Scheiden, wat allemaal te regelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:44

Zorgen dat je zsm alles op papier hebt. Zodat er consequenties zijn voor hem als hij zich er niet aan houdt.

Staat een mediator al ingepland oid?

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 20:46

:(:)

Ik zou willen dat ik kon vertellen hoe je dat zou moeten doen maar helaas is het antwoord: niet, dat kan je gewoon niet.

En dan nog, je kan prachtige afspraken maken maar als ze zich er niet aan houden dan sta je alsnog met lege handen.

Muronia

Re: Scheiden, wat allemaal te regelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 20:53

Morgen komt de mediator.. maar ik ben er even weer heel somber over op dit moment.

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:05

Ik snap je frustraties TS maar aan de andere kant is het fijn dat je ex zijn vriendin op een leuke manier met je dochter omgaat. Hopelijk is dit snel achter de rug voor je en kun je uitkijken naar de toekomst :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-19 21:11

Ik ben geen kreng die niet snapt dat het leven doorgaat, maar we zijn nog niet eens gescheiden en zij zien elkaar net 2 weken...beetje snel om een kind daar maar meteen mee te confronteren of niet?

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:17

Wat ik een beetje proef is dat jij voorheen alle zaken regelde en daarmee ‘jouw’ stempel drukte op jullie huishouden en gezin. (Doe ik ook dus geen kritiek, slechts een blik, zoals ik je posts lees).
Ik vermoed, dat je man enorm aan het puberen is.
Echt ik denk dat je als bij een puber, aan hem moet vragen hoe híj het wil.
Wil je roken in huis? Ja? Dan moet je dat vooral doen. Ík vind het erg jammer dat onze dochter dan zo naar rook ruikt en natuurlijk rook binnen krijgt, maar goed. (Echt, probeer er vanaf te kijken, ze is niet zomaar dood, het is enorm K, maar ik hoop een tijdelijke ‘puberactie’).
Wanneer wil je je nieuwe aanwinst voorstellen? Nu? Gezellig.
Geef hem de ruimte. Hij is zich nu alleen maar aan het afzetten.
Probeer er boven te staan. Zo onwaarschijnlijk moeilijk, maar bedenk bij elke puberale wens of actie hoe erg het echt is, echt, dus als hij de komende x-aantal jaren rookt bij je kind, hoe erg funest dat al dan niet is (onze generatie heeft van af baby meegerookt en zij zal het hopelijk slechts een jaar of 6 doen).
Buig mee, sputter niet tegen. Nu even, hoeft niet voor altijd, maar even tot hij is uitgeraasd.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:21

Oh, en ik zag het advies hier ergens dat je iemand moet hebben om tegenaan te klagen en ze*ken over hem. Dat is ook echt een goeie. Een vriendin, moeder, collega. Echt tot op het bot affakkelen. Zodat je het kwijt bent. En het dus niet al te erg kan of hoeft door te geven aan je dochter.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:49

Zorg dat je in het echtscheidingsconvenant duidelijk je eisen wat betreft je dochter op papier krijgt. Wanneer hij eerder niet rookte in bijzijn van je dochter hoeft hij dat nu ook niet te doen. Klootzak.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 21:50

Nienkje_H schreef:
Oh, en ik zag het advies hier ergens dat je iemand moet hebben om tegenaan te klagen en ze*ken over hem. Dat is ook echt een goeie. Een vriendin, moeder, collega. Echt tot op het bot affakkelen. Zodat je het kwijt bent. En het dus niet al te erg kan of hoeft door te geven aan je dochter.

Ik kon me wel vinden (mits dat ook bij TS past) bij je vorige reactie maar met tot op het bot affakkelen.. ik weet niet of dat helpt. Dat is olie op het vuur gooien -no pun intended-; werken aan het laten afvloeien bij jezelf omdat je alleen jezelf kunt beïnvloeden is beter en geloof me, ik spreek uit ervaring.

Nienkje_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:01

@Balance, wellicht idd beter, dan train je het ‘er boven staan’, ook echt voor jezelf. Ik ben zelf een spuier, ik moet de overdruk kwijt. En ik vrees dat ik dan toch onbedoeld, sommige stekelige opmerkingen over papa zou plaatsen waar mijn kind bij zou zijn.
Maar je hebt gelijk, je moet er echt boven staan, niet ‘doen’ of je er boven staat.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:10

Muronia schreef:
Ik ben geen kreng die niet snapt dat het leven doorgaat, maar we zijn nog niet eens gescheiden en zij zien elkaar net 2 weken...beetje snel om een kind daar maar meteen mee te confronteren of niet?

