Ex wil verhuizen, mag dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:05

LoesVDB schreef:
Niobe schreef:
Maar nu is stiefvriendin er en die zal het wel even oplossen met rechtszaken en advocaten en alles.

Aannames.. aannames.. Hoevaak ik al wel niet gezegd heb dat vriend dit wil en dit zelf “bedacht” heeft. :+ Ik ga niks oplossen, dat moet hij zelf doen. Wel ga ik hem helpen met dingen uitzoeken als hij daar om vraagt, wat nu dus het geval is. Dus kap ff met dit soort dingen zeggen ajb dankjewel. :Y)

Is ongeveer hetzelfde toch? Je reageert praktisch alleen op mensen die je naar de mond praten en tips geven over hoe dit precies aan te pakken. Je staat totaal niet open voor andere meningen en pogingen tot nuanceren.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:05

Maar jij bent degene die straks adviseert een familierecht-advocaat in de arm te nemen. Dat bedenkt hij niet zelf. En er gaat een moment komen dat je het deksel op je neus krijgt. Ik snap best dat je het verschrikkelijk vind je vriend zo te zien, maar ik vind echt dat je je hier buiten moet houden. Sowieso, je noemt hem eerder een doetje. En zijn ex dominant. Maar jij bent nu ook zijn problemen op aan het lossen. JIJ bent geen partij in deze. HIJ wel. HIJ moet het uitzoeken en bedenken wat HIJ wil doen.
Laatst bijgewerkt door Sylvia op 25-07-19 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:06

Ik kom zelf uit een gebroken gezin waar mijn vader 100 km verderop is gaan verhuizen toen ik nog jong was. Ik vond het vreselijk. Had hem liever dichterbij gehad. Dus ik weet wel hoe het voelt/kan gaan voelen voor de kinderen als ze iets ouder zijn.

Maar er word nu gepraat over van alles en nog wat.. dingen die niet allemaal even relevant zijn voor de vraag “mag ex verhuizen”. Inmiddels genoeg berichten gelezen en ontvangen waar ik wel wat aan heb. Dank daarvoor. Wij gaan er mee aan de slag na onze vakantie met de kids volgende week. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:06

Sylvia schreef:
Maar jij bent degene die straks adviseert een familierecht-advocaat in de arm te nemen. Dat bedenkt hij niet zelf. En er gaat een moment komen dat je het deksel op je neus krijgt. Ik snap best dat je het verschrikkelijk vind je vriend zo te zien, maar ik vind echt dat je je hier buiten moet houden. Sowieso, je noemt hem eerder een doetje. En zijn ex dominant. Maar jij bent nu ook zijn problemen op aan het lossen. JIJ bent geen partij in deze. HIJ wel. HIJ moet het uitzoeken en bedenken wat hij wil doen.

Je hebt geen idee wat hij aan het doen is, dus praat niet over dingen waar je geen weet van hebt. :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:08

LoesVDB schreef:
Ik kom zelf uit een gebroken gezin waar mijn vader 100 km verderop is gaan verhuizen toen ik nog jong was. Ik vond het vreselijk. Had hem liever dichterbij gehad. Dus ik weet wel hoe het voelt/kan gaan voelen voor de kinderen als ze iets ouder zijn.

Maar er word nu gepraat over van alles en nog wat.. dingen die niet allemaal even relevant zijn voor de vraag “mag ex verhuizen”. Inmiddels genoeg berichten gelezen en ontvangen waar ik wel wat aan heb. Dank daarvoor. Wij gaan er mee aan de slag na onze vakantie met de kids volgende week. :j

Je had het leuker gevonden als pa en ma dichtbij elkaar woonden, om de haverklap ruzie hadden, inclusief bemoeiende stiefma en er steeds rechtszaken kwamen tussen je ouders om elkaar maar dingen te verbieden?

In elk geval heel veel succes +:)+

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:10

Best. Open dan geen topic. Je kunt nooit alle info in een forum zetten.

Ik weet inderdaad niet wat hij aan het doen is, maar ik lees wel dat jij jezelf hierin een partij vind. Benadeelde zelfs. En dat ben je simpelweg NIET. En iedereen die het niet volledig met je eens is, "weet niet waar hij het over heeft".

