Kleding retour webshop, hoe zit het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

Re: Kleding retour webshop, hoe zit het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:45

Het boeit wehkamp dan niet dat ze je vooraf willen laten betalen en jou dan kwijt zijn als klant. Dat het een grote speler is moet niets uitmaken. Het is niet fair.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:50

Het gaat er ook niet om dat je wat terugstuurt omdat het niet goed zit of niet leuk staat. Het gaat om de hoeveelheden. Als je 80% terugstuurt dan winkel je niet bewust. Dan keil je gewoon vanalles in je mand en laat het gewoon komen. Dan denk je er echt te makkelijk over. Je moet eigenlijk online shoppen met het idee alles te houden. Het feit dat je toch mag ruilen en mag retourneren is een gunst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:54

Jij bent een klant.. niet dé klant. Dus jij kan wel heel goed met de producten om gaan tot ze terug gestuurd worden maar als meerdere klanten dat niet doen dan moeten ze maatregelen nemen.
En als je niet wil snappen dat een webwinkel meer kosten maakt als jij iets terug stuurt dan een gewone winkel als je iets terug hangt dan heeft een discussie geen zin want dat is gewoon een feit.
Het is gewoon hun goed recht om te zeggen dat ze dat niet meer willen en ik snap dat ook heel goed, het is ook een manier om mensen te ontmoedigen om zoveel te bestellen en weer terug te sturen en dat is heel logisch.
Als jij dan niet vooraf wil betalen zal je idd naar een gewone winkel moeten gaan, dat is jouw keuze en dan is het probleem opgelost. Blijkbaar pas jij met jouw denkwijze niet (meer) bij het bedrijf als klant.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 19:55

Dat doe ik zeker niet Suzanne, onze dochters zijn heel modebewust, weten precies wat ze willen, maar zijn heel smal. Het is dan wel eens moeilijker ze aan te kleden, zelfs ondanks maattabellen. Kleding zit dan wel eens wijd, raar om de bovenbenen of middel. Wanneer ze een spijkerbroek willen, bestel ik er 3 of 4, in 2 maten. Niet meer of minder dan dat, ik voeg zeker niet alles in de mand om maar te kijken of het leuk is en staat. Dat je mag ruilen en retourneren een gunst is ben ik zeker niet met je eens, je hebt het product nl alleen maar op afstand gezien en niet in het echt, daarom is daar ook zeker een wet voor opgesteld, dus dat voelt zeker niet als een gunst. Of dat dan gratis retourneren is of niet, dat is iets anders, maar eerlijk gezegd maakt me dat niet veel uit. Ik zou ook rustig betalen voor terug zenden, volgens mij was dat vroeger ook zo, het gaat mij om het gemak alles op 1 plek.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:56

Precies wat Suzanne zegt.
Bovendien vergis je je er echt in, TS, je denkt dat die grote concerns dat allemaal makkelijk aan kunnen omdat ze zo groot zijn en zo'n bekende naam hebben. Maar als je de cijfers gaat checken dan schrik je van de lage cijfers wat betreft winst. En dat gratis return beleid is daar o.a de boosdoener van.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 19:59

Dat ze maatregelen nemen, begrijp ik, wil ook best betalen voor retour zenden, maar wil niet mijn koopgedrag aanpassen. Kleding valt regelmatig bij onze meiden niet mooi, dus zou het zo blijven doen, meerdere dingen om te kijken welke het mooist valt en in 2 maten, dat verschilt hier gewoon vaak. Mijn oudste is lang in de rug, maar niet in de armen, maten verschillen dan ook vaak bij haar. Maar geen punt, kan een webshop dat logistiek niet prijsgunstig verwerken, moet ik maar weer naar de stenen winkels.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 19:59

Maar je mag nog steeds alles bestellen en terugsturen....
Je moet het alleen vooraf betalen als je een notoire terugstuurder bent :)
Dat is toch niet zo gek?

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 20:02

Dat mogen ze vragen Verootjoo en natuurlijk kan ik kiezen daar aan mee te doen of niet. Ik verbaasde me er alleen over en daar kwam de vraag naar boven wat betreft verspilling van het geretourneerde. Gelukkig lees ik ook nog een klein aantal reacties in dit topic van mensen die toch nog hetzelfde doen en denken, maar ben begrijp ik flink in de minderheid. Nee, ik ga niet een heel groot bedrag vooruitbetalen en dan wachten tot ik het terug krijg, dat gaat mij zeker tegen houden. Maar goed, mijn keuze, dan ga ik liever naar een stenen winkel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:03

MightyMike schreef:
Dat ze maatregelen nemen, begrijp ik, wil ook best betalen voor retour zenden, maar wil niet mijn koopgedrag aanpassen. Kleding valt regelmatig bij onze meiden niet mooi, dus zou het zo blijven doen, meerdere dingen om te kijken welke het mooist valt en in 2 maten, dat verschilt hier gewoon vaak. Mijn oudste is lang in de rug, maar niet in de armen, maten verschillen dan ook vaak bij haar. Maar geen punt, kan een webshop dat logistiek niet prijsgunstig verwerken, moet ik maar weer naar de stenen winkels.

