Waarover zou jij gaan "klikken"?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:00

Shadow0 schreef:
Shaggy09 schreef:
En sowieso vind ik het belachelijk om niet zelf eerst even polshoogte te nemen. Als je gewoon op een nette manier aangeeft dat de muziek te hard staat durf ik te wedden dat de meeste mensen gewoon netjes de muziek wat zachter zetten.

Ik zou die weddenschap niet aandurven, zeker niet later op de avond... maar vooral: de nadelige gevolgen als het niet zo is zijn nogal ingrijpend. Als je makkelijk op iemand afstapt moet je het vooral doen, maar aangezien ik alleen ben en er niemand is als het mis gaat, is dat een risico dat ik echt niet ga nemen, tenzij ik weet dat de buren er erg voor open staan en het contact daar goed genoeg voor is.

Citaat:
Door de politie te bellen verpest je wel mooi de sfeer op zo'n feest, al helemaal als ze met zo'n houding binnenkomen als bij mij toen. Bah, dat was echt niet leuk.

Maar de houding die de politie aanneemt bij zoiets is ook de keuze van de politie zelf. Misschien is het ook goed dat de politie het eerst vriendelijk vraagt. (En misschien reageerde de politie ook wel weer op iets in jullie houding, want daar waren we ook niet bij tenslotte.)

Je kan ook beren op de weg zien denk ik dan. Zolang je buren geen extreme aso's zijn waarvan je weet dat ze gewelddadig of extreem grof kunnen doen is er toch niks aan de hand? Ik stap ook niet 'makkelijk' op mensen af, maar als je overlast hebt is dat toch wel het minste dat je kan doen?

De politie en zijn houding was echt absurd, ik deed de poort open omdat ik al een politie auto de straat in zag rijden. Die man stapt uit en komt met een extreem chagrijnige blik zo even de tuin binnen gelopen, beukt mij gewoon aan de kant. Vervolgens vroeg hij op erg kwade en onvriendelijke toon wie de beheerder van het huis was.
Hij mag dat niet eens doen, zomaar mijn tuin binnen lopen. Daar heeft meneer de agent gewoon een doorzoekingsbevel voor nodig, maar ik dacht toe maar.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 17:11

Citaat:
Nabster.
Een paar keer per jaar komt er een buurman met vrienden een auto afleveren en bij ons de parkeergarage inrijden. Die auto's rijden zelf nooit, staan op een oplegger en het moet altijd midden in de nacht gebeuren. Ik vind het wel bijzonder altijd.

Moeilijk.
Is het makkelijk te achterhalen dat jij de melder ben?
Zo nee, zou ik het doen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:07

Shaggy09 schreef:
Je kan ook beren op de weg zien denk ik dan. Zolang je buren geen extreme aso's zijn waarvan je weet dat ze gewelddadig of extreem grof kunnen doen is er toch niks aan de hand?

Als je erachter komt dat ze dat wel zijn, dan ben je toch te laat?

Ik heb een andere theorie: mensen die graag willen dat je het eerst 'persoonlijk' komt zeggen, willen dat omdat ze wel degelijk de neiging hebben om de klagers persoonlijk af te bluffen.

(Maar misschien ook goed om te bedenken: als er iemand aan de deur moet komen omdat je na 22:00 of 23:00 nog geluidsoverlast veroorzaakt, dan ben je al overlast aan het geven. En dan ook nog allerlei eisen stellen aan hoe mensen dat moeten aangeven op de juiste manier?)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:49

Shadow0 schreef:
Shaggy09 schreef:
Je kan ook beren op de weg zien denk ik dan. Zolang je buren geen extreme aso's zijn waarvan je weet dat ze gewelddadig of extreem grof kunnen doen is er toch niks aan de hand?

Als je erachter komt dat ze dat wel zijn, dan ben je toch te laat?

Ik heb een andere theorie: mensen die graag willen dat je het eerst 'persoonlijk' komt zeggen, willen dat omdat ze wel degelijk de neiging hebben om de klagers persoonlijk af te bluffen.

