Ergernis in het verkeer

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:23

Ik vind met een lagere snelheid inhalen prima, maar gooi hem dan niet opzij zonder te kijken. Dat maak ik gewoon te vaak mee, opzij komen vanachter een vrachtwagen terwijl er geen ruimte is.

Dat is gewoon gevaarlijk omdat je dan mensen wel in gevaar brengt die de max snelheid rijden / die al links aan het inhalen waren.

Ik rijd overigens ook niet vaak harder dan 110. Rij elektrisch, haal zo meer uit de accu en ik kom veel relaxter aan op mn bestemming. Alleen met inhalen en opritten nemen geef ik goed gas bij naar max snelheid (toepasbaar bij invoegen). Zit in 5 sec op de 100 vanaf 0.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:24

Wat mij opviel toen ik een paar maanden geleden in Nederland was dat er veel bestuurders waren die vol gas optrokken en dan weer vol op de rem gingen omdat er iemand voor ze zat. En dan niet een keer maar constant. Ik begreep dat niet zo goed. Is het niet veel fijner om een gelijke snelheid te rijden?
Misschien ben ik nu te makkelijk hoor. Ik moet 30 km rijden naar mijn werk en als ik 6 autos tegen kom is het druk dus misschien ben ik daar te veel aan gewend.

Verder vind ik niet richting aangeven heel vervelend en wielrenners die denken dat ze zich niet aan dezelfde regels als andere fietsers moeten houden.

sabine1979

Re: Ergernis in het verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:28

Bumperkleven, geen richting aanzetten, wielrenners die denken dat de hele weg van hun is _-:(
had laatst deze voor me zitten, volgens mij moet de eigenaar naar de brillendokter _O-
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:34

sabine1979 schreef:
Bumperkleven, geen richting aanzetten, wielrenners die denken dat de hele weg van hun is _-:(
had laatst deze voor me zitten, volgens mij moet de eigenaar naar de brillendokter _O-
[ [url=m/gp9H5E.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgend mij was er vroeger een regeling dat je auto’s op een groot erf idd tot 25 km kon laten begrenzen en dan geen rijbewijs nodig was zodat je op grote erven makkelijk rond kon komen. Dan krijg je dus dit haha. Maar deze mogen geloof ik niet op wegen waar je harder dan 50 mag

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:37

Nog 1 vergeten

Mensen die niet goed kijken! Die op het laatste moment bedenken dat ze naar rechts moeten en je dan afsnijden. Zelf wacht ik altijd met naar rechts gaan totdat ik het voertuig die ik heb ingehaald zichtbaar is in mijn binnenspiegel. Snij je ook nooit iemand mee af en voeg je ook niet er vlak voor in. Vooral bij vrachtwagens en bussen vind ik het prettiger en veiliger om niet gelijk naar rechts te schieten wat genoeg mensen doen.

Tevens mag je 60 op de snelweg ik raad het niet aan om te doen maar dat is de minimum snelheid om op de snelweg te mogen rijden. Net als dat je op een 100 weg minimaal 50 mag rijden. Dus 110 is dan zeker niet langzaam. Ik vind 130 rijden voor als beginnende bestuurder onoverzichtelijk. Ik kreeg rijles in een Mercedes c klasse die ongelooflijk doorscheuren. Mijn Ford fiesta kan wel makkelijk 130 maar ik merk dat ik meer overzicht heb als ik tussen de 110 en 120 rijd. Dit doe ik niet alleen voor mijzelf maar ook om het veilig te houden voor anderen. Dus mensen die zoiets hebben rij gewoon 130 prima maar voor beginnende bestuurders is dan de kans dat er wat te laat gezien wordt groot. Tevens is dat ook een ergenis iedereen heeft het moeten leren zou wel fijn zijn als daar iets meer respect voor kwam en mensen niet gelijk boos lopen te toeteren als je iets langzamer wegrijdt (wat tevens ook beter is voor het benzine verbruik) dan snel weg te rijden. Ik probeer mij op de weg er zo min mogelijk aan te storen. Prima als je een bekeuring wil maar ga mij daar niet mee lastig vallen door zogenaamd door mij heen te willen rijden.

