The law of attraction; doet iemand dat?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 15:32

Ik heb die bronnen al vermeld. Bruce Lipton is zo iemand.
En ook zijn onderzoek is weer peer reviewed. Dus niet op zichzelf staand.
Alle beweringen die ik doe zijn afkomstig uit wetenschappelijke bron.
Kijk of lees eens iets van hem.

Maar ook het grootste kankerinstituut in Amerika heeft ontdekt wat patronen zijn in de ontwikkeling van kanker. En hoe overtuigingen en achtergronden welke verantwoordelijk zijn voor die overtuigingen ziekte bevorderen.
Een arts daar werkt intensief met het transformeren van gedachten en boekt fenomenale resultaten.

Vechten tegen kanker vind ik sowieso een akelige term, het laten groeien van gezonde delen voelt gepaster.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 16:02

Ninx schreef:
Kuggur schreef:

Humoristisch.


Een niet te onderschatten component van geluk en gezondheid

Goed dat we het ergens over eens zijn ;)

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 18:21

Kuggur schreef:
Ninx schreef:
Ooit hebben we beter geweten. Collectief geheugenverlies heeft ons een beetje dom gemaakt.

Gebaseerd op wat? Hoe zou de mensheid collectief iets dat zó belangrijk is collectief vergeten?

Ik wil het best geloven hoor, vind het slechts extreem onwaarschijnlijk.

Jij praat erover dat mensen "niet zoveel verantwoordelijkheid zouden willen".
Ik denk echter dat dit soort denkbeelden (law of attr. inbegrepen) juist gebaseerd zijn op de diepgewortelde angst voor de dingen in je leven waar je geen controle over hebt. Het leven in een universum dat niet gemaakt is voor, en geen snars geeft om de persoonlijke voorkeuren van één enkel individu van de menselijke diersoort.


Al het overige niet-sceptische lees ik met veel belangstelling. Ik ben niet ongelovig aangelegd als het gaat om dit, maar zeker geen expert.

Maar in het kader van vergeten... Hoe kan het dat we niet meer weten hoe al die piramides overal ter wereld, duizenden jaren geleden gebouwd met een wiskundige precieszie waar de moderne apparatuur nog een puntje aan kan zuigen, destijds zo is gemaakt? Al jaren probeert men het na te doen in onderzoeken, zonder succes.

Ik vind het dan niet meer dan logisch dat Ninx concludeert dat er het een en ander uit het collectief geheugen van de mensheid is verdwenen. Ik ben daar ook absoluut van overtuigt. Ook zeker met betrekking tot het genezen van ziekten.

Wat ziek zijn betreft, ik zou willen dat ik een placebo kon krijgen. Twijfel af en toe of ik nog naweëen heb of dat ik mezelf ziek denk. :+

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:07

Huh? Een pyramide is zo ongeveer het simpelste bouwwerk dat je kunt bedenken.

Maxima_S
Berichten: 273
Geregistreerd: 15-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 19:32

Kuggur schreef:
Huh? Een pyramide is zo ongeveer het simpelste bouwwerk dat je kunt bedenken.


Hahaha.... dit is toch niet serieus neem ik aan. :D

Ninx, Gaaf! Mooie heldere tekst schrijf je! Zoiets zou ik ook wel willen studeren, ik ga de betreffende heer eens opzoeken.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:52

Oh ja hoor, heel serieus. Pyramiden zijn zijn bouwtechnisch gezien zéér simpele constructies.
Geen complexe dragende structuren, bogen zuilconstructies, geen vrijdragende koepels, daken of verdiepingen.
Een pyramide is niet veel meer dan een veredelde heuvel. Om dat te ontwerpen heb je écht geen hogere wiskunde nodig. Wel veel mankracht, en een goed inzicht in hefboom-en katrolwerking.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:54

Kuggur schreef:
Oh ja hoor, heel serieus. Pyramiden zijn zijn bouwtechnisch gezien zéér simpele constructies.
Geen complexe dragende structuren, bogen zuilconstructies, geen vrijdragende koepels, daken of verdiepingen.
Een pyramide is niet veel meer dan een veredelde heuvel. Om dat te ontwerpen heb je écht geen hogere wiskunde nodig. Wel veel mankracht, en een goed inzicht in hefboom-en katrolwerking.