(Maar misschien ook goed om te bedenken: als er iemand aan de deur moet komen omdat je na 22:00 of 23:00 nog geluidsoverlast veroorzaakt, dan ben je al overlast aan het geven. En dan ook nog allerlei eisen stellen aan hoe mensen dat moeten aangeven op de juiste manier?)

Wat een onzin :')
Ik wil gewoon graag dat je het persoonlijk komt zeggen omdat we volwassen mensen zijn en je gewoon kan aangeven als je ergens last van hebt ipv de politie gelijk te bellen. Bent toch geen klein kind meer..

En zoals ik al eerder zei, als het goed is ken je je buren wel redelijk en weet je best bij wie je wel en niet kan aanbellen. Mocht dat niet het geval zijn dan kun je het toch gewoon proberen :+ Alsof er gelijk iemand met een mes aan zijn deur staat, ik weet niet waar je woont maar hier gaat het er wel anders aan toe.

__Sannne

Re: Waarover zou jij gaan "klikken"?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 18:55

Joh en sommige voelen zich er gewoon niet prettig bij om in hun eentje een feest vol vreemden met drank op aan te kloppen. Ieders goed recht toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:07

Shaggy09 schreef:
Mocht dat niet het geval zijn dan kun je het toch gewoon proberen :+

Ik heb het idee dat we in cirkels praten, maar nee, dat ga ik dus niet proberen hoor. Ik heb echt helemaal geen zin in gedoe als ik wil slapen. Ik ga er niet vanuit dat er iemand met een mes voor me staat maar ik heb ook uberhaupt geen zin in een discussie met een aangeschoten buur die de muziek te hard heeft staan. Een mes is het niet het enige: ik heb dus ook geen zin om boos toegesproken te worden, de deur in mijn gezicht te krijgen, iemand die me naroept of andere dingen. Geen zin om daar de volgende dag op aangesproken te worden, niets. Ik wil gewoon in rust naar bed. Is dat zo gek?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:10

Ja, ieders goed recht, zeker. Maar dit topic gaat over klikken, dus ik mag toch ook mijn mening geven dat ik het apart vind om het zo kinderachtig te doen? Ik vind het gewoon jammer dat Shadow ook gelijk ervan uit gaat dat ze iemand aan de deur krijgt die ze even de wind van voren gaan geven. Normale mensen doen dat namelijk niet. (En ja, ook normale mensen geven feestjes met harde muziek! :)))

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:12

Tot zover het respect voor de ander waarom gevraagd werd in de OP :') Ik snap wel dat mensen niet staan te springen om op buren af te stappen. Zeker als er alcohol in het spel is, stukje groepsdruk.. Daarnaast is gewoon niet iedereen assertief. Kun je wat van vinden, maar aan de andere kant wéét je dat als je de muziek hard hebt en je een feestje hebt er mensen last van kunnen hebben. Rekening houden met elkaar werkt ook de andere kant op, niet alleen van de 'klager' naar de 'dader'. Overigens noem ik mezelf best normaal maar geef ik echt nooit feestjes met harde muziek :+ Dat is namelijk ronduit asociaal naar de buren hier. Feestje is prima, gezelligheid ook maar de muziek blijft er wel bij uit.

