Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Ondanks dat vindt hij het heel leuk voor mij dat ik deze hobby heb, en het geeft hem ook veel vrijheid voor z’n eigen hobby’s. Hij ging ongeveer wekelijks mee naar stal, mesten en hooi voeren vindt ‘ie best leuk om te doen.
Verzorging ligt wel bij mij, maar hij helpt graag. Ben nu zwanger dus als ik wat verder ben zal er nog meer op hem terecht komen. En dat ondanks z’n allergie. Goeie kerel aan de haak geslagen dus
Ik moet er niet aan denken dat dat andersom zou gebeuren. Je kan niet iemand dwingen iets leuk te vinden.
Maar wel al een langere relatie gehad, met een jongen die zelf in de paarden werkte. Aan de ene kant super leuk, lekker samen op wedstrijd/buitenrit/zadelmak maken enz. Heel fijn als je dat samen kan.
zuigstengel schreef:In de toekomst zouden we graag een kindje willen. Ik vraag me echt af hoe andere dit doen. Fulltime werken, paarden en een kindje lijkt mij onmogelijk vol te houden.

tenzij ik me immens in de schulden zou werken natuurlijk. SophievdV schreef:Nou als de ander altijd bezig is met zijn of haar hobby of passie dan haak ik ook af hoor. Helemaal als dat altijd prio 1 zou zijn. Met zo iemand wil ik geen relatie..
Als mijn vriend zijn hobby altijd voor ons gezin zou gaan dan zou het niet werken tussen ons. In een relatie is het nu eenmaal geven en nemen. Het is zoeken naar een balans die werkt.
We zitten in de winter vaak zat samen op de bank puur omdat we dat willen. Maar in de zomer zijn er ook weken dat we elkaar weinig zien ondanks dat we samen wonen. Omwille van de respectievelijke verplichtingen en hobby's. (we hebben beide hobby's waarbij het seizoen van eind maart tot eind oktober ongeveer loopt.) En daar doet geen van beide moeilijk over. Op de "drukkere" momenten genieten we gewoon van de kortere momenten samen. En daar wordt niet over gezeurd of moeilijk gedaan.
Mijn man weet dat, weet ook waarom dat zo extreem ontstaan is. En heeft daar respect en begrip voor. Net zoals ik respect en begrip heb voor zijn "dingetjes" waarvan ik weet vanwaar uit ze ontstaan zijn.