Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

olijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:08

Popstra schreef:
Ik vind dat hier ook nogal overdreven en vooral overspannen gereageerd word.

+1

Tjonge wat een overtrokken reacties.
Misschien eerst even 10 adem halen voor je een reactie plaatst.
Ze ging niet naar belgie om feestje te vieren, ze ging alleen naar een paard wat
op een bedrijf staat weinig mensen zijn/komen.
Heeft zich netjes aan alle regels gehouden. En nogmaals ze was alleen.
Wat kan ze dan in *** naam gedaan hebben om deze situatie erger te maken?
Zoals ik het hoor en lees, is boodschappen doen een ergere belasting op
het zorgsysteem.
En ik begrijp dat er mensen zijn die angst hebben om zichzelf of om dierbaren.
Maar om dat nou af te reageren op 1 persoon die in haar eentje op pad gaat en
dus niemand kan aansteken.
Ik ga ook 40 min met de auto om mijn paard te verzorgen.
Op een bedrijf waar dan misschien 1 persoon aanwezig is, waar ik niet in de buurt hoef te komen.
Doe dit 10x liever en met een geruster hart als boodschappen.

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:10

Volgens mij moeten een paar bokkers maar eens gaan investeren in therapie als de quarantaine straks voorbij is. En tot die tijd gewoon op jullie handjes gaan zitten want wat zijn jullie vreselijk bezig! 7 pagina aannames en verwijten maar de personen die nuttig antwoord geven zijn op één hand te tellen, hoe typisch weer, ga jullie allemaal schamen stelletje moraalridders!

Ts heeft zich perfect aan de regelgeving gehouden, want het is niet omdat je de grens over gaat dat je opeens aangestoken wordt of iedereen aan steekt dus moeten jullie ook niet doen alsof dat zo is.

Ook heeft de ts zich helemaal niet te verantwoorden over de entingen die het paard ging krijgen, echt waar bemoeien jullie je mee!

Ik krijg plaatsvervangende schaamte van het gedrag in dit topic en ik vraag me af waarom de Mods nog niet ingegrepen hebben.

Ontopic: ook hier grens Zwitserland/Frankrijk mogen werkende personen de grens over en je mag ook voor de verzorging van je dier de grens over. Ben vorige week nog met mijn kat naar de dierenarts in Frankrijk geweest en dat was geen enkel probleem. Ik heb even vantevoren de douane opgebeld en op internet stond een lijst van de douanes die open zijn. Zowel aan de douane als bij de dierenarts goed afstand houden en het nodige doen en weer naar huis, that's it.

MISTRAL94

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:20

SinneJ schreef:
MISTRAL94 schreef:
Zitten jullie er ook boven op, om de mensen op de vingers te tikken die bij de schaapskooi in wat was het Ruinen gestaan hebben het weekend? Of vorige week bij de Wilhelminaberg in Landgraaf? Daar komen heel wat mensen bijeen. Is een ander verhaal dan alleen in een auto zitten..

Als die mensen hier op bokt posten daarover? Jazeker.

Die mensen zitten natuurlijk niet op bokt :D

Ik ben voor een intelligente lockdown. Maar helaas hebben teveel mensen bewezen dat ze intelligentie missen.. Ik sta achter strenge regels begrijp mij niet verkeerd.

De mensen die massaal de visboer bezoeken, het strand een schaapskooi enz die mensen vormen een serieuze bedreiging voor de samenleving. Iemand die alleen in de auto zit en de regels aanhouden van afstand bewaren enz niet. Ik durf te wedden dat 80% van de bokkers zijn of haar paard gewoon bezoeken. Dat mag ook mits de regels in acht genomen worden. Maar ik vind hier wel een aantal redelijk hypocriet reageren. Ook deze mensen bezoeken hun paard maar omdat die toevallig niet over de grens staat is het niet erg.

quarterH

Re: Grens belgie... Welke overgang? Luik of aken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 11:28

Dankjulliewel voor de laatste paar reacties!!!!

