Ben ik nu gierig? Of...?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:19

elnienjo schreef:
Wat ik vooral vreemd vindt is dat de TO schrijft dat haar zus het niet breed heeft. Dus als ze dan een opdracht geeft denk ik dat ze dat doet om haar zus een centje bij te laten verdienen. Maar dat was blijkbaar niet haar insteek.

Het was geen opdracht... Zus haakt graag, maar heeft het geld niet om materiaal te kopen.

Lees je wel wat TS allemaal voor haar zus doet?

verootjoo

Re: Ben ik nu gierig? Of...?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 14:45

En zo zie je maar weer dat iedereen dingen anders interpreteert. Dus kun je beter gewoon precies zeggen wat je wilt en niet van die vage insinuaties doen :)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:19

Janine1990 schreef:

Maar dat wordt niet altijd door de ontvanger zo geïnterpreteerd.

TS weet nu dat zuslief er anders over denkt.
Zij kan nu beslissen om het voortaan anders te doen.. dingen geven en niks terug verwachten of niks meer geven.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 15:24

Janine1990 schreef:
elnienjo schreef:
Wat ik vooral vreemd vindt is dat de TO schrijft dat haar zus het niet breed heeft. Dus als ze dan een opdracht geeft denk ik dat ze dat doet om haar zus een centje bij te laten verdienen. Maar dat was blijkbaar niet haar insteek.

Het was geen opdracht... Zus haakt graag, maar heeft het geld niet om materiaal te kopen.

Ja dat lees ik. Maar dat kan voor de zus overkomen als wat ze toch afdankt en daarom door geeft.

Verwachting is de moeder van de teleurstelling is een goed gezegde. Als TO meer dankbaarheid van haar zus wil maar die niet krijgt moet ze stoppen met liefdadigheid en haar zus haar eigen plan laten trekken.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:15

Brainless schreef:
Janine1990 schreef:

Maar dat wordt niet altijd door de ontvanger zo geïnterpreteerd.

TS weet nu dat zuslief er anders over denkt.
Zij kan nu beslissen om het voortaan anders te doen.. dingen geven en niks terug verwachten of niks meer geven.

Zeg nu zelf, dat mag je toch wel verwachten van iemand die met dezelfde normen en waarden is opgegroeid? Van een vreemde vind ik dat wat anders.

Elnienjo, het gaat niet om afdankertjes als je materiaal levert voor het bouwen van een huis.
Ik ben nog niet één moeder tegengekomen die niet kleertjes ruilt/weggeeft voor kinderen... Daar hoef je echt niet arm voor te zijn.

Als je altijd steen en been klaagt over je financiële situatie kan toch ook niet anders dan dankbaar zijn voor wat je wel krijgt?

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 16:25

Ook, of misschien wel juist, in het geval van familie moet je duidelijk communiceren over de wederzijdse verwachtingen. Juist omdat dat wat vanzelfsprekend lijkt, bijvoorbeeld omdat je samen bent opgegroeid en dezelfde normen en waarden hebt meegekregen, gekleurd wordt door persoonlijkheid/karakter maar ook door ervaring.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:22

Dat je dezelfde normen en waarden meekrijgt in je opvoeding zegt lang niet alles. Sprekende voorbeeld komt in mijn familie voor, op sport willen en na 1 schop er weer af willen. Werken graag maar alleen wat hij zelf leuk vond maar ondertussen vrolijk 10 jaar in de bijstand lopen en zwart bijverdienen met ICT zaken. Geëmigreerd inmiddels want hier moest hij toch de fabriek in en nu kan hij de kost verdienen met ICT in het land waar hij woont. Mooi maar hij gaf wel asn dat bij ziekte hij weer terug kwam in Nederland want dat was niet te betalen daar. Gewoon een dikke profiteur die zijn ouders ook nog eens aardig heeft uitgekleed , onnodig om te zeggen dat de andere broers en zussen geen contact meer hebben want ook daar probeerde hij geld los te krijgen. En de rest harde werkers dus karakter is ook bepalend . Ik vind die zus van ts een dikke profiteur.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 17:26

Janine1990 schreef:
Zeg nu zelf, dat mag je toch wel verwachten van iemand die met dezelfde normen en waarden is opgegroeid?

