[HK] Thuiszijn en bezigheden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Haarbal

Re: [HK] Thuiszijn en bezigheden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:31

Ik heb vandaag meegeholpen met het opnemen van een filmpje voor jarige kinderen die geen feestje kunnen geven. We hebben met een heel clubje Avengers cosplayers allemaal een stukje thuis opgenomen en dat wordt nu aan elkaar ge-edit. Was leuk om te doen en hopelijk kunnen we zo wat kindjes blij maken :)

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 05:22

Wat een mooi initiatief haarbal! Gaan vast veel kinderen blij van worden.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:16

Wat leuk en lief inderdaad, die verjaardagsfilmpjes. <3

Ik ga zo weer studeren. Weet nog steeds niets zeker over de tentamens. >;)
Boodschappen halen. Stoffen/ stofzuigen. En als het weer nog beter wordt nog paardrijden denk ik. Dan is de dag wel weer vol.

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 08:46

Ik heb ineens even genoeg om mij mee bezig te houden. Inmiddels een bijbaantje en ik ga voor het eerst op mezelf wonen! Mondelinge verkoopovereenkomst is gesloten, als alles rond is krijg ik 1 Juli de sleutel *\o/*
Nu is het zo dat het een oud kantoorgebouw is, die ik volledig ga verbouwen tot woonhuis, er zit nu nog niks in, dus het is ook nog niet bewoonbaar. Zal ivm budget zo goed als alles zelf gaan doen, super spannend, heb namelijk niet veel bouw ervaring, maar tegelijk wel ook super leuk.
In de douche wil ik graag een pennyfloor maken, altijd al van gedroomd om zo'n vloer te hebben :') en gezien ik nu toch alles zelf moet gaan bouwen wil ik dat eigenlijk toch wel realiseren.
Ivm budget wil ik het liever niet bij de bank kopen, maar proberen te verzamelen via vrienden/familie. Mocht iemand denken van ik heb wel wat 5 cent muntjes over en wil dat wel opsturen dan maak je mij er heel blij mee! :j
Elk muntje helpt, ik zit nu op 14 muntjes, heb er totaal een kleine 3.000 nodig _O-

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:41

@Faelynn, ik heb een verzameling 5 centjes liggen van toen ik ze als kind verzamelde. Je mag ze zo hebben in ruil voor wat ze waard zijn, rond de 15 euro volgens mij, dus zo'n 300 centjes! Ik vergeet toch telkens er iets mee te doen :')

Ik ben begonnen een twee persoons deken te breien (160 x 200), heb nu de eerste van de 8 stroken af (20 x 200) :D En erna wil ik oefenen op het breien van kabels, dat worden twee kussenslopen.

Mijn verdere dagbesteding bestaat uit studeren, volgende week zou de tentamenweek beginnen maar daar gaan er maar 2 van door en de rest wordt verschoven. Dus ik heb best wel veel tijd over :+
Normaal was ik ook 3 uur reistijd per dag kwijt, nu opeens niet meer. Ik ben wel van plan om alle lesstof samen te vatten, zodat ik het niet dubbel zo druk krijg in periode 4.

Eindelijk ben ik begonnen aan de psychologie boeken die ik al een tijdje had liggen, van Jung en van Carl Rogers. En nu genoeg tijd om de colleges van Jordan B Peterson te kijken.

En lekker rommelen in huis, dat moet wel goed komen met een steeds terug kerende verstopte gootsteen in de keuken en een lekkende buis in de badkamer :Y) Bak om de zoveel dagen een taart, cake of brood, vandaag staat wortelcake op de planning!

Ik probeer mezelf er vooral voor te behoeden om niet te veel achter het beeldscherm te hangen, dat vind ik echt zonde van de tijd.

Boheme

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 09:59

Mag ik ook mee kletsen?? Ik heb redelijk mazzel, heb een man en volwassen zoon, dus aanspraak genoeg, beide werken nog gewoon. Ik hou mij bezig met huis, tuin en beestjes. Lees veel, puzzel, kijk af en toe tv. En ik ga er 2 keer in de week uit voor boodschappen. Ik woon aan een park, dus de hond loopt iets meer.

