Asociale oudjes, spill

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:10

Dus, eigenlijk mogen wij het enkel hebben over zaken die gerelateerd zijn aan leeftijd... Of nee wacht! Ook weer niet want dan gaat het weer over dementie... Dus eigenlijk, mogen wij hier niets meer posten?

Er is een topic over gierige mensen, mensen op het openbaar vervoer, over mensen die geen kinderen willen waarin de nodige ergernissen staan en noem maar op. Maar in dit topic moet zo nodig constant commentaar komen. De lol is er ondertussen vanaf...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 14:11

Sjong schreef:
Ik was bijna 42 weken zwanger en zat in de bus omdat mijn auto het had begeven. Er was nog genoeg plaats in de bus maar alleen maar naast andere mensen. Ik zat op een plaats alleen ( niet de invalide plaats) toen er een oude dame binnen kwam. Zij wilde persé niet naast iemand anders zitten en liep naar mij en kwam naast me staan en humde. Ik negeerde haar. En toen gaf ze me de opdracht om op te staan voor haar. Er was nog plaats genoeg dus ik gaf aan dat ik dat niet ging doen. Ze kon immers ook naast iemand gaan zitten, maar ze gaf aan dat haar generatie het land had opgebouwd en dat ze voorrang had op privé plekken. Ik zei dat ik niet op ging staan. Toen liep ze naar de buschauffeur om over mij te klagen. Deze kwam naar mij toe om me van de plaats te sturen. Ik vond dat zo belachelijk dat ik nogal giftig werd. Toen de buschauffeur mijn dikke buik zag liet hij het er ook maar bij zitten. Toen siste ze me toe dat haar dochters altijd goed opgelet hadden en ze zich zou schamen als ze op mijn leeftijd zwanger zouden zijn ( ik was 26). Ik zei: als uw dochters in de verste verte op u lijken zal er vast ook niet makkelijk iemand te vinden zijn die ze zwanger willen maken.

En man voor me heeft een half uur zitten hinniken van het lachen, maar ik voelde de tranen in mijn ogen prikken

Ik hou echt van jouw laatste reactie! _/-\o_
Wat een zelfingenomenheid zeg...

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:16

mysa schreef:
0091 schreef:
Ik fietste met mijn bakfiets en zoon voorin over de weg. Ik werd gebeld terwijl mijn telefoon op niet-storen stond, dus er konden maar 2 mensen bellen en die bellen niet voor niks.
Dus ik zet direct mn fiets aan de kant en pak mijn telefoon. Inderdaad, het is mijn vriendin die wegens haar depressie en zelfmoordpogingen opgesloten zit.

Dus ik sta aan de kant op haar in te praten en haar rustig proberen te krijgen, komt er opeens een oude man op mij af gelopen vanuit zn woning.. hoe ik het in mijn hoofd haalde om te bellen op de weg want dat mag helemaal niet en dan ook nog een schuin tegenover zijn huis. Dus ik zeg nog: "nou meneer, ik sta stil en het is dringend" en ik ga verder met mijn gesprek. Begint die idioot toch te schelden en te vloeken waardoor mijn zoon can schrik begint te huilen en mijn vriendin door de telefoon huilt dat ze mij ook al problemen bezorgd en dat ze maar ophangt.

Dus ik wil snel naar huis en in de auto springen want ik weet waar mn vriendin heen wilde gaan. Versperd die man de weg en houd mijn fiets vast! Toen ben ik echt uit mn slof geschoten en gelukkig kwamen omstanders mij helpen want anders had ik echt dingen gedaan die niet zo netjes zijn. Ik word gewoon weer boos als ik eraan denk.

Dat is een ellendige ervaring. Maar zou die man nou zo gedaan hebben omdat hij oud was?
Zou hij je toen hij tien jaar jonger was, met rust hebben gelaten?