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:45

Goof schreef:
Wat ik knetterirritant vind zijn mensen die geen gas bijgeven als ze in een tunnel weer omhoog rijden of als ze een brug oprijden waardoor de snelheid direct terugzakt naar 80 of soms 70 op de snelweg.
Geef gewoon gas bij als je omhoog rijdt en houd je snelheid stabiel. Zo moeilijk is het niet.

Dat hangt toch ook gewoon van de auto af. Soms kan je nog zoveel willen, dat koekblik gaat niet harder omhoog.
Gebeurt bij kleine autootjes, geladen vrachtwagens en opgeblazen auto's met een kleine autootjes motor er in.
Heb genoeg auto's gekend waarmee je een 'aanloopje' moest nemen om die helling weer op te geraken. En als er dan aan het begin van de helling een trager voertuig voor je rijd waardoor je de snelheid er uit hebt, sja dan kan je dus mooi mee traag die helling opkruipen omdat de auto niet meer harder kan. Of terugschakelen, wordt de motor bij 130km ook niet blij van.

De Antwerpse ring is gewoon een crime. En de kennedytunnel is zo'n voorbeeld waarbij oa vrachtwagens moeite kunnen hebben om er weer vlot uit te rijden. Heeft ooit op een blauwe maandag een bureaupoppetje besloten dat 70km daar best geschikt zou zijn. Haalt dus alle 'aanloop' er uit en hoe gek, het stropt er standaard.
De rijstroken zijn ook vrij kort, en als je dan op het 4de rijvak moet zijn om niet in Brussel te eindigen ipv Gent, dan is het soms wel wat ellebogenwerk. Want iemand er tussen laten, ho maar. Zit je eindelijk op dat 4de rijvak komt er idd een laagvliegende Hollander aanstuiven :+ .

Ik ging die ring vroeger wekelijks over maar ben wel blij dat dat nu uitzonderlijk is en enkel 's nachts of 's zondags.

Over ellebogenwerk gesproken: de arc de triomphe in Parijs is daar ook een leuke voor. Heel Parijs eigenlijk :') .

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:46

Ik rijd regelmatig op een weg waar 80 gereden mag worden, 2 baans die overgaatin een baan rechtdoor en een baan voor linksaf,met stoplicht.
Ik moet daar altijd linksaf en sta vaak voor het rode licht.
De debielen die met 100km/pu op de baan voor linksaf nog even die vrachtwagen inhalen die dus wel rechtdoorgaat, en op een haar na mijn bumper missen..... vreselijk dat stuken levensgevaarlijk.
En het zijn altijd dezelfde soort auto's....passat/audi/volvo...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:50

Ach, aan het eind van het verhaal zijn we allemaal mensen, en mensen kunnen fouten maken. Iedereen ziet weleens iets over het hoofd of maakt een inschattingsfout.
Het grootste punt is dat veel mensen maar willen dat heel de wereld zich aan hun aan past, en niet andersom.
Ik kwam dat vooral vaak tegen toen ik nog in de lesauto zat.
Op een gegeven moment had ik ook zoiets van: ja doei, er staat een grote blauwe L op m’n dak, zoek het uit....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:54

En dan zijn sommigen hier verbaast dat mensen achter ze gaan bumperkleven of agressief voorbij rijden :')

