Hoe streng zijn jullie met corona

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:02

Kairos schreef:
@eilleen: Ik zou het van je klanten af laten hangen. Op mijn manege gaan de groepslessen niet door, maar er kunnen wel privélessen worden gepland, die worden dan gespreid, zodat er niet veel mensen tegelijk zijn

Alle lessen die ik nu gepland heb zijn in een buitenbak. Dus ik ben van plan met de mensen af te spreken dat ik ze bij de bak zie, dus niet in de stalgang, en dat ik buiten de bak blijf staan met lesgeven. Dingen waarbij ik iets voor wil doen of iemand aan wil raken kunnen even niet.

Want ik kom op genoeg plekken directer in contact met mensen. De supermarkt bijvoorbeeld . En zoals Rutte zei: het merendeel van Nederland zal besmet raken. We moeten de ouderen beschermen. Ik zorg dat ik geen contact heb met ouderen, en ga niet op huisbezoek bij mensen. Alleen afspraken op afstand in de buitenlucht. Als dierenarts doe ik ook nog patiënten, maar sowieso niet op stal. Alleen buiten op het erf, dan kan je veel makkelijker de afstand bewaren en meer frisse lucht.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:07

Nou... als je zoals ik graag onder de mensen bent en graag de hort op bent omdat je van nature heel rusteloos bent...
Dan is dit echt een hel hoor :j
Mijn partner en ik hebben het financieel heel goed, wij zijn daarom zelden thuis... hooguit 3 avonden in de week en 1 dag in het weekend... Maximaal.
We zijn bij vrienden, in de sportschool/op het voetbalveld, bij vrienden, uit eten, naar de bioscoop, naar het theater etc etc etc.

En dan nu in eens thuis zijn... 3 weken lang!!!!
Ik weet echt niet hoe ik dit moet overleven met mijn rusteloze lijf/hoofd...
En jaaaa, we leven. En als dit het enige is waar je over kan klagen... en je bent in ieder geval niet ziek en denk aan de risicogroepen.
Gooi alle cliches maar naar mij toe. Maar dit wordt voor mij een enorme hel en ik vind dit ook geen reden. Ik wil gewoon er uit, op stap, dingen doen...

Overigens wij hebben morgen wel een samenzijn met vrienden, onder deze vrienden zit mijn sportmaatje met wie ik 3 tot 4 keer in de week in de sportschool ben en mijn broertje die ik elke week zie, en de andere gezamelijke vriendin heeft ook heel veel contact met mijn sportmaatje. Als wij ziek zijn hebben wij elkaar al lang besmet :j

Wij doen dit omdat mijn sportmaatje morgen jarig is. We zouden haar eerst mee uit eten nemen, maar dat is dus gecanceld en haar grote feest gaat ook al niet door... dus dit doen we in ieder geval nog wel :j

MoniqueT

Re: Hoe streng zijn jullie met corona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:09

Jij mag blij zijn dat je in NL woont. Wij krijgen gewoon een boete als we de deur uit gaan. Niemand vindt dit leuk ...

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:10

Ik heb zelf nergens last van, maar merk echt dat ik mensen in de rij achter mij te dichr bij vind staan. Ik word daar kriebelig van. Nog meer dan normaal.
Echter zijn wij gewoon aan de slag op de weide die klaargemaakt moet worden voor 1 april. Dat doe ik met mijn partner.
Verder bel ik mijn klanten vooraf of ze klachten hebben en probeer ik waar mogelijk de afspraken te verzetten.
Normaal ga ik graag lunchen met vriendinnen maar dat doe ik dus niet.
Ook ga ik niet staan kletsen tijdens honden uit laten.
Ik blijf niet alleen maar thuis maar ga naar mn paard, de wei en werk verder thuis. Af en toe een boodschap. Geef ook geen handen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:14

MoniqueT schreef:
Jij mag blij zijn dat je in NL woont. Wij krijgen gewoon een boete als we de deur uit gaan. Niemand vindt dit leuk ...

En dat bedoel ik dus met cliches.
Ik snap dat niemand het leuk vind, dat maakt niet dat ik dit geen hel mag vinden.
Ook mijn onrust en gevoel mag benoemd worden.

Daarbij is het denk ik voor een huismus heel anders dan voor mensen die veel op pad zijn.
Al hoorde ik van mijn tante (huismus pur sang) dat zodra ze hoorde dat ze niks meer mocht doen ze in eens de drang voelde om van alles te doen :')
Dus wellicht zit het wel in de woordjes niet mogen :j

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:20

School, de manege en de dansschool zijn gesloten, en mijn werk als promotiemedewerker gaat ook niet door.
Daarnaast ben ik nog wel 6 ochtenden per week krantenbezorger voor abonnementskranten, dus zolang ik die op depot op kan halen, doe ik dat. Wel is daar de maatregel dat we zo kort mogelijk op depot zijn en minimaal 1,5 meter afstand van elkaar. Mocht iemand zich ziekig voelen maar fit genoeg om te bezorgen, word diens wijk voor de deur gelegd zodat diegene vanuit huis kan vertrekken.
Ook heb ik morgen een sollicitatie staan, en tot op heden is die nog niet afgebeld en het bedrijf waar het om gaat is ook niet dicht, op het horecadeel na.

