"Omgekeerd" feminisme

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:53

Sizzle schreef:
Dat vind ik ook wel een voorbeeld die goed bij de OP past.
Als er vrouwen zijn die gewoon graag zichzelf uitdagend gekleed op internet willen zetten omdat ze dat leuk vinden, is dat dan ook een daad tegen gelijkwaardigheid?
Vrouwen die die zich graag bewust laten beminnen door zelf het middelpunt van mannelijke attentie te spelen, afbreuk aan het feminisme?

Het kan toch ook niet zo zijn dan men die wat over het hoofd aait en zegt: jij kunt er niets aan doen dat je het nog niet begrijpt, dat komt door de negatieve impact van de mannelijke maatschappij, je denk alleen maar dat je dit uit vrije wil leuk vind.

Misschien begrijp ik het tweede gedeelte niet zo goed. Maar dat lijkt me niet helemaal waar. Een vrouw mag toch van seks houden en dit doen met wie zij wilt en hoe vaak ze dat wilt? Het woord slet bestaat niet vind ik. Als een vrouw het met iedereen wilt doen, helemaal goed. Ik vind prostitutie dan ook echt iets tofs (wanneer een vrouw dit zelf kiest). Het liefst zou ik langs alle ramen van Amsterdam rennen en ze willen high fiven. We klampen ons teveel vast aan de maatschappij als het gaat om het vrouwenlichaam. Notabene ons eigen lichaam. Als ik halfnaakt op Instagram wil staan doe ik dat lekker. Ik ben niet minder waard dan anderen.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:54

Elisa2 schreef:
Om specifieker te zijn wbt de andere geloven.

De moslimcultuur die steeds meer in NL komt, heeft een cultuur van ongelijke rechten/ vrouwenonderdrukking. Naarmate de ernst van het geloof..zij hebben weinig respect voor vrouwen en vaak helemaal geen respect voor nederlandse vrouwen. Ik vind dat een kwalijke ontwikkeling omdat dat ook mengt met de NL cultuur op scholen etc. en dat op die manier ook een slechte invloed kan hebben op NL jongeren.

Ben je bekend met de Islam?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:55

Puur uit biologisch oogpunt gezien denk ik zeker wel dat er mensen zijn die meer sexuele aandacht zoeken dan anderen, puur omdat ze daar behoefte aan hebben en niet omdat ze dat perse zo meegekregen hebben.
Uiteindelijk zijn we ook maar een soort beestjes.

Daar dan minachtend over doen is mij zeker niet in orde.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 13:57

Maak dan wel even verschil tussen moslim cultuur en islamitisch geloof, ja ze denken anders over veel zaken. Wij zijn een product van onze opvoeding maar zij ook. De moslima die ik ken hebben thuis de broek aan hoor, vrouw en moeder is heilig. Juist doordat daar ook steeds meer ruimte en minder toezicht op de jongeren komt want ook daar werken pa en ma vaak genoeg, krijg je uitspattingen zoals in Ridderkerk. Niet goed te praten en mag hard aangepakt worden maar ook bij niet moslims zitten genoeg rotte appels.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 14:57

Elisa2 schreef:

De moslimcultuur die steeds meer in NL komt, heeft een cultuur van ongelijke rechten/ vrouwenonderdrukking. Naarmate de ernst van het geloof..zij hebben weinig respect voor vrouwen en vaak helemaal geen respect voor nederlandse vrouwen. Ik vind dat een kwalijke ontwikkeling omdat dat ook mengt met de NL cultuur op scholen etc. en dat op die manier ook een slechte invloed kan hebben op NL jongeren.

Nu praat je alsof elke moslim geen respect heeft voor zijn vrouw, en dat dat zij allemaal hun vrouw onderdrukken. Maar die komen net zo goed voor bij de christenen en bij atheïsten en welk ander geloof dan ook, daar zijn ook zat van die zeggen dat de vrouw alleen aan het aanrecht hoort en kinderen moeten baren en opvoeden.

