Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
germie schreef:pak even het stukje van 31 minuten er bij. Hoe cijfers gewoon gemanipuleerd worden. En ja, hij heeft in deze wel gelijk.
Angst is een slechte raadgever en nu wordt angst gebruikt om de economie lam te leggen.
8nnemiek schreef:germie schreef:pak even het stukje van 31 minuten er bij. Hoe cijfers gewoon gemanipuleerd worden. En ja, hij heeft in deze wel gelijk.
Angst is een slechte raadgever en nu wordt angst gebruikt om de economie lam te leggen.
Kom nou zeg, jij gelooft daadwerkelijk in een of andere complottheorie waarbij er zonder goede reden paniek wordt gezaaid puur om de economie lam te leggen? Wie zou daar in godsnaam baat bij hebben?
fransje23 schreef:Angst dat de economie er nooit boven op gaat komen is net zo een slechte raadgever.
Zou daar niet zoveel mensenlevens voor willen riskeren.
Onzekere tijden vragen om veerkracht en creativiteit. Uiteindelijk komt het weer goed of wordt het zelfs beter.
Loretta schreef:Dat mensen zo verwend kunnen zijn dat ze voor hun eigen vakantie minstens een paar honderd duizend mensenlevens willen op offeren vind ik toch wel schrikbarend. Dat is gewoon zeer en zeer verwend. Misschien moet je ook gewoon realistisch zijn en er rekening mee houden dat vakanties dit jaar gewoon even niet kunnen. Dat is ook helemaal geen ramp want er zijn genoeg mensen die zo of zo niet op vakantie gaan. Ik heb meer medelijden met de mensen die werkzaam zijn in deze sector dan een stel verwende nesten die alleen maar jankt dat ze misschien wel niet op vakantie kunnen.
We zitten in de grootste crisis sinds de tweede wereldoorlog. Dan is iets als vakantie toch echt wel een luxeprobleem dat totaal niet relevant is op dit moment.
mvdende schreef:Een jaar niet op vakantie kunnen is inderdaad niet zn ramp.
Wat voor mij wel een ramp is, is dat ik al €150 aanbetaald heb. Is niet leuk!
Prima als ik dit jaar niet op vakantie kan, maar dan wil ik wel mn geld terug. En gelukkig zijn bedrijven dat ook verplicht als ze de verkochte diensten niet kunnen leveren.
Dus nu hopen op 2 scenario's
1 dat corona eind juli echt weer weg is
2 dat de camping niet open is en ze dus verplicht zijn geld terug te geven.
En dit geld niet alleen voor mij, maar voor 100.000 mensen die nu hun zuur verdiende geld misschien kwijt zijn.
bigone schreef:Ik snap alle negatieve geluiden over de centen wel. Een aantal jongere mensen denken nog steeds dat het leven met al zijn voordelen maakbaar is. Tot ze zelf getroffen worden , vooral in de portemonnee . Tja, wanneer je glas altijd half leeg is schenk het dan eens over in een kleiner glas. Je zorgen maken is prima, jammeren over te weinig te besteden om al mijn doelen te halen volgend jaar is pure egoïsme , ikke ikke en de rest kan letterlijk stikke .
150 euro of 1500 euro , wat zijn levens waard .
_San87_ schreef:mvdende schreef:Een jaar niet op vakantie kunnen is inderdaad niet zn ramp.
Wat voor mij wel een ramp is, is dat ik al €150 aanbetaald heb. Is niet leuk!
Prima als ik dit jaar niet op vakantie kan, maar dan wil ik wel mn geld terug. En gelukkig zijn bedrijven dat ook verplicht als ze de verkochte diensten niet kunnen leveren.
Dus nu hopen op 2 scenario's
1 dat corona eind juli echt weer weg is
2 dat de camping niet open is en ze dus verplicht zijn geld terug te geven.
En dit geld niet alleen voor mij, maar voor 100.000 mensen die nu hun zuur verdiende geld misschien kwijt zijn.
Dat is inderdaad niet leuk.
Pocca_Locca schreef:Eerlijk gezegd ben ik bang dat deze Corona crisis best wel eens misbruikt kan gaan worden om er draconische maatregelen mee door te drukken. Om ons vrijheid in te perken. Nu, maar vooral later. Zoals het gebruik van contant geld afschaffen. Daar werd al op aangestuurd, (zoals in het o.v. waar dat allang niet meer kan.) het is toch wel weer een stapje dichter bij totale overheidscontrole. Een nare gedachte.
Pocca_Locca schreef:Eerlijk gezegd ben ik bang dat deze Corona crisis best wel eens misbruikt kan gaan worden om er draconische maatregelen mee door te drukken. Om ons vrijheid in te perken. Nu, maar vooral later. Zoals het gebruik van contant geld afschaffen. Daar werd al op aangestuurd, (zoals in het o.v. waar dat allang niet meer kan.) het is toch wel weer een stapje dichter bij totale overheidscontrole. Een nare gedachte.
P.s. Germie heel goed dat stukje van Jensen, over die manipulatie van de cijfers!!!