Als hij jonger was geweest had hij vast niet lopen schreeuwen over dat mobieltjes overbodig en gevaarlijk zijn en dat het in zijn tijd beter was én had hij waarschijnlijk wat beters te doen dan op een dinsdag middag bellende mensen aan te spreken.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:27

Sjong schreef:
Ik was bijna 42 weken zwanger en zat in de bus omdat mijn auto het had begeven. Er was nog genoeg plaats in de bus maar alleen maar naast andere mensen. Ik zat op een plaats alleen ( niet de invalide plaats) toen er een oude dame binnen kwam. Zij wilde persé niet naast iemand anders zitten en liep naar mij en kwam naast me staan en humde. Ik negeerde haar. En toen gaf ze me de opdracht om op te staan voor haar. Er was nog plaats genoeg dus ik gaf aan dat ik dat niet ging doen. Ze kon immers ook naast iemand gaan zitten, maar ze gaf aan dat haar generatie het land had opgebouwd en dat ze voorrang had op privé plekken. Ik zei dat ik niet op ging staan. Toen liep ze naar de buschauffeur om over mij te klagen. Deze kwam naar mij toe om me van de plaats te sturen. Ik vond dat zo belachelijk dat ik nogal giftig werd. Toen de buschauffeur mijn dikke buik zag liet hij het er ook maar bij zitten. Toen siste ze me toe dat haar dochters altijd goed opgelet hadden en ze zich zou schamen als ze op mijn leeftijd zwanger zouden zijn ( ik was 26). Ik zei: als uw dochters in de verste verte op u lijken zal er vast ook niet makkelijk iemand te vinden zijn die ze zwanger willen maken.

En man voor me heeft een half uur zitten hinniken van het lachen, maar ik voelde de tranen in mijn ogen prikken

Hahaha jouw opmerkingen :))!
Vind het ook best frappant dat de buschauffeur niet gewoon tegen die vrouw heeft gezegd dat ze maar naast iemand anders moest gaan zitten?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 14:32

Onze buurman is zo'n bejaarde met niks te doen, dus wat ga je dan doen? de buurt terroriseren.

Hij rijdt elke dag stapvoets rondjes met z'n auto door de wijk, stoppend bij elk huis om te kijken wat je aan het doen bent en als hij vind dat het niet kan spreekt hij je erop aan of hij belt de politie.
Checkt elke heg/schuur/wat dan ook wel legaal staat en zo niet dan gaat hij langs bij de gemeente.
Zo hebben wij 15 jaar geleden een uitbouw laten plaatsen, dit blocked het uitzicht van onze tuin. Dit zou een kantoor voor m'n vader worden. Uiteindelijk werd het wel een werkkamer maar geen kantoor dus dat moest hij melden bij de gemeente. Mochten m'n ouders 25 euro betalen. De reden? "anders kan ik niet meer in jullie tuin kijken''. Hij schoot er niks mee op, dat ding was al gebouwd

recentelijk was het ook weer raak. De erfafscheiding tussen zijn huis en zijn buurvrouw was een conifeer van inmiddels 2 meter breed. Logisch want dan ding staat er al 25 jaar. Nu wil hij een schutting, buurvrouw wou geen schutting. De conifeer wegsnoeien van zijn kant en er een schutting tegen aan zetten wou hij niet want 25 jaar geleden had de buurvrouw haar ex hem 150 euro moeten betalen voor de conifeer dus nu moest het op zijn manier. Hij heeft gewoon een hoveniers bedrijf laten komen toen zij weg was, de conifeer weggehaald en en van die banketstaaf prikpaaltjes met lint die je in een wei zet neergezet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:11

Net op de Kerstmarkt in Haarlem. Het was best druk en dan loopt het soms even vast. Krijg ik vanachter een enorme duw, waardoor ik echt bijna voorover viel en een oudere mevrouw beukt zich langs mij met de (voor mij inmiddels onsterfelijke, want ik hou hem erin)woorden: Geeft niet hoor!

Waarop ik giftig zei; je beukt mij opzij, hoezo geeft niet? Geeft wél ongemanierd mormel.

Dat floepte er bij mij uit, maar ik kreeg een welgemeend applaus van de oudere dames achter mij die het hadden zien gebeuren.

Britt_xxx

Re: Asociale oudjes, spill

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:39

Ik vond dit een heerlijk topic, heb al enkele keren hartelijk moeten lachen om sommige verhalen.