Raineri

Re: "Omgekeerd" feminisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 15:37

Inderdaad whale. Kunnen nou echt niet echt zeggen dat de opvattingen van sommige christenen of atheïsten bepaald vrouwvriendelijk zijn..
Mijn schoonfamilie is moslim en orthodox en ik ervaar het niet als vrouwonvriendelijk.

Bigone, wat jij noemt in Ridderkerk kent meerdere oorzaken. Er is sowieso een culturele barrière maar dit gaat nog verder. Je krijgt een soort subcultuur omdat ze zich niet begrepen voelen. Wanneer autochtonen zich verzetten krijg je alleen maar een grote kloof. Wil er niet teveel aan wijden maar dit is een redelijk onderzocht sociaal verschijnsel. Ergens is het logisch, maar criminaliteit is nooit een antwoord natuurlijk. Ze noemen dit institutioneel racisme.
Het leuke hieraan vind ik altijd de ontkenning van autochtonen. Wanneer een complete groep iets aangeeft iets zo te voelen dat het vervolgens compleet ontkent wordt. Maar wij hoeven dit niet te begrijpen, dat is het leuke eraan. Als we maar luisteren naar elkaar. Ik maak altijd de vergelijking naar transgenders. Wij hoeven niet te begrijpen hoe zij zich voelen. Als we elkaar maar respecteren. Dit zou al een heel verschil maken dan je af te keren voor alles wat vreemd voor je is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:20

Dus jij zegt dat een groep zich niet begrepen voelt en dan maar regelmatig vrouwen en meisjes in zwembaden of in het uitgaansleven aanrand?? Om begrip te krijgen?? Op deze manier zal dat zeker niet gebeuren en ik vind nu je het zo zegt zelfs een vorm van chantage richting de maatschappij. Jullie begrijpen ons niet dus kijk wat er dan gebeurt ! Wat mij betreft mogen hier fikse straffen op staan naast huisbezoek van de imam die de ouders aanspreekt op het gedrag van hun zonen.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:30

xU_Blinghx schreef:
Trotse feminist :+

Ik snap de denkwijze van je kennis zeker. Ik zie het om mij heen heel veel gebeuren dat vrouwen 'kiezen' om thuis te blijven en voor de kinderen te zorgen.
Waarom het 'kiezen' tussen aanhalingstekens? Omdat het in mijn ogen geen echte keuze voor ze is geweest.
Zowel man als vrouw zijn opgegroeid in een omgeving waar de traditionele rollen een sterke boventoon voerde. Ze zijn opgegroeid met de gedachte dat het zo hoort.

Een voorbeeld noemende: Een vriendin van mijn studeert, haar vriend werkt. Zij zorgt voor het huishouden (geen huisdieren/kinderen aanwezig), kookt en doet de boodschappen naast dat ze dagelijks naar school toe gaat en huiswerk moet maken. Haar vriend werkt 8 per dag komt thuis en gaat op de bank tv kijken. Hij verwacht van haar dat wanneer hij thuis komt het eten klaar staat of bijna klaar is zodat ze kunnen eten. Zij accepteert dit allemaal omdat hij de geld verdiener is. Hij heeft ook uitgesproken dat hij verwacht dat zij thuis blijft wanneer ze aan kinderen beginnen waar zij akkoord mee gaat.

Ja, het is haar keuze om hiervoor te kiezen. Maar in mijn ogen is het geen keuze. Zij weet niet beter dan dat het zo hoort. In gesprekken met haar merk ik irritaties hierover alleen zal zij het nooit zo uitten dat ze liever zou werken in plaats voor de toekomstige kinderen te zorgen.

Dan vraag ik mij af, in hoeverre is het een keuze?