Nope, dat kan/mag je dus niet verwachten.
Binnen mijn familie zitten ook verschillen hoe wij dingen benaderen.
Zelfs een (redelijk groot) verschil van denken over bv vluchtelingen/geloof enz

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 20:59

Ik zou er ook de pest in hebben wat ts aanhaalt.
Ze geeft overduidelijk aan dat ze graag wilde dat zij toch kon haken en dan de knuffel kon haken met materiaal wat ts gekocht heeft.
Dan ben je imo echt een ondankbare trut als je nog arbeidsloon durft te vragen als iemand zoveel voor je doet, en je zelf ook overduidelijk niet werken wil.
Als je het zo wil kan je het bij mij zo krijgen, maar dan doe ik ook niks meer voor je ook zou ik dan zeggen, en die kleding ging er ook niet meer heen.
Dan zocht ik daar wel een dankbaarder persoon voor!

Ik snap ook niet hoe mensen de tekst van ts kunnen zien als haar een extra centje gunnen, echt lezen mensen niet meer vraag ik me dan af?
Het staat er gewoon, letters op je scherm, daar kán je imo niks anders van maken maar mensen lezen tegenwoordig ook niks meer goed. :+
Van de week op fb: man overleden door terecht komen in vleesmaalmachine, hij zat er al half in head first en het was dus een gehaktmolen.
Reageert er een imo vre-se-lijk domme doos met dat ze gaat bidden voor goed herstel terwijl er al in de titel staat dat die man hartstikke dood is.
Idem dito met marktplaats, auto met defect, maar geen idee hoe of wat.
Krijg je vragen wat het kost om het te laten maken en wat er stuk is, ja mevrouw als wij dat wisten hadden we hem zelf wel laten maken.
Dat weten we dus niet, daarom deze prijs ook en er stond duidelijk bij project voor een handige harry gezien het een electrische auto was met electrische problemen.
Echt de domste vragen stellen mensen alsnog, ook vragen die in de advertentie staan.
Ook mensen die denken dat ze er mee door konden rijden terwijl er duidelijk bij stond dat er niet met de auto te rijden valt in die toestand.

Moraal van het verhaal: mensen lezen gewoon niet goed, ook hier niet en als je de post van ts zó verkeerd opvat vraag ik me af hoe het met het de vaardigheid qua begrijpend lezen zit.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:42

Zo, ga je lekker?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 21:49

Last van de warmte denk ik :')

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:03

Got your knickers in a twist darling?
My god hou op zeg. Iemand die je alleen van een subjectief klaagverhaal op Bokt kent aanduiden als ondankbare trut?
Om het over de rest van je post maar niet te hebben.

Ga ff koud douchen ofzo.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 22:26

Calm your tits girl.. Je kan wel degelijk zinnen anders interpreteren.

Denk dat er iets anders dwars zit, vind het wel heel apart om zo heftig en emo te reageren. :')

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:27

Gewoon een feitje.
Er staat namelijk gewoon hoe ts het gemeld heeft, gewoon lettertjes. :?
Lezen dus.
Heeft niks te maken met frustratie maar als dit verhaal klopt, ja dan vind ik dat het een ondankbare trut is ja.
Maar goed om te weten dat jullie het wel normaal vinden om enorm je best te doen voor je zusje, en vervolgens de rekening in uurloon te krijgen voor haar hobby(!!).
Een hobby waarvan ze aangeeft die niet te kunnen betalen en je haar gunt.
Zo lastig is dat niet, ik zou jullie nog wel willen horen in dezelfde situatie ik denk niet dat jullie er dan nog hetzelfde over denken.
Voor mij valt het gedrag van het zusje van ts onder asociaal gedrag wat je gewoon niet doet bij familie die zoveel voor je doet.