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:32

Tjonge, je had bijna bij deze reacties verwacht dat TS een groot BBQ feest ging geven bij d'r paard :+

Denise_Storm
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 11:50

Whale schreef:
Tjonge, je had bijna bij deze reacties verwacht dat TS een groot BBQ feest ging geven bij d'r paard :+

Maar echt, precies dit! :=

CharlieVM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 12:06

Inderdaad... Ik heb dit topic met grote verbazing gelezen. TS wordt veroordeeld alsof ze de grens over is gegaan om een bank te overvallen, terwijl ze zich gewoon aan de regels houdt. De autoriteiten hebben haar reden om de grens over te steken goed gekeurd, en ook dat is blijkbaar niet voldoende. Haar paard staat tijdelijk in Belgie, ze geeft aan hem al niet meer te bezoeken vanwege de maatregelen maar had blijkbaar nu redenen die voor de zorg noodzakelijk waren om er eenmalig heen te gaan. Ik ben benieuwd of iedereen die hier zo’n sterke mening heeft zijn of haar paard nog bezoekt. We hebben geen totale lockdown in NL,
maar een lockdown waar we worden aangesproken op ons gezonde verstand. En ik zie nergens dat TS domme dingen doet. En weet je, ik ga ook nog gewoon af en toe een paar uurtjes kajakken vanaf mijn eigen steiger, maar doe dat op een moment dat ik vrijwel niemand tegen kom op het water. En ik ga ook nog regelmatig mijn paard beweging geven of even zijn vitaminenbrokjes geven terwijl hij gewoon onbeperkt toegang heeft tot hooi en water en met zijn vriendjes in een flink weiland sta. Strikt genomen: beiden nutteloze verplaatsingen buiten mijn eigen huis. Maar gewoon keurig binnen de richtlijnen en ik breng daarmee niemand in gevaar. Als we allemaal eens een beetje lief zijn voor elkaar en proberen wat meer begrip voor elkaar op te brengen wordt het er een stuk draaglijker op in deze bizarre periode.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:01

En tadaaaaaa vandaag nog door Rutten aangegeven ga niet nodeloos de grens over... maar hey... de kritische bokkers hier stellen zich aan toch...

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:18

Neon schreef:
En tadaaaaaa vandaag nog door Rutten aangegeven ga niet nodeloos de grens over... maar hey... de kritische bokkers hier stellen zich aan toch...

Entingen zijn niet nodeloos, je post is dus nutteloos en je stelt je idd aan.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:22

Lara_Silver schreef:
Neon schreef:

Entingen zijn niet nodeloos, je post is dus nutteloos en je stelt je idd aan.

:')
Ik word zo moe van dit topic. Fijn dat het gelukt is TS.

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:24

Tuurlijk... droom verder het feit alleen al dat Belgische dierenartsen aangeven dat het geen noodzakelijke verplaatsingvan is om een paard te enten (zij dit dus ook niet doen. En er heel wat bokkers hetzelfde zeiden en het nu wederom bevestigd is door Rutten is voor mij genoeg bevestiging dat ik en vele bokkers met mij ons niet aanstellen..

Ook niet na de hetze die erna is gekomen over dat wij dringend therapie nodig hebben...

Een noodzakelijke verplaatsing om je dier te verzorgen is het beest vreten en drinken brengen of als hij gewond is verzorgen niet deze bullshit...

Overigens mag je in België niet eens meer buiten paardrijden..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:28

En je gaat nog steeds door terwijl letterlijk de douane de oversteek van de TS goed gekeurd heeft. Wat een muggezifterij. Houd eens ff op te doen alsof de TS de hoofdoorzaak van het Corona virus is en zoek een andere bezigheid. Ik tem, quarantaine rellers zijn nog erger dan pennys in vakantietijd.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:31

Lara_Silver schreef:
En je gaat nog steeds door terwijl letterlijk de douane de oversteek van de TS goed gekeurd heeft. Wat een muggezifterij. Houd eens ff op te doen alsof de TS de hoofdoorzaak van het Corona virus is en zoek een andere bezigheid. Ik tem, quarantaine rellers zijn nog erger dan pennys in vakantietijd.

Ik ben het zo met je eens.
Ga nou eens van het goede van de mens uit en vertrouw TS dat ze heus niet voor Jan met de korte achternaam een roteind rijdt om naar haar paard te gaan.

In Nederland mag je nog wel buiten rijden. Heeft net zo weinig met dit topic te maken als dat het in België niet mag :)*

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:31

Die politie weet over het algemeen niks van paarden en neemt gewoon aan dat dit noodzakelijke zorg is... ( die ook prima over een maand ofzo uitgevoerd kon worden... dat weet hij echter niet... jammer dat je dan in de knoop kunt komen met herhalingsentingen en een prik extra moet dokken... )

Liever dat... dan te midden van de piek van de pandemie nodeloos rondhuppelen..

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:34

quarterH schreef:
Ze hadden pakjes aan met 'douane' erop....

