De eeuwige single.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Attitude

Re: De eeuwige single.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 17:56

Ja maar zaten ze volgens jou niet goed of vonden zij het voldoende om bij elkaar te blijven ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:08

Attitude schreef:
Ja maar zaten ze volgens jou niet goed of vonden zij het voldoende om bij elkaar te blijven ?

Mijn vriendin is gescheiden zodra er iemand langskwam die wel paste :+ hiermee is ze meteen gaan samenwonen omdat ze niet alleen kan en wil zijn (letterlijk haar woorden) hiermee heeft ze een ontzettend burgerlijke relatie en zij zijn daar perfect gelukkig mee :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:47

Hier ook een happy single.
Ik ben 30 en heb sinds een jaar of 7 geen relatie meer gehad. Heb 1x samengewoont, maar dat liep gewoon weg niet.
Toen lekker in dat appartement blijven zitten en 2 jaar geleden heb ik de beslissing genomen om niet meer te wachten en gewoon een huis te kopen. Dan maar een klein huisje, maar wel helemaal van mij.
En heel eerlijk moet ik zeggen dat ik een partner gewoon (meestal 99% vd tijd) niet mis.
Alleen thuis ben ik zelden, ik heb mijn hond(en soms 4 honden).
Als ik naar ee bepaalde film wil, kan ik met mijn moeder of oudere broer gaan.
1 of 2x per jaar ga ik met mijn moeder een weekje op vakantie.

Ik vind die rust die ik heb als ik alleen thuis ben echt heerlijk. Niemand waar ik iets voor moet of wil doen. Gewoon rust.
Na mijn werkdag waar het vaak heel druk is is dat gewoon lekker.
Kinderen wil ik niet, dus dat is ook mooi meegenomen.

Wat ik eng vind en op momenten ook over kan doemdenken, is dat als er iets met mijn moeder zou gebeuren. Ik heb mijn vader zeker lief, maar mijn moeder is mijn grootste vriendin. Ik kan met haar over heel veel praten en we gaan heel vaak samen lange wandelingen maken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 18:54

Ik ben gewoon niet geschikt voor een relatie denk ik. In een relatie ben ik gewoon niet leuk. Dan ben ik onzeker, jaloers en misschien wat overheersend. Ik erger me ook heel snel aan iemand. Ik ben er gewoon niet geschikt voor. Als single ben ik een sterke zelfverzekerde vrouw en ben ik gelukkiger.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-19 19:19

elnienjo schreef:
Onali schreef:
Helemaal mee eens.
Merk ook dat je blijkbaar toegankelijker bent voor een gewoon praatje als je alleen bent en ergens winkelt of wandelt.

Ik heb meer dan voldoende aanspraak op vakantie met allerlei soorten mensen.

Klopt ja, je bent benaderbaarder dan wanneer je als koppel/vrienden rondloopt.

Ook daar doe ik iets fout. Ik word zelden tot nooit aangesproken op straat als ik alleen ben. En ik ben echt niet lelijk en ik stink ook niet :Y)
Nu spreek ik zelf ook niet snel iemand anders aan.

Volgens mij straal ik iets onbenaderbaars uit of zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:21

Shiloh, dat heb ik ook hoor, maar ik hoor ook altijd dat ik boos kijk :+ dus ik ben denk ik onbewust ook niet zo benaderbaar.

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 19:57

1 blik en iedereen weg. Noemen ze dat niet een resting bitch face? :P
Ik denk ook wel dat er een behoorlijk grote groep samen is omdat het nu eenmaal zo is gelopen en uit die relatie stappen consequenties heeft die niet opwegen tegen de minpunten. Alleen al omwille van het inboeten op levensstijl bv. Met 2 de kosten van een huis etc dragen is nu eenmaal makkelijker. Kinderen die erbij zijn gekomen, iets wat vaak niet echt doordacht is maar wat als vanzelfsprekend wordt gezien. Mensen die niet alleen willen of kunnen zijn. Het is maar wat je zelf verwacht van een relatie ook. Als je er ok mee bent als broer en zus samen door te gaan, wie kan daar dan iets tegen inbrengen. Al is er dan uiteraard wel vaak het risico op verliefd worden op iemand anders en dan kan het terug alle richtingen uit (vreemdgaan, gevoel negeren, aansturen op open relatie, relatie toch beëindigen, ...).
Iedereen is anders en heeft andere wensen, al denk ik dat diep van binnen wel 1 constante is en dat is de wens om geliefd te worden. Je hoort toch wel meer en meer, na het zoeken naar de perfecte match etc dat relatiedeskundigen vaststellen dat die behoefte eigenlijk als een primaire behoefte kan gezien worden, al is die soms door bepaalde zaken naar de achtergrond verdrongen. Je kan dat dan ook invullen met vriendschappen, familie, ... Maar ik weet niet of dat die behoefte volledig vervuld. Als er mensen zijn voor wie dat toch zo is, des te beter, voor mij is dat niet zo. Ik blijf toch wel dromen van romantische liefde en dat hoeft helemaal niet perfect te zijn, zolang er maar van 2 kanten goeie wil is om er 1 + 1 = 3 van te maken ipv wat ik toch vaak zie een soort van jij versus ik, alsof een relatie een aanslag of bedreiging van het individuele geluk is. Zoals ik hier ook lees dat het leuk is om voor niemand nog iets te moeten doen als je thuiskomt van het werk. Ik ben zo lang samen geweest, maar ik heb dat zelden zo aangevoeld, als er iets is waarmee ik mijn partner een plezier kan doen is dat eerder iets dat energie geeft en mij blij maakt. Zolang het gezond blijft natuurlijk en het niet wordt dat je vanalles moet doen om je liefde te bewijzen. Maar zoals eerder gezegd, iedereen is anders.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:04