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 13:59

Thioro, ik vind Fransen sowieso doodeng op de weg :') Vorig jaar naar Disney gereden en in Frankrijk file gehad. Gewoon echt stilstaan tot max 5 km/h gingen we, ik stond op de rechterbaan en rechts achter mij was het einde van de invoegstrook. Dan verwacht je dus niemand meer rechts van je. Komt er toch ineens een opgefokt VW Golfje met zo'n petje erin mij rechts voorbij, hij ramde bijna mijn rechterkoplamp eraf. Ik dacht echt wtf gebeurt hier nu weer :') Heb nog nooit zo'n opgefokt persoon gezien in de auto allemachtig. Ik ben daar veel te nuchter voor, als jij bijna mijn koplamp eraf ramt dan wacht ik wel even. Dat risico neem ik niet. Vervolgens ramt ie op de linkerbaan ook iedereen opzij, want meneer MOEST en ZOU naar de linkerbaan. Die auto stond bijna op ontploffen zo gestrest was die persoon :+

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:02

Als ik met 140 op een 130 stuk inhaal (want ja, ik geef gewoon gas indien nodig , als er heen hond rijd dan haal ik idd gewoon met de snelheid in die ik reed )
En er komt er 1 met 160 aan vliegen en die verwacht dat ik tussen twee vrachtwagens duik om hem en zijn ego te laten passeren?
Ja ... daar word ik langzaam van
En mag hij me heel bot gezegd echt even de paasei genieten ja :+
Word ie agressief?
Dikke jammer voor mister Ego
Maar ik ga geen capriolen uithalen omdat er 1 iets te veel compensatiedrang heeft
(Gebeurde me gister vlak voor Waalwijk)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 14:06

Citaat:
Voorganger die zn voet op de rem houd bij het stoplicht waardoor je de hele tijd in het remlicht tuurt.

Grappig dat dit een ergernis is, met een automaat kun je niet anders namelijk. Ja op neutraal zetten, maar dat doe je niet voor die max 2 minuten die een stoplicht normaal gesproken duurt.

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:07

sureido schreef:
En dan zijn sommigen hier verbaast dat mensen achter ze gaan bumperkleven of agressief voorbij rijden :')

Eigenlijk wel ja. Want uiteindelijk gaat het erom dat iedereen veilig van A naar B komt. En ja ik erger mij ook wel eens aan mensen die met 100 inhalen, of nog erger vrachtwagens met 90 iemand inhalen die 88 rijdt (want potdikke ik reed net lekker), maar ik erger mij net zo hard aan mensen die 120 rijden als de spitsstrook open is. Vooral als ik dan ook nog eens agressief voorbij wordt gereden en een blik krijg van rijdt door muts.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:10

Sonja_vR schreef:
Als ik met 140 op een 130 stuk inhaal (want ja, ik geef gewoon gas indien nodig , als er heen hond rijd dan haal ik idd gewoon met de snelheid in die ik reed )
En er komt er 1 met 160 aan vliegen en die verwacht dat ik tussen twee vrachtwagens duik om hem en zijn ego te laten passeren?
Ja ... daar word ik langzaam van
En mag hij me heel bot gezegd echt even de paasei genieten ja :+
Word ie agressief?
Dikke jammer voor mister Ego
Maar ik ga geen capriolen uithalen omdat er 1 iets te veel compensatiedrang heeft
(Gebeurde me gister vlak voor Waalwijk)

Dit is inderdaad ook aso gedrag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:18