Voor mij is het wel een keuze dat de vrouw vaak grotendeels thuis blijft. Als zij immers ook 40 uur zou gaan werken net als de man dan kan er een au-pair of nanny ingehuurd worden die overdag de kinderen regelt, de boodschappen doet en nog zorgt dat er eten gekookt is voor jullie ook.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 16:58

Een au pair of nanny klinkt misschien als oplossing maar 1000 euro Pm en aparte woonruimte is niet zo maar voorhanden.
In de huidige tijd zijn de vaste lasten al zo’n 50%van het inkomen, heb je samen 5000 euro inkomsten dan is 2500 weg en dan nog 1000 en van de 1500 die over is moeten boodschappen en alle andere zaken zoals reiskosten / benzine , afschrijving auto’s enz betaald worden. Ik kan me in dat geval voorstellen dat het helemaal niet zo gemakkelijk is dan het lijkt en dan neem ik nog een riant inkomen als voorbeeld.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:24

bigone schreef:
Dus jij zegt dat een groep zich niet begrepen voelt en dan maar regelmatig vrouwen en meisjes in zwembaden of in het uitgaansleven aanrand?? Om begrip te krijgen?? Op deze manier zal dat zeker niet gebeuren en ik vind nu je het zo zegt zelfs een vorm van chantage richting de maatschappij. Jullie begrijpen ons niet dus kijk wat er dan gebeurt ! Wat mij betreft mogen hier fikse straffen op staan naast huisbezoek van de imam die de ouders aanspreekt op het gedrag van hun zonen.

Jij leest nu wat je wilt lezen. Ik zeg duidelijk dat ik criminaliteit afkeur. Ik heb het over een algemeen sociaal verschijnsel. Verder ga ik hier niet op in, heb ik de kracht niet voor.

Verder spreek je je redelijk negatief uit over de islam maar je geeft wel even een suggestie wat ze moeten doen. Denk niet dat jij daar wat over te zeggen hebt. Wat ik ook heel naar vind uit je post is dat je een bevolkingsgroep ff koppelt aan een geloof.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 17:41

fleurtjeuh schreef:
anjali schreef:
Biologisch gezien komt het krijgen en voeden van kinderen toch wel op de vrouw neer.Dat is nu eenmaal zo. En dat, en dan ook nog het runnen van een huishouden,is meer dan een volledige dagtaak. Het is nl. nooit klaar.Als je dat echt niet ziet zitten zou je daar personeel voor moeten aannemen en dan zou je dus zelf buitenshuis kunnen gaan werken.Ik vind wel dat het beroep van "moeder"erg ondergewaardeerd wordt.

En ik vind dat moeder zijn erg overgewaardeerd wordt.
Je kiest er namelijk zelf voor, dan moet je daarna niet gaan miepen dat het altijd maar zo zwaar is. Dan had je er beter over na moeten denken

Eigen schuld dikke bult?
Respectloos.

Er zijn heel veel beroepen die zwaar zijn, of vies en onderbetaald worden. Wees blij dat er mensen zijn die dat willen doen. En als vrouwen Carrière en kinderen niet goed kunnen combineren, dan merk je rem op geboortes of ze minderen/stoppen met werken.

De overheid wil dat zoveel mogelijk mensen zoveel mogelijk werken. Dat levert belastinggeld op en vermindert de afhankelijkheid van uitkeringen.

Ook willen ze dat iedereen langer door werkt (verhoging pensioenleeftijd) Daarnaast wordt gestimuleerd dat je verhuist richting werk. Er valt dan een heel potentieel vangnet weg van mantelzorgers. Zowel voor de kinderen in geval van ziekte, als voor ouderen.

Je kunt vaak niet allebei full-time werken, voor je kinderen, je huishouden/huis/tuin zorgen en voor je zieke ouders. Zeker niet als je niet bij elkaar in de buurt woont.

Dat merk je ook overal waar men draait op vrijwilligerswerk.

Ik vind het emancipatie als je als stel kijkt hoe je werk, kinderen, huishouden en overige zorgtaken goed kunt verdelen en combineren.

Wij hebben daarbij ook naar inkomen gekeken. Mijn man verdient per uur 4 a 5x zoveel als ik kan verdienen. En het kost hem minder energie. Hij heeft minder geduld met de kinderen en een grotere hekel aan huishoudelijk werk dan ik en ik ben verantwoordelijk voor de verzorging van de paarden (allergisch en niet zijn hobby) en dat is samen met de kinderen moeilijk te combineren met full-time werken.

