Jaloezie? Help.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

BarbaLala

Re: Jaloezie? Help.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:15

Dat je iemand die je bedrogen heeft nog weer in je leven wil laten zegt wel genoeg over je mentale gesteldheid. Meid kom op, werk aan de winkel!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:16

pompidou2602 schreef:
Eerlijk twijfel ik over een tweede kans. Ik heb hem heel negatief omschreven hier en dat was allemaal juist. Maar buiten dat hij zich opgesloten voelde en dus vreemd is gegaan, was hij de perfecte schoonzoon.

Ik heb nu heel veel tijd nodig ol te helen en even te pakken vd vrijheid. En als ik zelfs dan nog de moed heb om hem een tweede kans te geven, dan zal ik nog altijd kunnen terug gaan. Hij zegt dat hij wil wachten op mij, ik ben benieuwd. En anders heb ik hem even aan het lijntje gehouden. Dat verdient hij ook wel :p

Volgens mij vergeet je iets, tweede kans is al geweest , dit is de derde mocht je dit doen. Hij wil wachten? Hij had je toch beduvelt? En schoonzoon? Die had bij mij niet zo snel weer aan de keukentafel gezeten.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:24

pompidou2602 schreef:
Eerlijk twijfel ik over een tweede kans. Ik heb hem heel negatief omschreven hier en dat was allemaal juist. Maar buiten dat hij zich opgesloten voelde en dus vreemd is gegaan, was hij de perfecte schoonzoon.

Ik heb nu heel veel tijd nodig ol te helen en even te pakken vd vrijheid. En als ik zelfs dan nog de moed heb om hem een tweede kans te geven, dan zal ik nog altijd kunnen terug gaan. Hij zegt dat hij wil wachten op mij, ik ben benieuwd. En anders heb ik hem even aan het lijntje gehouden. Dat verdient hij ook wel :p

Meid, hou de eer aan jezelf en stop ermee. Dit is basically al de derde kans.

Bedenk voor jezelf eens realistisch, wat gaat het jullie brengen om hem weer te vergeven? Waarom zou hij nu wel trouw blijven en deed hij dat vorige week niet?

Kijk, een keer in een dronken bui in de kroeg zoenen is nog anders. Maar die jongen heeft bewust contact gehad met andere dame(s) en gaat vervolgens als jij er een keer niet bij bent, terwijl jij hem appjes loopt te sturen vreemd.

Dat is duidelijke taal TS, hij doet het heel bewust en kan echt niet. Met zo'n persoon kun je geen toekomst opbouwen. Bovendien stel je je heel onafhankelijk en onderdanig op als je nu weer hem vergeeft. Dan denkt hij waarschijnlijk dat hij het volgende week weer kan doen.

En geloof me, 'de perfecte schoonzoon' bestaat niet.

0Lunerancea0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 23:32

Lieve TS, jij verdient zoveel beter dan deze pannenkoek. Ook al voelde hij zich opgesloten, dat is nog geen excuus om vreemd te gaan. Niks is een excuus om je partner te bedriegen. Ook al wil hij wachten op jou, wat gebeurt er dan? Terwijl jij keihard aan jezelf werkt met (psychologische) hulp, zet hij de bloemetjes nog een aantal keer buiten? Kortom, jij bent voor hem gewoon een van de (betere) opties? Hell no. Het is chose or lose. Ik denk dat hij inmiddels wel heeft bewezen dat je hem niet kan vertrouwen. Het ligt namelijk niet aan jou; hij kan verleidingen niet weerstaan.

Oké, extreem jaloers (tot bezitterig) zijn zal een relatie geen goed doen, maar als iemand dat als reden gebruikt om vreemd te gaan, had hij dat als reden moeten gebruiken om eerder al bij je weg te gaan.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 04:03

Ts, heel veel sterkte.

Bedenk wel dat als je hem nog een kans zou willen geven, je die jaloezie echt achterwegen moet laten. En alles wat nu gebeurd is zul je dus ook achter je moeten laten en met een schone lei beginnen. Denk je dat je dat zou kunnen, je kon het nu ook niet na die sms-jes en nu is hij verder gegaan. Als je hem die kans nog een keer wilt geven dan moet je het wel een eerlijke kans kunnen geven door er overheen te kunnen stappen en niet steeds blijven verwijten. Immers het verleden kan niet veranderd worden.

Wat heb jij eraan dat hij de perfecte schoonzoon is? Het moet je partner voorstellen, niet je aangetrouwde familie

Nogmaals veel sterkte

Edit: ik zie dat je nog maar 22 bent. Geniet alsjeblieft nog even van je jeugd en je komt vast wel iets anders tegen.

