Nikass schreef:Ontucht met minderjarigen is overigens verboden, ook al noem jij het "buitenechtelijke seks"
Zucht... ik heb het over het woord "ontucht" alleen. Dat is niet per se met minderjarigen...
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SindyKaya schreef:Waarom noem je, vrouwen, die volwassen zijn meisjes? Daar zit echt een hele nare ondertoon aan en vind ik het echt niet gek dat andere mensen een bepaald (verkeerd) gevoel bij jouw verhalen krijgen.
Nikass schreef:Ontucht (ook met volwassenen) is niet hetzelfde als vreemdgaan. Dat is wat jij ervan maakt.
-zucht -
Ontucht gaat altijd over machtsmisbruik, dus ja, over het algemeen met minderjarigen, of bijvoorbeeld met verstandelijk gehandicapten.
Nikass schreef:Musiqolog: Kijk in het wetboek van strafrecht daar staat het anders.
enzino schreef:Er heerst nog een groot taboe op veel slimmer zijn dan iedereen in je omgeving. Je wilt wel meedoen in de maatschappij maar iedereen die je spreekt is zo verschrikkelijk dom dat het voelt als tijdsverspilling om je standpunten verder toe te lichten. Als men ook maar een beetje slimmer was dan zouden ze je gewoon op je woord geloven.
En de domme mensen zien hun eigen domheid niet en proberen alleen maar jou af te breken op basis van een klein foutje om hun eigen domheid te verbergen.
enzino schreef:Er heerst nog een groot taboe op veel slimmer zijn dan iedereen in je omgeving. Je wilt wel meedoen in de maatschappij maar iedereen die je spreekt is zo verschrikkelijk dom dat het voelt als tijdsverspilling om je standpunten verder toe te lichten. Als men ook maar een beetje slimmer was dan zouden ze je gewoon op je woord geloven.
En de domme mensen zien hun eigen domheid niet en proberen alleen maar jou af te breken op basis van een klein foutje om hun eigen domheid te verbergen.
Amber_anne schreef:Chiave schreef:Je mag dus een bepaald (algemeen) taboe delen, maar wel als het in het straatje van de lezer past? Nee, oké, dan snap ik het.
Idd vooral geen echte taboes plaatsen dan gaat iedereen steigeren
Wel meteen duidelijk wat de echte taboes zijn
stvieee schreef:borstvoeding geven in het openbaar.. óf borstvoeding geven langer dan 6 maanden.
uitspraken als "wanneer ga je afbouwen?" of "als kindjes tandjes krijgen (rond de 6 maanden) vind ik borstvoeding echt niet meer kunnen" zijn opmerkingen die ik dagelijks hoor terwijl mijn baby pas 3,5 maand is nu.
_San87_ schreef:Ik vind het hele goede taboes. Passen allemaal in de definitie van taboe, dat er aan een aantal een strafmaat hangt, maakt t niet minder taboe. Dus chapeau Musiqolog.