Doordat onze kinderen vaak ziek zijn is werken ook veel lastiger. Ik ben leerkracht. Elke keer als ik geen opvang voor mijn zieke kinderen heb op mijn werkdagen, heeft een klas geen juf. En daar zit een directeur ook niet op te wachten. Als mijn man niet werkt, verdient hij niets als ZZP-er met uurtje-factuurtje-loon. Dat is een duur grapje als dat gemiddeld een paar dagen tot week per maand is...

Dus ben ik jaren thuis gebleven voor kinderen en paarden en nu val ik af en toe weer in als dat te combineren is met thuis.

Andere mensen werken beiden part-time en hebben nog back-up van familie of vrienden voor noodopvang. Of kunnen makkelijker thuiswerken.

Feminisme is de strijd voor gelijke rechten en behandeling voor vrouwen.

Dat is nodig geweest en soms nog nodig. Maar feminisme is een vorm van emancipatie en is ook dat je keuzevrijheid hebt. Samen verdeel je de taken. Op de voor die personen beste manier.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:01

Whale schreef:
Elisa2 schreef:

Nu praat je alsof elke moslim geen respect heeft voor zijn vrouw, en dat dat zij allemaal hun vrouw onderdrukken. Maar die komen net zo goed voor bij de christenen en bij atheïsten en welk ander geloof dan ook, daar zijn ook zat van die zeggen dat de vrouw alleen aan het aanrecht hoort en kinderen moeten baren en opvoeden.

Atheist is geen geloof...maar ja, het komt ook voor bij een groep christenen en daar kan ik ook niet achter staan.
Wat Bigone zegt is iets wat helaas vaak voorkomt, en steeds vaker lijkt het wel en dat is wat ik bedoel met kwalijke ontwikkeling.
Niet dat andere geloven of mensen heilig zijn, je hebt altijd de goede en de slechte in iedere cultuur/ ras/ religie etc.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:17

Elisa2 schreef:
Niet dat andere geloven of mensen heilig zijn, je hebt altijd de goede en de slechte in iedere cultuur/ ras/ religie etc.

Ehhhh ras? Leg eens uit, wat is bijvoorbeeld het slechte in blanke mensen?

Ik voor mij denk dat je goede en slechte mensen hebt, mensen die cultuur/religie/ideologie gebruiken om slechte dingen te doen, of goede dingen.

Maar ik geloof niet dat een geloof of cultuur inherent goed of slecht is. Een ideologie kan dat wel zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:23

Citaat:
Maar feminisme is een vorm van emancipatie en is ook dat je keuzevrijheid hebt. Samen verdeel je de taken. Op de voor die personen beste manier.

*\o/*
Helemaal mee eens :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:25

bigone schreef:
Een au pair of nanny klinkt misschien als oplossing maar 1000 euro Pm en aparte woonruimte is niet zo maar voorhanden.
In de huidige tijd zijn de vaste lasten al zo’n 50%van het inkomen, heb je samen 5000 euro inkomsten dan is 2500 weg en dan nog 1000 en van de 1500 die over is moeten boodschappen en alle andere zaken zoals reiskosten / benzine , afschrijving auto’s enz betaald worden. Ik kan me in dat geval voorstellen dat het helemaal niet zo gemakkelijk is dan het lijkt en dan neem ik nog een riant inkomen als voorbeeld.

Ik heb ook geen idee van de kosten, maar als je als vrouw thuis gaat zitten bouw je niets op. Of gejakker en gejaag naar een opvang, zelf boodschappen moeten doen en zelf koken. Als je na je werk thuiskomt en de kinderen zitten gedoucht en in pyjama klaar voor het eten dan is de gezinstijd wel qualitytime. Mannen kiezen in elk geval minder vaak voor hele dagen met kleine kinderen doorbrengen, dus vrouwen hebben die optie ook, mits ze maar zelf willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:29

Elisa2 schreef:
Whale schreef:

Atheist is geen geloof...maar ja, het komt ook voor bij een groep christenen en daar kan ik ook niet achter staan.
Wat Bigone zegt is iets wat helaas vaak voorkomt, en steeds vaker lijkt het wel en dat is wat ik bedoel met kwalijke ontwikkeling.

