Welk parfum dragen jullie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 13:33

Afbeelding
Deze is momenteel mijn favoriet, alleen die verpakking toch al <3

En verder draag ik graag :
Chanel - Chance eau Tendre en Mademoiselle
Yves Saint Laurent - Mon Paris
Chloé - Eau de Chloé
Deze vind ik allemaal vrij heftig van geur dus voor iedere dag heb ik wat gangbare geurtjes :
Armani - Aqua di Gioia
Tommy Hilfiger - Peach Blossom

c_alsemgeest
Bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:16

Skippy01 schreef:
c_alsemgeest schreef:
oké, misschien kunnen jullie parfum liefhebbers mij helpen.

Als basis parfum heb ik altijd Gucci Quilty.

Maar ik hou erg van poederige geuren voor de afwisseling. voorheen had ik altijd Love Chloë, maar deze is niet meer verkrijgbaar...

[ [url=m/TOeosC.jpg]Afbeelding[/url] ]

Weten jullie nog een lekkere zachte, poederige geur?
Valentino Poudre en chanel 5 al geprobeert, maar die zijn het nèt niet :D

de gewone Chloé niet jouw ding? Zara schijnt ook een poederige geur te hebben inmiddels: Powdery Magnolia.

Volgens Fragrantica voldoen ook deze aan de term 'poederig':
KEIKO MECHERI LOUKHOUM
NARCISO RODRIGUEZ POUDREE
DEMETER BABY POWDER
GREY FLANNEL GEOFFREY BEENE
BOURBON FRENCH PARFUMS KUS KUS
PUTAIN DES PALACES

En dan nog deze, via Beautyjournaal:
In de niche parfumerie:

Lipstick Rose van Frederic Malle, (bij Skins).
Ombre Mercure van Terry de Gunzburg, (bij Skins).
Musc van Mona Di Orio (bij Skins)
28 La Pausa van Chanel, Naast de poederachtige No 5 en No 19 heeft Chanel een exclusieve parfumlijn die alleen online of in de winkel aan de PC Hooftstraat in Amsterdam is te krijgen.

Mainstream:
Narciso Poudree van Narciso Rodriguez
L’Instant Magic van Guerlain
Balenciaga Paris van Balenciaga
Valentina Poudre van Valentino
No. 19 Poudree van Chanel

Nee de gewone vind ik te bloemig :D
Maar de andere op het lijstje ga ik even opzoeken qua ingrediënten.
Van de mainstream tips heb ik de meeste al geprobeerd.
⚠️ c_alsemgeest kan fouten maken. Deze Bokker heeft de Bokt InburgeringsCursus (BICs) niet succesvol afgerond. Verifieer de informatie bij een betrouwbare bron.

MareVeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:18

NoorW schreef:
Het verbaast me dat het in 7 pagina’s nog niet genoemd is!! Maar mijn favoriet: Molecule 01 van Molecule Essentrics

Die is inderdaad heerlijk. Het is een aparte geur, vrij duur ook wel en niet zo commercieel als alle andere geuren, misschien dat mensen hem daarom niet kennen. Maar een heerlijke aparte geur, collega van mij draagt hem <3

superpony

Re: Welk parfum dragen jullie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 14:20

Ik gebruik dus zoals ik pagina's eerder schreef al tig jaar White Musk eau de toilette, maar had nu van mn zoon de mist gekregen. Die is wat lichter en vind ik ook wel lekker. Ik spuit meestal na het douchen op bloot lijf.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:49

kwita schreef:
Geen!
Ik krijg het er altijd benauwd van en wil via deze weg ook aandacht vragen als mensen uitgaan (welke gelegenheid dan ook ) om niet teveel van hun favoriete luchtje te gebruiken...omdat het zo klote is om een hele avond ademnood te hebben van een ander zijn geurtje!

Parfum dragen is een keuze, astma/Copd niet!

Wel een interessante vraag voor de 'dragers'. In hoeverre houd je rekening met je omgeving bij wat voor en hoeveel parfum je draagt?

