Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:15

love_western schreef:
Maar zij vindt dat je dus helemaal niet meer met andere geslacht mag praten, als je in een relatie zit.

Heb sindsdien medelijden met haar toekomstige vriend.

Dan hoop ik dat ze nooit een vriend krijgt :')

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:17

love_western schreef:
Zo was ik een keer uit met een vriendin van mijn vriend. Die vond het maar raar dat ik met andere mannen aan het praten was.

Zei tegen haar moet ik ze dan maar gelijk afkappen of negeren? Zeg altijd vrij vlot dat ik al een relatie heb.

Maar zij vindt dat je dus helemaal niet meer met andere geslacht mag praten, als je in een relatie zit.

Maar bedoelde die vriendin dat niet eerder in de context waarin jullie zitten? Bij het uitgaan, wanneer een man flirtend op je af komt, een drankje voor je betaald heeft, zo die sfeer, dat je dan toch wel het gesprek afkapt wanneer je in een relatie zit.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:37

Whale schreef:
love_western schreef:

Dan hoop ik dat ze nooit een vriend krijgt :')

Er zijn mannen die er ook zo in staan. Mijn keuze is het niet, maar als beide er vrede mee hebben. Sja. Okay.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:40

love_western schreef:
Zo was ik een keer uit met een vriendin van mijn vriend. Die vond het maar raar dat ik met andere mannen aan het praten was.

Zei tegen haar moet ik ze dan maar gelijk afkappen of negeren? Zeg altijd vrij vlot dat ik al een relatie heb.

Mijn man en ik zijn beide bi, zou maar een eenzame bedoeling worden :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:40

Niet meer met andere mannen praten is wel heel extreem en niet echt 2020. Maar ik kan me haast niet voorstellen dat dat in de Nederlandse cultuur op die letterlijke manier bedoeld wordt.

AmyJamess

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:47

Lijkt me ook een beetje onmogelijk om helemaal niet met het andere geslacht te praten.
Wat nou als je bijv. Je auto naar de garage moet voor reparatie. Daar zul je niet snel een vrouw tegenkomen, zul je toch echt met een man moeten praten om het probleem duidelijk te maken :Y)
Zo zijn er wel meer situaties.

Qimm

Re: Is kijken naar andere vrouwen vreemdgaan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:50

Dat is toch mannenwerk, een vrouw heeft toch niets met autozaken te maken. Achter je aanrecht en in de waskamer kom je toch geen mannen tegen...

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:54

Qimm schreef:
Dat is toch mannenwerk, een vrouw heeft toch niets met autozaken te maken. Achter je aanrecht en in de waskamer kom je toch geen mannen tegen...

*komt onder meeleessteen vandaan*

Dat ligt eraan waar je ze verstopt hebt :))

*kruipt terug onder meeleessteen*

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:59

Qimm schreef:

Is dat zo :?
Mijn oom heeft me altijd geleerd: wie zijn vrouw lief heeft zet haar aan het werk.

En ikke maar denken, vrouwen werken en de mannen blijven thuis.
Was het dus allemaal maar een sprookje :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:00

Gini schreef:
love_western schreef:

Maar bedoelde die vriendin dat niet eerder in de context waarin jullie zitten? Bij het uitgaan, wanneer een man flirtend op je af komt, een drankje voor je betaald heeft, zo die sfeer, dat je dan toch wel het gesprek afkapt wanneer je in een relatie zit.

Nee, aangezien ik gewoon aan de babbel met ze kwam. En ik laat altijd wel gauw merken dat ik een vriend heb. En dan is aan hun de keus of ze gesprek afkappen of nog even door praten en dat we dan vervolgens beide weer onze eigen ding doen.

Maar zij vond dat ik had moeten zeggen dat ik een vriend heb en verder niet met ze wil praten.

Zou er iemand met gratis drankje op mij afkomen, dan zou ik diegene ook netjes bedanken. Maar dat ik het drankje niet aanneem.

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:05

Van mij mocht die kijken wat die wou, vroeg 'm hoogstens of die ze nek niet verdraaide.

Mijn man en ik waren sowieso wel heel vrij daarin, als ik uit ga praat ik met iedereen, en hij net zo.
Maar wij vertrouwden elkaar wel 100% er op dat er niks raars ging gebeuren.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:19

Hm, een topictitel die lijkt op een (beruchte) bijbeltekst - geen dagelijks verschijnsel.

De tekst luidt (Jezus is aan het woord, en richt zich tot de heren de schepping in het gezelschap)
"Wie een vrouw aanziet om haar te begeren, heeft in zijn hart al overspel met haar gepleegd."

...dat is net niet hetzelfde als de vraag in de topictitel - kijken mag, (verbeeld je, de hele tijd naar de grond kijken)
maar het gaat om de intentie (het 'hart') van de man.

(Context: Jezus rammelt wat aan allerlei Joodse regels der kunst. Zo geldt overspel als een stevig misdrijf waar eventueel de doodstraf op kon staan. Zij het dat het hiervoor ten minste nodig was, dat beide partners 'in flagrante delictu' betrapt werden. Die regels zelf stelt hij niet ter discussie, maar geeft ze een eigen wending.)

Zoals ik het lees is het een oproep "beheers je!"
En wellicht ook (taal uit de 1970 er jaren) "beheers je, want een vrouw is geen sex object".