Nou geloof ( :+ ) me, ik ken een paar atheïsten die vele malen extremer zijn in het atheïst zijn, dan alle Moslims die ik ken in hun geloof bij elkaar. En ik ken er een hoop.

Atheïsten kunnen net zo hard doorslaan in hun "geloof" dat er niets is als een geloof dat er wel iets is, en ik ken er een paar die alles en iedereen die wel gelooft het liefst van de planeet ruimen. Of dat nou Christenen of Moslims zijn; ik heb meegemaakt dat een bepaalde atheïst in kwestie keihard de discussie op een hele disrespectvolle manier aanging en er ook gewoon niet over op kon houden, ondanks dat die mensen helemaal geen zin hadden om het over hun geloof te hebben.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:34

Het is heel erg afhankelijk van het land waar je woont of een au-pair zich loont.
Als de kinderopvang deels gesponsord wordt dan blijft dat een stuk goedkoper.
Bij ons zou een au-pair waarschijnlijk even duur uitvallen als opvang vanaf 2 kinderen. Een vriendin met 3 kinderen heeft er inderdaad 1 omdat het meer flexibiliteit geeft voor minder geld in tegenstelling tot opvang met rigide tijden.
Echter moet je wel voldoende plek hebben en dat is weer niet vanzelfsprekend.

Verder zijn er natuurlijk niet zo heel veel mensen die graag beide 100% willen werken met kinderen. Zou ik ook niet willen. Wij hebben samen de keuze gemaakt om OF voor geen kind te kiezen OF beide (met nadruk op beide) een carriere switch te maken waarbij we niet meer altijd aan het werk zijn. Het is het 2e geworden.

Mijn collega zat laatst in een grappige situatie. Zij is na de geboorte van haar kinderen 20% gaan werken en haar man 100%. Zij heeft echter een aanzienlijk hoge uurloon maar ze wilden dit graag zo.
Nu zijn ze een jaar of 3 verder en wilde graag een huis kopen maar daarvoor moesten ze meer verdienen. Nu werkt zij dus 90% en haar man is thuis en geniet daar van.
Zijn werkgever flipte bijna toen hij zijn baan op zegde en zei: wat belachelijk om in deze tijd nog zo‘n traditionele verdeling te kiezen.....ehhhhh..., juist ja :+

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:39

Resistance schreef:
Nou geloof ( :+ ) me, ik ken een paar atheïsten die vele malen extremer zijn in het atheïst zijn, dan alle Moslims die ik ken in hun geloof bij elkaar. En ik ken er een hoop.

Atheïsten kunnen net zo hard doorslaan in hun "geloof" dat er niets is als een geloof dat er wel iets is, en ik ken er een paar die alles en iedereen die wel gelooft het liefst van de planeet ruimen. Of dat nou Christenen of Moslims zijn; ik heb meegemaakt dat een bepaalde atheïst in kwestie keihard de discussie op een hele disrespectvolle manier aanging en er ook gewoon niet over op kon houden, ondanks dat die mensen helemaal geen zin hadden om het over hun geloof te hebben.

Dat heeft nog weinig met geloven of niet geloven te maken, maar vooral met ten eerste extremisme en ten tweede mensenlievendheid. Dat laatste ontbreekt bij mensen uit alle religies en ook bij menig atheïsten. Jammer is dat.

Ik ben een overtuigd atheïst, ben ook niet gedoopt en heb echt nooit wat met religie gehad naast het culturele aspect ervan, maar ik zing met mijn ensemble op huwelijken voor de kerk en ik geniet daar enorm van. Ik heb vrienden die religieus zijn en ik zie hen doodgraag.