Banjer
Lid Nieuwsredactie
🏆 Paardenfluisteraar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:51

ik zweer bij CK One Summer en CK One... maar ik gebruik momenteel ook het geurtje van Zwitsal :D

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 10:54

Astorga schreef:
kwita schreef:
Geen!
Ik krijg het er altijd benauwd van en wil via deze weg ook aandacht vragen als mensen uitgaan (welke gelegenheid dan ook ) om niet teveel van hun favoriete luchtje te gebruiken...omdat het zo klote is om een hele avond ademnood te hebben van een ander zijn geurtje!

Wel een interessante vraag voor de 'dragers'. In hoeverre houd je rekening met je omgeving bij wat voor en hoeveel parfum je draagt?

In principe: niet. Ik draag sowieso geen hele zware geuren en ben zelden of nooit te vinden in drukke café's of andere grote zalen met veel mensen.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:21

Astorga schreef:
kwita schreef:
Geen!

Daar houd ik echt wel rekening mee. Sinds ik zelf astma heb, eerder had ik eigenlijk geen idee. Ja, mijn moeder met astma en copd had een hekel aan parfum. Maar waarom precies wist ik eigenlijk niet. Zoals zoveel mensen geen idee hebben.

Mijn longen reageren er niet heel erg op gelukkig . Wel werkt een zwaar parfum als een alarm op me, het maakt me alert op mijn ademhaling en maakt me enigszins onrustig. Ik ga zo'n parfum zeker uit de weg, want ik weet dat het niet gezond is om in te ademen.

Ik heb na mijn eerste longaanval en de diagnose astma een paar jaar geleden veel gelezen over longziekten en weet daardoor hoe naar een parfum kan zijn voor patiënten. Als je er gevoelig voor bent, en dat zijn heel veel mensen, dan kun je letterlijk geen lucht meer krijgen. Het kan zomaar een longaanval uitlokken.

Zelf gebruik ik soms een licht parfum (Green tea van Elizabeth Arden) en zeker niet overal. Ik denk eerst na waar ik heen ga, hoe druk het daar is en/of ik daar mensen tegenkom die er niet tegen kunnen. Toen ik jong was, gebruikte ik Opium. Zo'n zware lucht zou ik nu niet meer aan andere mensen opdringen. Dat is gewoon een vorm van overlast :D

Naar het ziekenhuis, dokter, bejaardenhuis, een school enz. geen parfum. Maar longaandoeningen of niet. (Zware) parfums horen vind ik sowieso niet thuis op het werk en drukke plekken. Je veroorzaakt al gauw geuroverlast daarmee. Een fris, licht parfum vind ik altijd gepaster.

Vroeg had ik een mannelijke collega waarvan 's morgens je beneden in het trappenhuis al kon ruiken of hij al aanwezig was. En bij mijn moeder in het verpleeghuis, waar meerdere ouderen met longproblemen wonen, lopen soms invallers tussen het persoon met een flinke wolk parfum. Daar begrijp ik dan helemaal niets van. Niet alleen onder leken is er veel onwetendheid.
Laatst bijgewerkt door Boras op 06-03-20 11:43, in het totaal 1 keer bewerkt

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 11:35

Astorga schreef:
kwita schreef:
Geen!

Ik werk met longpatienten dus op m’n werk draag ik geen parfum helaas.

Verder wel, maar draag niet overdreven veel vind ik.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:08

Ja, dat is echt wel hinderlijk vaak. Ik kom ook niet per se in drukke ruimte's, maar gewone boodschappen moet je toch doen en in winkels val je soms echt flauw.

Het is dan soms wel kiezen; of flauwvallen van zweet, rook of parfum, maar lekker is het vaak echt niet.

Ik denk dat veel mensen echt teveel spuiten net voor ze de deur uitlopen.

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:45

Wat ik me afvraag, maar. Heb niet alles doorgelezen. Lees hele collecties parfum, maar is het niet maar een jaar goed?

Ik heb nu een luchtje van Guess , heerlijk luchtje.