Ik wens je veel succes met de hele situatie en ik hoop oprecht voor die kinderen dat je vriend en zijn ex er uit komen.

:evaw:

dieseltje09

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:10

Had hem ook al toegevoegd aan mijn bericht maar hier nog eens(denk dat ie jou niet is opgevallen ts aangezien ik hem pas later heb toegevoegd), is van een advocatenkantoor met wat tips en regels inzake verhuizen van ex-partners en kinderen: https://www.advocatenpraktijkdenholland ... verhuizen/

_kajo_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:13

Hoewel ik het nobel van je vind dat je dit voor hem doet en ik sommige reacties nuttig vind en andere juist absurd, wil ik je toch even waarschuwen. Ik heb jaren voor oa een familierechtadvocaat/mediator gewerkt en die liet cliënten beloven, en bij mediation zelfs ondertekenen, dat er niet bij derden geshopt werd voor informatie/meningen. De kans is klein maar mocht het wel tot een rechtzaak komen en het komt uit dat je hun verhaal op internet hebt gegooid dan werkt dit ontzettend tegen jouw vriend. En geloof me er wordt gezocht naar 'oliebol'. Ik heb zelf bv screenshots van bokt aangeleverd, die als bijlage meegegaan zijn naar de rechter.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:16

Je kan het ook oplossen natuurlijk door dichter bij de ex in de buurt te gaan wonen :)

Dan woont zij waar ze graag wil, en werk heeft, en zitten jullie dichter bij de kids. Is dat geen oplossing? Daar moet zij natuurlijk toestemming voor geven, maar denk wel dat ze dat doet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:16

dieseltje09 schreef:
Ik heb niet alles gelezen maar kan je maar 1 echte tip geven, lees het convenant na.
Wij (ik en mijn ex partner) hebben destijds een standaard convenant op laten gemaakt waar standaard vanaf de site waar die vandaan kwam al in stond dat we 20 km bij elkaar uit de buurt mochten gaan wonen, dit hebben we in overleg met elkaar opgehoogd naar 25 km zodat er net wat meer speelruimte was ivm vinden van nieuwe huisvesting.

Wij hebben co-ouderschap met een omgangsregeling van 1x in de 2 weken een lang weekend. Qua afstand staan we nu met 30 minuten voor elkaar op de stoep met de auto en eerlijk, dat is mij lang zat.
Ik zou er dan ook echt niet aan moeten denken om 1x in de 2 weken 110 km te moeten rijden om kind weg te brengen cq te halen....

Als er niets staat beschreven hoever je van elkaar mag afwonen dan moet de ex altijd als er gezamelijk zegeschap is over de kids toestemming vragen, gaat vader in dit geval daar niet me akkoord dan kan er een gerechtelijke procedure gestart worden door de ax om toch haar zin te krijgen. Andersom kan ook waarbij je de rechten een verbod kan laten opleggen tbhv de verhuisplannen.

Ik heb het zelf een aantal jaar geleden aan de orde gehad, ex wou van regio den haag naar zuid limburg verhuizen voor zijn nieuwe partner, ik heb hem toen wel herinnerd aan onze afspraken in het convenant en als hij toch doorzetten aangegeven via de rechter een uitspraak te laten doen aangezien de afspraken in convenant bindend zijn. Dit is dan ook nooit doorgegaan en ondertussen heeft hij een andere vriendin paar straten als waar hij woont haha.

Lees ook dit eens hier staan wel fijne tips: https://www.advocatenpraktijkdenholland ... verhuizen/

Wat een goede omgansregeling! :j
En heel slim om zoiets vast te laten leggen in het convenant over verhuizen. Helaas staat er bij vriend en ex niks over in..

We gaan de link thuis eens bekijken! Dankjewel :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:17

_kajo_ schreef:
Hoewel ik het nobel van je vind dat je dit voor hem doet en ik sommige reacties nuttig vind en andere juist absurd, wil ik je toch even waarschuwen. Ik heb jaren voor oa een familierechtadvocaat/mediator gewerkt en die liet cliënten beloven, en bij mediation zelfs ondertekenen, dat er niet bij derden geshopt werd voor informatie/meningen. De kans is klein maar mocht het wel tot een rechtzaak komen en het komt uit dat je hun verhaal op internet hebt gegooid dan werkt dit ontzettend tegen jouw vriend. En geloof me er wordt gezocht naar 'oliebol'. Ik heb zelf bv screenshots van bokt aangeleverd, die als bijlage meegegaan zijn naar de rechter.

