Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
0091 schreef:Ik vind de reacties hier heel bizar. Lees het echt met verbazing.
Risico groepen uitgezonderd.
Maar verder.. ja het virus is besmettelijk. Maar het meest enge aan het virus is dat het onbekend is. Maar het gaat hier om een zware verkoudheid of een milde griep. Na 2 a 3 dagen ben je er vanaf. Dagje extra voor de zekerheid thuis en je bent niet meer besmettelijk. Kinderen krijgen meestal de symptomen niet eens, en zijn zolang ze niet hoesten ook niet besmettelijk.
Even alles in perspectief zien hoor mensen. Jut elkaar niet zo op. Zo spannend is het allemaal niet. De nieuwsgeving over het virus is schadelijker dan het virus zelf.
Denk gewoon met een gezond verstand na. Hoest je kind, hou hem thuis. Heeft je kind koorts, hou hem thuis. Zit jij of je kind in een risico groep, dan snap ik de twijfel nog. Maar "gewone" gezonde kinderen met gezonde ouders kunnen prima naar school en naar buiten.
Maar verder.. ja het virus is besmettelijk. Maar het meest enge aan het virus is dat het onbekend is. Maar het gaat hier om een zware verkoudheid of een milde griep. Na 2 a 3 dagen ben je er vanaf. Dagje extra voor de zekerheid thuis en je bent niet meer besmettelijk. Kinderen krijgen meestal de symptomen niet eens, en zijn zolang ze niet hoesten ook niet besmettelijk.
Even alles in perspectief zien hoor mensen. Jut elkaar niet zo op. Zo spannend is het allemaal niet. De nieuwsgeving over het virus is schadelijker dan het virus zelf.
Denk gewoon met een gezond verstand na. Hoest je kind, hou hem thuis. Heeft je kind koorts, hou hem thuis. Zit jij of je kind in een risico groep, dan snap ik de twijfel nog. Maar "gewone" gezonde kinderen met gezonde ouders kunnen prima naar school en naar buiten.
wilmatj schreef:Mijn oudste, 4 jaar dit moment gaat nog lekker naar school.
Ik maak me dan ook niet echt zorgen om hem en de verspreiding die hij evt. kan doorgeven.
Die kans is namelijk echt niets groter dan de kans dat het in de supermarkt binnen een uurtje aan tientallen mensen is doorgegeven.
Mijn zusje die in de risico groep valt maakt zicht geen enkele zorgen en de oudere mensen die ik ken ook niet.
koend schreef:Natuurlijk is het veel ernstiger dan ze voorstellen. Je denkt toch niet dat ze maatregelen die de economie ontwrichten nemen als het mes niet op de keel staat?
Niemand is resistent en ze hebben geen medicijnen. Dus moeten we het allemaal krijgen, zo simpel is het.
80 % heeft een mild ziektbeeld. Dat wil dus zeggen dan 20 % een ernstig ziektebeeld heeft. Weet je hoeveel 20 % van de totale bevolking is?
Suzanne F. schreef:De kinderen van tegenwoordig kunnen zich gewoon heel slecht vermaken zonder tablet of telefoon. Ik merk het zelf ook. Als ik de telefoon, tablet en tv verbied dan heeft ze geen idee wat ze moet doen. Eeeh een boek lezen, of huiswerk maken, of knutselen of tekenen ofzo? Nee dat is allemaal stom.
Wat het ook niet makkelijk maakt is dat je nu nergens heen kan. Anders kon je naar een trampolinepark ofzo of met de kleintjes naar een indoorspeeltuin. Of bios etc.
Mindim schreef:Pinda_Dipje schreef:Ik vind het persoonlijk juist heerlijk nu ze thuis zijn. Oudste zoon zei gisteren nog: Mam in die 1,5 uur tijd dat jij je hebt ingespannen voor thuisonderwijs heb ik effectiever geleerd dan in een hele dag normaal op school
Hoe oud is jouw zoon, dat ie dat soort volzinnen bezigt?
Muronia schreef:Ik zit een beetje in een vervelende situatie. Mijn dochter is sinds vanmorgen ziek. Griepig, ik vermoed geen coronatoestanden, want ze hoest niet. Maar zoals ze nu is, kan ze maandag niet naar school. Ik moet maandag werken (gehandicaptenzorg) en ben alleenstaand. Normaal past mijn vader op als ik werk, maar ik ben toch een beetje bang dat ze hem aan kan steken of ik een bewoner. Ik ben nu (nog) gewoon fit trouwens. Stel dat ik het mis heb en het zou toch corona zijn..mijn vader valt in de risicogroep, dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Tja wat moet ik hier nu mee?
Muronia schreef:Ik zit een beetje in een vervelende situatie. Mijn dochter is sinds vanmorgen ziek. Griepig, ik vermoed geen coronatoestanden, want ze hoest niet. Maar zoals ze nu is, kan ze maandag niet naar school. Ik moet maandag werken (gehandicaptenzorg) en ben alleenstaand. Normaal past mijn vader op als ik werk, maar ik ben toch een beetje bang dat ze hem aan kan steken of ik een bewoner. Ik ben nu (nog) gewoon fit trouwens. Stel dat ik het mis heb en het zou toch corona zijn..mijn vader valt in de risicogroep, dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Pandora2 schreef:Muronia schreef:Ik zit een beetje in een vervelende situatie. Mijn dochter is sinds vanmorgen ziek. Griepig, ik vermoed geen coronatoestanden, want ze hoest niet. Maar zoals ze nu is, kan ze maandag niet naar school. Ik moet maandag werken (gehandicaptenzorg) en ben alleenstaand. Normaal past mijn vader op als ik werk, maar ik ben toch een beetje bang dat ze hem aan kan steken of ik een bewoner. Ik ben nu (nog) gewoon fit trouwens. Stel dat ik het mis heb en het zou toch corona zijn..mijn vader valt in de risicogroep, dat zou ik mezelf nooit vergeven.
Zeker niet je vader laten oppassen. Ook geen contact laten hebben met je vader trouwens.
Zelf ook thuisblijven een optie als ze niet alleen kan blijven ?