Ik vind het jammer dat hier zo veel commentaar op komt. Sommige verhalen zijn zogenaamd respectloos, denigrerend, of we begrijpen niet goed dat er ook sprake kan zijn van dementie, of asociaal zijn ligt niet aan de leeftijd... Jeetje zeg, mogen we even lachen? Niet alles hoeft zo serieus opgepakt te worden. Ik neem aan dat alle mensen die hier posten heus niet onbeschoft zijn tegen ouderen, demente mensen, etc.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:43

Ik vind dat je de ouderen die zich aso gedragen best van repliek kunt dienen, respect is iets wat je krijgt wanneer je zelf ook respectvol bent. En dat zijn een aantal van die oudjes zo te lezen absoluut niet, nou, daar hoef je je mond niet voor dicht te houden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:47

Als iemand altijd al een aso was dan wordt diegene niet ineens lief omdat hij/zij oud is.
Vriendelijk en beschaafd heeft niets met leeftijd te maken. Een keiharde gevoelloze zakenman die zijn leven lang op mensen gefoeterd heeft is heus niet ineens gezellig zodra hij met pensioen gaat.
Uiteraard zullen er ook medische gevallen zijn maar ook mensen als mijn oma: die was haar hele leven al een verschrikkelijk onuitstaanbaar mens en was dus ook nog steeds onuitstaanbaar toen ze oud was. Ze werd pas lief toen ze zo dement als een goudvis was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 17:52

Ik las dit topic om de grappige en leedvermaak verhalen. _/-\o_ Laat alsjeblieft die morele discussie achterwege! Dit topic is gewoon leuk leesvoer! Kom maar weer op met de verhalen... :o

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:01

Winkelen met mijn oma was heel genant. Zij was zo‘n persoon die vleeswaren in het mandje had en dan 5 minuten later besloot dat ze het toch niet wilde. Dan legde ze het vlees gewoon bij de sokken of zo met de opmerking: ik ga echt niet terug lopen daar hebben ze mensen voor :')
Ze deed ook regelmatig aan winkeldiefstal (nee echt niet uit armoede) en op den duur mocht ze de lokale super niet meer in :+

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:04

Tica, wat sneu.
Je antwoord vond ik wel grappig.
Iets met actie, reactie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:05

Hier vorige week een oudje die de kassa versperde want ze wou eerst haar rekening nalopen en uitpluizen. Fijn, maar doe dat even 2 meter verder

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 18:12

luuntje schreef:
Tica, wat sneu.
Je antwoord vond ik wel grappig.
Iets met actie, reactie.

Ja dat schoot er echt uit bij mij. Ik ben nogal ad rem. Mijn vader die naast mij liep lag in een deuk overigens. Het was nogal een evenement weer met mij op pad. :+

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 19:12

anjali schreef:
Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.

En toch merk ik dat bepaalde mensen die "vroeger" leuk en gezellig waren "vervelender" worden als ze ouder worden.
Dit geldt gelukkig niet voor alle oudjes, maar soms zie je dat ze steeds beperkter de wereld gaan zien; meer vanuit zichzelf.
Dat ze hun eigen gevoel belangrijker wordt en zich moeilijker in een ander kunnen inleven.
Een beetje weer terug naar de pubertijd :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:30

Tica, leuke vader.

Mijn moeder en schoonmoeder krijgen ook een korter lontje.
Die moet ik soms echt afremmen/op hun plek zetten.
Lang leve oud worden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 20:41

Brainless schreef:
anjali schreef:
Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.

En toch merk ik dat bepaalde mensen die "vroeger" leuk en gezellig waren "vervelender" worden als ze ouder worden.
Dit geldt gelukkig niet voor alle oudjes, maar soms zie je dat ze steeds beperkter de wereld gaan zien; meer vanuit zichzelf.
Dat ze hun eigen gevoel belangrijker wordt en zich moeilijker in een ander kunnen inleven.
Een beetje weer terug naar de pubertijd :D

Klopt hoor, mensen veranderen vaak wel qua gedrag naar mate ze ouder worden. Bepaalde karaktertrekken worden versterkt. Toch vaak al gezien.

