaar lijkt wel.

Na je 23e kan je voor een hoger bedrag huren.

Ohh dan is het al verhoogd.

Ook omgeving Pekela en Winschoten is er met regelmaat wat aangeboden toen in mijn zoektocht.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:29

Naar ik gehoord heb kun je in Z.O.Groningen inderdaad vrij gemakkelijk aan een woning komen.Maar ja als je werk of verplichtingen elders hebt, dan heb je daar niet veel aan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:43

anjali schreef:
Naar ik gehoord heb kun je in Z.O.Groningen inderdaad vrij gemakkelijk aan een woning komen.Maar ja als je werk of verplichtingen elders hebt, dan heb je daar niet veel aan.

Dat klopt. Al moet ik zeggen dat veendam ideaal is.
Bus, trein, alles dichtbij, binnen 25 minuten ben je in Assen, Groningen, Winschoten.
Met de auto, 32-33 minuten in Emmen.

Als ts al in het noorden woonde, en met mijn aanname van 18 en naar school gaande is, is Veendam, Hoogezand, Stadskanaal, Pekela, Winschoten niet zo gek.
Helemaal als ze anders de grens over zou moeten.

Moet ze veel boven in Groningen zijn, Delfzijl en omstreken zijn ook niet duur, minder praktisch misschien, maar niet duur.

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 14:52

Borg is trouwens in Duitsland vaak 3x de kaltmiete, dus dat kan aardig oplopen..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 15:40

Kale huurprijs valt mee inderdaad, maar ik heb voor diezelfde prijs bijvoorbeeld wel een kamer meer.
De verplichte stookkosten maken het duur, juist omdat je daarover geen huurtoeslag kan krijgen, maar het wel elke maand moet betalen, hoe weinig je misschien zelf ook verbruikt.

Maargoed, dat is voor TS op dit moment allemaal niet zo relevant. Het zou imo een goede optie zijn.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:14

Hutcherson schreef:

Helaas vielhet echt heel erg tegen....
De vrouw vertelde dat er meerdere huurder zo op de noorderzon zijn vertrokken zomaar in eens en ze heel veel problemen gehad heeft.
Het was onwijs klein en krap.. :(

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:22

FennyPower schreef:
Hutcherson schreef:

De vrouw vertelde dat er meerdere huurder zo op de noorderzon zijn vertrokken zomaar in eens en ze heel veel problemen gehad heeft.

Maakt dat uit als je geen dak boven je hoofd hebt ?

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:25

beatje schreef:
Hutcherson schreef:

Maakt dat uit als je geen dak boven je hoofd hebt ?[/quote]

Het moet wel vertrouwd voelen... Want het voelde zo dat ze ons meteen weer op straat kon zetten. Want ze vertelde dat ze dit vaak heeft gedaan. (Geen fijn idee.)

We hadden iemand mee die er verstand van heeft. , ze kon de contract niet tonen.
Laatst bijgewerkt door FennyPower op 04-04-20 17:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:25

En het aanbod mbt Schipborg dan TS? Dat ligt niet ver van Groningen

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:26

beatje schreef:

Precies; beter iets danniets.
Je kunt dan rustig verder kijken naar iets beters.

Mijn man en ik hebben het eerste jaar ook geleefd in een verbouwde garage (als het flink vroor, kon je niet douchen :+ ).
Daarna op een kleine bovenverdieping, met gedeelde wc/douche.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:29

Ons is als advies gegeven het niet te doen..
Het is een te grote risico..
Ik mocht mijn katten ook niet binnen houden. Ze moeten dag en nacht buiten zijn.

Maandag ook een bezichting jn Nederland.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:32

Brainless schreef:
beatje schreef:

Precies; beter iets danniets.
Je kunt dan rustig verder kijken naar iets beters.

Mijn man en ik hebben het eerste jaar ook geleefd in een verbouwde garage (als het flink vroor, kon je niet douchen :+ ).
Daarna op een kleine bovenverdieping, met gedeelde wc/douche.

Als je dan ook nog in het buitenland zit snap ik wel dat je dat een groot risico vind.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:37

Ik zelf heb geen werk en dat is absoluut niet mogelijk in de omgeving om te vinden het ligt in het bos.. Ook uitkering is in Duitsland moeilijk.
Dus moet alles nog steeds op mijn vriend afkomen..

En wat is de reden dat al haar huurders nooit meer komen opdagen? En ze zoveel problemen heeft..

Zelf wil ik wel kunnen zoeken naar werk... in een regio..

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:39

Kinke schreef:

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:44

Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar had je nog contact gehad met Leger des Heils voor tijdelijke opvang? Dat je in ieder geval even een fatsoenlijk bed hebt, veilig plekje en kun je met een dak boven je hoofd verder zoeken naar een meer permanente oplossing.

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:45

Kinke schreef:
Kinke schreef:

Pb

FennyPower

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-20 17:45

cursebreaker schreef:
Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar had je nog contact gehad met Leger des Heils voor tijdelijke opvang? Dat je in ieder geval even een fatsoenlijk bed hebt, veilig plekje en kun je met een dak boven je hoofd verder zoeken naar een meer permanente oplossing.

Ja.. maar die zitten vol.. zeggen ze..

LindyH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-20 17:51

Nu met corona zitten de opvanglocaties voor daklozen helemaal vol inderdaad, omdat ook daklozen binnen moeten blijven. Ze mogen niemand de straat op sturen nu.