Ai! Das een goede. Dankjewel!

Zapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:18

Wat een vervelende situatie. Je wilt hoe dan ook toch niet zover van je (jonge) kinderen wonen lijkt mij. Die max 20-25 km die hier eerder genoemd wordt lijkt me een stuk praktischer. Ik hoop dat jullie er in overleg alsnog uitkomen, die 80 km lijkt me al veel te ver, het lukt dan niet om onderdeel te zijn van hun normale dagelijkse leven, sporten, vriendjes etc. Als overleg niet werkt, zou ik wel naar de rechter gaan. Of dan maar zelf verhuizen, het zijn je kinderen daar wil je toch niet zonder leven. Dat betekent zelf offers brengen, maar dat zou ik er voor over hebben.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:19

Klopt zeker dat rechters liever zien dat als een normaal gesprek niks heeft opgelost het eerst via een mediator wordt geprobeerd.
Mijn vader heeft toentertijd gelijk een advocaat ingeschakeld en dat werd niet als positief voor de situatie gezien.

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:29

LoesVDB schreef:
Sylvia schreef:
...

Blijven jullie altijd daar wonen? Wat is jullie binding met de woonplaats, of eigenlijk: wat is de binding van je vriend met de huidige woonplaats?

*edit: jullie willen niet verhuizen zeg je, maar je weet niet hoe over 3 jaar je situatie is. En dan nog kan ik me voorstellen dat als dit hoog oploopt, de vraag komt wat zijn binding met deze woonplaats is. Zij heeft redenen om te verhuizen. Wat is jullie reden om te blijven wonen?

Wij komen beide uit deze directe omgeving. Hebben alles hier, leuke nieuwbouwwoning, familie, vrienden en werk. Deze omgeving voelen wij ons thuis.
Maar of wij ooit willen verhuizen vind ik vrij irrelevant in deze situatie. Momenteel is dat namelijk absoluut niet aan de orde en zie het ook niet gebeuren dat wij uit deze omgeving weg willen.

Maar zouden jullie het ervoor over hebben om te verhuizen om dichter bij de kinderen te wonen?

Avalanche

Re: Ex wil verhuizen, mag dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:33

zelfde vraag

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:46

Kijk, wat iedereen er van vindt doet er niet toe. Voor de kinderen doet het er ook niet toe of moeder nou wel of niet 30 km verderop mag gaan wonen (even ervan uitgaan dat het puur om de km's gaat)

Ik had er als moeder, in het belang van mijn kinderen, ook niet voor gekozen. Ik vind het contact met hun vader nl van wezenlijk belang. En redelijkerwijs mag je verwachten dat ze vader tegemoet komt (op welke manier dan ook) met zo'n beslissing. Maar het lijkt er op dat ze dat niet doet.
Daar kun je vanalles van vinden en daar mag je als vader uiteraard de discussie over aan gaan.

De grote vraag is alleen; is het in belang van de kinderen om er een gevecht over aan te gaan dmv communicatie via advocaten?? Hoe denk je dat dat voor de kinderen is dat papa en mama (weer) ruzie maken?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:16

Ik denk dat de verantwoordelijk daarvoor bij de moeder ligt. Als die zich fatsoenlijk gedraagt en de vader en kinderen niet uit elkaar haalt, dan hoeft de vader er ook niet voor te vechten om toch een rol van betekenis te kunnen blijven spelen in het leven van zijn kinderen.

Het kan ook niet zo zijn dat moeder maar doet waar ze zin in heeft en dat vader zich maar moet schikken en er als een vlaggetje achteraan moet wapperen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:16

Koekie73 schreef:
De grote vraag is alleen; is het in belang van de kinderen om er een gevecht over aan te gaan dmv communicatie via advocaten?? Hoe denk je dat dat voor de kinderen is dat papa en mama (weer) ruzie maken?

Ja en nee. Je kan omwille van de lieve vrede als vader niet continu maar toe blijven geven. Op een gegeven moment moet je zeggen 'tot hier en niet verder' of 'ja mits....'. Ja dat levert wrijving op maar als er in beginsel al geen goed en eerlijk overleg is met respect voor beide ouderrollen dan kan je er vergif op innemen dat één partij alleen maar neemt en de ander er continu bij inschiet......en dat voor de komende 15 jaar......