Uhm, nou.... Ze ging niet in mijn auto hangen maar 1,5 meter was het denk ik niet. Hield wel handen in haar zakken

Ik quote de TS, omdat je schrijft dat het om politie gaat terwijl het om douane gaat. Die wel kaas gegeten hebben van wat mag en niet mag. En nee, die wisselen echt geen hesjes uit. ;)

Dus naast nodeloos op de ts hameren word er ook nog eens slecht of selectief gelezen.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 20:35

Ik ga me hier niet verdedigen waarom ik het bezoek aan mijn paard noodzakelijke verzorging vond (waarbij hordes mensen dagelijks de grens over mogen om hun paard te rijden, maar goed) en waarom de enting en waarom ik die had. Daar ging het topic namelijk niet over en dat gaat verder ook niemand eigenlijk wat aan behalve mijn dierenarts, waar het paard staat en mij.
En jullie hoeven ook niet wilde verhalen te verzinnen over spannende entingen en een wild paard, want dat is allemaal niet aan de orde.

Ibbel
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:54

Waar het op neer komt is dat jij met een vaccin illegaal (medicatie exporteren mag niet) de grens over bent gegaan en zelf illegaal (niet-medisch personeel mag niet prikken, en als je wel DA bent mag je niet zomaar DA-handelingen uitvoeren in een ander land) een enting hebt gezet.

Los van Covid ben je gewoon illegaal bezig geweest. En dat wist je best, anders had je geen topic geopend.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 20:57

Hoop dat je geen corona in je omgeving krijgt.. Op mijn werk hebben we corona patiënten, vandaag is er iemand overleden.. Als je dat gezien hebt weet je waarom je niet onnodig moet verplaatsen.Het is geen makkelijke dood.. Maar gefeliciteerd dat het gelukt is...kun je later aan je kleinkinderen vertellen :)

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:05

Jeeeee wat een aannames. Mensen in mijn omgeving hebben helaas ook corona. Betekent niet dat ik de TS hoef te blijven bashen terwijl de douane notabene vond dat het een legale reden was.

pateeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:10

het is heel erg dat er zoveel mensen overlijden en afzien door Corona. Maar wat hopen jullie nu te bereiken met dit topic boven te blijven halen en TS te blijven verwijten dat ze de grens over gegaan is naar haar paard? Dat gaat heus niet zorgen dat TS meer gaat handelen volgens jullie interpretatie van de regels...
TS is al naar haar paard geweest; daar kan niks meer aan veranderd worden. Laat het los...

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:14

Waarom ik het niet losgelaten heb? Omdat er in dit topic nota bene werd gegild dat mensen zwaar therapie nodig hebben.... nee dat is normaal zullen we zeggen...

Ik wilde dus even posten dat er wel degelijk een punt zat achter de nee roepers in dit topic... en dat die echt niet gek zijn.

Voor nu wens ik jullie allen oprecht een fijne avond en hoop ik verder dat iedereen gewoon gezond uit deze crisis komt.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:25

Billy schreef:
Hoop dat je geen corona in je omgeving krijgt.. Op mijn werk hebben we corona patiënten, vandaag is er iemand overleden.. Als je dat gezien hebt weet je waarom je niet onnodig moet verplaatsen.Het is geen makkelijke dood.. Maar gefeliciteerd dat het gelukt is...kun je later aan je kleinkinderen vertellen :)

De kans dat je corona overdraagt na een supermarkt bezoek lijkt mij eerlijk gezegd een stuk groter dan na een reis als die van TS..

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 21:34

En is dat een reden om maar te doen wat je wilt? Wat als je een ongeluk krijgt? Het gaat niet alleen om de corona zelf, ook om dingen er omheen..
Maar goed dat is blijkbaar te ver gedacht..

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:42

Ja, dat is inderdaad te ver gedacht ja.... Je doet alsnof ik dagelijks half europa doorrijd en overal gezellig op bezoek ga ofzo....

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:05

Neon schreef:
Waarom ik het niet losgelaten heb? Omdat er in dit topic nota bene werd gegild dat mensen zwaar therapie nodig hebben.... nee dat is normaal zullen we zeggen...

Ik wilde dus even posten dat er wel degelijk een punt zat achter de nee roepers in dit topic... en dat die echt niet gek zijn.

Voor nu wens ik jullie allen oprecht een fijne avond en hoop ik verder dat iedereen gewoon gezond uit deze crisis komt.

En achter die mening sta ik nog steeds. Want jullie hebben met het Corona virus gewoon een nieuwe morele knuppel gevonden om mee op elkaar in te meppen, tot het absurde en vooral irrationele aan toe. Daar is dit topic een schitterend voorbeeld van. Je hebt idd meer kans besmet te raken of te besmetten omdat je je handen niet goed hebt gewassen, of je gezicht aanraakte tijdens je maandelijkse trip naar de supermarkt dan TS op haar solo trip naar België. Irrationeel stennis schoppen dus.