Eenzaamheid, wie kent het niet.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:41

kelliiee1993 schreef:
Ik meld me ook, het is niet dat ik het eenzaam wil noemen.
Maar meer mensen om een eventuele vriendschap op te bouwen en leuke dingen mee te doen zijn welkom.

Heb een enorm leuke vriend en een paar vriendinnen, maar de meeste zijn 'kwijtgeraakt' toen ik ziek werd. Dat was rond mijn 18e, waarbij iedereen volop aan het uitgaan was en ik niet altijd mee kon. Vanwege hun idee dat het niet echt was en ik mij aanstelde, zijn deze vriendschappen over gegaan.

Ik ben van omgeving kop van Noord-Holland.

He jij zit dicht bij mij denk ik. Ik woon op Texel

MTinker schreef:
leuke initiatieven! Ik woon trouwens in Vledder, dus rand Drenthe/Friesland

Ik heb een stacaravan in Havrlte dat is ook dichtbij

Ik wil ook wrl in een appgroep :D

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:45

Ik heb hetzelfde als hierboven... ook dankzij het verleden.
Inderdaad hou ouder je word hoe meer het erger lijkt te worden.
Waarschijnlijk is dat omdat iedereen meer eigen (privé) levens krijgt etc en ik ook wel maar dus veel minder tijd voor van alles en nog wat dus het sociale leven word dan ook wat minder.
In drukke tijden of feestdagen heb ik het altijd extra erg en hoop ik dat het snel voorbij is.
Heb veel houvast aan mijn huis en dieren.

Momenteel krabbel ik wel weer op en onderneem dingen (nieuw bijrijdpaard, sporten) maar ik moet gewoon accepteren ook dat ik ben wie ik ben en mezelf ook niet nog meer terug trekken.
Juist doordat ook dit paard op mijn pad kwam van een oude bekende die mij er volledig mee vertrouwd omdat ze weet wie ik ben.... bedacht ik mezelf... hey ik was zo slecht nog niet voorheen :')

Nayomie

Re: Eenzaamheid, wie kent het niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:02

Hier ook behoorlijk eenzaam. Sinds ik verhuisd ben, stuk minder contacten. Ken hier verder zo goed als niemand. Ergens zou een partner genoeg moeten zijn, maar voelt heel vaak ook leeg. Wonen in een stad dat ik verder niet ken, alle contacten wonen bij mijn oude woonplek. Dan zit ik wel eens thuis, diep eenzaam gevoel te hebben.

Wat jullie schrijven is erg herkenbaar.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:03

O wat is dit topic ongelofelijk herkenbaar!

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:14

Ik vind het super dat hier zoveel herkenbaarheid is en ook mooie initiatieven worden gedaan *\o/* . Ik heb me ook aangemeld voor landelijk appgroepje. Ik wil ook best daarvoor reizen, zou ook bv Limburg of Friesland weer eens willen zien bv. Ik denk ook wel dat de mobieltjes en Social media de eenzaamheid deels ook kunnen versterken. Vroeger zat ik vaak in de trein en had vaak leuke gesprekken, tegenwoordig zit bijna iedereen op zijn mobiel te turen waardoor je haast nooit meer een praatje hebt met een ander. Dat is echt wel veranderd. Andere kant is als we nu een groep maken en zo nieuwe contacten kunnen krijgen door bv een meeting waar je je bij kan aansluiten dan kan het ook weer heel goed tegen de eenzaamheid helpen.

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:18

Ik herken het zelf niet, ik ben net graag alleen. Ik hou van eenzaamheid. Onder de mensen zijn vreet energie. Onaangekondigd bezoek is hier niet welkom, maar dat is meer een Belgisch iets, wij spreken dat op voorhand af. De weinigen die ik langdurig om me heen kan verdragen zijn mijn vriend, mijn moeder en mijn beste vriendin.

Toch wilde ik hier heel graag iedereen een dikke virtuele knuffel geven, het lijkt me echt vreselijk om eenzaam te zijn als je dat helemaal niet wílt zijn!

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:19

Ik ben ook regelmatig eenzaam ondanks dat ik best wel wat mensen om me heen heb. Ik denk ook bit dat iemand vermoed dat ik me alleen voel. Ik maak namelijk makkelijk contact, maar dat contact verdiept zich eigenlijk nooit. Dat ligt denk ik ook aan mijn onzekerheid. Ik wil niemand tot last zijn of me opdringen.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:38

Zou ik ook graag in de groepsapp mogen?
Heb een paar bokkers een pb gedaan maar helaas niets terug mogen ontvangen. Maar lijkt me ontzettend gezellig om nieuwe mensen te leren kennen <3

Kimsel94

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 20:52

Zo inderdaad.. heel herkenbaar dit, wat jullie allemaal geschreven hebben.. Een naar verleden, lastig mensen willen of kunnen vertrouwen, door eerdere gebeurtenissen je "vrienden" kwijt raken, onzekerheid, ergens graag iets willen ondernemen maar niet weten wat wanneer of met wie...
In de avond verveeld op de bank zitten maar ook geen idee hebben wat je eigenlijk zou willen doen...
Knap lastig dit..

