Hardnekkige chauffeur blijft prive bellen, wat ik niet wil

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

rien10

Re: Hardnekkige chauffeur blijft prive bellen, wat ik niet wil

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:18

Wat bedoel je met “inhaken” Pandora?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:18

Neerleggen, verbinding verbreken.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:20

Aha. Thanks.

En bokkers: wij kunnen niet inschatten wat voor inpakt dit op TS heeft.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:27

Vrachtwagen chauffeurs hebben normaal gezien werk telefoons en dat zijn meestal de zelfde telefoons. Ik denk eerder dat je met van die Windows oplichters te maken hebt dan dat die man zoveel moeite doet hoor.
En anders opnemen horen wie het is en als hij het is zonder wat te zeggen neerleggen.Of het scheidsrechter fluitje naast de telefoon leggen en eens flink blazen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:32

Is echt die chauffeur hoor -O- geen internet oplichter maar een heeeeel blije hallo met ....... de chauffeur van ..... _-:(

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:46

Zo gauw je hoort dat hij het is, direct ophangen? Dus als hij zich voorstelt, niks zeggen maar direct verbinding verbreken? Na een poosje is hij er dan vast klaar mee.

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:48

Of niks zeggen en dan als hij begint te praten zeggen met je monotone telefoonstem: “dit gesprek kost 5 euro per minuut”
Of je zegt dat je in transitie naar man bent. (Maar misschien vind hij dat niet erg)
Of dat je eerst nog een paar jaar moet zitten vanwege de moord op je ex. Etc.
Heb nog veel meer ideeen :))

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:49

Hoe is het nu na de melding? Heb je nog last van hem gehad of is het kwartje gevallen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 09:52

Nog niet gebeld vandaag. Gister was ik later thuis. Als hij belt is het tijdens werktijd. Stille hoop dat het klaar is nu :j

Anoniemk2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:55

TS als jij heel duidelijk tegen hem zegt: dat als hij nu niet ophoudt om contact met je op te zoeken dat je dan de (politie) belt dan houdt het meestal wel op. Elk verhaal heeft twee kanten.

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 10:20

als hij weer belt en zodra je door hebt dat hij het is, gewoon het volgende zeggen (op boze toon); Ik wil niet meer dat je belt, heb duidelijk gemaakt dat ik niks met je wil dus klaar nu. Heb je werk al ingelicht en zal nu ook alle nummers gaan doorgeven waarmee je belt. Deze zullen worden doorgegeven aan je werk EN aan de politie waar aangifte zal worden gedaan.

Vervolgens zonder verder nog iets te zeggen ophangen ( dus ook geen doei, goedendag of varianten daarop; gewoon na de mededeling over aangifte ophangen) en mocht hij weer bellen; neerleggen, nummer en tijd noteren en dit doorgeven aan zn baas. Als het idd om werktelefoons gaat, bevestigt dat gelijk voor die baas dat zijn chauffeur je idd lastig valt ( just in case diegene denkt dat je overdrijft) en zal sowieso al not amused zijn daarover, maar dan ook nog met bedrijfstelefoon; worden ze helemaal niet happy van.
Mag aannemen dat het kwartje dan wel valt...en zo niet; alsnog naar politie stappen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:36

Ik word wel n beetje verdrietig van de mensen hier die dit minimaliseren, die doen alsof de TS dit graag wil, of die doen aan victimblaming. Jakkes.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:37

Vjestagirl schreef:
Ik word wel n beetje verdrietig van de mensen hier die dit minimaliseren, die doen alsof de TS dit graag wil, of die doen aan victimblaming. Jakkes.

Ja, helemaal mee eens. Zorgelijk gedrag.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:42

Ja ik snap jullie wel, maar ik snap de meligheid en het niet serieus nemen ook heel goed. Ik vind alleen dat het voorbij grappig gaat en pesten wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:44

Mwah, het is niet echt victimblaming denk ik. Karuna's reacties zijn soms best 'lollig' geformuleerd, waardoor de ernst nogal uit het zicht verdwijnt. Ik denk dat dát zulk gedrag oproept qua reacties.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:48

Vjestagirl schreef:

Het zegt meer over diegene die dergelijke berichten plaatsen dan over mij. :)

ik verbaas me er alleen over dat er kennelijk mensen zijn die dergelijke telefoontjes leuk vinden. Of denken dat er mensen zijn die dergelijke telefoontjes leuk vinden.