Je hebt duidelijk geen idee waar ik op doel :D

Maar misschien moet je die wetenschappers even inlichten over je bevindingen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 21:55

Wel, leg dan eens uit waar je op doelt.
(Ik denk overigens dat ik wetenschappers die zich met pyramides bezighouden weinig nieuws kan vertellen).

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-19 23:02

Vanaf het moment dat we de ratio zijn gaan waarderen boven intuïtie, instinct, gevoel.
Vanaf het moment dat we huizen met deuren hadden.
Vanaf het moment dat het vlees op ons bord niet meer van gejaagd of zelf geslacht (klein)vee kwam maar uit steeds grotere fabrieken.....

Dat zijn allemaal momenten waarop we, volgens mij, meer en meer vergeten zijn.

En nu hebben we ons verstand nodig om het te geloven, bewijzen etc....

Ik denk dat we in die hoek de logica moeten zoeken.
We ruiken geen onraad meer, onze onderbuik leidt ons naar Geert Wilders, Baudet ed

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 01:43

Over welke "we" heb je het? Ik eet mijn eigen zelf gefokte vee zo goed als dagelijks...
Ik vind dat zo'n onzin, een vreemde nostalgie naar een imaginair tijdperk waarin alles geweldig was. Realiteit is dat het leven vroeger wreder, gewelddadiger, ellendiger en vooral korter was.

verootjoo
Berichten: 35707
Geregistreerd: 19-10-03

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 06:35

Mijn onderbuik leidt me ver weg van wilders en baudet :=

Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 08:13

verootjoo schreef:
Mijn onderbuik leidt me ver weg van wilders en baudet :=


Mij ook, maar er is een zekere tendens waarneembaar :+
Ik herinner me Janmaat nog, in de jaren 80, maar 30/40 jaar later is het een beweging geworden.
Ondenkbaar toendertijd.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 12:38

Dan zou ik snel contact opnemen met vooraanstaande wetenschappers die zich het hoofd daar al heeeeellll lang over breken.
Toevallig weet ik VEEEELLL van deze materie, en je bent bij deze dan ook echt wereldwijd officieel de eerste die het weet....


Kuggur schreef:
Oh ja hoor, heel serieus. Pyramiden zijn zijn bouwtechnisch gezien zéér simpele constructies.
Geen complexe dragende structuren, bogen zuilconstructies, geen vrijdragende koepels, daken of verdiepingen.
Een pyramide is niet veel meer dan een veredelde heuvel. Om dat te ontwerpen heb je écht geen hogere wiskunde nodig. Wel veel mankracht, en een goed inzicht in hefboom-en katrolwerking.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:04

Je geeft opvallend weinig informatie/argumenten voor iemand die er zoveel ( sorry, ik bedoel zo VEEEEEEL) van af meent te weten.

Veel pseudowetenschappers die zich met piramiden bezighouden (Erich von Däniken en aanverwante fantasten).

Maar het is natuurlijk best mogelijk dat je over steekhoudende argumenten beschikt waarom het zo moeilijk zou zijn zo een ontwerp te bouwen.
Je kunt een stabiele piramide bouwen met een simpele blokkendoos....

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:17

Laat ik met de meest eenvoudige vraag beginnen:
Hoe verplaats je de basisblokken? 200 ton per stuk
Hoe hebben ze ze daar überhaupt gekregen? Lukt niemand tegenwoordig dit gewicht te verplaatsen. Dit type steen komt daar namelijk niet voor en is uit een groeve gewonnen op grote afstand.

Lees eens wat van John Anthony West...


Kuggur schreef:
Je geeft opvallend weinig informatie/argumenten voor iemand die er zoveel ( sorry, ik bedoel zo VEEEEEEL) van af meent te weten.

Veel pseud owetenschappers die zich met piramiden bezighouden (Erich von Däniken en aanverwante fantasten).

Maar het is natuurlijk best mogelijk dat je over steekhoudende argumenten beschikt waarom het zo moeilijk zou zijn zo een ontwerp te bouwen.
Je kunt een stabiele piramide bouwen met een simpele blokkendoos....