Ik woon in een omgeving van Delft, Zoetermeer trouwens en ik werk op de uithof in Utrecht, dus als iemand hier eens leuke ideeën heeft :)

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:06

Hier nog iemand die zich meldt :wave:

Ik ben al jaren "vriendloos", op wat ex-dates na waar ik vrienden mee ben gebleven maar die zijn ondertussen ook gesetteld en dan merk je dat dat snel minder wordt.

Ik heb (gelukkig) een onwijs lieve vriend en een geweldige familie, en niemand die snapt waarom ik geen vrienden heb omdat ik een sociaal dier ben. Ik maak snel contact met mensen en dan houdt het contact een tijdje stand, maar tot een vriendschap komt het nooit op de een of andere manier. Meestal komt het uiteindelijk alleen van mijn kant en dan ben ik er al snel klaar mee.

Ik heb er mee leren leven, maar op dagen zoals mijn verjaardag, oud&nieuw etc. komt het wel weer even hard binnen.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:08

Dankzij dit topic heb ik mijn vroegere vriendin een bericht gestuurd gisteren en we zijn aan het appen <3

jeniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:18

Mag ik mij ook melden, ik vind heel veel dingen erg herkenbaar en zou het ook wel leuk vinden om weer meer mensen te leren kennen. Ik woon nabij Tiel.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 21:19

fleurtjeuh schreef:
Dankzij dit topic heb ik mijn vroegere vriendin een bericht gestuurd gisteren en we zijn aan het appen <3

Super om te horen *\o/* <3

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:20

Ik herken dat gevoel ook wel ja zo nu en dan.
Ik woon ergens waar ik nog niet zoveel mensen heb en op mijn huidige studie val ik een beetje buiten de boot.

Ben wel gelukkig, maar meer contacten zou ik erg leuk vinden

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:34

Herkenbaar topic, hier ook eigenlijk best eenzaam.
Ik dacht bij mijn vorige werk een paar vriendinnen te hebben die collega's waren, helaas is uit het oog ook inderdaad uit het hart.
Hoor of zie nooit meer iets van geen eentje, alleen als ik zelf eerst iets stuur.
Van tevoren was het nog we gaan je zo missen en we houden contact, blijkt allemaal bla bla bla te zijn....
Ik ben te verlegen en onzeker om zomaar nieuwe vriendschappen aan te gaan.
Het is wel een schrale troost te lezen dat ik niet de enige ben.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:48

fleurtjeuh schreef:

You go girllll *\o/*

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:59

Mensen die vrijblijvend een bordenspel avond omgeving Nijmegen leuk vinden: er passen 5 in mijn huisje, ik bijt niet en mijn kat is het meest verlegen van iedereen. Level 40 bijna bereikt, maar nog geen wrat op mn neus of opstijgende bezem :)
Nul verwachting, gewoon leuk. Toilet is tussen huiskamer en uitgang, dus je kunt vluchten :P

fleurtjeuh schreef:

Super leuk!

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:30

Helaas heel herkenbaar, Toos vriend- en vriendinloos hier. Niet zo'n beste jeugd gehad, vertrouwen veel geschaad, en vaak ook het gevoel (gehad) dat vriendschappen van 1 (mijn) kant moesten komen. Zodra ik dan stop om er veel energie in te blijven steken, blijkt dat dus inderdaad wel zo te zijn en verwaterde het contact vaak helemaal..

Heb op de paarden na eigenlijk geen (sociale) hobby's/sport, ben absoluut niet van het uitgaan of feesten, dus nieuwe contacten/vriendschappen ontstaan daardoor ook niet makkelijk. Voel mijzelf mede daardoor ook wel super saai en totaal niet interessant.. := beetje onzekerheid ook wel.
En wat ik had is ook allemaal niet meer. Hier en daar nog wel wat contacten (voornamelijk via app/fb oid) maar verder voel ik mij toch regelmatig ook behoorlijk eenzaam. Terwijl ik verder echt wel sociaal ben en volgens mij wel vrij makkelijk contact leg. Qua relatie ook alleen. Totaal geen hechte band met (de weinige) familieleden. Ik heb er wel een beetje mee "leren leven", ben mijn hele leven al veel alleen geweest dus je past je uiteindelijk aan.. Maar op sommige momenten is het echt wel even k*t en kan ik er wel eens heel verdrietig om zijn. Dit topic is bijvoorbeeld ook behoorlijk confronterend ;)

Super naar om te lezen dat er zoveel andere mensen zijn die zich vaak zo voelen/gevoeld hebben. :(:)
Ik kan helaas ook geen tips geven want die werken voor mezelf dus ook niet _O-

Helaas ben ik qua vervoer erg beperkt (geen auto oid) maar mocht er iemand in de buurt wonen en kennis willen maken sta ik daar wel voor open.
Of eventueel alleen app/fb/pb contact is ook prima, maar een grote groepsapp hoeft voor mij niet zo nodig..

