Voorspelde storm

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:00

Hier net een rondje dijk gewandeld om te kijken naar het hoogwater in de Waal, leuk om te zien! Aantal beste windstoten gehad op de dijk :P

PepperrrJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:00

Meestal wordt schade aangericht door het weer niet vergoed idd

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:02

Janine1990 schreef:
xDenies schreef:
Hier werd het niet vergoed hoor :o

Want?

Onder andere de leeftijd van de schutting :) Het was niet aan het rotten of dergelijke maar toch werd het afgekeurd. Toen dus aan alle kanten geld bij elkaar gescharreld voor een nieuwe schutting en die er met een aantal man in gezet. Ik had toen nog konijnen in de tuin zitten en was blij dat ik pas een nieuwe ren had gebouwd die los van de schutting stond :P (in eerste instantie was een deel schutting ook gewoon een hek van de ren) Anders was alles weg.

Het is goed gekomen en nu hopen dat dit hek het wel houd :D

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:02

Hanafubuki schreef:
Hier in DLD spreken ze nu over een orkaan :j

https://www.wetter.de/cms/live-ticker-z ... 83421.html

Granoek: ik denk dat jouw vlucht nog best eens uit zou kunnen vallen :=

Ik ga er voor nu maar van uit dat ze dat zeggen voor ik op die vlieger kruip, dan zit het wel flex :+

Nyaleti

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:04

Ik vraag me af, wat is een normaal "stevig windje" wat we in NL kennen?

Anoniem

Arme Dixie hier :(:)

Afbeelding

Iris82

Pepperrr schreef:
Meestal wordt schade aangericht door het weer niet vergoed idd

Dat is niet waar. :) Dat hangt echt van je verzekering af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:05

Ik lees net dat code oranje aan de kust vervroegd is en dat de storm heftiger is dan het KNMI had verwacht.

TurboDi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:05

AmyJamess schreef:
Echwel schreef:
Hier Overijssel begint het flink te spoken
Zat net achter 2 autos met trailer die de n48 opdraaiden.
Hoop voor de paarden dat het goed gaat, dames waren in wedstrijdtenue

Dit snap ik dan echt niet. Je weet dat het slecht weer word en hard gaat waaien waarom dan alsnog het risico nemen en de weg op te gaan met je paarden.
Een vrachtwagentje kan ik me nog in komen maar met de trailer..

Er is nog een concours in Heeten dacht ik wat gewoon doorgaat :roll: :x

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:06

Hier nu windkracht 9 en trekt steeds meer aan.
Einde ochtend hadden we nog surfers op het meer, maar waren snel weer wegAfbeelding

Uitzicht vanuit de woonkamer
Afbeelding
Afbeelding

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:07

Sunny schreef:
Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..

das flauw, als ik manager was daar had ik wat mensen terug geroepen en de middag bezorging afgehandeld in de morgen... mara ja dat kost extra geld. liever dat klanten idd nix meer in huis hebben er zelf op uit moeten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:08

xDenies schreef:
Onder andere de leeftijd van de schutting :) Het was niet aan het rotten of dergelijke maar toch werd het afgekeurd. Toen dus aan alle kanten geld bij elkaar gescharreld voor een nieuwe schutting en die er met een aantal man in gezet. Ik had toen nog konijnen in de tuin zitten en was blij dat ik pas een nieuwe ren had gebouwd die los van de schutting stond :P (in eerste instantie was een deel schutting ook gewoon een hek van de ren) Anders was alles weg.

Het is goed gekomen en nu hopen dat dit hek het wel houd :D

Ah zuur is dat... Maar dat is dan verzekerd geweest tegen dagwaarde en niet tegen nieuwwaarde/vervangingswaarde, er zijn diverse verzekeringen die dat doen inderdaad. Ik heb gewoon alles tegen nieuwwaarde verzekerd en ben bij stormschade dus prima verzekerd. Met uitzondering van auto natuurlijk, dat is mijn auto niet waard.

Maar mijn moeder kwam het eens tegen bij het vervangen van een dak van een kerk wegens lekkage. Vanwege dagwaarde keerden ze niets uit, dak was 50 jaar oud. Dus beetje opgelet toen ik mijn huis moest verzekeren. Tip kwam overigens ook van de hypotheekadviseur.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:10

casperzazoe schreef:
Ik vraag me af, wat is een normaal "stevig windje" wat we in NL kennen?