Ik vind vooral de mensen die meteen agressief moeten worden heel irritant, ik rijd rustig 140 met mijn oude Suzuki Alto maar wel alleen waar het mag en als het kan, als het echt slecht weer is (hard waait en veel regen tegelijk) dan vind ik het wel prima en blijf ik dat kleine stukje wel achter een vrachtwagen rijden. Anders rijd ik dus wel de toegestane snelheid maar dan nog zijn er genoeg mensen die gaan lopen drukken en ik kan er dan niks aan doen maar ik blijf dan toch net even íets langer links rijden, puur omdat ik een hekel heb aan dat gedram.
Dat niet iedereen 130 wil rijden snap ik wel, ik snap ook echt die irritatie bij de overige weggebruikers niet, als je voor je kijkt kan je best inschatten dat diegene langzamer rijd en zolang diegene hem niet vlak voor jouw auto gooit is afremmen genoeg, ik snap echt niet dat dat zo'n drama kan zijn.
Tot nu toe heb ik één keer iemand achter me gehad die toeterde omdat ik volgens hem niet snel genoeg optrok bij het stoplicht, echt wat een loser ben je dan.. Ik trok overigens gewoon meteen op dus het was niet zo dat ik niet gezien had dat het groen werd ofzo.
Mensen schijnen er bij mij ook vaak moeite mee te hebben dat ik het de buschauffeurs wat makkelijker maak, als ik zie dat ze de rotonde af komen stop ik ruim van te voren even zodat ze de bocht ruimer kunnen nemen, de chauffeur steekt meestal een hand op maar het wordt door andere automobilisten niet altijd gewaardeerd.

Mijn grootste ergernis zijn bumperklevers. In de bebouwde kom laat ik mijn gas even los en als dat niet helpt trap ik even op de rem.
Ik heb ook een lichtelijke hekel aan mensen die niet even opschuiven als je in wil voegen, de hele linkerbaan is leeg, ik moet invoegen maar vooral lekker rechts blijven rijden zodat ik er niet tussen kan. Zelf doe ik dat wel altijd en als dank al eens een Duitser met een dure sportauto gehad die me niet meer naar rechts liet gaan :+ Hij bleef gas bij geven en ik was te dwars om achter hem op te schuiven, weg was verder leeg dus gevaarlijk was het niet.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:20

Grootste ergenis; medeweggebruikers :+

Ik rij vaak iets harder dan mag, en dan zit er alsnog 1 te drukken. Ga uit mijn kofferbak dude.

Zelf op de linkerbaan rijden en dan diegene die rechts achter de vrachtwagen zit, denkt dat hij/zij/het de auto wel voor de mijne kan gooien. Mét aanzienlijk lagere snelheid.

Onnodig linksrijden.

Knipperlicht.

Fietsers zonder handen.

Flitspalen (Vooral voor 4 km te hard enzo).

Met te langzame snelheid invoegen, waardoor ik ook niet op snelheid ben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:25

Ik uit mijn ergernissen overigens nooit in het verkeer, ik mag eens mopperen / schelden in de auto maar ik zal nooit maar dan ook nooit gaan duwen / kleven / irritant doen. Ik hou afstand omdat ik moet kunnen anticiperen en ingrijpen indien nodig.

Ik ben soms ook een ergernis, voor bumperklevers. :+ Gaan ze kleven gaat bij mij de cruisecontrol strak op de max snelheid en moesten mijn ruiten even grondig gesproeid. Dan konden ze ineens wel afstand houden. Ach t zijn vaak mannen met een klein piemeltje denk ik dan :D moeten op een andere manier aan hun trekken komen.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:45

Hanafubuki
Ik ook hoor, ik kan me te pletter ergeren soms
Maar ik blijf over het algemeen gewoon heel netjes rijden in de zin van
Ik ga niet duwen of drammen etc etc
Daar schiet je toch niets mee op
Ruiten sproeien daarentegen O:)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 14:52

Ruitensproeien doe ik niet met een motorrijder achter mij.
Dat is gevaarlijk voor de motorrijder.

Matiz van mijn vriendin deed er heel lang over om 100 km/per uur te rijden.
Autootje was gewoon niet snel.
Andere weggebruikers namen je ook niet serieus in die Matiz.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:00

Met de auto heb ik weinig ergenissen. Maar als ik aan het werk ben op de vrachtwagen wel. Soms is het ontwetenheid denk ik van de automobilist maar soms ook de gehaastheid en het stigma wat er soms toch een beetje aanhangt (vrachtwagens zijn irritant etc.).

-als ik achteruit rijd, hetzij recht of een bocht maar dat mensen toch nog snel even eromheen/achterlangs rijden/lopen/fietsen (of precies op de plaats van je dode hoeken gaan staan).

