Shadow0 schreef:Shaggy09 schreef:En sowieso vind ik het belachelijk om niet zelf eerst even polshoogte te nemen. Als je gewoon op een nette manier aangeeft dat de muziek te hard staat durf ik te wedden dat de meeste mensen gewoon netjes de muziek wat zachter zetten.
Ik zou die weddenschap niet aandurven, zeker niet later op de avond... maar vooral: de nadelige gevolgen als het niet zo is zijn nogal ingrijpend. Als je makkelijk op iemand afstapt moet je het vooral doen, maar aangezien ik alleen ben en er niemand is als het mis gaat, is dat een risico dat ik echt niet ga nemen, tenzij ik weet dat de buren er erg voor open staan en het contact daar goed genoeg voor is.Citaat:Door de politie te bellen verpest je wel mooi de sfeer op zo'n feest, al helemaal als ze met zo'n houding binnenkomen als bij mij toen. Bah, dat was echt niet leuk.
Maar de houding die de politie aanneemt bij zoiets is ook de keuze van de politie zelf. Misschien is het ook goed dat de politie het eerst vriendelijk vraagt. (En misschien reageerde de politie ook wel weer op iets in jullie houding, want daar waren we ook niet bij tenslotte.)
Je kan ook beren op de weg zien denk ik dan. Zolang je buren geen extreme aso's zijn waarvan je weet dat ze gewelddadig of extreem grof kunnen doen is er toch niks aan de hand? Ik stap ook niet 'makkelijk' op mensen af, maar als je overlast hebt is dat toch wel het minste dat je kan doen?
De politie en zijn houding was echt absurd, ik deed de poort open omdat ik al een politie auto de straat in zag rijden. Die man stapt uit en komt met een extreem chagrijnige blik zo even de tuin binnen gelopen, beukt mij gewoon aan de kant. Vervolgens vroeg hij op erg kwade en onvriendelijke toon wie de beheerder van het huis was.
Hij mag dat niet eens doen, zomaar mijn tuin binnen lopen. Daar heeft meneer de agent gewoon een doorzoekingsbevel voor nodig, maar ik dacht toe maar.

Alsof er gelijk iemand met een mes aan zijn deur staat, ik weet niet waar je woont maar hier gaat het er wel anders aan toe.
)
Buurjongetjes waren hier van die vervelende te ver gaande kattenkwaad grapjes types, echt van die gastjes die later zo bij bureau Halt abonnementen konden afsluiten, als ze ooit werden gepakt, want zo gehaaid als ze waren kwamen ze overal mee weg..