Wonen in een volkswijk

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

capopjekop

Re: Wonen in een volkswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 10:20

Probleemwijken heeft een paar aflveringen op dailyvideo oid staan

IsabelleN

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:20

Oei.... tig jaar geleden ook in Uterreg gewoond. Toen ook al Shanayaaaass, Chenisuuuuus, Dylan, Keeeeliesj etc. Geen slag werk verrichten, maar als eerste een giga tv aan de muur, pakken shag en drank erdoorheen jagen, hele lijf vol tattoos en dan mokken dat ze naar de voedselbank moeten.
Heb eentje een baantje bezorgd, hij hield het 5 dagen vol. "Vroeg opstaan legt me niet soo". ;(

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:24

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
_O- _O-

Ik krijg spontaan zin om probleemwijken te kijken oops..
Paar jaar terug was er hier een soort van noodvordering tussen wat Arabische en Molukse mensen, landelijk op het nieuws en langdurig bewaking v.d. ME. Vriendin van mij woonde daar toen, duurde alleen even tot je er was. Op iedere hoek stond een ME agent en bij voldoende mensen mocht je je verplaatsen.

Heel wat avonden daar op het balkon gezeten, mensen zijn vreemde wezens :')

Probleemwijken 2.0 *\o/*
Ik zou er wel moe van worden niet gewoon naar mijn huis te kunnen door die kud tokkies, ME daar beuk je je ook niet even tussendoor. :=

Maar toen ik een keer het ABC restaurant inliep keek ik ook mijn ogen uit. Nondeju wat een volk. :')

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:51

Ik denk dat ik voortaan ook mee mag praten. Wel hele omschakeling van rustig midden in het bos zonder buren naar deze wijk :+
Al schijnt de wijk steeds rustiger te worden. Het was een sociale huur wijk die nu langzaam omgaat naar particuliere koop. Het in huis turen was vooral een vreemd concept voor mij en buren die afluisten wat je allemaal in je eigen tuin aan het bespreken bent.

Meeste directe buren ook pas ontmoet toen er verder op een brand was. Vanalles kwam op scootertjes aangeraced. Dronken vent die onverstaanbare dingen aan het roepen was. Maar wel aardige mensen zo op eerste indruk.

Zal nog wel even duren voordat deze boeren trien gewend is denk ik zo.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:08

Shaggy09 schreef:
Probleemwijken 2.0 *\o/*
Ik zou er wel moe van worden niet gewoon naar mijn huis te kunnen door die kud tokkies, ME daar beuk je je ook niet even tussendoor. :=

Maar toen ik een keer het ABC restaurant inliep keek ik ook mijn ogen uit. Nondeju wat een volk. :')
Verder hoefde ik er niet te zijn, was vooral voor de lol. Al schaamde ik me dood, is ontstaan vanwege een groep jonge pubers toen |o

Wat is een ABC restaurant?

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:10

capopjekop schreef:
Probleemwijken heeft een paar aflveringen op dailyvideo oid staan
Old school :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:12

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
Probleemwijken 2.0 *\o/*

Verder hoefde ik er niet te zijn, was vooral voor de lol. Al schaamde ik me dood, is ontstaan vanwege een groep jonge pubers toen |o

https://www.abcrestaurants.com/velp/nl/ ... ite_button

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:14

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:14

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:34

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:36

MarcoBorsato schreef:
Ailill schreef:
Hé bah!

Laten we de boktmeeting hier doen, stuk goedkoper!
Straks komen we zingende Anita tegen:

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:41

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:51

MarcoBorsato schreef:
Laten we de boktmeeting hier doen, stuk goedkoper!

dan ben ik er ook bij!

