Na jaren opeens toch kinderwens...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 10:28

Ik kwam net mijn eigen topic weer tegen. Inmiddels ben ik 30 weken zwanger van onze dochter :)
En inderdaad, het is allemaal niet meegevallen. In het eerste trimester schoot ik gelijk vol in een prenatale depressie. Inmiddels slik ik dus weer medicatie. Gelukkig gaat het daardoor stukken beter en krijg ik via het ziekenhuis ook goede begeleiding.

Het is behoorlijk heftig geweest, maar ik heb geen spijt. Het is wel belangrijk om aan de bel te trekken, gelukkig heb ik dat wel gedaan. Ik heb gemerkt dat je van alle kanten hulp kunt krijgen als je zwanger bent, dat is heel fijn.

Ik vind het grappig om te lezen hoe ik er vóór de zwangerschap over dacht en hoe ik het uiteindelijk dus nu ervaar. Het is in elk geval niet iets waar je licht over na moet denken, als je mentale problemen hebt gehad. Maar gelukkig, met mij gaat het goed :)

Boompje1985

Re: Na jaren opeens toch kinderwens...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:43

Wat fijn dat het nu weer goed gaat met je! En gefeliciteerd met je zwangerschap! Ik hoop dat je kan genieten van de rest van je zwangerschap en dat je een voorspoedige bevalling hebt! *\o/*

Mocht je straks na de bevalling overspoeld worden door kraamtranen of onzekerheid, mijn pb staat open mocht je daar behoefte aan hebben!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 10:45

Gefeliciteerd! Gelukkig gaat het nu weer beter :)

Maar als ik even snel reken dan is het toch nog wel bijzonder snel gegaan, geen half jaar zonder medicatie van man gedaan...? :)

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 11:37

Lieve TS gefeliciteerd!

Ik ben na mijn bevalling vol in de postnatale depressie/angststoornis gedoken. Maar ook daar krabbel je weer uit. Ik durf te zeggen dat ik vanaf dag 1 ondanks alles de beste mama van de hele wereld ben geweest.

Leuk dat je een update hebt geplaatst! Hoe ging het met je man zonder medicatie?

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 12:00

@boompje1985, super lief, dank je wel!

@pmarena, dat heb je inderdaad goed. We hadden een afspraak bij de reumatoloog in december en bespraken de stoptermijn van de medicatie. Hij vertelde dat die 6 maanden eigenlijk achterhaald is en dat het veilig is na 6 tot 8 weken. Op dat moment schrokken we wel, omdat we toen al 10 weken gestopt waren. Dus we dachten, nou ja, dan proberen we maar gewoon, wie weet hoe lang het duurt. Toen was het natuurlijk gelijk raak

Wat heftig Balou, die angst heb ik ook wel inderdaad, dat me dat gebeurt. Zo knap van je dat je de zekerheid voor jezelf hebt om dat over die periode te zeggen. Dat je jezelf niks kwalijk neemt, dat is zo belangrijk.
Ik zit nu op de helft van mijn normale dosering, hoger lukt niet ivm zware migraine. Op een gegeven moment had ik 5 dagen per week migraine... Dus gezakt naar de helft. Met de hoofdpijn gaat het beter, qua stemming zou het beter kunnen.
Zodra de baby geboren is, start ik gelijk met een hogere dosering, want dan mag ik namelijk ook weer migraine medicatie innemen. Op die manier heb ik toch een betere ondersteuning voor het mentale gedeelte. Dit is op advies van het ziekenhuis, de POP poli. Het voelt echt fijn om zo n vangnet te hebben die met je meedenkt.

Qua medicatie van m'n man is er niet zoveel over te zeggen. Het ging om medicijnen die vooral op langere termijn invloed hebben. Maar de afgelopen. Periode hebben we eigenlijk niet echt verslechtering opgemerkt. Hij is recentelijk weer gestart.

Wat leuk dat jullie gereageerd hebben ❤️

Mavelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:23

Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 15:57

Wat een leuk nieuws! Van harte!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 18:04

Nou kan me voorstellen dat het dan ineens wel erg dichtbij komt, maar wel fijn eigenlijk dat je nu niet zo lang hoefde te wachten....gewoon er doorheen maar :j Hopelijk verloopt alles verder voorspoedig :)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 07:55

Wat spannend! Gefeliciteerd met je zwangerschap! :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 09:40

Gefeliciteerd! Dat is vlot gegaan!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:18

Wat een mooie wending in dit topic, gefeliciteerd met je zwangerschap! Zwanger zijn vond ik niet heel veel aan, maar die onvoorwaardelijke liefde na de geboorte was er echt gelijk! Succes nog even!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:49

Ik hoop dat je vanaf nu toch wat kan genieten van je zwangerschap en niet te bang te zijn voor wat misschien helemaal niet komt!

Gefeliciteerd!

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 17:18

miccamaaike schreef:
Wat een mooie wending in dit topic, gefeliciteerd met je zwangerschap! Zwanger zijn vond ik niet heel veel aan, maar die onvoorwaardelijke liefde na de geboorte was er echt gelijk! Succes nog even!

Klopt, de zwangerschap vind ik ook niet echt feest haha!

Bedankt allemaal voor de felicitaties! :)