Vakantie deze maand, gaan jullie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

future_vet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:31

Ik was afgelopen dinsdag tot vrijdag in Denemarken.
Erg blij toen ik gisteren landde op Eindhoven. Zeker toen 2 uur later het bericht kwam dat Denemarken de grenzen zou gaan sluiten per vandaag.

Wel nog een fijne vakantie gehad, al is het iets minder ontspannend dan normaal omdat je toch wel beetje smetvrees krijgt door al die alcohol dispensers op iedere straathoek.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 21:45

Justme_Lisaa schreef:
genja schreef:

Bedankt voor het linkje! Mocht mijn vakantie niet doorgaan, weet ik nu zeker dat ik mijn geld ook terugkrijg. Via de ANWB :)

Altijd fijn om te weten geeft toch rust

manubres

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:11

Ik ben verpleegkundige en ik mag nergens heen van de baas. Wij moeten alleemaal stand by blijven. Ook mogen wij niet naar evenementen, al zijn deze inmiddels al vrijwel allemaal afgelast. Ook wordt ons verzorgd sociale contacten te vermijden (ik woon in het noorden dus geen risico gebied). Om die reden heb ik mijn kinderen allebei al van school gehouden. Mijn reis eind april gaat ook niet door. Ik hoop dat we het allemaal gaan redden in de zorg. Als het kabinet maandag het land niet volledig plat gaat leggen dan ben ik bang dat het een complete oorlog in de ziekenhuizen gaat worden (wat op sommige plekken al gaande is).

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:14

Ik snap niet zo goed waarom mensen niet meer uit eten zouden gaan? Zo lang je niet ziek bent of risico loopt zou ik gewoon uit eten gaan/gaan lunchen etc.

Je zal toch ook gewoon boodschappen/sport etc moeten doen. Dat gaat ook gewoon door.

Ik woon in Brabant maar ben niet erg bang voor besmetting. Van de zoveel mensen is maar een klein deel besmet. Ik snap nog steeds de paniek niet echt, bij ons gaat het werk (tankstation) ook gewoon door en ja ook met contant geld.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:16

Veraaaaah schreef:
Ik snap niet zo goed waarom mensen niet meer uit eten zouden gaan? Zo lang je niet ziek bent of risico loopt zou ik gewoon uit eten gaan/gaan lunchen etc.

Je zal toch ook gewoon boodschappen/sport etc moeten doen. Dat gaat ook gewoon door.

Ik woon in Brabant maar ben niet erg bang voor besmetting. Van de zoveel mensen is maar een klein deel besmet. Ik snap nog steeds de paniek niet echt, bij ons gaat het werk (tankstation) ook gewoon door en ja ook met contant geld.

Volgens mij snappen veel mensen het dus echt niet hè. Het is geen paniek, maar gewoon reeël zijn en aan je medemens denken.

Boodschappen doen en sociaal dingen ondernemen als ook sporten zijn verschillende dingen. En omdat boodschappen gedaan moeten worden betekent het niet dat je dan alles maar gewoon moet gaan doen. Niet voor niks dat landen op slot gaan en ook hier advies is gegeven om
Sociaal contact te minimaliseren. Om dit soort gedachte gangen van mensen zou het goed zijn als alles platgegooid wordt en ze gaan controleren en boetes uitdelen.

Je kunt verspreiden al voor je symptomen vertoont. En fijn dat je niet in een risico groep zit maar andere mensen wel en het zou fijn zijn als mensen eens aan elkaar zouden gaan denken.

Alsof het onleefbaar is als we even een tijdje niet kunnen gaan uit eten enz.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 14-03-20 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:17

Veraaaaah schreef:

Paniek is ook niet nodig, maar enige voorzichtigheid toch wel. Dit filmpje maakt het redelijk duidelijk wat en waarom:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:26

Lalidan schreef:
Veraaaaah schreef:

Paniek is ook niet nodig, maar enige voorzichtigheid toch wel. Dit filmpje maakt het redelijk duidelijk wat en waarom:
[ Video ]

Ik wilde deze net posten. :j Maakt een heleboel duidelijk inderdaad, want ik vroeg me bijvoorbeeld af waarom overheden niet gewoon zo snel mogelijk de piek van de epidemie achter de rug willen hebben, maar dit verklaart dus inderdaad waarom ze proberen het zoveel mogelijk uit te stellen.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:35

Veraaaaah schreef:

Omdat uit eten gaan niet noodzakelijk is en je het aantal besmettingen zo laag mogelijk wilt houden ;)

Sport is ook niet noodzakelijk daarom gaan er geen sportwedstrijden en veel trainingen ook niet door.