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 11:54

Ik denk dat ik mijn straat wel een volksstraat mag noemen. Kinderen indien mogelijk tot laat buiten, wij zijn vaak met buren voor het huis, muziek aan, vaak met de auto’s bezig (wasinstallatie met de buurman samen onder de carport). Ik haal ook regelmatig de kinderen van mijn buren van school of bso. Allemaal geen probleem en heel gezellig. We staan allemaal voor elkaar klaar en kunnen dag en nacht bij elkaar aankloppen. Wij hebben een schuttingdeel tussen ons en de buren er tussenuit en zo huppelen we bij elkaar zo naar binnen. Niks te moeilijk, en geen problemen. Erg gezellig en zou voor geen goud weg willen hier.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:35

Ailill schreef:
Shaggy09 schreef:
Probleemwijken 2.0 *\o/*

Ailill schreef:

Het is zeg maar Preston Palace maar dan alleen voor eten en drinken :D
Ik ben er een keer met teamuitje heen geweest maar dat is echt next level tokkie. :o

En die mensen vinden het eten ook nog eens oprecht lekker _O-

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:41

Whahaha die Anita _O- Why gewoon..

Hier nog een Anita

Ik ben dus altijd bang dat er nog een ABC-restaurant song komt -O-

Blazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 17:47

Hier heb ik nooit in een volkswijk gewoond maar wel gewerkt als wijkzuster.

Geef mij maar de volkswijken.
Natuurlijk heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens was waar geluidsoverlast vd buren door een feestje was en ik kon meezingen met Frans Bauer.
Dan liep ik even naar de buren toe, legde ik uit wie ik was en waarom degene er last van had. Altijd meewerkend maar ook behulpzaam.

Met oud en nieuw waren het wb vuurwerk nooit de prettigste wijken om in te werken. Eerlijk is eerlijk :)

Maar wb gezelligheid in de straat en naar ons, het voor elkaar klaar staan geef mij dan maar de volkswijken :D

De wijk naast onze wijk is echt een achterstandswijk. Helaas voor een aantal jaar terug ook daarvan een aantal iets verderop in onze wijk een aantal bewoners daarvan neer geplant door de gemeente. En er zit hier helaas echt wel duidelijk verschil in.

Evenals dat je beter in een volkswijk kan zitten dan de hangjongeren kunt hebben. Wij wonen aan een doorgaand fietspad maar soms kan je niets in je voortuin laten staan of het word in het weekend meegenomen of voor twee jaar terug is oa ons huis met eieren bekogeld. Erg grappig

Geef mij dan maar de volkswijken maar incl de Nederlandstalige muziek

Walkure

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:19

Wat een vermakelijk topic! Volgens internet woon ik redelijk dicht bij een Molukse wijk maar daar merk ik niets van. Ik vind het wel heerlijk om te kijken naar programma's als de andere kant van Nederland ^^

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 18:32

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:36

Mozeskriebel, mij zou je na drie dagen in zo'n tokkiewijk (van het filmpje op de vorige pagina) af kunnen voeren 8)7

Ik woon in een rustige doodlopende straat (waarvan de meeste mensen niet eens weten dat het bestaat) aan de rand van het dorp. We hebben ongeveer 15 huizen. We zijn wel echt een ons kent ons buurtje. (bijna) iedereen gaat met elkaar om, we hebben jaarlijks een buurt-barbecue, iedereen let op als er iemand op vakantie is, we attenderen elkaar op verdachte zaken en even in de voortuin werken is er niet bij zonder dat je meteen word aangesproken door deze of gene.
Zelf hou ik helemaal niet van die zogenaamde gezelligheid. Ik ben verschrikkelijk op mezelf en heb eigenlijk niet zo veel behoefte aan nauw contact met mn buren.
Overigens zeg ik wel braaf hoi en hoe is het als ik ze tegenkom, en ik maak ook heus wel eens een praatje, ik ga ook gewoon elk jaar naar de barbecue, maar het is allemaal erg oppervlakkig. Echte diepe vriendschappen worden er hier niet gevormd.
Echt een volkswijk zou ik niet trekken denk ik.

