De dag nadat...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: De dag nadat...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 19:57

Hoe staat het er inmiddels voor met al dat gedoe en hoe gaat het met je man.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 10:39

bigone schreef:
Hoe staat het er inmiddels voor met al dat gedoe en hoe gaat het met je man.

Morgenavond komen de juristen, en dat is tevens de laatste dag dat de vrouw in kwestie aangifte had kunnen doen. Morgen weten we dus hopelijk meer..

Manlief houdt zich druk bezig met alle klusjes (daar ben ik best heel blij mee), maar slaapt onwijs slecht.
s'Ochtends voor mijn werk zet ik koffie en dan komt hij er wel meteen mee af, om maar in een werkritme te blijven.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:07

Hoezo de laatste dag dat ze aangifte kan doen?

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 11:37

Maar stel ze doet geen aangifte....wat dan?

Ik zou dan toch gelijk aangifte hebben gedaan....ga je toch niet zolang mee wachten :o?

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:05

Lara_Silver schreef:
Tja waarom gaat jou man op zakenreis nog na borrelen in een hotel kamer met een vrouwelijke collega? Is toch ook heel raar? Waarom een rare situatie creëeren die door professioneel gedrag voorkomen had kunnen worden. Ik zeg niet dat de streek die die collega geflikt heeft terecht is, maar het was makkelijk te voorkomen geweest. In ieder geval hopen dat ze geen aangifte doet en toch eens een heel goed gesprek hebben met je man over zijn gedrag... En daarmee wil ik niet laten doorschemeren dat ik denk aan vreemdgaan ofzo, helemaal niet, maar sommige mensen hebben gewoon een ander idee van wat sociaal normaal gedrag is. (net zoals mensen die een hele kleine persoonlijke ruimte hebben)

Dit dus ... Als mijn vriend het zo nodig zou vinden om op een "zakenreis" ook maar meteen te gaan borrelen op de hotelkamer met een of andere vrouwelijke collega dan vind ik dat al heeel raar.
Andersom als mijn werkgever of wat dan ook me na een borrel in de bar zou uitnodigen voor een borrel in zijn hotelkamer zou ik eigenlijk ook wel denken dat het niet alleen om een drankje gaat.. Dus dat die vrouw daar van uit gaat en zich vervolgens verraden voelt als je man haar afwijst begrijp ik wel. Ik vraag me ook af of dit verhaal compleet is. Ik keur de actie van de vrouw ook niet goed, maar om nou direct medelijden met je man te krijgen kan ik ook niet zeggen. Daarbij, als hij niks heeft gedaan komt het vast wel weer goed. Dat hoop ik tenminste wel oprecht voor jullie allemaal. Maar het blijft een raar verhaal.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:37

Brainless schreef:

Die begrijp ik ook niet. Er is geen termijn waar binnen je aangifte moet doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:39

Idd, je kunt altijd aangifte doen.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:49

Mijn ex man zou ook zo naïef kunnen zijn hoor, zonder bijbedoelingen gezellig naborrelen met een vrouwelijke collega.
Maar erg handig is het natuurlijk niet. Hopelijk loopt het met een sisser af. Al vraag ik me af of je man nog op een normale manier terug aan het werk kan.
Veel sterkte in ieder geval.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 12:56

Naborrelen in de bar: ja.
Naborrelen op de kamer een groepje: ja
Naborrelen op de kamer met twee als je elkaar mss super goed kent: nog ok
Naborrelen op de kamer met vrij onbekende collega= absoluut meer dan borrelen.

Ik blijf echt afvragen of het verhaal compleet is. In elk geval begrijp ik echt daar de vrouw het misbegrepen had. Als ze hem nu vals beschuldigt is dat wel echt vreselijk maar het is een vaag verhaal.

Edit: en de collega was zat. Je man weet ik niet. Maar kom op dat je dan niet door hebt dat een uitnodiging naar de kamer heel dubbelzinnig is. Ofwel zeg je dan gelijk duidelijk op voorhand dat je echt enkel een drankje wil en zeker niet meer maar anders is het wel echt een uitnodiging tot meer. Maar goed mijn man was hier vroeger ook best naïef mee bedenk ik me net. Ik ben zo ook es uitgenodigd op zijn studentenkamer en toen hebben we echt een film gekeken. Vond ik toen ook heel bizar!

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 13:32

Brainless schreef:

Wij hebben begrepen van de vertrouwenspersoon dat er een termijn was van 2 weken om na een melding over te gaan op aangifte.

dito schreef:
Maar stel ze doet geen aangifte....wat dan?

Ik zou dan toch gelijk aangifte hebben gedaan....ga je toch niet zolang mee wachten :o?

Absoluut geen idee..

poes schreef:
Naborrelen in de bar: ja.
Naborrelen op de kamer een groepje: ja
Naborrelen op de kamer met twee als je elkaar mss super goed kent: nog ok
Naborrelen op de kamer met vrij onbekende collega= absoluut meer dan borrelen.

Daar heerst op kantoor dezelfde sfeer als hier. Binnen een team zijn mensen best hecht met elkaar.
Zo hebben een aantal mensen (mannen én vrouwen) hier eens gekampeerd in de tuin, vonden ze gezellig. Persoonlijk ben ik ook vrij close met mijn collega's.

poes schreef:
Maar goed mijn man was hier vroeger ook best naïef mee bedenk ik me net. Ik ben zo ook es uitgenodigd op zijn studentenkamer en toen hebben we echt een film gekeken. Vond ik toen ook heel bizar!

Dat hebben wij een jaar of 10 gedaan, haha. Beurtelings gewoon even koffie drinken, of een wijntje, of een film kijken bij elkaar, al dan niet met meer mensen of alleen samen. Puur op vriendschappelijke wijze.