Overigens reageer ik op zulke dingen als dit nooit, waarom, dit dus.
Dit soort van mensen die duidelijke tekst erg creatief interpeteren.
Niks met frustratie van doen, enkel meer bevestiging dat men niet meer goed leest.
Dit is gelukkig geen weerspiegeling van de echte wereld, dat scheelt wel.
Gelukkig heb ik geen mensen om me heen die acties als bij ts normaal zouden vinden, maar bokt blijft daarin bijzonder.
En eenzijdig verhaal, ja als dit klopt vind ik dat iemand een ondankbare trut is ja.
Ik was alleen vergeten dat ik dan gelijk zelf een probleem heb en reacties krijg als calm your tits.
Stel je toch voor dat je gewoon uit dat je het hondsbrutaal en ondankbaar vind, en daar de naam ondankbare trut aan plakt.
En nu ga ik ontstippen, ik vind het namelijk vrij sneu dat ts ook nog bijna het verwijt krijgt niet duidelijk te zijn geweest.
Had ze misschien nog duidelijker moeten doen, maar ik snap wel dat dit rauw op haar dak viel na alle support.
Laatst bijgewerkt door moonfish13 op 29-06-19 23:42, in het totaal 1 keer bewerkt

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:40

Wooooow. Goedemorgen. Daar is geen letter Spaans bij.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:43

Zeer zeker niet nee. :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-19 23:46

Ik denk dat TO beter haar verwachtingen kan bijstellen en stoppen met dingen voor zus te doen. Voor zus is het inmiddels een vanzelfsprekendheid geworden dat ze spullen krijgt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 01:28

moonfish13 schreef:
Gewoon een feitje.
Er staat namelijk gewoon hoe ts het gemeld heeft, gewoon lettertjes. :?
Lezen dus.
Heeft niks te maken met frustratie maar als dit verhaal klopt, ja dan vind ik dat het een ondankbare trut is ja.
Maar goed om te weten dat jullie het wel normaal vinden om enorm je best te doen voor je zusje, en vervolgens de rekening in uurloon te krijgen voor haar hobby(!!).
Een hobby waarvan ze aangeeft die niet te kunnen betalen en je haar gunt.
Zo lastig is dat niet, ik zou jullie nog wel willen horen in dezelfde situatie ik denk niet dat jullie er dan nog hetzelfde over denken.
Voor mij valt het gedrag van het zusje van ts onder asociaal gedrag wat je gewoon niet doet bij familie die zoveel voor je doet.

Overigens reageer ik op zulke dingen als dit nooit, waarom, dit dus.
Dit soort van mensen die duidelijke tekst erg creatief interpeteren.
Niks met frustratie van doen, enkel meer bevestiging dat men niet meer goed leest.
Dit is gelukkig geen weerspiegeling van de echte wereld, dat scheelt wel.
Gelukkig heb ik geen mensen om me heen die acties als bij ts normaal zouden vinden, maar bokt blijft daarin bijzonder.
En eenzijdig verhaal, ja als dit klopt vind ik dat iemand een ondankbare trut is ja.
Ik was alleen vergeten dat ik dan gelijk zelf een probleem heb en reacties krijg als calm your tits.
Stel je toch voor dat je gewoon uit dat je het hondsbrutaal en ondankbaar vind, en daar de naam ondankbare trut aan plakt.
En nu ga ik ontstippen, ik vind het namelijk vrij sneu dat ts ook nog bijna het verwijt krijgt niet duidelijk te zijn geweest.
Had ze misschien nog duidelijker moeten doen, maar ik snap wel dat dit rauw op haar dak viel na alle support.

Goh, ik vind je toch bijzonder passief agressief reageren. Ik heb geen een keer gezegd dat ik vind dat het zusje van TS lekker bezig is. Ik vind het namelijk ook een beetje van de zotte om daar geld voor te gaan vragen aan nota bene je eigen zus!

En je posts komen behoorlijk beledigend over wat betreft het lezen. Het is toch oud nieuws dat juist online lezen op allerlei manieren geïnterpreteerd kunnen worden? En wat al die fb tokkies verder lezen heeft toch helemaal niks met die topic te maken? :+

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 07:37

Ik kan eigenlijk helemaal met TS meevoelen. Ze doet veel voor haas zus maar zus klaagt alleen en wil geen moeite (materiaal is gewoon betaald) er voor terug doen als blijk van waardering voor alle hulp.
Ik lees ook dat ze er wel op aan praat om geholpen te worden..... klagen dat ze het niet kan betalen maar o zo graag wil doen/hebben.
Ik zie het zelf ook vaak, mensen die weinig te besteden hebben, vaak ook door eigen gemaakte keuzes, die het duidelijk en herhaaldelijk laten merken dat ze het slecht hebben. En daarbij ook opmerkingen maken "ja dat kan jij wel betalen"of "ja met jouw huis". En dan heel vanzelfsprekend alles aannemen zonder dankjewel. Je hoeft echt niet op je knieën liggen te kronkelen van dankbaarheid maar je mag wel laten weten hulp te waarderen.
Gemakshalve wordt vergeten dat zijzelf na het werk (of helemaal geen werk) op de bank ploffen voor de tv en geen slag meer uitvoeren. Gelukkig zijn er ook mensen die niet constant lopen te klagen en proberen zoveel mogelijk zelf op te lossen.