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:30

Als vader maar blijft schikken naar de grillen van moeder wordt hij daar ook niet blijer van en dit heeft ook zijn weerslag op de kinderen.

Hoe dan ook de kinderen zijn de dupe en dat is niet alleen de schuld van het feit dat vader niet 110 km wil rijden om zijn kinderen te zien. Ook de moeder is hier debet aan om elke keer een stuk verder op te verhuizen.

Overigens in mijn omgeving zie ik vooral het omgekeerde, gescheiden ouders die worstelen met het vinden van een huis omdat ze ivm de omgangsregeling in een straal van x km moeten blijven wonen omdat de kinderen beslist niet uit hun vertrouwde omgeving gehaald mogen worden van de instanties. Dat er geen huizen te krijg zijn die hier aan voldoen is kennelijk niet relevant.

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:47

Ik vind het een verschrikkelijk topic, en waarom:door mijn eigen ervaringen.
Ik en mijn ex zijn al 10 jaar uit elkaar, we hebben samen 4 kinderen, ik heb er 6..
Voor kinderen is het zo zo zoooooo vreselijk belangrijk dat papa overal bij kan zijn en dat zijn vaak de alledaagse dingen.. Als ik kijk naar onze jongens:bijv een inloopmiddag op school /een 'concert' nadat ze weken hebben geoefend op een instrument, sport/speeldag en geloof maar, zo zijn er talloze voorbeelden.
Ik zou er als mama alles aan doen om zelf gelukkig te worden, maar wel met de kindjes op 1,en dat betekent zo dicht mogelijk bij papa.. En de vader uit dit topic lijkt me een uitstekend bekwaamde vader, afgaande op de beschrijving.
De kinderen zijn nog zo jong, en 110 km 'even' op en neer is echt niet fijn, en al die tussendoor keertjes ook niet.
Wij zijn vorig jaar 20 km verderop gaan wonen,en verhuizen volgende week weer terug en wonen dan twee straten van ex af.
Ik snap goed dat het voor deze mama lastig is, ivm haar nieuwe partner en zijn kinderen, maar ik zou dan alles op alles zetten om een woning te zoeken in de woonplaats van papa, en dan zelf niet te gaan samenwonen. Ik heb het afgelopen jaar zoveel gehuild voor en om mijn kinderen, niet om mijn ex of dat hij eens extra op en neer moest, maar echt de kinderen.. En dan is het bij ons maar 20 km, en zelfs dat in de praktijk werkte niet altijd. Ik kan er nog veel voorbeelden van geven, maar wil het topic niet kapen :+, maar wat ik ermee wil zeggen is, dat ik het ongeveer heb meegemaakt en als ik er nu op terugkijk, dan hadden we het nooit moeten doen.. In mijn ogen worden de kinderen zoveel ontnomen en onthouden, zeker als ze nog zo klein zijn, als de kindjes uit dit verhaal

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:57

tyleysmiley schreef:
Ik vind het een verschrikkelijk topic, en waarom:door mijn eigen ervaringen.
Ik en mijn ex zijn al 10 jaar uit elkaar, we hebben samen 4 kinderen, ik heb er 6..
Voor kinderen is het zo zo zoooooo vreselijk belangrijk dat papa overal bij kan zijn en dat zijn vaak de alledaagse dingen.. Als ik kijk naar onze jongens:bijv een inloopmiddag op school /een 'concert' nadat ze weken hebben geoefend op een instrument, sport/speeldag en geloof maar, zo zijn er talloze voorbeelden.
Ik zou er als mama alles aan doen om zelf gelukkig te worden, maar wel met de kindjes op 1,en dat betekent zo dicht mogelijk bij papa.. En de vader uit dit topic lijkt me een uitstekend bekwaamde vader, afgaande op de beschrijving.
De kinderen zijn nog zo jong, en 110 km 'even' op en neer is echt niet fijn, en al die tussendoor keertjes ook niet.
Wij zijn vorig jaar 20 km verderop gaan wonen,en verhuizen volgende week weer terug en wonen dan twee straten van ex af.
Ik snap goed dat het voor deze mama lastig is, ivm haar nieuwe partner en zijn kinderen, maar ik zou dan alles op alles zetten om een woning te zoeken in de woonplaats van papa, en dan zelf niet te gaan samenwonen. Ik heb het afgelopen jaar zoveel gehuild voor en om mijn kinderen, niet om mijn ex of dat hij eens extra op en neer moest, maar echt de kinderen.. En dan is het bij ons maar 20 km, en zelfs dat in de praktijk werkte niet altijd. Ik kan er nog veel voorbeelden van geven, maar wil het topic niet kapen :+, maar wat ik ermee wil zeggen is, dat ik het ongeveer heb meegemaakt en als ik er nu op terugkijk, dan hadden we het nooit moeten doen.. In mijn ogen worden de kinderen zoveel ontnomen en onthouden, zeker als ze nog zo klein zijn, als de kindjes uit dit verhaal