Overigens hebben we hier (godzijdank) maar twee echte tokkiegezinnen. De mannen lopen graag de hele dag met hun blote pens met een biertje in de ene hand en een peuk in de andere hand rond, de vrouwen zitten de hele dag op hun klapstoeltje in de voortuin te roddelen. Uiteraard met knalharde vrouwonvriendelijke Nederlandstalige muziek op de achtergrond.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:18

ElviraKelan schreef:
Hier heb ik nooit in een volkswijk gewoond maar wel gewerkt als wijkzuster.

Geef mij maar de volkswijken.
Natuurlijk heb ik wel eens meegemaakt dat ik ergens was waar geluidsoverlast vd buren door een feestje was en ik kon meezingen met Frans Bauer.
Dan liep ik even naar de buren toe, legde ik uit wie ik was en waarom degene er last van had. Altijd meewerkend maar ook behulpzaam.

Met oud en nieuw waren het wb vuurwerk nooit de prettigste wijken om in te werken. Eerlijk is eerlijk :)

Maar wb gezelligheid in de straat en naar ons, het voor elkaar klaar staan geef mij dan maar de volkswijken :D

De wijk naast onze wijk is echt een achterstandswijk. Helaas voor een aantal jaar terug ook daarvan een aantal iets verderop in onze wijk een aantal bewoners daarvan neer geplant door de gemeente. En er zit hier helaas echt wel duidelijk verschil in.

Evenals dat je beter in een volkswijk kan zitten dan de hangjongeren kunt hebben. Wij wonen aan een doorgaand fietspad maar soms kan je niets in je voortuin laten staan of het word in het weekend meegenomen of voor twee jaar terug is oa ons huis met eieren bekogeld. Erg grappig

Geef mij dan maar de volkswijken maar incl de Nederlandstalige muziek

Moet zeggen dat mijn dochter en kleinkind een tijd hier hebben gewoond, kleinkind was baby en het was december. Aan de jongens in de buurt gevraagd of ze een beetje rekening met de baby wilden houden, totaal geen probleem.

0091

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:36

Ik woon absoluut niet in een volkswijk. Sterker nog, ik woon in een wijk vergelijkbaar met Zonnedael (zonder familie Flodder in de buurt). Mensen praten met een aardappel in hun keel en verbazen zich over "burgerlijke gewoontes" als de was buiten in het zicht hangen.
Het meest spannende wat hier gebeurd is de ruzie van de kinderen van nummer 23 tijdens een feest. Daar word nu 3 jaar later nog al grappend over gepraat.
Heerlijk! Ik ga hier nooit meer weg!

Ter vermaak lees ik jullie verhalen wel :+

Edit: dat ABCrestaurant! Wat een verschrikking %)

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 07:44

Nou hier hangt de was heerlijk te wapperen hoor!
Daar kan ik niet tegen, schone schijn, binnen elkaar tot op het bot afmaken maar buiten, owee de buren O:)

Edit, zou juist mijn was buiten hangen _O-
Ik kom trouwens wel uit een echt volkswijk in Utrecht, de Zeven Steegjes. Mijn oma’s moeder, opoe natuurlijk, woonde daar al en langzamerhand de hele familie. Er werd ook ieder jaar buurtfeest gehouden en ja, iedereen zat voor de deur omdat ze geen achter hadden.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:20

Ik heb toen ik bij de thuiszorg werkte ook in een volkswijk gewerkt.Met veel plezier.Een wijk verder een rijke buurt en een verschrikking.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 08:30

De zeven steegjes zijn volgens mij behoorlijk veryupt. Ik zie dat in ieder geval niet als een Utrechtse volksbuurt. Ik heb in de buurt van Ondiep gewoond, man man man, hilarisch maar ik zou er echt niet willen wonen. Mijn straat/wijk was gemengd en die paar Deemieeen en Reetsjol types die er woonden, waren echt meer dan genoeg :')