Je hoeft je koopgedrag ook niet aan te passen, alleen de manier waarop je betaald. Maar het is best gek dat het geen probleem moet zijn om het geld pas later te krijgen omdat het niet zo veel is toch? Want het is wel een probleem als je het andersom gaat bekijken en jij het dus eerst even moet missen.. Dat willen zij dus niet en dat is hun goed recht. Dus ga jij voortaan naar de stenen winkels en is datgene dat je niet wil, precies wat je gaat doen :+ namelijk je koopgedrag aanpassen..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:05

MightyMike schreef:

Stenen winkel blijven toch ook hun charme houden toch? :)
Al snap ik dat het niet altijd praktisch is. Ik vind het afwisselen van beide leuk.

Er zijn ook meerdere webshops vergelijkbaar met wehkamp toch? Heb je daar al eens naar gekeken?
Misschien heb je wel bepaalde merken die het erg goed doen bij je kinderen en Kun je zo een beetje inschatten welke maat ze nodig zouden hebben en dan bestellen via een andere website waar je wel achteraf kunt betalen?

Ik ben ook fan van de optie achteraf betalen, ik bestel ook regelmatig niet, als de optie niet gegeven wordt.

Ik snap wehkamp in dit geval ook wel, je noemt hoge bedragen op en houdt maar ‘weinig’. Het geeft ze ontzettend veel werk, waardoor de verdiensten niet hoog kunnen/zullen zijn.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 20:07

Maar ik ben geen bedrijf. Dat vind ik zeker wel een verschil. Ik pas mijn koopgedrag niet aan, alleen de plek waar ik het ga halen. Vind ik zeker jammer, een stukje gemak valt zeker weg.

Ik kan idd ook ergens anders bestellen Nancy, ik kijk wel, vond Wehkamp altijd fijn en makkelijk, maar was eigenlijk gewoon benieuwd naar wat ze nou met de retouren doen. Dat was meer de intentie van dit topic dan de maatregel die ze stellen en ik wellicht ergens anders hierdoor moet/wil gaan shoppen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:13

Is het niet leuker om gewoon te winkelen met je dochters? Ik vond dat altijd geweldig leuk als kind, lekker naar de stad met mama, ergens lunchen.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 20:15

De oudste zou dat prachtig vinden, de jongste en ik vinden het vreselijk. Misschien zit daar ook wel verschil in bestelgedrag, ik ga er in principe niet graag op uit, in pashokjes passen, dus bestel dan ook alles wat we nodig hebben.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:22

Zolang jij met de beste intenties online shopt, en dat doe je zo te lezen, ben je helemaal niet asociaal bezig. De redenen waarom je kleding retour stuurt, zullen deels bij jouw en je dochters maar ook deels bij de webwinkel zelf liggen.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:47

MightyMike schreef:
Veel administratie vind ik onzin, dat is gewoon het verschil tussen een stenen winkel en een webshop. Shoppen op afstand betekend ook dat er dingen terug komen.

Jij en 10.000den andere. Ik snap wel dat ze het doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 20:55

MightyMike schreef:
Maar ik ben geen bedrijf. Dat vind ik zeker wel een verschil. Ik pas mijn koopgedrag niet aan, alleen de plek waar ik het ga halen. Vind ik zeker jammer, een stukje gemak valt zeker weg.