Edit 2: Ik zou echt even tijd voor jezelf nemen en gaan werken aan vertrouwen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 04:39

Geen kans geven hoor, weet je wie jij een kans moet geven? Jezelf! Geef jezelf een kans op een gelukkig leven. Dat is niet met deze vreemdganger. Geef jezelf een kans om in jezelf te gaan geloven, zodat je niet meer hoeft te twijfelen aan jezelf of jij last hebt van jaloezie, nee ga voortaan geloven in je intuïtie.

Geef jezelf tijd om af te kicken van deze relatie. Je bent net als iedere andere vrouw sterk genoeg om de fase van rouw na een liefdesbreuk prima te doorstaan. Bij jezelf blijven, alles omtrent hem afronden en ver van weg blijven.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:12

Een tweede kans? Je vertrouwde hem al niet, wat terecht bleek, hoe wil je hem de volgende keer gaan vertrouwen?
Snap echt niet dat je jezelf niks beter gunt dan dit :=

En perfecte schoonzoon, je zoekt toch een perfecte partner? Geen schoonzoon?

Edit: wacht, hij voelde zich opgesloten en is daarom vreemdgegaan?? Hij insinueert dat het eigenlijk ook nog jouw schuld is??
Echt maken dat je bij hem wegkomt hoor.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 23-08-19 06:24, in het totaal 1 keer bewerkt

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:21

Zo eens met al dit bovenstaande. Hij weet dat je jaloers bent en hij bewees al dat er aanleiding voor was door te appen/fb met andere vrouwen op een manier die niet goed is. Ipv te bewijzen dat hij gek op je is en je vertrouwen te winnen gaat hij daadwerkelijk vreemd. Dat is zwaar onrespectvol en duidt niet bepaald op enige liefde voor jou, hoe rot ik het ook vind om te typen. Als jeom iemand geeft dan wil je die persoon niet kwetsen.

Ik snap dat liefdesverdriet pijn doet. Maar zoiets slijt. Geef jezelf tijd om het te verwerken. Probeer op zijn tijd afleiding te zoeken. Als het ergste is gezakt ga dan hulp zoeken om aan je zelfbeeld te werken. Je verdient het namelijk niet om zo behandelt te worden! Als je het normaal vindt dan lijkt me het gezond om aan dat beeld.te gaan werken zodat je echt happy met je zelf bent en gaat beseffen wat je waard bent. Dan komt de liefde vanzelf. Eerst van jezelf leren houden.

Heel veel sterkte en een virtuele knuffel voor jou :(:)

Iinge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 06:42

Ik ga ook even binnen vallen hier. TS, je gevoel had helemaal gelijk. Dat hij zich opgesloten voelt is dan ook zijn eigen schuld.

Als je weer met hem verder zou gaan, hoe onzeker zou dit je zelf maken? Ik gok dat het alleen maar erger wordt, en vervolgens een vierde kans wordt gegeven, en een vijfde.

Jij bent veel meer waard dan dat!!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:12

Je zal hem nooit meer vertrouwen TS..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:16

En dat hij zich opgesloten voelt is geen excuus om vreemd te gaan. In een volwassen relatie praat je over dingen die je dwars zitten. Kijk je samen of jullie beide dingen kunnen veranderen om tot verbetering te komen. Werkt dat uiteindelijk niet dan ga je uit elkaar.

Als vrijgezel kun je je uit leven. Als je met iemand bent is dat een keuze en dat brengt ook 'verplichtingen' mee. Je moet rekening houden met de ander. Wil je dat niet dan moet je lekker vrijgezel blijven of met mensen omgaan die er hetzelfde instaan als jezelf. Laat je dus aub niet aanpraten dat het jouw schuld is dat hij is vreemd gegaan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 08:07

Tuurlijk wil hij een derde kans. Hij heeft thuis een perfect vriendinnetje zitten en kan lekker wat buiten de deur snoepen. Hij kan zich blijkbaar niet beheersen, dat heeft hij al 2 x bewezen.
Been there, done that. Leer van mijn fouten en neem hem niet terug. Het zal niet veranderen, misschien even maar niet voor lang. Een vos verliest zijn haren maar niet zijn streken. En denk je dat je hem nu meer vertrouwt dan na de eerste keer? Ik denk alleen maar minder.

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:17

Dat is precies wat ik heb gedaan en achteraf gezien nooit had moeten doen.
Je vertrouwde hem al niet en dat wordt nu echt niet beter :n
Elke relatie is anders natuurlijk en het is makkelijk praten van achter een beeldscherm maar denk heel goed na. Succes!