Hilarisch topic. En jeetje moraalridders houd je koest. Als ik later oud ben kan ik er ook om lachen.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:08

mysa schreef:
Door dit topic krijg je de indruk dat vooral ouderen aso's zijn. Ik vind het hier en daar best neerbuigend. En niet alleen omdat ik zelf ook al wat ouder ben. Maar vooral omdat ik zowel aardige als asociale lieden uit iedere leeftijdscategorie wel tegenkom.

Ik lees een beetje mee in dit (veel te snel gaande) topic en lach zo nu en dan om wat er voor verhalen zijn.
Ik hou van oude mensjes, ze doen mij aan mijn oma denken en dat was echt de liefde van mijn leven.
Ik vindt het schatten en heb immens respect voor hen, maar net als iedereen kunnen ze soms hele domme dingen doen. Dat maakt ze niet minder lief, geen respect verdienend en vervelend. Enkel menselijker.. :j

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 21:34

Ik moet er ook regelmatig om lachen hoor, het is ook niet zozeer dat het hele topic me stoorde, alleen was er op een bepaald moment een hele reeks negativisme, zo van oh oudjes, breek me de xxx niet los.

En gebaseerd op de ouderen die ik ken, komt dat overdreven op mij over. (En ik vind toch echt dat 'tjes' zo kleinerend, al weet ik dat het niet altijd zo bedoeld is en soms juist vertederend kan zijn).

Maar goed, ik heb dan ook de pest aan mannen die het over hun 'vrouwtje' hebben, ligt misschien aan mij.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:23

Heel erg genoten van de verhalen, sommige hou je echt niet voor mogelijk :')
Ben zelf een belske maar heb lang in NL gewoond.. zag ik een vrouwtje (in rolstoel) in de ah 2 broden jatten. Eenmaal buiten vroeg ik of ze misschien hulp nodig had of nog iets kon gebruiken waarop ik een super droog antwoord kreeg; "hiervoor ga ik al elke zondag naar de kerk, god vergeeft"..

Nou volgens mij had die ze ook niet meer allemaal op den rij, vond het best sneu eigenlijk..

Hier in BE kunnen ze ook héél goed voordringen 'zonder het te weten'.

alice0cullen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:42

Mijn oma was soms nogal onbeschoft, maar haar beste moment was toen ze na 20 jaar huwelijk met haar man, nog een brief kreeg van een ex die dacht dat ze weer vrij was. Een hele liefdes verklaring met onderaan heel groot geschreven, echte liefde roest niet.

Heeft ze een super kort briefje terug gestuurd met echte liefde roest niet nee, maar ditmaal volledig doorgeroest.

Die man woonde nog in het bejaarde tehuis aan de overkant en iedere keer dat die haar zag schuivelde hij achter een auto of muur. :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 22:44

Ailill schreef:
Janine1990 schreef:
Ailill en Karuna, ik neem het ook niemand kwalijk hoor :') Ja, m'n ouders dat ze me zo lang hebben gemaakt :') Vind het gewoon niet leuk om lang te zijn, maar help met liefde hoor :D
Ik moet er altijd om lachen als ik die mensen weer de meest lastige manouvres uit zie proberen te voeren :P

Heb nog niet de ballen gehad om zo'n mini-medemens te vragen iets uit het onderste schap voor mij te pakken O:)

Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood :D. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-19 22:56

Electra63 schreef:
Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood :D. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken ;)

:')

Ik ben geen man... -O-

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:04

Janine1990 schreef:
Electra63 schreef:

:')

Ik ben geen man... -O-

Nee dat weet ik, Aillil wel ;) :D
Sorry, verkeerd gequote....

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-19 23:38

Vandaag nog op de kerstmarkt in Düsseldorf. Superdruk. Komt er een oudere vrouw wild beukend door een menigte heen terwijl ze roept: 'anders kom ik er nooit!'

Ja mevrouw, ik zal u iets uitleggen. Iedereen heeft hier last van en je gedrag is niet minder asociaal als je hard een stom excuus rond gaat blèren :+