Chapeau voor Jezus!

Dames hoeven zich niet 'in te pakken' ;) heren horen zich te gedragen.
( = De wat hedendaagser discussie over hoofddoekjes, waarbij het feminisme opeens iets wordt wat zou horen bij de westerse cultuur, terwijl de feministische verworvenheden gloednieuw zijn en hard bevochten... En voor het gemak vergeten wordt dat bijvoorbeeld de huwelijkswetgeving in de islam vele malen feministischer is dan zelfs de huidige Nederlandse wetten.)
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 10-01-20 12:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Cuvee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-20 12:24

Ik vertrouw mijn vriend niet als hij ongewenste seksuele opmerkingen maakt naar andere vrouwen in het openbaar. Ik vind ook eindeloos fantaseren over iemand (ook als diegene dat niet beantwoord), of naar iemand blíjven kijken voor een lange tijd een vorm van vreemdgaan, omdat hij in gedachten al met die ander wil zijn. Ik weet niet of het redelijk is om mijn vriend zoiets te verbieden. Onze relatie is monogaam en mijn vriend zijn gevoelens neigen naar een open relatie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:31

Cuvee schreef:
Ik vertrouw mijn vriend niet als hij ongewenste seksuele opmerkingen maakt naar andere vrouwen in het openbaar. Ik vind ook eindeloos fantaseren over iemand (ook als diegene dat niet beantwoord), of naar iemand blíjven kijken voor een lange tijd een vorm van vreemdgaan, omdat hij in gedachten al met die ander wil zijn. Ik weet niet of het redelijk is om mijn vriend zoiets te verbieden. Onze relatie is monogaam en mijn vriend zijn gevoelens neigen naar een open relatie.

Nou dan zijn jullie geen match, klaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:33

Dan denk ik dat je jezelf moet afvragen of je dit wel wil.
Elke man kijkt naar vrouwen, maar niet elke man heeft gevoelens die neigen naar een open relatie.
Denk hier goed over na, bespreek het met hem.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:33

MarcoBorsato schreef:
Cuvee schreef:

Dat is wel heel kort door de bocht.
Maar dat is wel iets wat besproken moet, en als beide geen water bij de wijn willen doen en er blijft iemand of beide ongelukkig dan houd het wel op natuurlijk.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:34

Ja helemaal eens met MB, het is wel belangrijk om in een relatie op 1 lijn te zitten met dit soort zaken.
Anders ga je hem ook nooit vertrouwen en je zeker bij hem voelen.
Dan maar beter nu de knoop doorhakken dan jaren verspillen

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:35

Nou dan blijft er weinig over :)
Wil je met een in jouw ogen vreemdganger samenzijn of niet.

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:36

Ik heb meer mannelijke dan vrouwelijke vrienden.

Als in kameraad/vriendschap/gezamenlijke hobbies en daar ook voor op pad.

Een deel van hen heeft gewoon een klassieke monogame relatie.
Die heb ik in het verleden ook gehad.
(Momenteel single)

Zou nogal wat zijn als ik voor een relatie dat soort fijne vriendschappen zou moeten verbreken. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...

En ik ben ook blij dat hun vrouwen er geen probleem mee hebben dat ze af en toe met mij op pad gaan.

(Ja, dat is dus bekend in de 3 situaties waar een vaste relatie bij de vriend is, ik kom ook gewoon thuis daar af en toe, in twee van de drie gevallen)

Waarom zou dat niet kunnen?

Het gaat om vriendschappen, niet om seksuele relaties.

Praten en kijken moet dus zeker kunnen wat mij betreft. Wordt lastig anders...
Laatst bijgewerkt door F_T op 10-01-20 12:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:36

MarcoBorsato schreef:
Cuvee schreef:

Jup, uitgeluld

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:37

Cuvee schreef:

Wat is dan nog de basis van je relatie? Als je je partner niet 100% (of 99,9% want iedereen kan struikelen) van de tijd vertrouwd en je op een online forum moet vragen of iets in je relatie normaal is, dan zit het dus niet goed.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:39

Azmay schreef:
Dat is wel heel kort door de bocht.
Maar dat is wel iets wat besproken moet, en als beide geen water bij de wijn willen doen en er blijft iemand of beide ongelukkig dan houd het wel op natuurlijk.

Hoezo kort door de bocht? D'r vriend zegt zelf al dat zij maar niet moet zeuren en dat ze maar in relatietherapie moeten voor haar 'problemen', oftewel, zij moet zich niet aanstellen en het gewoon accepteren. Nou, daar was ik wel klaar mee geweest.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:39

Femke_Tweety schreef:

(Momenteel single)

Zou nogal wat zijn als ik voor een relatie dat soort fijne vriendschappen zou moeten verbreken. Geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt...

Ik ben zelfs met een andere man op vakantie geweest :')

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:41

Qimm schreef:
Femke_Tweety schreef:

(Momenteel single)

Ik ben zelfs met een andere man op vakantie geweest :')

Zou ik ook geen probleem vinden, als daar gewoon over gepraat wordt.

Waarom niet.

Vriendschap is voor mij los van geslacht.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 12:41

Vertrouwen is het basis fundament voor een relatie.