Geld cadeau bruiloft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:48

poes schreef:
Molenhoek: ik zou echt niet veel meer geven als je al zoveel gegeven hebt. Mss etentje of zo? Of gewoon leuke kaart of een ingelijste foto van die hond :D

Als er geen cadeautje staat vraag ik ook altijd of er iets is waar we ze blij mee kunnen maken en anders gewoon geld. Altijd een kaartje bij.

Wij dachten ook aan een etentje maar dit doen ze niet meer sinds ze kinderen hebben. Ik dacht zelf aan een zak hondenbrokken om het vorige cadeau te kunnen onderhouden :')

poes

Re: Geld cadeau bruiloft

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:52

Dat vind ik nog best leuk gevonden hoor :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:53

DeMolenhoek schreef:
poes schreef:
Molenhoek: ik zou echt niet veel meer geven als je al zoveel gegeven hebt. Mss etentje of zo? Of gewoon leuke kaart of een ingelijste foto van die hond :D

Als er geen cadeautje staat vraag ik ook altijd of er iets is waar we ze blij mee kunnen maken en anders gewoon geld. Altijd een kaartje bij.

Wij dachten ook aan een etentje maar dit doen ze niet meer sinds ze kinderen hebben. Ik dacht zelf aan een zak hondenbrokken om het vorige cadeau te kunnen onderhouden :')

Ja die hondenbrokken met een leuke kaart erbij! :j

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 11:53

DeMolenhoek schreef:
poes schreef:

Als jullie in de buurt wonen, etentje en oppas?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:00

poes schreef:
Vjestagirl schreef:
Ik heb hele goede vrienden vorige week een grote tuinplant cadeau gedaan, met daarbij een zelfgeschreven verhaal over hoe deze plant en de zorg ervoor hun liefde en relatie symboliseert. Geld geven vind ik ontzettend onpersoonlijk en zal ik niet snel doen.

Ik heb hier over zitten denken. Ikzelf hou bvb helemaal niet van spullen. Mij maak je blij met een dagje weg, reizen, uit eten etc. Zou je mij dan alsnog iets materieel cadeau doen? Ik zou bvb samen een dagje uit of uit eten dan enorm apprecieren. En ja geld is best onpersoonlijk maar ik kan er dan juist de dingen mee doen waar ik erg blij van word. Verder zou het wel ingewikkeld worden als elke genodigde op een trouwfeest zoals jou redeneert denk ik. Dan sta je als koppel met meer dan 50 persoonlijk uitgezochte cadeaus, dat komt volgens mij ook echt niet goed.

Ik ga er een beetje vanuit dat als je me op je bruiloft vraagt, dat ik je dan goed genoeg ken om te weten dat jij zo in elkaar zit. Van de vrienden van de plant wist ik bijvoorbeeld dat ze heel graag hun tuin aan willen pakken, en ook dat ze houden van het soort bijzonder ogende plant wat ik ze cadeau heb gegeven. Dus ik ga er vanuit dat ik ook zou weten dat jij liever uit eten gaat, en jullie dan bijvoorbeeld een dinercheque of een theatercheque zou geven. Of een uitnodiging voor een uitgebreid diner bij mij thuis, of een bon voor een 'Vjestagirl chef in eigen huis' oid.

Niet iedereen denkt zo, dat scheelt. Van veel mensen zul je wel geld krijgen :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:05

O dan zou ik het wel erg leuk vinden ja :j

Edit: wat een leuke ideeen heb jij zo snel. Als ik nog eens een cadeau moet zoeken hou ik je in gedachten voor inspiratie :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 12:08

elnienjo schreef:
Ik zou niet gaan en hooguit een felicitatiekaartje sturen. Een kennis uit het verleden die een uitnodiging stuurt zoekt alleen zaalvulling en een gevulde envelop.

Hahaaaa deze ja!!! :j

Matheno

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 15:27

50 euro. Familieleden krijgen 250 of een duur cadeau.
Mijn zus heeft een no frost vriezer gekregen van me en mijn broer nieuwe zonnewering.

Ik ga niet naar bruiloften van vage kennissen uit het verleden.

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 19:59

Shaggy09 schreef:
Even iets anders..
Ik heb volgend jaar een bruiloft zonder enige cadeauwens/tip.
Wat geven jullie dan? Het gaat om een jong stel maar ze zijn zeg maar
financieel al wel redelijk verzadigd. Dus weet niet of geld geven dan niet te makkelijk is?