Dikke knuffel in ieder geval voor iedereen die zich eenzaam voelt! :(:)
Laatst bijgewerkt door Yinthee op 21-05-19 22:50, in het totaal 3 keer bewerkt

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:43

Ik lees best veel herkenbare dingen. Ben dan niet vrijgezel, maar zit nu al 3 maanden noodgedwongen thuis ivm dubbele hernia, operatie en herstel dat totaal niet gaat zoals het moet. Heb me ook aangemeld voor app-groepje. Woon in Noord-Limburg, deur staat hier altijd open. Kan hier heerlijk wandelen met de hond, knuffelen met de katjes en konijntjes en onze 3 paardenmonsters.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:44

Iedereen die zich voorspelt met woonplaats, sturen jullie nu privé iemand makkelijk berichtjes?

Ik pbde wel door dit topic weer met jolynne die ik ook persoonlijk heb gezien en in verleden veel heb gesproken maar iemand vreemds aanspreken vind ik toch wek lastig :')

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 22:52

LukieBradley schreef:
Iedereen die zich voorspelt met woonplaats, sturen jullie nu privé iemand makkelijk berichtjes?

Ik pbde wel door dit topic weer met jolynne die ik ook persoonlijk heb gezien en in verleden veel heb gesproken maar iemand vreemds aanspreken vind ik toch wek lastig :')

Jaa, gewoon doen ! :j

We zijn hier tenslotte allemaal vanwege hetzelfde onderwerp. En bijna iedereen hier staat volgens mij wel open voor contact. En zoniet, dan zul je dat vast ook horen. :)

Tivoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 22:54

LukieBradley schreef:

Nou,ik kreeg gister al een PBtje van een bokker die een paar kilometer bij mij vandaan woont :)
We zijn elkaar nu via PB een beetje aan het leren kennen, dus dit topic heeft zeker wel nut! :j

Een Pb sturen naar iemand die je aanspreekt of bij je in de buurt woont vind ik helemaal niet gek en zou ik zelf ook zo doen! Op een forum stap je toch al gauw iets makkelijker op iemand af dan in de supermarkt. Plús, we komen allemaal in dit topic voor hetzelfde, toch? :) gewoon doen dus!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:00

justdiesel schreef:
Herkenbaar topic, hier ook eigenlijk best eenzaam.
Ik dacht bij mijn vorige werk een paar vriendinnen te hebben die collega's waren, helaas is uit het oog ook inderdaad uit het hart.
Hoor of zie nooit meer iets van geen eentje, alleen als ik zelf eerst iets stuur.
Van tevoren was het nog we gaan je zo missen en we houden contact, blijkt allemaal bla bla bla te zijn....
Ik ben te verlegen en onzeker om zomaar nieuwe vriendschappen aan te gaan.
Het is wel een schrale troost te lezen dat ik niet de enige ben.

Heel herkenbaar. Ik had echt goede contacten op mijn werk waar ik best veel mee besprak. Je ziet je collega's natuurlijk veel meer dan vriendinnen. Maar toen werd ik ziek en in het begin kwamen er nog wel mensen langs maar nu het langer duurt hoor ik niets meer.
Dat besef kwam vrijdag echt aan toen een collega langs kwam en toen ze weg ging dacht ik echt;ik ga niets meer horen van hun. Maar ik moet dat proberen los te laten, hoe moeilijk dat ook is.

Ik kom trouwens uit omgeving Eindhoven maar volgens mij ben ik nog niemand uit deze regio tegen gekomen?

Sabri

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:10

Juut schreef:
Mensen die vrijblijvend een bordenspel avond omgeving Nijmegen leuk vinden: er passen 5 in mijn huisje, ik bijt niet en mijn kat is het meest verlegen van iedereen. Level 40 bijna bereikt, maar nog geen wrat op mn neus of opstijgende bezem :)
Nul verwachting, gewoon leuk. Toilet is tussen huiskamer en uitgang, dus je kunt vluchten :P

Hier sinds twee weken level 40.., maar nog geen wrat op mijn neus! :o Lijkt me leuk een spelletjes bijeenkomst.Ik woon niet echt in de buurt maar ken Nijmegen wel, heb daar ook gewoond, dus als het niet al te laat word wil ik wel graag meedoen!

Bambelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 23:21

Sabri en Kimsel94, ik kom uit Den Haag, misschien kunnen wij eens meeten?
Lifaya kwam geloof ik ook uit deze omgeving?