Ik bel zelf zelden de politie. Woon in een hele fijne, rustige wijk waar mensen veel rekening met elkaar houden. Perfect! Tot de woning naast mij werd verkocht aan een vastgoedhandelaar die slapend rijk werd door de verhuur ervan aan... Britse expats. Sinds toen stond mijn balkon regelmatig blauw van de wietwalmen, en was het regelmatig rumoerig. En aangezien dit best hele gehorige appartementen zijn.. Toppunt was toen ze een keer vroeg op zondagochtend uit de stad gerold kwamen, thuis verder gingen en om fiets half 7 's ochtends met zijn allen Britse kroegliederen gingen brullen. Aangezien ze volledig lam waren ben ik daar níet zelf naar toe gegaan :+ Even aangezien, maar toen ze om half 8 nog brullend op het balkon stonden heb ik de politie gebeld. Voor het eerst in de bijna 9 jaar dat ik hier woon. Die was er direct, ging naar binnen en toen was het ook stil. Agent belde mij later nog, dat ik er héél goed aan had gedaan om er niet zelf naar toe te gaan. Hij wist niet hoeveel er waren, wel dat ze allemaal ladderzat waren en eigenlijk niet meer aanspreekbaar waren. Politie-uniform herkenden ze dan nog wel, dus toen was het klaar. Daarna nog een keer lawaai gehad en er toen wel zelf wat van gezegd, toen waren ze met z'n tweetjes. Dat hielp ook wel. Nu woont er gelukkig een doodstille gamende student :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:12

Ik denk dat je mij ook niet aan de deur wilt hebben.
Ben bang dat ik nogal erg chagerijnig ga zijn als ik niet kan slapen.
Ipv kan/ mag de muziek wat zachter zal ik eerder vragen of die pokkeherrie uit mag met nog wat kleurrijke woorden erbij :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:14

Shadow, ik sta er precies zo in.. Wil je slapen en hebben zij die takkeherrie nog aan (in mijn buurt kan ik woordelijk meezingen op Jannes en lucas en gea :+ ) Ik bel echt niet a la minuut, maar na middernacht is het wat mij betreft wel klaar :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:15

Berdien schreef:
Tot zover het respect voor de ander waarom gevraagd werd in de OP :') Ik snap wel dat mensen niet staan te springen om op buren af te stappen. Zeker als er alcohol in het spel is, stukje groepsdruk.. Daarnaast is gewoon niet iedereen assertief. Kun je wat van vinden, maar aan de andere kant wéét je dat als je de muziek hard hebt en je een feestje hebt er mensen last van kunnen hebben. Rekening houden met elkaar werkt ook de andere kant op, niet alleen van de 'klager' naar de 'dader'. Overigens noem ik mezelf best normaal maar geef ik echt nooit feestjes met harde muziek :+ Dat is namelijk ronduit asociaal naar de buren hier. Feestje is prima, gezelligheid ook maar de muziek blijft er wel bij uit.

Hoezo, ik ben niet respectloos hoor. :+ Ik geef gewoon mijn mening over het klikken. Ik vind het een aparte manier om het zo te doen. Mag ik dat zeggen?

En dat jij een feestje zonder muziek prima vind betekend niet dat iemand anders dat ook vind. Muziek maakt het feestje wel vind ik. En het hoeft echt niet achterlijk hard, maar ik ga niet om 22:00 in het weekend mijn muziek uit doen, wel zachter als daarom wordt gevraagd. Dikke prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:16

Jemig shaggy, je punt is duidelijk.. Laat anderen in hun waarde want sorry, dat doe je echt niet :n

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:18

Pardon? Mag je tegenwoordig ook al je mening niet meer geven op een discussieforum. Nota bene een klik-topic.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:20

Shaggy09 schreef:
Ja, ieders goed recht, zeker. Maar dit topic gaat over klikken, dus ik mag toch ook mijn mening geven dat ik het apart vind om het zo kinderachtig te doen? Ik vind het gewoon jammer dat Shadow ook gelijk ervan uit gaat dat ze iemand aan de deur krijgt die ze even de wind van voren gaan geven. Normale mensen doen dat namelijk niet. (En ja, ook normale mensen geven feestjes met harde muziek! :)))

Dat denk ik niet. Normale mensen geven een feestje met muziek op normaal niveau en stellen dat niveau bij zodra het avond wordt, zodat de buren normaal kunnen slapen.

In deze betekent normaal mensen die zich wel inleven in de overlast die ze mogelijk veroorzaken met hun feest en daarom dus niet de muziek op niveau carnaval aan hebben met een dikke bas eronder waar de ramen van trillen.