DiantaM

Re: Vakantie deze maand, gaan jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 22:38

Lees je eens in.. het is geen paniek. Het is met z’n allen er voor zorgen dat het niet verder verspreidt zodat de zorg het aan blijft kunnen!

Denk eens niet aan je zelf.. maar aan anderen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:00

Wij hebben in mei Oostenrijk op de planning staan. Dan is de wereldtentoonstelling voor de haflingers.
Alle plannen daar zijn tot 6 april stil gelegd en dan kijken ze weer verder. Dus nog even afwachten wat dat gaat doen.

Uit eten stellen we ook even uit, had met stalbaas afgesproken dat als onze 3 jarige met de koets voor de 1e keer de weg uit zou zijn geweest we uit eten zouden gaan.
Vandaag zijn we eindelijk een keer de weg uitgeweest maar het etentje plannen wachten we nog even mee tot het wat rustiger is wat corona betreft. :)

Edit,
We zouden morgen ook naar België gaan, op bezoek bij een hengstenhouder om een hengst uit te kiezen, hebben we ook maar afgezegd.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:10

Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.

En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.

Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.

Edit: toevoeging.
Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:20

Bij alle verschijnselen van een verkoudheid moet je toch al thuisblijven? Waarom dat advies in de wind slaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:21

Veraaaaah schreef:
Ik merk in Breda en Roosendaal echt niks van de lockdown. Alles draait gewoon door zoals normaal. Ik moet gewoon werken (tankstation) vriend moet gewoon werken (klein kantoor) ouders moeten gewoon werken.

En ik val niet direct onder de risico groep maar heb wel astma waardoor een griep (en dus waarschijnlijk Corona) al snel veranderen in een longontsteking.

Afgelopen dagen wel wat keelpijn/benauwd gehad maar ook gewoon gaan werken hoor. De kans is nog altijd groter dat het een gewone verkoudheid is of astma die opspeelt. Ben niet ziek, geen koorts etc.

Opletten en voorzichtig doen is op zijn plaatst. Maar in paniek raken en gaan hamsteren is totaal overbodig.

Met astma val je wel in een risicogroep.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:22

Omdat ziek melden bij ons wel een issue is. Heb aangegeven benauwd te zijn en moest regelmatig hoesten maar ben echt niet naar huis gestuurd. Bovendien denk ik dat ik toch gewoon had moeten komen werken als ik me had afgemeld met deze klachten.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:23

Veraaaaah schreef:

Niemand raakt in paniek maar tegen advies in gaan werken met symptomen is gewoon dom.

Niet voor jou, maar wel voor verspreiding. We zitten in een pandemie, of had je dat gemist?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:34

Kun je zelf ook niet altijd alles aan doen, het bedrijf waar je werkt speelt er ook een grote rol in. Zo werk ik aan een chauffeursbalie en daar is alles afgelopen week besmettingsproof gemaakt. Dwz een glazen glasplaat met intercom, deuren voor de chauffeurs open zodat de klinken niet aangeraakt hoeven te worden, om de 2 meter een paal met alcoholdispencer en verder alles afgesloten voor niet-personeel. De chauffeurs kunnen dus enkel nog naar mijn/onze balie en wij kunnen ze de loods insturen. Toiletbezoek, douchen of koffiedrinken/lunchen kan en mag niet meer. Niet alleen voor hun trouwens, voor ons is de kantine vanaf maandag ook gesloten en moet er in shifts gelunched gaan worden.

Medewerkers van het bedrijf worden gevraagd zoveel mogelijk thuis te werken. Maarja, mijn collega en ik hebben dus een probleem, want wij kunnen ons werk niet thuis doen. We kunnen moeilijk aan 400 man per dag vragen (oke, de afgelopen week is dat gehalveerd, als het al niet minder is, maar 400 is wel het gemiddelde van wat we op een normale dag langs zien komen) of ze even langs ons huis komen om een papiertje te tekenen. Ik was een paar weken geleden ziek en heb de afgelopen week weer last gehad van keelpijn en kuchen, maar moest wel gewoon blijven werken...

We hebben het wel aangegeven bij de directie en er zou vrijdag een spoedoverleg zijn, dus ik gok dat ik maandag ga horen hoe het verder gaat. Er waren namelijk geruchten om iedereen naar huis te sturen en maar 1 man per afdeling op het bedrijf te laten komen. Maargoed... Als mijn collega of ik het dus wel bij ons zouden dragen, is dit alles dus allang weer te laat... En dat bedoel ik dus met dat het bedrijf er echt wel een grote rol in speelt...