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:29

Ah, daar is de verklaring; Beste Ninx, een sciencefiction schrijver is niet hetzelfde als een scientist.
Begrijpelijke vergissing hoor.

Wat betreft je opmerking over het gewicht en verplaatsing van de blokken, daar is geen controverse of mysterie..
Échte wetenschappers en ingenieurs hebben allang vastgesteld dat dat geen probleem is met voldoende mankracht, en technisch inzicht in katrol- en hefboom gebruik. Daaraan geen gebrek in een cultuur die duizenden jaren bestond.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:38

Kuggur schreef:
Ah, daar is de verklaring; Beste Ninx, een sciencefiction schrijver is niet hetzelfde als een scientist.
Begrijpelijke vergissing hoor.

Wat betreft je opmerking over het gewicht en verplaatsing van de blokken, daar is geen controverse of mysterie..
Échte wetenschappers en ingenieurs hebben allang vastgesteld dat dat geen probleem is met voldoende mankracht, en technisch inzicht in katrol- en hefboom gebruik. Daaraan geen gebrek in een cultuur die duizenden jaren bestond.


In samenwerking met robert schoch en graham Hancock is zoveel overtuigend onderzoek gepubliceerd, dit heeft zelfs wereldwijde erkenning gekregen.

Wat je zegt is gewoon banketstaaf. Er is letterlijk nog niemand geweest die deze gewichten over zo’n afstand heeft weten te verplaatsen en ze met zoveel precisie heeft geconstrueerd. Er bestaan alleen veronderstellingen/ hypotheses. Alle tests mislukken.

Het is je persoonlijke sport binnen te vallen in topics waar je je eendimensionale ego-visies wilt delen en iedereen graag wegzet als stupide aluhoedjes.
Waarom toch? Je doet er mij geen plezier mee en jezelf uiteindelijk ook niet denk ik.

Brainless

Berichten: 29800
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 14:55

Ninx schreef:
Wat je zegt is gewoon banketstaaf. Er is letterlijk nog niemand geweest die deze gewichten over zo’n afstand heeft weten te verplaatsen en ze met zoveel precisie heeft geconstrueerd. Er bestaan alleen veronderstellingen/ hypotheses. Alle tests mislukken.

Dan moet je de documentaire bekijken van The Great Pyramid of Egypt New Evidence.
Daarin vervoeren ze een blok van 2500 kilo over de Nijl en slepen hem naar de piramide.
https://nl.metrotime.be/2017/09/25/must ... s-gebouwd/

Ook weten ze nu hoe ze de blokken omhoog kregen:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2773077 ... -ontrafeld

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Re: The law of attraction; doet iemand dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:21

Maar niemand kan die wiskundige preciesie uitleggen. Of de betekenis ervan. Hun kennis van het sterrenstelsel etc.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:40

Wat een onzin. De Egyptische cultuur was een hoogontwikkelde beschaving die zich duizenden jaren gehandhaafd heeft. Wat is er zo geheimzinnig aan dat mensen destijds al wiskundige formules konden ontwikkelen?

Wat betreft de bijzondere krachten van en mythevorming rond pyramiden, google eens op pyramidologie (geweldige term).

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 15:59

Ik heb Bruce Lipton gegoogled. Inderdaad van origine een celbioloog, maar inmiddels een van de vele pseudowetenschappelijke alternatieve goeroes en bovendien retecommercieel. Door de reguliere wetenschap lijken zijn theorieën niet serieus genomen te worden.

Ninx

Berichten: 14574
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:02

Dat laatste vind ik niet verwonderlijk.

Dat 1-na-laatste is jouw waarderingssysteem blijkbaar. Dat is prima. Amerikanen hebben daar sowieso meer een handje van dan de nuchtere Europeaan. Maar wetenschap is per definitie een nogal spirituele aangelegenheid.
De wetenschap zoals de westerse mens deze definieert lijkt meer op religie of conservatisme.
Die rigiditeit en dat dogmatische helpt niet wanneer je vooruit wilt.

