Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
LindyH schreef:Dat lijkt mijn ook een ideaal huisje. Via een woningbouwvereniging is altijd fijner want dan heb je meer rechten en dus meer rust. Dat iets per direct beschikbaar is is heel bijzonder. En gewoon in Nederland, wat een hoop extra zorgen voorkomt. Ik zou het zien als een lot uit de loterij.
En inderdaad mag een woningbouwvereniging geen huisdieren weigeren volgens mij. Het staat er ook niet bij dat er geen huisdieren zijn toegestaan.
Het is wel aardig aan de prijs, voor het soort woning en vooral de plek, maar met huurtoeslag zou het moeten lukken lijkt mij. Die heeft TS nu nog niet vermoed ik, en daardoor wordt ze misschien afgeschrikt door de prijs.
LindyH schreef:Dat lijkt mijn ook een ideaal huisje. Via een woningbouwvereniging is altijd fijner want dan heb je meer rechten en dus meer rust. Dat iets per direct beschikbaar is is heel bijzonder. En gewoon in Nederland, wat een hoop extra zorgen voorkomt. Ik zou het zien als een lot uit de loterij.
En inderdaad mag een woningbouwvereniging geen huisdieren weigeren volgens mij. Het staat er ook niet bij dat er geen huisdieren zijn toegestaan.
Het is wel aardig aan de prijs, voor het soort woning en vooral de plek, maar met huurtoeslag zou het moeten lukken lijkt mij. Die heeft TS nu nog niet vermoed ik, en daardoor wordt ze misschien afgeschrikt door de prijs.
Blue_Monday schreef:Volgens mij lag dat bedrag iets hoger, 424 ofzo? Maar dat kan je makkelijk berekenen via proefberekening bij de belastingsite, veranderd ieder jaar lijkt wel.
Na je 23e kan je voor een hoger bedrag huren.
anjali schreef:Naar ik gehoord heb kun je in Z.O.Groningen inderdaad vrij gemakkelijk aan een woning komen.Maar ja als je werk of verplichtingen elders hebt, dan heb je daar niet veel aan.
FennyPower schreef:Hutcherson schreef:Hoe was de bezichtiging? Hoelaat heb je die?
Helaas vielhet echt heel erg tegen....
De vrouw vertelde dat er meerdere huurder zo op de noorderzon zijn vertrokken zomaar in eens en ze heel veel problemen gehad heeft.
Het was onwijs klein en krap..
beatje schreef:Hutcherson schreef:Hoe was de bezichtiging? Hoelaat heb je die?
Helaas vielhet echt heel erg tegen....
De vrouw vertelde dat er meerdere huurder zo op de noorderzon zijn vertrokken zomaar in eens en ze heel veel problemen gehad heeft.
Het was onwijs klein en krap..
beatje schreef:Maakt dat uit als je geen dak boven je hoofd hebt ?
Brainless schreef:beatje schreef:Maakt dat uit als je geen dak boven je hoofd hebt ?
Precies; beter iets danniets.
Je kunt dan rustig verder kijken naar iets beters.
Mijn man en ik hebben het eerste jaar ook geleefd in een verbouwde garage (als het flink vroor, kon je niet douchen).
Daarna op een kleine bovenverdieping, met gedeelde wc/douche.
cursebreaker schreef:Misschien dat ik er overheen gelezen heb, maar had je nog contact gehad met Leger des Heils voor tijdelijke opvang? Dat je in ieder geval even een fatsoenlijk bed hebt, veilig plekje en kun je met een dak boven je hoofd verder zoeken naar een meer permanente oplossing.