TS, ik vind dat je groot gelijk hebt! Ik zou ook best teleurgesteld zijn.

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 11:23

Zo langzamerhand ben ik erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal, dat van de zus. Jammer dat die waarschijnlijk geen weet heeft van hoe sommigen haar hier puur op basis van de posts van ts door het slijk sleuren. Daarom, hoe het verhaal verder ook zit, heeft de ts wat mij betreft ook best een klont boter op haar hoofd.

Hopelijk heeft er inmiddels een goed gesprek tussen beide zussen plaatsgevonden.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 12:07

Askja schreef:
Zo langzamerhand ben ik erg benieuwd naar de andere kant van het verhaal, dat van de zus. Jammer dat die waarschijnlijk geen weet heeft van hoe sommigen haar hier puur op basis van de posts van ts door het slijk sleuren. Daarom, hoe het verhaal verder ook zit, heeft de ts wat mij betreft ook best een klont boter op haar hoofd.

Hopelijk heeft er inmiddels een goed gesprek tussen beide zussen plaatsgevonden.

pff ts vraagt gewoon de meningen van anderen. Jij maakt er een hele happening van..

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:07

Ik stel alleen vast dat er twee kanten aan dit verhaal zitten, waarvan wij er maar 1 horen. En de ts vraagt vooral bevestiging van haar eigen gelijk. Prima hoor, maar daar hoeft niet iedereen in mee te gaan.

elizabeth85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-19 20:19

Askja schreef:
Ik stel alleen vast dat er twee kanten aan dit verhaal zitten, waarvan wij er maar 1 horen. En de ts vraagt vooral bevestiging van haar eigen gelijk. Prima hoor, maar daar hoeft niet iedereen in mee te gaan.

Dit vind ik echt heel erg flauw. Goed lezen is ook een hele kunst... volgens mij heb ik meerdere keren aangegeven dat ik graag de mening van de ander wil horen om ervan te leren omdat ik het niet begrijp. er staat nergens dat ik per definitie gelijk heb of zou willen hebben. Ik wil juist leren van de mening van een ander, heel bijzonder dat jij dat ziet als mij gelijk halen... Waar zie jij staan dat ik mij gelijk wil hebben dan?

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 20:30

ik snap 1 ding niet zo goed...

ts je vraagt dus aan je zus wat ze ervoor wil hebben
je zus geeft antwoord

en dan ga je hier vragen of je gierig bent?

ik vind je niet gierig, maar ik vind wel dat je onvolwassen communiceert....

je kunt 2 dingen doen imo:
1. je laat het voor wat het is..

2. je geeft aan je zus aan dat je je teleurgesteld voelt, dat de vraag eigenlijk uit beleefdheid was, en je niet verwacht had dat ze zou ingaan op de vraag wat ze ervoor wilde hebben....

ik geloof ook niet dat het je om het geld te doen is, maar meer de teleurstelling....volgens mij blijft die ook hangen, ook als je het gewoon laat en haar minder gaat geven ofzo...wat is er verkeerd met gewoon uitspreken dat het voor jou voelt of ze niet waardeert wat je allemaal voor haar doet?

Hou het bij jezelf en je eigen gevoel...denk dat je daar mee aan hebt, als aan meningen of je al dan niet gierig bent....

wat heb je eraan dat heel of half bokt je zus afkraakt en zegt dat jij gelijk hebt??? Jij moet de rest van je leven met haar verder.....wil je dat doen met in het achterhoofd dat jij niet gierig bent en het aan haar ligt, want bokt zegt het, of wil je dat jullie elkaar begrijpen? Zonder perse gelijk te willen hebben?

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-19 21:15

Ben nog steeds erg benieuwd wat je zus ervoor gevraagd heeft. Is ze met een heel bedrag terug gekomen, of vroeg ze een kleinigheidje?