Ik meld me ook :')

Wel eens geprobeerd te daten, maar dat liep tijd op niks uit. Ik vind daten te geforceerd, persoonlijk ben ik liever eerst een langere tijd vrienden met iemand voordat ik iets aan kan gaan. Dat is wat mij betreft vertrouwder en natuurlijker.

Tijdens een date kan ik nooit een gevoel voor iemand krijgen, omdat ik dan te zenuwachtig ben.

Maar goed. Ik vind het niet zo erg omdat ik me opzich altijd heel goed alleen vermaak. Is er een evenement ergens of wil ik naar een bepaalde plek, laat ik me niet tegenhouden omdat ik alleen zou zijn (tevens heb ik ook genoeg vrienden). En ik ga ook gewoon alleen op reis etc..

Het is soms alleen frustrerend dat leeftijdsgenoten allemaal al een relatie hebben (of meerdere hebben gehad). Soms heb ik dan het gevoel dat ik wat achter loop..

En idd een arm om je heen etc zou soms wel fijn zijn.

Ach, ik focus me liever op andere dingen, heeft geen zin om me er druk om te maken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:16

Shiloh schreef:
Ook daar doe ik iets fout. Ik word zelden tot nooit aangesproken op straat als ik alleen ben. En ik ben echt niet lelijk en ik stink ook niet :Y)
Nu spreek ik zelf ook niet snel iemand anders aan.

Volgens mij straal ik iets onbenaderbaars uit of zo.

Haha dat heb ik dus ook.
Ik wordt nooit zomaar aangesproken

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:21

Ik word ook nooit aangesproken op straat, is dat een ding? Mannen die random vrouwen aanspreken om wat te gaan drinken? :=

Mijn meest recente (afgelopen ~8 jaar) waren ook allemaal mannen die ik al lange tijd kende en waar dan ineens vuurwerk uit kwam. Zou echt niet weten hoe je dat doet, daten enzo := Lijkt me hartstikke stom.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:23

Sommige vinden dat niets en anderen juist weer leuk.
Dus valt niets over te zeggen hoe jij dat zal vinden.
Ik weet wel dat het bij wel even heeft geduurd voor ik de lol ervan in begon te zien

Callisto04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:28

Zonder iemand al wat te kennen daten heb ik 1 keer gedaan, via één of andere dating site, weet niet meer dewelke. Was wel ok, gezellig, maar had er verder geen gevoel bij. Misschien dat ik meer dan sommigen nood heb aan al iemand te kennen of zo. Al heb ik dat soms bij spontane ontmoetingen niet, zoals onlangs op de Gentse feesten. Maar ja, die was dan weer getrouwd, dus niet bepaald een optie om iets mee te proberen.
Als aanspreken op straat kan wacht ik op gendergelijkheid. Of misschien kijk ik ook te boos, geen idee.
Nu ja, misschien is 1 date via een dating site ook niet goed om op af te gaan en probeer ik het binnen een tijdje nog wel een keer. Maar voorlopig nog niet overtuigd dat het iets kan zijn en nog niet echt over de laatste relatie, heb haar sindsdien niet meer gezien of gesproken, maar het knaagt nog wel. Was een einde dat nogal plots kwam, een collega, maar ze is ondertussen ook al bijna 6 maanden afwezig op het werk wegens ziekte. Is alsof het niet echt afgesloten is zo, misschien komt ze niet meer terug, misschien wel. Al merk ik wel dat het stilaan bij mij over gaat, het compleet zinloos lijkt om er nog iets van te verwachten, al is het een deftig gesprek.
Laatst bijgewerkt door Callisto04 op 30-07-19 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:29

Hoe ik me meestal tijdens een date voel:

Afbeelding

Kesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:38

Zo, ik hoef niet eens te typen, Shiloh schrijft precies op wat ik neer zou willen zetten _/-\o_ (serieus, zou al je berichten in dit topic kunnen copy-pasten)

Ailill, vleeskeuring? :')
Laatst bijgewerkt door Kesje op 30-07-19 20:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:39

Hier ook iemand die een heerlijk vrijgezellig bestaan heeft :D
Maar inderdaad, ook ik kan een bingokaart vol maken aan alle clichés die ik al tig keer heb mogen ontvangen.
Zuchten en weer door denk ik maar.
Vooral de ‘je weet niet wat je mist’ opmerking vind ik heerlijk. Die kan ik heerlijk terug geven in diezelfde vraagstelling. :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:46