Misschien willen ze echt niets.
Vrienden van mij hadden zoiets als dit op hun kaart geschreven " jouw aanwezigheid is al een cadeautje, maar mocht je toch wat willen geven, dan graag voor goed doel X "
Dat vond ik een nette oplossing.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:46

Huh, ik vind ervan uitgaan dat iemand komt als je niks hoort vreemd? Ik ben ook niet anders gewend dan een rsvp, maw laat even weten of je komt (en ook zo netjes als je meldt dat je niet komt).

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:48

Tiggs schreef:
Huh, ik vind ervan uitgaan dat iemand komt als je niks hoort vreemd? Ik ben ook niet anders gewend dan een rsvp, maw laat even weten of je komt (en ook zo netjes als je meldt dat je niet komt).

Er zijn ook bruidsparen waar je je juist alleen hoeft af te melden als je niet komt, of alleen aan te melden als je wel komt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 20:58

Wtf is rsvp :o?

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 21:02

LadyMadonna schreef:
Wtf is rsvp :o?

Répondez s'il vous plaît
Oftewel. Je aan- of afmelden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-19 22:09

Wij gaan er ook vanuit dat als je niets laat weten je niet komt. Laar het is wel zo netjes om af te melden. Anders mag je nog je halve lijst gaan nabellen...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 06:48

Vaak wordt een speciaal mailadres aangemaakt voor dit doel. Zoals huwelijkKeesenAnnie@hotmail.com zeker als er een ceremoniemeester is aangewezen die alles regelt.

Annick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:05

Bij mijn zus en nu man hadden we inderdaad op de kaart het verzoek staan om even wat te laten horen en een speciaal @gmail adres zodat zowel zijzelf als ik, als ceremoniemeester daarin konden zien wie er kwamen. En in google drive hadden we een overzicht van genodigden en welke mensen wel of niet kwamen. Voor de oudere familieleden hebben we ook telefoonnummers op de kaart gezet, want die mailen niet allemaal.

Even laten weet of je komt, ongeacht of je voor de hele dag bent uitgenodigd of maar voor een deel, vind ik wel zo netjes, zo kan er bv ook met de taart/sweet table rekening worden gehouden hoeveel er besteld moet worden. In het kader van niet te veel weggooien ook wel fijn.

Wat betreft een cadeau/geldbedrag, is het net wat het bruidspaar wil, bij een cadeau vind ik een lijst met cadeautjes in verschillende prijsklassen wel aan te raden, zeker als gasten ook kunnen afvinken wat ze kopen. Geld vragen/geven vind ik ook prima, maar voor mij is het een beetje afhankelijk van hoeveel ik kan missen en wat ik aan bijkomende kosten heb.

Mijn zus en man hadden ook een envelopje op de kaart als cadeautip, maar daar heb ik bij wijze van verrassing, tijdens de ceremonie een lied gezongen begeleid door een door mij ingehuurde pianiste. Alles in overleg met de babs en als verrassingscadeau heeft dat ook bijzonder goed uitgepakt. Maar het is niet iets dat ik zomaar bij iedereen zou doen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:13

Wij gaan op onze bruiloft ook geld vragen, maar proberen dit wel zo leuk mogelijk in te kaderen. Wij doen een hele hoop dingen graag en willen ook nog heel wat doen, dus bij ons gaat er een online cadeaulijst zijn met diverse activiteiten bv: Weekendje weg naar Duitsland of: Gaan eten bij restaurant x of: Paardrijden aan zee of: Film y in premiere zien. Iedereen kan dan kiezen voor wat die wat wil geven en hoeveel. Als we die activiteit dan gaan doen wordt er een foto doorgestuurd met een bedankje.

Moest iemand hier nog trouwen en op zoek zijn naar ideeën om geld te vragen leuk in te kaderen :D

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:21

Wij hebben onze huwelijksreis naar Bonaire volledig betaald van het gekregen geld tijdens onze bruiloft.

Zo hebben we , naast de bruiloft zelf, een onwijs mooie herinnering aan onze bruiloft dankzij onze familie en vrienden.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:23

DeMolenhoek schreef:
Wij gaan op onze bruiloft ook geld vragen, maar proberen dit wel zo leuk mogelijk in te kaderen. Wij doen een hele hoop dingen graag en willen ook nog heel wat doen, dus bij ons gaat er een online cadeaulijst zijn met diverse activiteiten bv: Weekendje weg naar Duitsland of: Gaan eten bij restaurant x of: Paardrijden aan zee of: Film y in premiere zien. Iedereen kan dan kiezen voor wat die wat wil geven en hoeveel. Als we die activiteit dan gaan doen wordt er een foto doorgestuurd met een bedankje.