Het is ook maar net waar je kinderen mee opgroeien hoor... Mijn ouders zijn altijd samen gebleven, maar door werk was zowel mijn vader als mijn moeder ook niet overal bij, heb ik ook niets aan over gehouden.

Dat reizen is best te doen en als ze voor "makkelijk" en "ideaal" voor de kinderen hadden willen gaan, dan hadden ze bij elkaar moeten blijven. Of al nooit aan kinderen moeten beginnen. Maargoed, gelukkig zijn ze zo verstandig geweest om uit elkaar te gaan, want samen blijven voor de kinderen is al helemaal dom.
110km lastig, maar niet onoverkomelijk.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:06

Waarom vinden de meeste het heel normaal dat moeder maar beslissingen neemt en dat vader daar maar in heeft te volgen? Omdat hij dat in het verleden ook maar heeft gedaan voor de lieve vrede? Of omdat hij het er maar voor over moet hebben?
110 km enkele reis vind ik nogal wat. Zeker voor bijvoorbeeld als de oudste straks aan het zwemdiploma gaat beginnen, dan rijd je niet zomaar even op en neer, het moet maar kunnen met zijn werk, een vrije dag nemen kan maar waar houdt het op? Als vader dan niet komt voor het even afzwemmen, wordt er straks gezegd zie maar het interesseert papa erg weinig anders was hij er wel. Dat mama dan niet de hand in eigen boezem steekt en eerlijk is omdat ze het papa best lastig maakt dat maakt niet uit, zolang zij maar blij is want daar gaat het om...
Je hebt samen kinderen, bent samen ouders of je dat nu wilt of niet, het rekening daar mee houden duurt echt geen mensenleven, dat wordt anders op het moment dat de kinderen zelfstandig worden of bijvoorbeeld buiten de deur gaan wonen voor een studie. Pas dan krijg je een stuk vrijheid terug en kan je je eigen leven weer op gaan pakken... Tot die tijd heb je toch echt rekening te houden met de situatie zoals deze is op dit moment met de factoren die dat bepalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:07

Niobe: Voor vader is het wellicht wel onoverkomelijk, en gelijk heeft hij ook vind ik...als hij een echt fijne vaderrol wil kunnen blijven vervullen dan is zo'n afstand daar best een doodsteek voor. Elke spontaniteit gaat er uit en het "thuis" van de kinderen zal ver bij vader uit de buurt zijn....

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:38

En dan is moeders zo zielig want zij moet de volledige zorg voor de kinderen opnemen en vader doet nooit wat.

Dat ze zelf 110km is verhuisd en zelf niet zit zitten om te rijden wordt weggeveegd.

Ts, ik zou het aan je vriend overlaten en hun in de mediation laten gaan. Nu zijn de kinderen nog jong dus is er geen sociaal leven maar hoe leefbaar is het als ze straks optredens, wedstrijden, feesten hebben in jullie weekend? Je kan toch niet 3x op 1 weekend op en neer rijden?

Ik vind moeders in het verhaal zoals ik het lees egoïstisch en dat de absoluut de kinderen niet op de eerste plaats zet.

Enneug, als je mekaar de kooi uitvecht met 20km uit elkaar zal die 100 km extra ook niet ineens zorgen voor peis en vree

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 16:40

_kajo_ schreef:

Waarom zou er niet bij anderen voor meningen/informatie geshopt mogen worden?????