Maar lollig gedrag? Wat moet ik dan? Het is zo ongeveer de enige manier om er tegen te kunnen. En het is nu eenmaal mijn manier om niet in te storten, door ergens nog de humor van een situatie in te zien. Anders was ik allang ingestort

Als je al zo diep bent gezakt dat je dergelijke tekefonische aandacht leuk vindt ben je in mijn ogen toe aan hulp zoeken :(:) ik vermoed dat diegene die hier nu die berichten plaatsen nooit te maken hebben gehad met stalkerig gedrag. :n en niet kunnen beseffen wat dat voor impact heeft op je priveleven. Ik heb al genoeg sjit aan mijn kop. Dan wil ik dit er al helemaal niet bijhebben. -:(-

Maar tot nu toe geen telefoontjes *\o/*
Laatst bijgewerkt door karuna op 09-07-19 11:51, in het totaal 4 keer bewerkt

Summerdreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 11:49

Meligheid en ouwehoeren vind ze niet erg denk ik haar een beetje kennende. Kan ze zelf ook wat van. :D Maar sommige reacties zijn van een ander kaliber. Gelukkig kan ze die aardig in de wind slaan.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 11:49

:j

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 12:04

Sommigen zijn echt gespeend van enige vorm van empathie. En dan druk ik me nog zachtjes uit.

Het kan echt impact hebben. Ik had een vrouw in het dorp achter mij aan lopen. Letterlijk lopen. (Ze had mijn telefoon nummer niet). Als ik de hond uitliet, deed zij dat ook. Als ik ging boodschappen doen, kwam zij me toevallig tegen. Etc. Op een gegeven moment had ik briefjes in de bus (aaaaaarrrcchhhh, ze wist waar ik woonde!) dat wij gelijkgestemde zielen waren, dat we zuster in de kosmos waren, dat.... nou, vul maar in. Het heeft een tijd geduurd. Totdat ze een ander slachtoffer heeft gevonden. En ja, dat heeft impact. Al was het alleen maar dat ik mijn honden uitlaat tijden en route ging veranderen. Voor haar! Niet uit vrije wil. Rete-ergerlijk.

En inderdaad, ze was kiekeboe. Is later ook in het opname-alcoholisme-circuit gekomen en bij ons uit de wijk weg. Ik denk langdurig opgenomen of zo. Gevaarlijk? Nee. Ergerlijk? Ja.

TS, heb je het scheidsrechtersfluitje al geprobeerd? Dat werkt heel goed. Weet ik uit ervaring. (Niet van mevrouw de dorpsgek dorpsgenoot.)

lein82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 14:31

karuna schreef:
Nog niet gebeld vandaag. Gister was ik later thuis. Als hij belt is het tijdens werktijd. Stille hoop dat het klaar is nu :j

Ik hoop met je mee, zoiets kan heel bedreigend zijn ook al worden er geen directe bedreigingen geuit.

Ik vind verder dat je knap met het commentaar omgaat +:)+ . Weet niet of ik dat had gekund O:)

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:00

Ik vind het wel wat apart dat hier reacties langskomen of TS wel duidelijk genoeg is geweest etc. Deze persoon heeft een privénummer van een klant dat voor zakelijk gebruik aan het bedrijf is toevertrouwd voor eigen gebruik gebruik genomen. Dat is toch een serieus datalek waar het bedrijf ook serieuze problemen en boetes voor kan krijgen als Karuna daar werk van zou maken.

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 15:37

Is het een idee dat als je door hebt dat hij het is de telefoon gewoon weg leggen maar wel met de verbinding in stand, kost het hem geld maar hij heeft er geen plezier aan want er volgt geen gesprek. Dan wordt het éénrichtingsverkeer zeg maar. Of had je dat al geprobeerd?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-19 16:05

Kan ik me niet veroorloven. :n telefoon lang voor niks in gesprek houden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:11

Sowieso hebben veel abo's tegenwoordig onbeperkte belminuten

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 16:15

Datalek. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Dat is inderdaad een ingang!