Te veel verschillende walmen parfums van mensen die erg veel dragen vind ik ook niet lekker. Zeker als je het niet lekker vind ruiken de parfum.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 12:48

eroslover schreef:
Wat ik me afvraag, maar. Heb niet alles doorgelezen. Lees hele collecties parfum, maar is het niet maar een jaar goed?

Maar als je afwisselt en niet alles in 100ml flesjes hebt, krijg je dat wel op in een jaar toch? Niet met 20 soorten, maar ik heb nu 4 en dat gaat wel op hoor! 2 van 30ml, 1 van 50ml en 1 van 100ml

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:27

eroslover schreef:

Te veel verschillende walmen parfums van mensen die erg veel dragen vind ik ook niet lekker. Zeker als je het niet lekker vind ruiken de parfum.

Ik heb alleen maar 1 flesje white musk tegelijk en daar doe ik echt langer dan een jaar mee, maar ruikt altijd hetzelfde.
Nu de mist erbij van white musk, dus doe ik er nog langer mee.

Zijn geen donkere flesjes ook, maar hou ze in een kast.

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 14:38

Armani Passione Sí (de rode)
Paco Rabanne Olympea
Thierry Mugler Alien

En verder heb ik nog wat andere goedkope geurtjes staan die ik bv gebruik op stage!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-20 21:43

Vandaag PureXS gekocht. Was gelijk verliefd. In de winkel vond ik Alien heel zwaar maar ruikt nu ook heerlijk op m'n pols dus die komt er de volgende keer ook bij.

KB01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:43

Ik meld mij hier ook! Ik ben een enorme parfum en make up gek. Ik heb nu zo'n 110 flessen parfum. Ik bewaar ze in een kast, koud en in het donker.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:50

eroslover schreef:

Nee het blijft wel gewoon goed. Mijn ervaring is dat eventuele verandering in geur voornamelijk wordt veroorzaakt door het flesje/spuitje zelf omdat die bijvoorbeeld wat roestig wordt. Als je na een tijdje niet gebruiken gewoon even 1x in de lucht spuit en daarna je parfum weer normaal opspuit is er naar mijn ervaring niks aan de hand.

Goldwynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 12:57

Ik heb mijzelf afgelopen weekend weer trakteert op nieuwe luchtjes! Mijn laatste was de Oh Lola van Marc Jacob, en dat was alweer een tijdje terug. Kwam nog twee cadeaubonnen tegen met mooie bedragen, dus was geen straf.

Ik heb van Marc Jacob de Daisy Dream en Daisy Love So Sweet uit mn hoofd gehaald.
Laatst bijgewerkt door Goldwynn op 10-03-20 13:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-20 13:01

Ik heb vandaag kkw fragance -diamond kourtney. Deze is echt geweldig <3

Celestial

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 13:24

Ik wissel af tussen:

Cloé - Love story
Burberry - London
Chanel - Coco mademoiselle
Dolce & Gabbana - Dolce
Lancome - La vie est belle
Guerlain - Mon Guerlain

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:23

NoorW schreef:
Het verbaast me dat het in 7 pagina’s nog niet genoemd is!! Maar mijn favoriet: Molecule 01 van Molecule Essentrics

Molecule 02 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:29

Niemand hier die helemaal fan is van de L'occitane geuren? :D

De grote liefdes hier:

Neroli & Orchidee
Pamplemousse & Rabarber (die is nieuwe, zó lekker)
Verbena

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 14:52

Ik ben fan van de zoete geurtjes. Op dit moment heb ik deze 2 staan:

Tommy Hilfinger Peach Blossom
Ibiza 24/7 pool party

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:21

Gucci guilty
Olympea
Black opium
Indy van Katy Perry

SoofO

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 16:26

Voorlopig deze...
Afbeelding
Een vriendin van mij krijgt voor haar werk regelmatig parfum toegestuurd, dus dan krijg ik soms ook wat..100ml dus daar kan ik wel even mee vooruit. Heb nu nog 2 verschillende staan die zij ook heeft gestuurd en een partij proefmonstertjes. Ik koop dus nooit zelf parfum.