Dat klopt, dat bedrijf moet wachten op het geld van héél veel mensen, niet alleen op dat van jou. Ik denk dat inmiddels wel is uitgelegd waarom dat niet in het voordeel is van het bedrijf.
Van online bestellen en veel terugsturen naar een stenen winkel gaan is wel degelijk een heel groot verschil in je koopgedrag. Groter dan dat je zou zeggen ik betaal eerst wel en krijg het later weer terug.
Niet dat dat verkeerd is want de winkels krijgen het ook lastiger door de webwinkels en het scheelt natuurlijk een hoop gesleep met de kleding dus ik denk ook dat het gewoon een betere optie is om het toch te gaan passen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:00

Ts, in een echte winkel mag je 100 dingen passen en terughangen , met een beetje mazzel is het enigste werk dat het personeel aan je moet besteden enkele stuks opvouwen of goed hangen en vervolgens de caissière. Wanneer je een fysieke winkel gelijkstelt met een webshop dan heb je echt geen idee wat er bij webshop koop komt kijken. Je klaagt over late terugbetaling , wat denk je, je bent niet de enigste die wat retourneert . En juist omdat het blijkbaar steeds normaler gevonden word om heel veel te bestellen want het kan toch terug kan ik me goed voorstellen dat het ook wat langer duurt voor retouren verwerkt kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:04

Veel bedrijven hanteren ook een wekelijks terugbetaal moment, want ook bij een simpel iets als terugbetalen komen heel veel handelingen kijken. Dan heb je ook te maken met controles en autorisaties..

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:44

MightyMike schreef:
Dat mogen ze vragen Verootjoo en natuurlijk kan ik kiezen daar aan mee te doen of niet. Ik verbaasde me er alleen over en daar kwam de vraag naar boven wat betreft verspilling van het geretourneerde. Gelukkig lees ik ook nog een klein aantal reacties in dit topic van mensen die toch nog hetzelfde doen en denken, maar ben begrijp ik flink in de minderheid. Nee, ik ga niet een heel groot bedrag vooruitbetalen en dan wachten tot ik het terug krijg, dat gaat mij zeker tegen houden. Maar goed, mijn keuze, dan ga ik liever naar een stenen winkel.

Bedenk wel goed dat in een brick & morter shop retourneren een gunst is van de shops naar dd consument en geen recht. Ook geld terug bij retourneren hoeft niet, een cadeaubon volstaat ook. Houd daar wel rekening mee, zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan.

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-19 21:46

Karlijnxxx schreef:
MightyMike schreef:

Bedenk wel goed dat in een brick & morter shop retourneren een gunst is van de shops naar dd consument en geen recht. Ook geld terug bij retourneren hoeft niet, een cadeaubon volstaat ook. Houd daar wel rekening mee, zodat je niet voor nare verrassingen komt te staan.

Weet ik Karlijn! Maar dan hoeft het ook niet terug, omdat we gepast al hebben in de winkel. Ik neem nooit zo iets mee voor de kinderen of mijn man, dan moeten ze zelf even passen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:54

Jeetje wat een topic.
Is het niet gewoon voordeliger om met de kinderen naar de winkel te gaan en daar te gaan passen en kopen? Stuk klimaatvriendelijker dan nu
Het is al vaker genoemd maar ik vind het echt asociaal om zoveel te bestellen en te retourneren

MTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:55

Als je je shopgedrag niet wilt aanpassen, dan heb je de consequenties te aanvaarden.
Persoonlijk vind ik het wel tegen het asociale aan om zoveel te bestellen en dan terug te sturen. Ik werk bij een webshop, dus weet hoeveel werk het is. Heb ook in een fysieke winkel gewerkt en durf echt te zeggen dat een webshop meer werk is en minder oplevert per klant berekend.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 21:58

Goh, echt nooit bij stil gestaan wat er komt kijken bij dingen verzenden, retouren e.d..

You live, you learn.

Ik denk dat ca 2% van wat ik bestel aan kleding en schoenen retour gaat. Als de optie achteraf betalen er is, dan gebruik ik die meestal. Maar na de uitleg in dit topic ga ik toch maar standaard voor meteen betalen :oo .

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:31

MightyMike schreef:
. Ik krijg zeker van een stenen winkel dat bedrag niet mee naar huis op zicht nee, maar bij hen kan ik het ook passen en weer terug hangen. .

Hier zeg je het goed, jij.... jij kost een winkel niks

SpeechLess

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-19 22:33

Naar mijn idee vergelijk je de stenen winkel en de webshops verkeerd. Online bestellen en thuis laten sturen of kleding in een pashokje passen is niet vergelijkbaar. Vergelijkbaar wordt het pas als je de producten zou afrekenen bij de kassa en thuis gaat passen om ze vervolgens weer terug te brengen. Zodra je de producten besteld hebt zijn ze namelijk van jou en niet meer van de webshop. Dat is dus heel iets anders dan kleding in een paskamer passen want die zijn dan nog niet van jou. Het online bestellen met achteraf betalen is dus eigenlijk alsof de fysieke winkel je een hele huts kleding meegeeft en zegt dat je ze thuis mag gaan passen en je later terug kan komen om wat je wilt houden af te rekenen en de rest terug te geven.