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:00

Faelynn schreef:
In de douche wil ik graag een pennyfloor maken, altijd al van gedroomd om zo'n vloer te hebben :') en gezien ik nu toch alles zelf moet gaan bouwen wil ik dat eigenlijk toch wel realiseren.

Wat is een "pennyfloor"? Een mozaïekvloer waarvan de tegeltjes samen een haflinger uitbeelden?

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:04

musiqolog schreef:
Faelynn schreef:

Wat is een "pennyfloor"? Een mozaïekvloer waarvan de tegeltjes samen een haflinger uitbeelden?

:') blijft toch een paardenforum haha
Nee google het maar eens, een pennyfloor is een vloer volledig gemaakt van 5 cent muntjes met epoxyglas daar overheen, zoals dit, en dat wil ik dan op de vloer van de douchecabine :D

Afbeelding

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:10

Faelynn schreef:
:') blijft toch een paardenforum haha
Nee google het maar eens, een pennyfloor is een vloer volledig gemaakt van 5 cent muntjes met epoxyglas daar overheen, zoals dit, en dat wil ik dan op de vloer van de douchecabine :D

Oooh... nu snap ik de rest van je post ook beter. :)

Zelf ben ik trouwens nooit opgehouden met munten sparen. Nou ja, de facto ben ik om zowel tijds- als geldredenen gestopt met die hobby, maar ik ga mijn stuivers niet inmetselen. Dit zou trouwens een mooie tijd zijn om zulke hobby's weer op te pakken, maar mijn promotieonderzoek kost heel veel tijd en dat gaat echt, echt voor.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:14

Gaaf zo’n vloer! Een vriendin van me is ook bezig met een bierdopjes tafel. En haken is ook leuk. En psychologie ook! (Maar das logisch dat ik dat leuk vind :+ ).

Heb geen muntjes voor je denk ik. Probeer altijd zo snel mogelijk daar weer af te komen bij de action enzo.

Er ontstaan wel echt veel mooie creatieve dingen in deze tijd!

Waar gaat je promotieonderzoek over musiqolog?

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:25

san4nie schreef:
Waar gaat je promotieonderzoek over musiqolog?

Over een opera van Karlheinz Stockhausen, een moderne Duitse componist. Die stapel boeken die ik eerder in dit forum postte is voor mijn onderzoek. En als ik die uit heb, volgen er nog minstens zeven andere. Niet zo gek dus dat ik voorlopig wel iets binnenshuis te doen heb...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 11:50

Faelynn schreef:
Ik heb ineens even genoeg om mij mee bezig te houden. Inmiddels een bijbaantje en ik ga voor het eerst op mezelf wonen! Mondelinge verkoopovereenkomst is gesloten, als alles rond is krijg ik 1 Juli de sleutel *\o/*
Nu is het zo dat het een oud kantoorgebouw is, die ik volledig ga verbouwen tot woonhuis, er zit nu nog niks in, dus het is ook nog niet bewoonbaar. Zal ivm budget zo goed als alles zelf gaan doen, super spannend, heb namelijk niet veel bouw ervaring, maar tegelijk wel ook super leuk.
Ivm budget wil ik het liever niet bij de bank kopen, maar proberen te verzamelen via vrienden/familie. Mocht iemand denken van ik heb wel wat 5 cent muntjes over en wil dat wel opsturen dan maak je mij er heel blij mee! :j
Elk muntje helpt, ik zit nu op 14 muntjes, heb er totaal een kleine 3.000 nodig _O-

Grappig, daar is (was?) nog een bokker mee bezig;
[LZP] Help! Geldprobleem!