-wanneer ik al op de rotonde ben en die wil verlaten en mensen mij niet de ruimte geven dit te doen. Ik heb nou eenmaal de linkerhelft soms nodig om de bocht te maken. Als de eerste dan oprijdt heb ik ruimte maar hoe vaak het dan wel niet gebeurd dat de volgende 6 ook nog snel er achteraan rijden...

- als ik met zwaailampen aan rijd, wat betekend dat ik of uitsteek aan de zijkant of achterkant dat wanneer het smal is mensen toch nog proberen er langs te komen.

- als ik zoals veel bij Amsterdam van rijbaan moet verwisselen ik al heel lang mijn knipperlicht uit heb en er nog auto's die nog achter mij zaten naast mij gaan rijden en niet aan de kant gaan.

Ik probeer netjes te rijden en ik ben geen ik smijt hem ervoor chauffeur. Ik haal ook niet veel in omdat dat een grote irritatie is onder de automobilisten.

Maar andersom zijn die irritaties er dus ook. Ik denk dat het met het rekening houden met elkaar al een stuk beter zou worden. Of eens een dagje mee gaan met een chauffeur zou misschien ook wel helpen.

Wat mij opvalt in het verkeer is de ikke ikke mentaliteit...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 15:29

Ik geef vrachtwagens vaak wel de ruimte, om vervolgens zelf te kunnen wachten tot er een gaatje is om er langs te kunnen. :')
Op een 2 baans weg, op een 3 baans weg kom je makkelijker weg.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:34

Onali schreef:
Maar dat is toch raar.
Als de max. snelheid 150 was geweest had je het dan ook gedaan?

Zelf nadenken en meegaan met het overig verkeer wordt niet meer geleerd.
Dat is jammer.

Nou idd. Vandaag bijvoorbeeld reed bijna iedereen 100, vanwege de wind. Gelukkig leven we in een vrij land en ben ik niet verplicht om 130 te rijden als ik daar niet voor kies.

Vrachtwagens geef ik altijd de ruimte. Wordt erg gewaardeerd :j

Jenara

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:39

Heb niet alles geleden, maar waar ik echt heeel erg kwaad van kan worden
zijn mensen die van links komen afslaan op jouw baan, jouw snelheid compleet verkeerd inschatten,
waardoor je op de rem moet trappen en dan te traag blijven rijden ...

Als je serieus vindt dat je snel genoeg bent om, van links, nog voor mij te schieten, rij je op zijn
minste de toegelaten snelheid en ga je mij niet nog extra onnodig komen ophouden ...
Dan durf ik wel eens vervelend in je kont komen hangen als je me zoiets flikt ...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:49

Ik zie 'm d'r zo gauw niet tussen staan maar wie stonden er vanmorgen allemaal op de vluchtstrook vanaf de A50 naar de A73 op knooppunt Ewijk???

Willen jullie mij de volgende keer niet zo laten schrikken met je 360° manoeuvre!! Jij in dat kleine blauwe Japannertje!

Leg eens uit wat er zo leuk is aan het omploegen van de berm!!

(blijkbaar stond er een hele vervelende wind onder het viaduct door want naast de blauwe Japanner stonden er een stuk of zes - zeven andere kleine autootjes die kennelijk ook iets hadden gedaan wat niet de bedoeling was)

thirteenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 15:50

Mij word altijd gezegd dat ik 'gewoon' moet meerijden met de rest van het verkeer, maar die hebben vaak op specifieke plekken lak aan de maximale snelheid (vaak bij 30/50) tsja... ik ga niet ook te hard rijden omdat de rest geen geduld heeft. Die snelheid hebben ze op die plekken niet voor niets ingesteld, denk ik dan. Zullen vast wel een hoop mensen geïrriteerd raken van mij als ik me braaf aan de snelheid hou. :+