Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sjong schreef:Ik was bijna 42 weken zwanger en zat in de bus omdat mijn auto het had begeven. Er was nog genoeg plaats in de bus maar alleen maar naast andere mensen. Ik zat op een plaats alleen ( niet de invalide plaats) toen er een oude dame binnen kwam. Zij wilde persé niet naast iemand anders zitten en liep naar mij en kwam naast me staan en humde. Ik negeerde haar. En toen gaf ze me de opdracht om op te staan voor haar. Er was nog plaats genoeg dus ik gaf aan dat ik dat niet ging doen. Ze kon immers ook naast iemand gaan zitten, maar ze gaf aan dat haar generatie het land had opgebouwd en dat ze voorrang had op privé plekken. Ik zei dat ik niet op ging staan. Toen liep ze naar de buschauffeur om over mij te klagen. Deze kwam naar mij toe om me van de plaats te sturen. Ik vond dat zo belachelijk dat ik nogal giftig werd. Toen de buschauffeur mijn dikke buik zag liet hij het er ook maar bij zitten. Toen siste ze me toe dat haar dochters altijd goed opgelet hadden en ze zich zou schamen als ze op mijn leeftijd zwanger zouden zijn ( ik was 26). Ik zei: als uw dochters in de verste verte op u lijken zal er vast ook niet makkelijk iemand te vinden zijn die ze zwanger willen maken.
En man voor me heeft een half uur zitten hinniken van het lachen, maar ik voelde de tranen in mijn ogen prikken
mysa schreef:0091 schreef:Ik fietste met mijn bakfiets en zoon voorin over de weg. Ik werd gebeld terwijl mijn telefoon op niet-storen stond, dus er konden maar 2 mensen bellen en die bellen niet voor niks.
Dus ik zet direct mn fiets aan de kant en pak mijn telefoon. Inderdaad, het is mijn vriendin die wegens haar depressie en zelfmoordpogingen opgesloten zit.
Dus ik sta aan de kant op haar in te praten en haar rustig proberen te krijgen, komt er opeens een oude man op mij af gelopen vanuit zn woning.. hoe ik het in mijn hoofd haalde om te bellen op de weg want dat mag helemaal niet en dan ook nog een schuin tegenover zijn huis. Dus ik zeg nog: "nou meneer, ik sta stil en het is dringend" en ik ga verder met mijn gesprek. Begint die idioot toch te schelden en te vloeken waardoor mijn zoon can schrik begint te huilen en mijn vriendin door de telefoon huilt dat ze mij ook al problemen bezorgd en dat ze maar ophangt.
Dus ik wil snel naar huis en in de auto springen want ik weet waar mn vriendin heen wilde gaan. Versperd die man de weg en houd mijn fiets vast! Toen ben ik echt uit mn slof geschoten en gelukkig kwamen omstanders mij helpen want anders had ik echt dingen gedaan die niet zo netjes zijn. Ik word gewoon weer boos als ik eraan denk.
Dat is een ellendige ervaring. Maar zou die man nou zo gedaan hebben omdat hij oud was?
Zou hij je toen hij tien jaar jonger was, met rust hebben gelaten?
Sjong schreef:Ik was bijna 42 weken zwanger en zat in de bus omdat mijn auto het had begeven. Er was nog genoeg plaats in de bus maar alleen maar naast andere mensen. Ik zat op een plaats alleen ( niet de invalide plaats) toen er een oude dame binnen kwam. Zij wilde persé niet naast iemand anders zitten en liep naar mij en kwam naast me staan en humde. Ik negeerde haar. En toen gaf ze me de opdracht om op te staan voor haar. Er was nog plaats genoeg dus ik gaf aan dat ik dat niet ging doen. Ze kon immers ook naast iemand gaan zitten, maar ze gaf aan dat haar generatie het land had opgebouwd en dat ze voorrang had op privé plekken. Ik zei dat ik niet op ging staan. Toen liep ze naar de buschauffeur om over mij te klagen. Deze kwam naar mij toe om me van de plaats te sturen. Ik vond dat zo belachelijk dat ik nogal giftig werd. Toen de buschauffeur mijn dikke buik zag liet hij het er ook maar bij zitten. Toen siste ze me toe dat haar dochters altijd goed opgelet hadden en ze zich zou schamen als ze op mijn leeftijd zwanger zouden zijn ( ik was 26). Ik zei: als uw dochters in de verste verte op u lijken zal er vast ook niet makkelijk iemand te vinden zijn die ze zwanger willen maken.
En man voor me heeft een half uur zitten hinniken van het lachen, maar ik voelde de tranen in mijn ogen prikken
!
anjali schreef:Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.
Brainless schreef:anjali schreef:Ouderen zijn gewoon mensen en iemand wordt niet leuker of minder leuk door zijn\haar leeftijd.Dus als iemand zich vervelend gedraagt is dat gewoon een vervelend persoon.Waarbij leeftijd er niet toe doet.
En toch merk ik dat bepaalde mensen die "vroeger" leuk en gezellig waren "vervelender" worden als ze ouder worden.
Dit geldt gelukkig niet voor alle oudjes, maar soms zie je dat ze steeds beperkter de wereld gaan zien; meer vanuit zichzelf.
Dat ze hun eigen gevoel belangrijker wordt en zich moeilijker in een ander kunnen inleven.
Een beetje weer terug naar de pubertijd
mysa schreef:Door dit topic krijg je de indruk dat vooral ouderen aso's zijn. Ik vind het hier en daar best neerbuigend. En niet alleen omdat ik zelf ook al wat ouder ben. Maar vooral omdat ik zowel aardige als asociale lieden uit iedere leeftijdscategorie wel tegenkom.
Ailill schreef:Janine1990 schreef:Ik moet er altijd om lachen als ik die mensen weer de meest lastige manouvres uit zie proberen te voerenAilill en Karuna, ik neem het ook niemand kwalijk hoorJa, m'n ouders dat ze me zo lang hebben gemaakt
Vind het gewoon niet leuk om lang te zijn, maar help met liefde hoor
Heb nog niet de ballen gehad om zo'n mini-medemens te vragen iets uit het onderste schap voor mij te pakken
. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken
Electra63 schreef:Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken
Janine1990 schreef:Electra63 schreef:Ik ben niet echt een mini-mensje (1.63) maar regelmatig kan Ik toch niet bij bepaalde producten. Meestal probeer ik op een plank te klimmen en als dat niet lukt, dan zoek ik graag een lange man, die spelen toch graag voor ridder in nood. Volgende keer zal ik ze aanbieden om voor hun iets van de onderste plank te pakken
![]()
Ik ben geen man...