Uiteraard zijn er zaken die een vriendschap in de weg kunnen zitten. Als er bijvoorbeeld 1 van die vrienden in de naam van hun religie tegen fundamentele rechten van de mens zouden zijn of laten we zeggen een andere vriend vanwege zijn/haar geaardheid zou discrimineren, dan zou de vriendschap snel over zijn. Echter reken ik die mensen dan af op hun gedrag en op hun gebrek aan empathie, niet op hun religie.

Heb je naasten lief is het fundament van elke religie, dat is een van de enige waarden die ik met plezier over neem, niet omdat ik geloof, maar gewoon omdat dat de mooiste wereld creëert. En dat laatste is wetenschappelijk bewezen op verschillende manieren, dus ik kan me daar als atheïst prima in vinden :Y)

Maar kort gezegd heeft die haat nog weinig met religie of het gebrek ervan te maken, het is gewoon een erg handig excuus.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:41

Bij mijn vader zoeken ze al jaren een fijn derde personeelslid, maar willen niet discrimineren.
Nu hebben ze 2 of 3 vrouwen gehad en het is gewoon echt drama, meer dan dat.
Het gaat om werk waarbij ook wel eens getild moet worden en dat weten ze vooraf.
- Plankje? Dat doe ik niet das te zwaar.
- Dat doe ik niet daar word ik niet voor betaald.
- Mijn kind moet naar school en partner kan niet, ik ben een uur later.
- Kind is ziek en niemand kan oppassen!
- Wat is het hier koud zeg, terwijl ze gaan werken in een onverwarmde loods, en dat weten.
- 50.000 keer dezelfde fouten maken die het bedrijf geld kosten.
- Stuk voor stuk ronduit lui.

Ze vinden dit daar echt een issue, mannen hebben ze dat gezeur nooit mee.
Ze willen niet discrimineren maar het is geen plek voor een vrouw.
Het is nu meermaals geprobeerd en werkelijk het gaat gewoon niet.
Mijn vader is pro gelijkheid maar echt deze vrouwen zijn zo, zo lui.
Ze schuiven alles door naar een ander en de functie waar ze op aangenomen zijn kunnen ze dus niet aan.
Een zat op kantoor, maar kon niet goed rekenen of keek niet.
Die verkocht rustig een vloer van €5000 voor de helft omdat ze niet goed berekende in m2.
En bonnen, bonnen moeten in een map.
Madame stopte ze in haar kontzak en vergat ze waardoor aan het eind van de dag de kas niet klopte, en dag 3x per week.
Gereedschap? Dure boormachines kwijt maken en oeps sorry, en dan nog de kinderen.
Toen ik jonger was waren ze flexibel, wij waren jong en nu wij ouder zijn is mijn vader flexibel naar de jongere generatie.
Het is echt niet dat de kinderen een issue zijn maar het is met vrouwen telkens raak.
Nooit kan de man of partner wat opvangen, en dan vinden ze het gek dat bedrijven liever geen vrouwen hebben..

Mijn mening: als je gelijk bent moet je ook bewijzen in praktijk dat je dat bent.
Je kiest voor bepaald fysiek werk, er word niet verwacht dat je lichamelijk net zoveel kunt maar wel dat je je best een beetje doet.
Als je gewoon goed functioneert buiten de kinderen om, en het blijft bij vaak een uurtje later vinden ze dat prima.
Kinderen zijn de toekomst, dat weten ze.
Maar dat mijn man kan niet dus zijn ze best klaar mee en dan vinden ze het ook nog gek dat het een keer uren gaat kosten..
Want ja ze moeten ook af en toe naar de tandarts bijvoorbeeld, het bleef maar doorgaan.
Dus ben je gelijk, bewijs het dan.
Maar dit werkte gewoon echt niet in het bedrijf en ze durven geen vrouw meer aan te nemen.
En echt ze zijn heel heel coulant daar, en zelfs daar krijgen ze het niet werkend.
Dat vinden ze zelf ook echt niet fijn met oog op gelijkheid, maar t is niet anders..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:47

moonfish13 schreef:
Nooit kan de man of partner wat opvangen, en dan vinden ze het gek dat bedrijven liever geen vrouwen hebben..