Ik volg gewoon wat anderen doen, sluit de bende, dan kan ik ook niks anders dan thuisblijven, maar blijven werklocaties open ga ik daar ook wel gewoon naartoe.

In principe kom ik toch al nooit met ouderen of hele jonge kinderen in contact binnen de 2 meter dus daar zie ik niet heel veel gevaar in. Mocht ik zelf toch ziek worden ga ik er van uit dat dat blijft bij milde griepklachten voor hooguit 5 dagen en zal ik mezelf mogelijk isoleren in mijn kamer om mijn ouders en zus niet te besmetten.

soesita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:28

Er zit inderdaad veel in de woordjes "niet mogen". :j Dat geeft een heel beengend gevoel. Maar ik denk het volgende: er gaan al vergelijkingen op met oorlogstoestanden (offtone Macron). De boodschap dat onze grootouders naar het front moesten en dat wij worden opgeroepen om thuis te blijven. Dat dat toch eigenlijk haalbaar zou moeten zijn.
En dan denk ik: Ja, eigenlijk moeten we niet te veel klagen als dit onze "derde wereldoorlog" is. Heel de wereld tegen de onzichtbare vijand. Allemaal samen. Niet tégen elkaar, maar mét elkaar. En de belangrijkste bijdrage die wij burgers kunnen en moeten leveren is thuis blijven en onze sociale contacten extreem inperken. Nee, dat is helemaal niet leuk. Maar we leven in tijden van internet, whatsapp, skype,... We kunnen met elkaar op die manier toch in contact blijven. En we hebben allemaal de kans om bij te dragen aan een soort overwinning met zo weinig mogelijk verliezen.
Wat houdt ons tegen om dat te doen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:59

Ik werk in het onderwijs.
Wij moeten kinderen opvangen van ouders in de vitale beroepen die geen andere opvang hebben.
Vandaag met het team een noodplan gemaakt en taken verdeeld, wie gaat onderwijs instructie maken en mailen, wie vangt kinderen op.
Morgen verwachten we zo’n 30 kinderen, misschien wel meer, ondanks dat de scholen dicht zijn...

Paarden staan op een kleine doe het zelf stal, dus daar moeten we ook echt naar toe.

Verder ben ik wel voorzichtig met alles, afstand houden, schoon houden, etc...

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:05

Nouvel schreef:
Ik werk in het onderwijs.
Wij moeten kinderen opvangen van ouders in de vitale beroepen die geen andere opvang hebben.
Vandaag met het team een noodplan gemaakt en taken verdeeld, wie gaat onderwijs instructie maken en mailen, wie vangt kinderen op.
Morgen verwachten we zo’n 30 kinderen, misschien wel meer, ondanks dat de scholen dicht zijn...

Paarden staan op een kleine doe het zelf stal, dus daar moeten we ook echt naar toe.

Verder ben ik wel voorzichtig met alles, afstand houden, schoon houden, etc...

Zijn er 30 kinderen waarvan beide ouders een vitaal beroep hebben? Toch meer dan ik had verwacht eigenlijk!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:08

Weet je hoe lang die lijst is :+

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:34

30 kinderen op de hele school bedoel je toch?

Samantha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 23:39

Het punt is nu alleen dat niet perse beide ouders een vitaal beroep moeten hebben. 1 van de ouders moet een vitaal beroep hebben waarbij in uiterste nood(als de andere ouder of wie dan ook echt geen oplossing kan vinden) de ouders gebruik mogen maken van de noodopvang op school of van de opvang mits ze een contract hebben bij de opvang. Dus nu moet er benadrukt gaan worden dat als je echt maar dan ook echt geen oplossing hebt voor je kind/kinderen, je ze alsnog kan brengen.

OleJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 00:04

Ik heb nu weekend maar moet donderdagochtend weer beginnen met werken. In de ijsfabriek waar 250 man werken. Gisteren nog gegourmet met mijn ouders. Verder weinig sociale contacten. Bij mijn schoonouders, die aardig op leeftijd zijn kom ik de aankomende tijd maar niet. Verder ben ik lekker buiten op eigen erf met de paarden. En haal pas boodschappen als het nodig is. Maar ben wel bang dat er weer een economische crisis gaat komen. De grote bedrijven zoals KLM en zo redden het wel, maar voor de gewone ondernemers word het zwaar

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:43

OleJon schreef:
Ik heb nu weekend maar moet donderdagochtend weer beginnen met werken. In de ijsfabriek waar 250 man werken. Gisteren nog gegourmet met mijn ouders. Verder weinig sociale contacten. Bij mijn schoonouders, die aardig op leeftijd zijn kom ik de aankomende tijd maar niet. Verder ben ik lekker buiten op eigen erf met de paarden. En haal pas boodschappen als het nodig is. Maar ben wel bang dat er weer een economische crisis gaat komen. De grote bedrijven zoals KLM en zo redden het wel, maar voor de gewone ondernemers word het zwaar

KLM staat op omvallen he!

Of die het gaat redden is echt helaas nog maar de vraag.

Als ze het redden, komt dat doordat de Nederlandse overheid er héél wat steun aan gegeven hebben.

Dat vind ik dus best scary, dat zelfs zn miljarden bedrijf al binnen zeg 2 weken na de komst van corona in Nederland op omvallen staat.

De hele recreatie sector gaat hele harde klappen krijgen, hotels, restaurants, cafetaria.... De luchtvaart..

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 08:45

KLM krijgt een grotere klap dan je denkt hoor! Zo goed staan die er al niet voor en dit is echt een strop!
Denk dat bijna alle bedrijven een flinke klap krijgen door dit virus!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:47

Nouja, logisch dat een bedrijf als KLM zo snel onderuit gaat - heel erg natuurlijk. Dit bedrijf kan alleen voortbestaan op vluchten die door kunnen gaan. Zo niet, is het dag na dag heel veel verlies en heel veel mensen die loon moeten krijgen terwijl er 0,0 binnenkomt. Dus dat is gewoon niet op te vangen, hoe groot en gezond het bedrijf ook was ervoor en dat kan echt heel snel gaan met duizenden mensen in dienst. Heel verdrietig allemaal. De overheid zal denk ik wel flink gaan steunen, maar kan een bedrijf als deze ook geen maanden gaan opvangen want ze zullen het geld moeten verdelen over heel Nederland. Erg zorgelijk allemaal :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:49

De overheid bezit 13% van de aandelen van KLM...

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 09:50

Alsnog kunnen ze niet oneindig geld erin blijven steken in een tijd waarin heel veel bedrijven nu steun nodig gaan hebben. Het beschikbare geld wat ze uittrekken is ergens ook een keer op. Maar ze zullen zeker gaan helpen zover mogelijk. Maar ook dan is het nog de vraag of dat genoeg gaat zijn, want het zal voorlopig in de vliegmaatschappij (andere sectoren natuurlijk ook, maar bij KLM hebben we het over miljarden) echt heel erg stil komen te liggen.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:01

Ik ben vrij streng. Anders gaat dit heel lang duren en daar heb ik totaal geen zin in. Dus geen bezoek aan vrienden, vooral thuis blijven. Ik ga enkel naar buiten voor mijn dieren (hond en paard moeten nu eenmaal verzorgd worden) en de boodschappen. Gelukkig kan ik goed thuis werken dus ik hoef me niet te vervelen.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:15

Ik werk in de paramedische sector en ben nog gewoon aan het werk, wel kijken wij uit met de kwetsbare doelgroep, maar die hebben in sommige gevallen juist ook extra hulp nodig. Verder doe ik gewoon boodschappen, maar sociale activiteiten beperk ik. Hopelijk duurt dit alles niet te lang.

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:18

Het gaat sowieso lang duren. Het beleid is helemaal niet gericht op niet verspreiden. Het is gericht op langzaam verspreiden. Net zolang tot bijna iedereen immuun (dus: tot bijna iedereen het virus heeft gehad) is. En die verspreiding proberen ze nu te vertragen zodat de IC's niet overvol raken. Dat betekent dat het veel langer gaat duren dan een griepgolf. Rutte had het gisteren niet voor niets over maanden.
De directeur van de GGD zei vorige week: als we nu de scholen sluiten, dan wordt dat sluiten tot de zomervakantie.

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:19

Even terug komend op mijn eerdere bericht. Ik werd vanochtend wakker met fikse keelpijn en loopneus, geen verhoging meer maar het is ook nog zo vroeg dat valt pas beter te bepalen als het iets later is.

Ik heb mijn werkgever geappt en die zei: "heel Nederland heeft ondertussen deze klachten... Als je je goed genoeg voelt kom je gewoon naar werk!"

noox

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-20 10:21

berthe schreef:
De directeur van de GGD zei vorige week: als we nu de scholen sluiten, dan wordt dat sluiten tot de zomervakantie.

Waar heb je dat gehoord? Heb je een bron?

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:23

berthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 10:24

Maar je kan het zelf ook wel nagaan. Als Rutte het over maanden heeft, dan is het ondertussen zomervakantie