Relaxed schreef:
Attitude schreef:

Mijn vriendin is gescheiden zodra er iemand langskwam die wel paste :+ hiermee is ze meteen gaan samenwonen omdat ze niet alleen kan en wil zijn (letterlijk haar woorden) hiermee heeft ze een ontzettend burgerlijke relatie en zij zijn daar perfect gelukkig mee :D

Dit herken ik ook hoor uit mijn vrienden/kennissenkring. Heel veel zijn ook weer gescheiden. :j

Lara_Silver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:48

Ik vind je disclaimer geweldig. :') Ik ben voor mijn huidige relatie (en daarvoor ook een aantal keren) een jaar single geweest en ik vond het prachtig! Geen gezeur, geen zorgen, de enige waar het draait is jezelf. Je kan lekker alles zelf bepalen en hoeft niets te verantwoorden. Ik ben nu gelukkig in mijn relatie, maar zou het over zijn dan weet ik dat single zijn ook harstikke fijn is, heb gewoon mijn leventje ook zonder kerel.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:51

Ailill schreef:
Hoe ik me meestal tijdens een date voel:

[ Afbeelding ]

Haha ja maar jij trekt vast ook van die echte knappe dames :P

Callisto, maar je hoeft ook niet gelijk alles te beslissen na 1 date, je merkt vanzelf wel of het leuk genoeg is om nog een date af te spreken.

Zo niet dan niet.
Er hangt niets vanaf

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 20:52

Ik meld mij ook als eeuwige single. Maar eerlijk vind ik het wel prima zo. Ik werk 6 dagen in de week plus daarnaast nog de paarden, die ene dag dat ik vrij ben doe ik graag ook helemaal niks. Dan heb ik geen zin om avonds nog uit te gaan en gezellig te doen. Ik wil slapen :+ dus ja dat werkt ook niet mee.
Net zoals er werd gezegd als er een manier was om gewoon het hele daten over te slaan en gewoon meteen een relatie aan te gaan meld ik mij :D
Ik ben 32 trouwens en al mijn vriendinnen zijn getrouwd of al jaren samen met hun partner (plus de nodige kids). Enige nadeel van single zijn vind ik om naar bruiloften in mijn eentje te gaan. Maar ondertussen is alles getrouwd wat wil trouwen dus is dat probleem opgelost.

Mijn ouders hebben hun wens voor kleinkinderen naar mijn zusje geschoven, ma vertelde gisteren dat ze nog 10 jaar onze baby kleren aanhoud en het dan maar op geeft haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:10

Afbeelding

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:19

Haha die is leuk.

Heb wel eens express ene middag wezen shoppen en in de stad gelopen en terrasje gezeten met een smile op mijn gezicht.
Werkt ook niet hoor.
Gewoon lekker jezelf blijven :D

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:24

Dat ben ik,Relaxed _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:24

Ik had vroeger al eens een jury die vroeg na mijn proef of ik het wel leuk vond.. :')

JPitty
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:33

Zo, even flink bij moeten lezen, maar wat een herkenbaarheid hier in dit topic. Wel merk ik dat ik nog wel eens enkele keer wordt aangesproken op straat. Blijkbaar is mijn kop zodanig betrouwbaar dan men mij nog wel eens de weg durft vragen. Maar verder dan dat komt het ook niet...

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 21:33

Hier nog een happy single. :D Ik ben 43 en heb 2x in mijn leven een paar jaar samen gewoond, maar alleen met mijn dieren bevalt toch beter.
Ik lees hele herkenbare dingen hier, maar ook veel wat ik absoluut niet herken, scheelt ook een stuk dat ik nooit een kinderwens heb gehad, lijkt mij voor de mensen die dat wel hebben een stuk lastiger. :(:)
Persoonlijk vind ik het heerlijk om gewoon mijn eigen gang te kunnen gaan, als er iemand binnen komt zeg ik; welkom in mijn jungle en ben me er van bewust dat een hoop mensen zo niet zouden willen wonen.
Heerlijk koken wat ik zelf lekker vind en een paar dagen achter elkaar hetzelfde eten maakt mij niet uit en is lekker makkelijk zo, de tijd waarop ik eet maakt ook niet uit, ik vond het vroeger altijd vreselijk dat mijn moeder altijd om klokslag 6 uur klaar "moest" staan met het eten en verder ook altijd overal rekening mee moest houden, ik had als jong kind al snel door dat ik zo niet zou willen leven.
Een van mijn zussen zegt altijd dat een relatie hard werken is.. mijn reactie is dan dat ik al werk genoeg heb en liever iets leuks ga doen in mijn vrije tijd.

Ik wordt juist in het dagelijks leven heel vaak aangesproken, als mensen om zich heen kijken om iemand iets te vragen, dan komen ze meestal bij mij uit, ik weet niet of je daar verder nou heel veel aan hebt.. :')