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:27

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:13

Citaat:
@Faelynn, ik heb een verzameling 5 centjes liggen van toen ik ze als kind verzamelde. Je mag ze zo hebben in ruil voor wat ze waard zijn, rond de 15 euro volgens mij, dus zo'n 300 centjes! Ik vergeet toch telkens er iets mee te doen :')

Heb zeker interesse! Wacht nog even met echt aanschaffen tot de verkoopovereenkomst getekend is, maar ga er eigenlijk wel van uit dat dat gaat lukken natuurlijk. Zo te zien woon je ook nog redelijk in de buurt dus dan zou ik het eventueel nog op kunnen halen als ik toch eens in Utrecht moet zijn. Denk dat 300 munten heel veel wegen of niet? haha

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:17

Faelynn schreef:
Citaat:

Heb zeker interesse! Wacht nog even met echt aanschaffen tot de verkoopovereenkomst getekend is, maar ga er eigenlijk wel van uit dat dat gaat lukken natuurlijk. Zo te zien woon je ook nog redelijk in de buurt dus dan zou ik het eventueel nog op kunnen halen als ik toch eens in Utrecht moet zijn. Denk dat 300 munten heel veel wegen of niet? haha

Ophalen kan zeker een keertje! Ik moet wel even kijken waar ik ze gelaten heb... mogelijk liggen ze nog bij mijn moeder, maar daar ben ik van de week. Het weegt wel wat ja, niet enorm zwaar, maar ik weet dat met de post het nog wel eens fout wil gaan in de verwerkingsmachine als er veel kleine harde dingen ergens in zitten. Of ik moet echt een plat kartonnen doosje vinden die door de brievenbus kan oid.
Stuur me maar een berichtje als het zover is, ze lopen niet weg, dan regelen we wel iets! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:46

Dammie schreef:
Ik ben mijn voorraadkast aan het uitmesten. Iemand zin in cola uit 2015

8)7 :')
Dit vraagt om een foto... hoe ziet zoiets eruit? Kleur nog ok?

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:53

Vandaag naast het studeren een carrotcake gebakken die enorm lekker is geworden :9
En het balkon opgeruimd (was een chaos aan potten en aarde geworden en resten van een uit elkaar gevallen houten bankje van de vorige bewoner) en de waslijn die uit elkaar begon te vallen vervangen.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Suliko op 30-03-20 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:53

Ik meen dat gewone cola wel wat kan hebben, maar dat de zoetstof in cola light afgebroken kan worden tot iets dat niet lekker smaakt. (Maar ik heb lekker cola gehamsterd en kan weer even vooruit.)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:59

Als het niet meer smaakt kan je er altijd nog je wc mee schoonmaken :)

Nu vind ik cola sowieso niet echt smaken, maar goed :')

Vanavond heb ik eigenlijk niets nuttigs gedaan... Ja ik ga zo haken bij Grey's :') Eerst ff de boel opruimen.
Te veel tijd besteed in mijn hoofd aan een collega die zich in mijn ogen onverstandig heeft gedragen en nu dus ziek is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:01

Suliko schreef:
Vandaag naast het studeren een carrotcake gebakken die enorm lekker is geworden :9
En het balkon opgeruimd (was een chaos aan potten en aarde geworden en resten van een uit elkaar gevallen houten bankje van de vorige bewoner) en de waslijn die uit elkaar begon te vallen vervangen.

[ [url=m/2WS2zO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Owh Jammie!!

musiqolog

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:02

Suliko schreef:

Ik kan nog steeds niet aan worteltjestaart denken zonder er meteen "O, vies hè?" achteraan te horen. Daar heeft de moppentrommel in diverse kinderbladen wel voor gezorgd...

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:02

Oeh dat ziet er lekker uit Suliko!

Cola uit 2015.. :') Kun je wellicht nog gebruiken voor dingen schoonmaken?

Hier lekker zinloos aan het gamen, er is net een nieuwe skill uitgebracht dus dat geeft weer nieuwe bezigheden in de game :))

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:14

[***] schreef:
Dammie schreef:
Ik ben mijn voorraadkast aan het uitmesten. Iemand zin in cola uit 2015

8)7 :')
Dit vraagt om een foto... hoe ziet zoiets eruit? Kleur nog ok?

De kleur was normaal, maar ik heb het toch niet aangedurfd een slok te nemen.

Chips, kun je ermee schoonmaken :o?
Ik heb het nu leeggegooid in de gootsteen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:16

Suliko schreef:

[ [url=m/2WS2zO.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mjum :9.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:19

Cola werkt goed tegen roest! Maar volgens mij kun je het overal voor gebruiken. Zoveel rotzooi zit er dus in blijkbaar *neemt nog een slok uit haar blikje cola* :')