Ik zie een vicieuze cirkel....

Citaat:
Mijn mening: als je gelijk bent moet je ook bewijzen in praktijk dat je dat bent.

... maar wat men eigenlijk bedoelt is 'de mannen hebben alvast de inrichting van het werk bepaald, aangepast op hoe mannen het doen en mannen in de cultuur functioneren (zoals niet verantwoordelijk zijn voor taken van het huishouden bv), en daar moet je dan als vrouw gewoon zonder gezeur inpassen.'

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:53

Juist, Shadow.

SinneJ schreef:
Ik ben een overtuigd atheïst, ben ook niet gedoopt en heb echt nooit wat met religie gehad naast het culturele aspect ervan, maar ik zing met mijn ensemble op huwelijken voor de kerk en ik geniet daar enorm van. Ik heb vrienden die religieus zijn en ik zie hen doodgraag.

Ik jou ook :+:

SinneJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:58

Avalanche81 schreef:
Ik jou ook :+:

Ik was zeker ook aan jou aan het denken :D <3

En het grappige is; Avalanche81 en ik zijn het over zowat alle veelbesproken politieke onderwerpen eens. We zijn er op een heel andere manier gekomen, maar komen steeds tot dezelfde conclusies.

Nu zou het helemaal niet erg zijn als het keer niet zo was, omdat ik weet dat we beide voor tolerantie en vriendelijkheid staan, dus wat kan er dan nog zijn waar je echt zo erg over valt dat je elkaar niet kan blijven respecteren?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:07

Waar we het dan wel over eens zijn is je naaste liefhebben als jezelf :D

Wij komen er idd steeds op een andere manier, maar het eindresultaat is hetzelfde en we hebben zeer diepe conversaties erover :) ik denk wel dat dat in dit soort vriendschappen heel belangrijk is, om te blijven praten :)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:10

Moonfish, misschien zijn ze zelf niet zo goed met sollicitatie gesprekken voeren :)*
Daarnaast is er gewoon zoiets als een proefperiode. Voldoet de persoon niet -> next.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:22

Sorry maar als je die tent ziet weet je waar je aan begint, het is heel heeeeel duidelijk hoor.
Het is een unieke baan die prima te doen is voor een vrouw, tis geen bouwplaats of weet ik wat.
Ik ga daar hier doordat t nogal een uniek bedrijf is niet over uitwijden maar geloof mij maar.
En dat men dan moet veranderen dat mannen ook hun verantwoording nemen akkoord.
Maar als klein bedrijf met vier man personeel is dus een vrouw daar blijkt niet haalbaar.
Ze moesten er zowat en eigenlijk gewoon echt een man personeel voor bijnemen.
Het ging écht écht niet om niet haalbare taken deze vrouwen waren gewoon aardslui.
En met partners, laat die vent dan maar eens met zijn vuist op tafel slaan.
Zeg maar tegen je baas ik heb kinderen samen met mijn partner op de wereld gezet dus ook ik ben verantwoordelijk.
Het kan niet dat enkel mijn vrouw telkens weg moet van haar werk omdat zij ze toevallig uitgepoept heeft.

Verder ga ik ook niet in op verwijten naar dit bedrijf, ze doen er alles aan maar het gaat niet.
Dat vinden ze zelf ook enorm jammer, ze kunnen ook denken doei geen vrouwen meer en wij zitten er qua gelijkheid niet meer mee.
En dat doen ze dus niet.
En Shadow, laat jij je bedrijf lijden door veel extra kosten omdat je een vrouw aanneemt?
Daar gaat het hier om en dan moest ook om de haverklap een collega haar plek opvangen.
Anders kon de tent namelijk dicht..

Verder ga ik dit topic ook niet meer volgen, ik lees namelijk wat ik altijd zie:
Het zal wel aan de bedrijfsleider liggen die haar niet goed ingelicht heeft dus zijn zij ‘fout’.
Feminisme mijn reet echt waar..
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 20-07-19 19:24, in het totaal 1 keer bewerkt