Koop bloemen, geen wc papier!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

MarleenM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:29

ElCamino schreef:
Het gaat ook om de kwekers en telers waar de boel vernietigd wordt..... niet de bloemist.

Dat zeg je wel zo mooi, maar doordat de kwekers en telers nu zelf alles voor een appel en een ei verkopen komen er ook minder mensen bij de bloemist. Waardoor de groothandels okk minder verkopen, en daardoor minder inkopen. Dus op deze manier worden iedereen in deze sector geraakt, en blijft er niks anders over dan dat er weinig aangevoerd mag worden bij de veiling.

Ze houden dus op deze manier zelf in stand dat er weinig aangevoerd mag worden.

De veiling moet ook gewoon de boel weer langzaam gaan opschroeven want de vraag loopt weer wat op (hoor het al van meerdere bloemisten door Nederland). En dan zal de cirkel weer gaan lopen zoals het hoort.

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:55

Dat is toch óók logisch ? Dan komt er nog wát geld binnen bij die mensen..... En bij hen gaat het met name om de export die volledig stil is gevallen, die bloemen groeien gewoon door, je zet dat niet even stil. Die bedrijven gaan ook failliet.... zo beuren ze nog iets..

De de mensen uit die regio's doen dat misschgien , hier in het gooi rij je nu echt niet "even" naar bv het Westland of Noordwijk oid voor een bosje bloemen....

De veiling loopt ms wat beter voor Japan en China, maar de export verder ligt gewoon nog steeds stil. Zolang er niks vliegt komt er niks binnen ( bv rozen / tulpen uit Kenia) en gaat er vanaf NL niets weg...

Keet

Re: Koop bloemen, geen wc papier!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 12:58

Roep dat niet te hard :) ik ben naar Noordwijk gereden voor bloemen :)
Kinderen vochten de gehele dag dus in de auto gezet en gaan rijden :+ de auto niet uitgeweest maar was toch een stuk aangenamer

Sunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:15

Kijk ook eens op www.mijnoranjeheld.nl of op facebook naar Mijn Oranjeheld. Leuk initiatief en ook nog hele mooie plantjes, gewoon thuisbezorgd door heel Nederland. Makkelijk als je geen kweker in de buurt hebt. Haha, klinkt helemaal als een reclametekst, maar ben er niet zelf bij betrokken hoor!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:32

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 13:34

Sunny schreef:
Kijk ook eens op https://www.mijnoranjeheld.nl of op facebook naar Mijn Oranjeheld. Leuk initiatief en ook nog hele mooie plantjes, gewoon thuisbezorgd door heel Nederland. Makkelijk als je geen kweker in de buurt hebt. Haha, klinkt helemaal als een reclametekst, maar ben er niet zelf bij betrokken hoor!

Leuk!! Gedaan!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:38

Hier net bij een orchideeentuinder uit de straat een flinke hoeveelheid besteld. Hij heeft altijd van die kleintjes en hebben diverse kleuren gevraagd om een mooie paasdagen van te maken. Ben heel benieuwd. Hij zou wat moois samenstellen.

Vergeet niet dat tuinders wel moeten vernietigen omdat ze veel minder mogen aanleveren bij de veiling. Dus dan kunnen ze kiezen tussen de shredder en verkoop aan huis.
Ik ken echt een heel aantal van deze jongens en ik hoop dat ze het gaan redden, maar vrees er echt voor.
Dus ik snap heel goed dat ze echt alles aangrijpen.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 14:55

Oeh waar is hier?

Aan mij mist de bloemist overigens niks, ik koop normaal geen bloemen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 17:11

Westland dus ja hier kan je echt heel veel krijgen op iedere straathoek.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 18:58

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Heb denk ik te weinig potten.

Sansevieria
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:23

Heel erg mooi Lautje!

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 19:41

Die zijn zeker mooi!...Mag ik vragen wat je daar nu per stuk voor betaald?