In mijn ervaring met normale mensen, dan he.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:22

Maar klagen als muziek te hard staat is toch geen klikken.

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:23

anjali schreef:

De politie erom bellen blijkbaar wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:31

Shaggy09 schreef:
Pardon? Mag je tegenwoordig ook al je mening niet meer geven op een discussieforum. Nota bene een klik-topic.

Ja hoor, maar wel op een normale manier.. Je blijft maar doordrammen.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:33

_San87_ schreef:
anjali schreef:

De politie erom bellen blijkbaar wel.

Klikken is naar mijn mening iets verraden \aanbrengen wat in het verborgene was.En te hard staande muziek is niet bepaald in het verborgene.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:38

Jaaaren terug in mijn kindertijd heb ik ooit een buurjongetje van straten verder verlinkt bij de politie. := Buurjongetjes waren hier van die vervelende te ver gaande kattenkwaad grapjes types, echt van die gastjes die later zo bij bureau Halt abonnementen konden afsluiten, als ze ooit werden gepakt, want zo gehaaid als ze waren kwamen ze overal mee weg.. :roll:

Hij was over een muurtje geklommen in de achtertuin van een ouder stel dat er niet was. Die hadden voor de hobby een gigantische vijver met karpers. Als opdracht van dat vriendje moest hij die met een schepnetje vangen en stond hij op het water te slaan. Paps vet lief gesmeekt te bellen (was ie eerst niet van plan, want hij had er geen last van en zin in gelazer zei die) en uiteindelijk gebeld.

Ons slaapkamerraam keek erop uit en zo zagen we binnen no time twee agenten de tuin in rennen en twee aan de andere kant van de muur wachten. Ik heb dat jong nog nooit zo hard zien rennen om over die muur te komen en hem en zijn zootje daarna nooit meer teruggezien in onze straat. _O-

Ik denk dat mensen een aardige verlink-gradatie hebben. Dat kleine dingetjes gedoogd worden, maar als het te gek wordt, men ingrijpt. :j
Laatst bijgewerkt door Canon op 27-08-19 19:49, in het totaal 1 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:44

Canon schreef:
Jaaaren terug in mijn kindertijd heb ik ooit een buurjongetje van straten verder verlinkt bij de politie. := Buurjongetjes waren hier van die vervelende te ver gaande kattenkwaad grapjes types, echt van die gastjes die later zo bij bureau Halt abonnementen konden afsluiten. :roll:

Hij was over een muurtje geklommen in de achtertuin van een ouder stel dat er niet was. Die hadden voor de hobby een gigantische vijver met karpers. Als opdracht van dat vriendje moest hij die met een schepnetje vangen en stond hij op het water te slaan. Paps vet lief gesmeekt te bellen (was ie eerst niet van plan, want hij had er geen last van en zin in gelazer zei die) en uiteindelijk gebeld.

Ons slaapkamerraam keek erop uit en zo zagen we binnen no time twee agenten de tuin in rennen en twee aan de andere kant van de muur wachten. Ik heb dat jong nog nooit zo hard zien rennen om over die muur te komen en hem en zijn zootje daarna nooit meer teruggezien in onze straat. _O-

Ik denk dat mensen een aardige verlink-gradatie hebben. Dat kleine dingetjes gedoogd worden, maar als het te gek wordt, men ingrijpt. :j

Als iemand dieren gaat pesten breng ik het ook aan. Dus je deed hier heel goed aan.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:55

Dankjewel Anjali :o
Moet zeggen dat het naast die arme dieren kwaaddoen, ze ook lange tijd mijn jongere zusje pestten. Dan voel je je best voldaan iets te kunnen doen en ze hard terug te pakken zonder dat ze weten dat jij het was. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 19:57

Ik heb mijn buurjongetje eens een blauw oog gegeven omdat ie onze hond sarde :o

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:09

Tot nu toe alleen politie gebeld op aandringen van anderen, na achtervolging ed. Was zelf te boos dus auto op de straat gezet en die kerel zelf ff verteld wat ik er van vond :o