Windkracht 7 ofzo? Dat je flink moet trappen om er met je fiets tegenin te komen. Hier aan de NH kust nu windkracht 9, vind het vooralsnog meevallen. Aan het einde van de ochtend op het strand flinke woei en vooral veel stuifzand, maar om nou te zeggen dat ik de deur niet meer uit durf, nee. Ik woon in een wijk met veel grote bomen, maar zie nog geen bomen die het moeilijk hebben.

Om 11 uur werd op strand Velsen Noord nog fanatiek gesurft en gekite.

xDenies

Re: Voorspelde storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:12

Geen flauw idee hoe het verzekerd is. Maar ik hoor wel vaker dat schade door natuur niet verzekerd wordt. Dus was voor ons ook niet verassend.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:15

speurneusc schreef:
Sunny schreef:
Had voor vanavond een bestelling bij Picnic staan, die hebben ze geannuleerd wegens de storm.. moet ik er alsnog zelf uit..

das flauw, als ik manager was daar had ik wat mensen terug geroepen en de middag bezorging afgehandeld in de morgen... mara ja dat kost extra geld. liever dat klanten idd nix meer in huis hebben er zelf op uit moeten...

Op zo'n korte termijn is dat niet echt haalbaar denk je wel? Groot gelijk dat Picnic niet rijdt. Die dingen vallen bij een klein zuchtje wind al om...

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:16

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:16

Texel is nu kracht 10. Word nu pas serieus eigenlijk voor ons :+ kracht 7 worden wij niet warm of koud van zeg maar

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:17

xDenies schreef:
Geen flauw idee hoe het verzekerd is. Maar ik hoor wel vaker dat schade door natuur niet verzekerd wordt. Dus was voor ons ook niet verassend.

Waarom zouden verzekeringen anders daags na een storm altijd op de proppen komen met schadegetallen door een storm?

Enige wat mijn verzekering niet uitkeert is schade door overstromingen en aardbevingen. (en nog wat dingen als roekeloosheid)
En overstromingen kan je in Nederland wijten aan incorrect waterbeheer door plaatselijk waterschap, aardbevingen bij mij door gaswinning.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:19

Hier zit ik in Limburg België.

Ben net terug van bij de paarden, tijdens uitmesten van de wei hoorden we (mama en ik) ergens een boom omvallen. Hou mijn hart al vast voor deze avond als er nu al bomen omwaaien...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:19

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:20

Zag op de weerkaart op Vlieland windkracht 11 nu.
Hier in het oosten vooralsnog rond windkracht 6.
Ik moet vanavond nog naar eeb verjaardag op een half uurtje rijden.
Ben dus benieuwd hoe het rond 19.30 is buiten

Saskia9

Ik heb mijn kinderen eerder opgehaald vandaag, wilde het risico niet lopen. Onderweg brak er een flinke tak van een boom, op mijn auto. Gelukkig oud ding, wat krassen en deuken kan ie wel hebben :+
Ben benieuwd, al veel bomen omgegaan en platen van daken weggewaaid.

Pandora2

Siersma schreef:
Texel is nu kracht 10. Word nu pas serieus eigenlijk voor ons :+ kracht 7 worden wij niet warm of koud van zeg maar

:D

Jullie zijn ook wel wat gewend daar :=

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:21

T is nu natuurlijk ook nog niet op zn ergste....hier in Luxemburg waarschuwen ze vooral voor veel storm en regen tussen 0.00 en 5u

Enne vliegen kun je volgens mij vergeten...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 15:21

Saskia9 schreef:
Ik heb mijn kinderen eerder opgehaald vandaag, wilde het risico niet lopen. Onderweg brak er een flinke tak van een boom, op mijn auto. Gelukkig oud ding, wat krassen en deuken kan ie wel hebben :+
Ben benieuwd, al veel bomen omgegaan en platen van daken weggewaaid.

Aaah bah, dat lijkt me zo eng! Blij dat ik vandaag niet meer weg hoef zeg... En verstandig dat je eerder bent gegaan!