Het kankerinstituut in Californië werkt al sinds de jaren ‘70 met een gedachtengoed gelijkend op dat van Lipton. Met resultaat.
Dr Simonton heeft een methode ontwikkeld die raakt aan hetgeen Lipton zegt. Hij is tevens oncoloog en radioloog, maar al werkte hij bij de lokale supermarkt. Dat zal me worst wezen.
Veel mensen hechten aan titels en wetenschappelijk onderzoek dat betaald is door de farmaceutische industrie. Hier ontmoeten deze werelden elkaar in ieder geval.






Askja schreef:
Ik heb Bruce Lipton gegoogled. Inderdaad van origine een celbioloog, maar inmiddels een van de vele pseudowetenschappelijke alternatieve goeroes en bovendien retecommercieel. Door de reguliere wetenschap lijken zijn theorieën niet serieus genomen te worden.

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:46

Askja schreef:
Wat een onzin. De Egyptische cultuur was een hoogontwikkelde beschaving die zich duizenden jaren gehandhaafd heeft. Wat is er zo geheimzinnig aan dat mensen destijds al wiskundige formules konden ontwikkelen?

Wat betreft de bijzondere krachten van en mythevorming rond pyramiden, google eens op pyramidologie (geweldige term).


Dat die formules bij ons niet bekend zijn misschien??

Janine1990

Berichten: 43855
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 17:51

Ninx schreef:
Dat laatste vind ik niet verwonderlijk.

Dat 1-na-laatste is jouw waarderingssysteem blijkbaar. Dat is prima. Amerikanen hebben daar sowieso meer een handje van dan de nuchtere Europeaan. Maar wetenschap is per definitie een nogal spirituele aangelegenheid.
De wetenschap zoals de westerse mens deze definieert lijkt meer op religie of conservatisme.
Die rigiditeit en dat dogmatische helpt niet wanneer je vooruit wilt.

Het kankerinstituut in Californië werkt al sinds de jaren ‘70 met een gedachtengoed gelijkend op dat van Lipton. Met resultaat.
Dr Simonton heeft een methode ontwikkeld die raakt aan hetgeen Lipton zegt. Hij is tevens oncoloog en radioloog, maar al werkte hij bij de lokale supermarkt. Dat zal me worst wezen.
Veel mensen hechten aan titels en wetenschappelijk onderzoek dat betaald is door de farmaceutische industrie. Hier ontmoeten deze werelden elkaar in ieder geval.






Askja schreef:
Ik heb Bruce Lipton gegoogled. Inderdaad van origine een celbioloog, maar inmiddels een van de vele pseudowetenschappelijke alternatieve goeroes en bovendien retecommercieel. Door de reguliere wetenschap lijken zijn theorieën niet serieus genomen te worden.


De spiritualiteit van de wetenschap in een oud artikel:
https://theoptimist.nl/de-onwaarschijnl ... int-field/

Vond ik erg interessant.

Over herkomst artikel en namen erin heb ik niets te zeggen. Maar het onderstreept absoluut mijn gedachte dat we nog lang niet alles weten en nu nog onverklaarbare zaken wegzetten als onzin niet bijster intelligent over komt. Op z'n positiefst nog arrogant.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 18:11

Janine1990 schreef:
Askja schreef:
Wat een onzin. De Egyptische cultuur was een hoogontwikkelde beschaving die zich duizenden jaren gehandhaafd heeft. Wat is er zo geheimzinnig aan dat mensen destijds al wiskundige formules konden ontwikkelen?

Wat betreft de bijzondere krachten van en mythevorming rond pyramiden, google eens op pyramidologie (geweldige term).


Dat die formules bij ons niet bekend zijn misschien??

Welke formules bedoel je?
Bekend is dat men gebruikmaakte van de astronomie (meer exact: van de positie van de Grote en Kleine Beer) om de piramides uit te lijnen, en ook hoe men dat deed. Opvallend was de grote precisie die daarbij bereikt werd. Maar het mysterie van de bouw van de pyramides had vooral betrekking op de vraag hoe de benodigde gigantische rotsblokken precies vervoerd werden. En die vraag hebben de archeologen inmiddels ook kunnen beantwoorden (zie ergens hierboven geplaatste link).