Maar ik moet zeggen dat mijn onderbuurman wel een kans maakt dat ik het wel een keer ga doen. Hij vind het ook heerlijk om de muziek in het weekend op standje burenruzie te zetten. Toen ik hier kwam wonen heeft hij aangegeven als je er last van hebt laat het mij dan weten dan zet ik de muziek zachter. Heel erg leuk, maar de muziek staat zo hard dat hij niks meer hoort. Dus heerlijk als de muziek zo hard staat om 1 uur terwijl ik om 6 uur op het werk moet zijn. Daarna langs geweest en hij snapte het probleem niet want het was weekend. Laatste keer besloot hij om 2 uur snachts buiten te gaan zitten bellen omdat hij binnen zijn telefoon niet meer kon verstaan. :+ Dus toen via balkon aangesproken. Ja ik moest even wachten want hij was aan het bellen. Aangegeven dat hij het nu moest doen, dus grote bek, maar 2 minuten later stond de muziek wel zacht. Heb alleen geen zin om het te blijven aangeven. Een keer een feestje oke, maar dit is gewoon elk weekend in zijn uppie, totdat je hem aanspreekt dan blijft het weer 2 weken rustig.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:38

Lau schreef:
bigone schreef:
Lau tot je zelf het slachtoffer word van een ernstig misdrijf en niemand zijn mond opentrekt , misschien ga je dan anders over zoiets denken en er is ook nog zoiets als misdaad anoniem.

Wie weet, maar zolang je geen snitch bent heb je hier bescherming en word je met rust gelaten.

Dat klinkt niet echt alsof je op een roze wolk woont Lau :P
Triest dat bij ernstige dingen ( misdrijven dus) je eigenlijk je mond moet houden omdat je anders niet meer fijn kan leven in de buurt.

Overigens vind ik veel dingen die genoemd worden geen klikken. Klikken is imo je buurman aangeven omdat je weet dat die naast zn armzalige uitkering nog een paar 100 euro zwart bij verdiend. Dat vind ik klikken.

Maar dat verhaal over die demente bewoners waarbij desbetreffende bokker nog ontslag gekregen heeft ook vanwege het melden; nee hoor, dat is geen klikken maar een zeer terechte aangifte...dieptriest dat de instelling niks deed. Nog triester om aan het eind van de post ( of was het een post later?) te lezen dat desbetreffende persoon doodleuk weer in een instelling werkt ( en dus hoogst waarschijnlijk weer demente ouderen martelt). En schandalig dat desbetreffende bokker die het wilde stoppen dr baan kwijt raakt alsof die iets fout heeft gedaan.

Mensen die wandelen op de snelweg; ook terecht aangegeven.

Die vallen bij mij niet onder klikken in elk geval.

Ladybird

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 20:56

wij hebben meerdere keren de politie gebeld omdat we wakker gehouden werden door iemadn die 2 verdiepingen hoger woonde als wij. iemand die op ramen liep te bonken, snachts de wasmachine aan zette (die niet vlak stond en een grafherrie maakte, Echt veel lawaai maakte snachts) maar vooral dat ramen bonken omdat we wisten dat dat een kindje van 3 was. Dat is niet heel normaal om 3 uur snachts. We waren vooral bezorgt ook om dat kindje. Altijd als we aanbelden werd er nooit open gedaan, vaak ook niet als de politie kwam. Overdag werd er ook wel eens op de ramen geslagen en als we dan keken was het dat jongetje. Bleek uiteindelijk dat het kind vaak alleen thuis was en dan niet de deur durfde open te doen.

Uiteindelijk zijn ze toch een keer binnen geweest en uiteindelijk is het kindje uit huis geplaatst door jeugdzorg. Best wel heftig maar tohc goed dat we regelmatig contact gehad hebben met de politie denk ik.