Nou inderdaad zeg.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 22:20

Zeker, ik spui ook hoor. Maar dat aan mezelf werken is toch wel 55% tegen 50%., afhankelijk van het moment waarop je me dat zou vragen.
Ik fok mezelf anders zo op uit frustratie. Voila.. Balance, de gebruiker die zelden iets over zichzelf loslaat hier :+ sorry, Muronia.

Ik denk dat dit niet heel behulpzaam is naar jou toe. Ik heb niet zoveel tips, heb er alleen mijn eigen gedachten over. Het is zonder twijfel een rotstreek die je geleverd is :(:)

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 15:51

MarlindeRooz schreef:
Zorgen dat je zsm alles op papier hebt. Zodat er consequenties zijn voor hem als hij zich er niet aan houdt.

Staat een mediator al ingepland oid?

Ja vandaag..alleen kwam er iemand niet opdagen, driemaal raden wie. -O-

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 15:56

Balen, daar schiet je ook niets mee op. Gaat de mediator wel contact opnemen met je ex?

Ik zou denk ik zo snel mogelijk een advocaat inschakelen, ben bang dat het anders heel lang gaat duren voor hij mee gaat werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:04

Jeetje, ik heb je berichten gelezen, wat een bizarre wending/verandering heeft dit genomen zeg. Niet aan de afspraken houden en niet op komen dagen bij de mediator? Tijd om een advocaat in de arm te nemen? Heb je hier al over nagedacht?

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:07

Jeetje Murosch, wat een wending heeft dit topic gekregen.

Niet komen opdagen bij de mediator, dat geeft ook wel echt een signaal af. Dom dom dom.

Monica72

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:11

Zo'n vent?
Goede advocaat nemen en uitkleden tot op het bot en alles gewoon via de advocaat regelen zodat je met hem geen contact meer hoeft te hebben voorlopig dat geeft heel veel rust.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:20

Monica72 schreef:
Zo'n vent?
Goede advocaat nemen en uitkleden tot op het bot en alles gewoon via de advocaat regelen zodat je met hem geen contact meer hoeft te hebben voorlopig dat geeft heel veel rust.

Maar zoals ik het las is TS degene die het meest verdient, met een beetje pech wordt zij dan uitgekleed..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:23

Heel apart, hij is gewoon de hele dag thuis en komt niet opdagen?? Lijkt er sterk op dat hij gewoon flink dwars wil liggen en zou het idee van advocaat toch maar in je achterhoofd houden want zo schiet het ook niet op.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:35

Och wat waardeloos dat hij niet is op komen dagen -O- :n

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:43

Wat naar dat hij niet is komen opdagen.
Hoop dat je het nog een beetje trekt!

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 16:51

Monica72 schreef:
Zo'n vent?

Dit is wel het slechtste advies wat je kunt geven aan iemand. Waarom zou TS zichzelf moet verlagen totdat niveau?

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 17:43

Monica72 schreef:
Zo'n vent?

Pff keur echt niet goed wat hij doet want hij houdt niet echt rekening met zijn verantwoordelijkheden.
Maar hier heb ik toch zo hekel aan deze mentaliteit. Buiten dat ts de kostwinner is dus er waarschijnlijk niet veel uit te kleden valt.
Ze hebben samen een kind dus hoe lastig ook ze zullen altijd contact moeten hebben hierover dat kan niet allemaal via een advocaat . En hij zorgde voor het kind dit zal niet zomaar veranderden.
En hoe vervelend ook 1 van de 2 zal de wijsten moeten zijn in belang van de dochter .

Ts hoop dat de mediator contact met hem gaat opnemen dat het op deze manier niet gaat werken. Er moeten wel 2 mensen zijn die de situatie zo goed mogelijk willen regelen.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 18:41

Uitkleden lukt helaas niet maar contact via de advocaat laten lopen wel hoor. Soms valt er gewoon niet te praten met zo iemand. Behalve hoi en doei. Afspraken maken kan via de advocaat als mediator niet werkt.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-19 20:01

Ik zit helemaal niet zo in elkaar dat ik iemand zou willen uitkleden. Ik wil rust voor ons allemaal. Ik ben echt zo bekaf hiervan.