Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cayenne schreef:En sowieso zit je dan al snel aan een prijs van rond of boven de 1000 euro aangezien ze met oa een hoogwerker en 2 man moeten komen.
Cayenne schreef:En sowieso zit je dan al snel aan een prijs van rond of boven de 1000 euro aangezien ze met oa een hoogwerker en 2 man moeten komen.
Jessix schreef:Cayenne schreef:En sowieso zit je dan al snel aan een prijs van rond of boven de 1000 euro aangezien ze met oa een hoogwerker en 2 man moeten komen.
En dan moet je leuk zoals wij een heel bos hebben...Dat is niet te betalen. Gelukkig zitten ze hier nog steeds niet, maar als het uitbreekt en overlast veroorzaakt dan moet je toch wat.
oomens schreef:Jessix schreef:En dan moet je leuk zoals wij een heel bos hebben...Dat is niet te betalen. Gelukkig zitten ze hier nog steeds niet, maar als het uitbreekt en overlast veroorzaakt dan moet je toch wat.
Bestrijding wordt dan ook alleen langs (doorgaande) wegen gedaan en op plaatsen waar ze veel overlast geven. In bossen zullen ze echt niet zomaar gaan bestrijden.
madeliefw schreef:Oh ik kom alleen maar even klagen hier. Ik heb zo'n jeuk door die rupsen. Er staat een boom op 2.meter afstand van mijn raam op mijn werk. Ik durf het raam niet open te doen. Maar moet er toch regelmatig langs op het werk. Heb nu buiten in mijn nek, armen en heel vreemd op mijn bovenbenen en op mijn buik. Lijkt haast een besmettelijke ziekte maar weet zeker dat het door die rups komt. En zo'n jeuk. Hier in de gemeente is het echt extreem erg dit jaar.
madeliefw schreef:Hoe helpt dat dan de ducttape? Heeft dat alleen zin als ik er net langs gelopen ben of heeft het een paar dagen later ook nog zin?
En hoe komt het op mijn benen, gaat het door kleding heen of komt dat omdat het om mijn fietszadel ligt?
Ik bel maandag de huisarts voor antihistaminica.
Oja, gaan die brandhaartjes dan niet door horren heen?
petra8 schreef:Heeft iemand ervaring met folie of tape rondom de bomen?
Ik zie het op sommige plekken en heb van internet begrepen dat de rupsen 's nachts naar beneden kruipen en 's ochtends weer naar boven......
Deze week eens om 5.30 de eikenbomen bekeken maar geen rups op de grond te vinden.
Dus is het of niet waar of moet je het misschien aan het begin van het seizoen doen?????
Wie weet er meer over het verhaal achter folie om de bomen wikkelen?