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:44

Ik zou hem nog een derde kans geven. Dan kan je hem namelijk weer 'verstikken' en heeft hij weer een excuses om buiten de deur te gaan. Meid niet doen, het past gewoon duidelijk niet tussen jullie. Hij is niet de goede voor jou en jij niet voor hem. En moed en dapperheid en alle andere woorden die je jezelf toefluisterd brengen geen gebroken vertrouwen terug dus dan ga je lekker door in die giftige spiraal. Ook lees ik 'op naar de volgende', slechtste idee hoor. Juist nu zorgen dat je jouw leven op ordre krijgt, wie ben jij, wat vind jij leuk, wat zijn jouw hobbies. Zodra jij tevreden bent met jou leven ga je ook veel gelukkiger zijn in een toekomstige relatie.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:44

Je kunt beter zoeken naar een lief en trouw vriendje waar je gelukkig van wordt.Deze jongen heeft zijn kans verspeeld.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:49

pompidou2602 schreef:
was hij de perfecte schoonzoon.

Leuk. Wil je zo graag een schoonzoon?

Kom op TS, je opent een topic je hebt al je twijfels, hij flikt iets wat jullie niet overeengrkomen zijn en jij overweegt een tweede kans?

Ga nou eens lekker aan jezelf werken. Vergeet die lummel, werk aan je eigen jaloezie, zodat je een volgende partner daar niet mee lastigvalt en je die een eerlijke kans kunt geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:53

Het is nooit jouw schuld dat hij zijn onderdelen (tong of whatever) in een ander steekt.
Kans 1 heeft hij verpest, kans 2 ook. Nu zou hij kans drie krijgen?
Waarom zou hij zich beter gaan gedragen als hij overal mee weg komt en toch altijd terug mag komen?

StableDoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 09:56

Meid, geloof me, er zijn genoeg leukere, lievere, betere jongens te vinden dan deze. Toen mijn vorige relatie uit ging dacht ik dat ik nooooiit nog iemand zou vinden/verliefd zou worden etc, terwijl het echt een klootzak was. Ik heb de tijd genomen om mezelf en mijn wensen beter te leren kennen. Nu heb ik een relatie met een geweldige jongen en snap ik niet dat ik ooit bij mijn ex ben gebleven. Dat geluk verdien jij ook, kies voor jezelf!

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:02

Eerlijk gezegd zou ik een relatie met een jaloers persoon ook behoorlijk verstikkend vinden :o maar je tong (of andere lichaamsdelen) daarom maar in een ander steken vind ik wel zó laag. Volwassen mensen praten daarover met hun partner, of ze geven aan dat ze daar niet mee kunnen omgaan en verbreken de relatie.

TS, neem de tijd om blij te worden met jezelf, zodat je vooral een fijner persoon bent voor jezelf en vervolgens ook steviger in je schoenen staat in een nieuwe relatie. In een goede relatie is sprake van wederzijds respect en dat ga je in een relatie met deze jongen niet vinden.

pompidou2602

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-19 10:50

Bedankt om me allemaal zo te overtuigen. Ik moet inderdaad nu mezelf terug vinden. Nog geen idee hoe ik dit juist exact moet doen. We zullen wel zien. Als ik hem binnen enkele jaren terug tegenkom kunnen we EVENTUEEL nog opnieuw beginnen, maar voor nu ...

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 10:57

pompidou2602 schreef:
Bedankt om me allemaal zo te overtuigen. Ik moet inderdaad nu mezelf terug vinden. Nog geen idee hoe ik dit juist exact moet doen. We zullen wel zien. Als ik hem binnen enkele jaren terug tegenkom kunnen we EVENTUEEL nog opnieuw beginnen, maar voor nu ...

Dan heeft hij waarschijnlijk allang een ander. Ik gok volgende maand al.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:00

pompidou2602 schreef:

Maar waarom TS? Er zijn echt veeeel leukere jongens dan hem, geloof me! Je moet nu niet terug gaan, maar ook niet over 5 jaar, of 10 jaar. Gewoon laten lopen.

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:13

Ik wou echt dat ik vroeger had geluisterd naar de mensen om me heen.
Die zeiden allemaal, nee ga niet terug.. uiteindelijk wordt je weer gekwetst.
En wat deed ik? Juist, terug want liefde maakt blind.
Echt meid, als je 5 jaar verder bent zie je alles heel anders. Het klinkt cliché maar het is niet voor niets dat de mensen om je heen dit roepen.. zo iemand veranderd echt niet en uiteindelijk word jij er de dupe van.
Kies voor jezelf :(:)

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:23

pompidou2602 schreef:

Dacht ik ook toen ik uit een vergiftigde relatie kwam, sterker nog ik HOOPTE het. En als ik de persoon nu zie, 10 jaar later kan ik me niet meer voorstellen met hem samen te zijn. ;)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:24

pompidou2602 schreef:

Nooit meer doen hoor!!