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:43

Eens met bovenstaande. Als elke werknemer met een kuchje/wat keelpijn hoofdpijn etc zou ziekmelden gaat het bedrijf gewoon failliet. Wij kunnen niet thuis werken. En als de eigenaar wil dat het bedrijf blijft draaien zullen wij ja en amen moeten zeggen.

Ik had het zelf als eigenaar waarschijnlijk anders aangepakt en een deel (horeca) gesloten.

Maar ontopic een stedentrip naar bijvoorbeeld Valencia zou ik afzeggen. Er is niks aan om in een stad te zitten waar niks open is.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 23:52

Daarom, wat is er nou leuk aan een stad waar alles gesloten is en geen hond op straat te vinden is. We hadden al van die City Cards gekocht, maar we hebben inmiddels al contact gehad met degene die die kaarten verkopen en ze zijn geldig tot eind van het jaar. Dan gaan we gewoon wanneer het kan. Zijn wel ergere dingen dan een vakantie missen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:19

Ik durf nu niets te boeken en had gelukkig niets gepland staan. Mijn broer, zijn vrouw en dochter van 1 wonen in Reading (UK) en ik zou daar volgende maand heen gaan, maar dat zal niet gaan. Ik wacht gewoon alles rustig af.

Ik vind het behoorlijk egoïstisch om nu snel een vakantie te boeken naar een land “ waar het nog niet zo erg uitgebroken is”. En dan wel janken als de zorg daar beroerd is, er paniek uitbreekt en je niet terug kan zeker.

Als je al iets hebt geboekt, snap ik dat het heel kl%te is, zeker als het niet vergoed wordt. En ja ik kijk ook altijd heel erg uit naar die paar dagen vrij/op vakantie. Maar laten we dan hopen dat we dat volgend jaar weer kunnen doen.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 00:32

Veraaaaah schreef:

Sorry dat ik het zeg maar door dit soort domme redeneringen breekt er dus een pandemie uit!!
De regels zijn heel duidelijk zeker in Brabant wanneer je thuis moet blijven en als er mensen zoals jij dus gewoon door leven en alles blijven doen blijft het doorgaan.
Wil helemaal niet zeggen dat je Corona hebt maar ze kunnen niet iedereen testen dus bij klachten moet je thuis blijven.
En knappe baas die je toch wilt laten werken even telefoontje plegen met de rivm en je wordt in quarantaine gezet .
Net zoals sporten waarom zou dit moeten ? Ja normaal heel gezond maar nu niet.
Je ouders en vriend liggen aan het werk of ze thuis moeten blijven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 01:44

Ik snap haar wel. Bij sommige werkgevers kun je gewoon niet anders, of je bent je baan kwijt.
Bij bijvoorbeeld een glasfabriek als Royal Leerdam moeten de ovens dag en nacht blijven branden, anders kost het hen miljoenen. Die kun je dus niet zomaar even uit doen.
Daar zijn dus ook mensen voor nodig.

Of het me verstandig lijkt is een ander verhaal, maar het is best te begrijpen.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 04:56

Mijn eerste en enigste vakantie dit jaar is pas eind juli dus ik hoop dat corona dan wel wieberen is. Ik ga naar de camping hier in Nederland dus kans op moeten annuleren is niet heel groot, maar wil natuurlijk wel graag een normale vakantie.

Vorig jaar al genoeg gezeik gehad met de geboekte vakantie omdat vlak voor vertrek Thomas Cook failliet ging en we uiteindelijk naar een ander eiland omgeboekt zijn geweest. Vakantie was leuk, maar het eiland toch een stukje minder sfeer en gewoon super balen dat we niet naar ons oorspronkelijke eiland konden.

Lienepien95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 07:19

Wij zouden 23 maart op vakantie gaan naar Tenerife. Hebben gisteravond een mail gehad dat onze reis niet door kam gaan vanwege een te grote onzekerheid of we nog makkelijk er heen kunnen en thuis kunnen komen (ivm oa inreisverbod dat nu al in meerdere landen geldt).

We krijgen nu een voucher om de reid op een ander moment te maken, top geregeld vind ik!

We twijfelden toch al enorm om te gaan, fijn dat de keus nu voor ons is gemaakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 07:48

Wij hebben met Pasen een huisje geboekt in Nederland. Het park is vooralsnog open maar ik wacht nog even af. Op de website staat dat mensen die na 2 maart hebben geboekt kosteloos kunnen omboeken maar ik heb maanden geleden al geboekt.

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 08:24

Wat raar dat alleen de mensen die na 2 maart hebben geboekt kostenloos kunnen omboeken. Om welke organisatie gaat dat?