Moest iemand hier nog trouwen en op zoek zijn naar ideeën om geld te vragen leuk in te kaderen :D

Jij hebt wel hele leuke ideeën {:}

Olle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 14:31

DeMolenhoek schreef:

Dit hebben wij dus gedaan, alleen dan tijdens onze huwelijksreis.
En elke keer als we een activiteit of overnachting hadden gekregen een fototje of filmpje sturen met een bedankje.
Heel leuk om te doen, maar ook leuk voor degene die het geeft. Dit krijgt het gevoel om iets tastbaars te geven ipv geld.

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:08

Shaggy09 schreef:
Ja je betaalt natuurlijk niet letterlijk voor ieder figuur een bepaald bedrag.
Maar als er nou 10 stuks zijn die zonder iets te laten weten afzien dan kost het je aan het einde
van de rit wel geld.

Naast dat vind ik het sowieso onbeschoft.

Ik was echt niet blij met de " no show" mensen. Wij hadden niet voor niks gevraagd om je * datum* af te melden als je niet kwam.
En op een feest met ca 80-90 man is het toch een redelijk bedrag wat je weg gooit als er 8 mensen niet op komen dagen. Waarvan het toppunt was dat er 1 stel was wat om 19:20 even appte dat ze toch niet kwamen. Feest begon om 20:00 en het was ruim 1,5 uur rijden (man komt uit de Achterhoek, trouw feestje was in de Randstad). De rest van zijn vriendengroep kwam wel.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:17

Ik vind dat ook not done hoor.
Als wij een feest geven vanwege verjaardag (geen kaasje-worstje-borreltje kring, maar echt een feest-feest) vragen we ook altijd of de mensen willen laten weten of ze wel of niet komen. Is ook geen moeite om even te doen toch? :+

Waren er ook ´goede´ vrienden van ons die last minute even lieten weten dat ze een andere verjaardag hadden die toch echt belangrijker was, maar die waren ze vergeten. :+
Toen had ik het wel gehad met hun.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:52

Maar je betaalt toch gewoon voor wat je gasten gebruiken? En niet per aanwezig persoon een vast bedrag? Of hebben jullie dat anders gedaan?

Wij hebben geen geld of kado specifiek gevraagd, vond het totaal onbelangrijk. We wilden een feestje geven in de avond voor wat familie en vrienden, als je komt kom je en zo niet, kom je niet. Prima. En kom je zonder kado, ook prima, als het maar gezellig is.
Uiteindelijk hadden we op 50 cent na het hele bedrag voor de avond eruit en hadden we een gratis feestje. Daarnaast nog wat originele en lieve kado's. En die waren me eigenlijk meer waard omdat die persoonlijk waren en er over nagedacht was.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 15:57

Wij betaalden per persoon voor eten en drank op verbruik. Hadden minder dan een derde eruit. Maar daar ging het niet om.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-19 16:00

Hier in Frankrijk wordt veel geld gegeven voor bruiloften door de gasten. Als wij worden uitgenodigd en we mogen de hele dag en avond erbij zijn, dan rekenen we uit wat het kost om ons eten te geven, die dag en doen daar dan nog wat extra's bij. Dus dan kom je wel aan bedragen vanaf € 150,--, maar dat waren dan ook vrienden en wij waren zeer vereert dat we de hele dag mochten komen en hadden een enorm knal feest <3 .

Zelf hadden we vorig jaar een leuk feest gegeven vanwege ons zoveel jarig trouwfeest. Wat bleek. Een groep Franse vrienden hadden ons een weekend cadeau gegeven in een luxe kasteel met ontbijt en speciaal diner voor ons tweeën. We hebben niets af hoeven te rekenen op het einde en het zo gaaf gehad.
Dat is dus ook een leuk cadeau want dan heb je na je trouwfeest nog iets leuks. Ik was echt heel ontroerd.

Ook hadden we nog een heerlijke dinerbon gehad. Tevens voor in de tuin (is hier heel kostbaar planten) prachtige pot planten. <3