Muga
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:08

Breng je ze ff naar Almere, lautje. Ik heb nog wel een potje of wat leeg haha.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:13

Geen idee hoeveel per stuk. Maar hebben 6 van die rotsorchideeen (kleinere met enkele grote bloem) en 10 paarse en 10 gele. En alles bijelkaar €100,-

De rotsorchideeen staan in kleinere pot in de badkamer. Geen plek meer beneden :))
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 20:48

JPitty schreef:
@Gea99, Het toeval wil dat ik afgelopen week al op hun website en webshop heb gekeken, maar helaas ligt Steenwijk buiten hun berzorggebied. Wil ik dat wel, dan ben ik 20 euro bezorgkosten kwijt. Dat is me dan weer net iets te veel.

Plaatselijke bloemist hier in de wijk heeft overigens ook wel meer dan genoeg tulpen, maar hoe krijg ik die dan in Steenwijk? Zelf daar even heen lukt mij op dit moment niet en is ook niet verstandig gezien de corona-maatregelen momenteel.

Je kan het bij www.vanbentemsierteelt.nl proberen. zitten ongeveer 20 km vanaf steenwijk. Is tulpenkweker en bloemist ineen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:09

Wij zijn een rondje buiten geweest gister met de auto! 22 bossen tulpen gehaald, een zak verse uien en een zak witlof van het land!

JPitty
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 21:45

nimbletje schreef:
JPitty schreef:
@Gea99, Het toeval wil dat ik afgelopen week al op hun website en webshop heb gekeken, maar helaas ligt Steenwijk buiten hun berzorggebied. Wil ik dat wel, dan ben ik 20 euro bezorgkosten kwijt. Dat is me dan weer net iets te veel.

Plaatselijke bloemist hier in de wijk heeft overigens ook wel meer dan genoeg tulpen, maar hoe krijg ik die dan in Steenwijk? Zelf daar even heen lukt mij op dit moment niet en is ook niet verstandig gezien de corona-maatregelen momenteel.

Je kan het bij https://www.vanbentemsierteelt.nl proberen. zitten ongeveer 20 km vanaf steenwijk. Is tulpenkweker en bloemist ineen.

Dat is dus dezelfde kwam ik achter na doorklikken in de Marktplaats advertentie. Is dus 20 euro bezorgkosten... Mij iets te veel kosten.

Annet73

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:13

_lautje_ schreef:
Geen idee hoeveel per stuk. Maar hebben 6 van die rotsorchideeen (kleinere met enkele grote bloem) en 10 paarse en 10 gele. En alles bijelkaar €100,-

De rotsorchideeen staan in kleinere pot in de badkamer. Geen plek meer beneden :))
[ [url=m/wBRmED.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vl0jDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vWOdvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Mag ik vragen bij welke kweker deze vandaan komen?

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 22:24

Prachtig Lautje! Maar ik ben ook echt dol op orchideeën <3 . Bezorgt hij ook?

En weet iemand een kweker in de buurt van Breda/Tilburg? Ik zoek vast nietiger genoeg. Bolt is helaas tijdelijk gestopt met bezorgen om de orders aan te kunnen.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 04:55

Ik heb twee boeketten besteld bij Red je boeketje: https://redjeboeketje.nl/. Een boeket voor mijn moeder en een boeket gedoneerd voor een van de ouderen in een verzorgingstehuis. Een boeket kost €15 in totaal, geen verzendkosten.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 05:42

Leuk, heb direct even online bloemen besteld om te bezorgen bij m'n ouders.
Leuke verrassing van ver weg!

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 06:38

pimaude schreef:
Wij zijn een rondje buiten geweest gister met de auto! 22 bossen tulpen gehaald, een zak verse uien en een zak witlof van het land!

Bestaat dat, witlof van het land?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:14

Annet73 schreef:
_lautje_ schreef:

[ [url=m/wBRmED.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Vl0jDs.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vWOdvF.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw! Mag ik vragen bij welke kweker deze vandaan komen?

Lansbergen Orchids.

Dit zijn idd wel een hele specifieke soort orchideeën. Niet het standaard assortiment. Normaal hebben ze ook geen particuliere verkoop.
Nu hebben ze tijdelijk doordeweeks van 07:00 tot 17:00 verkoop bij hun aan huis. Bezorgen doen ze niet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:27

oomens schreef:
pimaude schreef:

Bestaat dat, witlof van het land?

Het komt niet uit een ei :))

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 07:32

Witlof komt voor een deel van het land ja :)
Maar meeste zit idd gewoon in kisten in schuren.