__Robijn__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 13:37

Dat is niet waar CleanBandit.
Je kan ten alle tijde aangifte doen van een strafbaar feit. Ook nog JAREN later.
Dus dat in echt onzin, geen idee wie of wat je vertrouwenspersoon is maar die heeft niet de juiste kennis denk ik. :n

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 13:45

__Robijn__ schreef:
Je kan ten alle tijde aangifte doen van een strafbaar feit. Ook nog JAREN later.
Dus dat in echt onzin, geen idee wie of wat je vertrouwenspersoon is maar die heeft niet de juiste kennis denk ik. :n

Misschien dat het puur om de koppeling aan de melding gaat?
Morgenavond horen we meer, dan zijn de juristen er.

Druif_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:09

CleanBandit schreef:
__Robijn__ schreef:

Nee ook dat heeft er niets mee van doen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:22

Gaat dit eigenlijk om Nederland? Misschien dat het in België of Duitsland etc anders is?

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 15:28

Doelde ze niet op de bedenktijd na een melding van een zedenmisdrijf? Die is maximaal 2 weken. Het zou dus juist andersom kunnen zijn, dat de vrouw pas vanaf morgen aangifte kan doen.

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 16:04

Cayenne schreef:
Gaat dit eigenlijk om Nederland? Misschien dat het in België of Duitsland etc anders is?

Dit gaat om Nederland

Dani schreef:
Doelde ze niet op de bedenktijd na een melding van een zedenmisdrijf? Die is maximaal 2 weken. Het zou dus juist andersom kunnen zijn, dat de vrouw pas vanaf morgen aangifte kan doen.

Ik heb het nog eens nagevraagd, en het ging inderdaad om de bedenktijd. Morgen zal de politie dus hoogstwaarschijnlijk weer contact opnemen en dan wordt dus waarschijnlijk ook besloten of er aangifte komt of niet. Vraag me toch af wat dan eigenlijk de procedure is. Er is geen bewijs of iets in die vorm, dus dan is het een welles-nietes verhaal, dus een gebed zonder einde?

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:12

Wat een toestand zeg. Ik heb ervaring met beide kanten. Dus iemand die ik echt tot op het bot vertrouwde maar achteraf toch de fout in was gegaan. Terwijl ik er echt om moest lachen toen de verdenking viel, maar deze bleek toch echt giga fout te zijn. Uiteindelijk komt dat uit want ze gaan dus vaker de fout in. Toen ik heel expliciete gesprekken voorbij zag komen, bleek toch echt wel dat mijn ex een iets ander persoon was dan ik dacht.

Maar ook iemand die echt honderd procent onschuldig was, maar wel door de politie opgepakt werd. Gevalletje nijdige bijna ex die het huis en de kinderen wilde hebben en aangifte deed tegen haar man. En dan sta je als man toch echt direct in de kou. Hij werd uit huis gehaald, mocht er niet meer in en is 3 jaar!!!! bezig geweest om zijn recht te halen en voogdij over zijn kinderen te krijgen.
Dieptrieste toestand, ook voor zijn kids die gelukkig het geloof in hun vader nooit verloren hebben ondanks alle pogingen van moeders om ze tegen hem op te zetten.

Ik wens je heel veel wijsheid toe bij alles wat komen gaat.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 16:54

daffodil schreef:
Wat een toestand zeg. Ik heb ervaring met beide kanten. Dus iemand die ik echt tot op het bot vertrouwde maar achteraf toch de fout in was gegaan. Terwijl ik er echt om moest lachen toen de verdenking viel, maar deze bleek toch echt giga fout te zijn. Uiteindelijk komt dat uit want ze gaan dus vaker de fout in. Toen ik heel expliciete gesprekken voorbij zag komen, bleek toch echt wel dat mijn ex een iets ander persoon was dan ik dacht.

Maar ook iemand die echt honderd procent onschuldig was, maar wel door de politie opgepakt werd. Gevalletje nijdige bijna ex die het huis en de kinderen wilde hebben en aangifte deed tegen haar man. En dan sta je als man toch echt direct in de kou. Hij werd uit huis gehaald, mocht er niet meer in en is 3 jaar!!!! bezig geweest om zijn recht te halen en voogdij over zijn kinderen te krijgen.
Dieptrieste toestand, ook voor zijn kids die gelukkig het geloof in hun vader nooit verloren hebben ondanks alle pogingen van moeders om ze tegen hem op te zetten.

Echt verschrikkelijk wat mensen elkaar aandoen op deze manier. En zeker ook nog met kinderen die je erbij betrekt. Al ben je nog zo boos op je ex, je kinderen hebben recht op hun vader.
En om het leven van je ex zo te verwoesten :(

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 18:57

CleanBandit schreef:
__Robijn__ schreef:

Nee hoor.
Heb wel eens diverse meldingen gemaakt (over een persoon) en pas na langere tijd aangifte gedaan.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:24

Poes, als je student bent is je kamer toch gewoon je huis? Waarom is het dan raar om daar iemand uit te nodigen?
Ik heb een keer een mannelijke studiegenoot ter logeren gehad omdat zijn vriendin christelijk was. Hij mocht niet bij haar op de kamer dus sliep hij in mijn kamer _O-

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jou en je man TS :(:)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-19 19:28

daffodil schreef:

Ik heb het ook meegemaakt met mijn ex. Telefoonrekening was ineens absurt hoog en er was naar Webcam meisjes mee gebeld. Ik kon het niet geloven, dacht zelfs dat mijn ex die meisjes daar weg probeerde te kletsen, dat ze iets beters van hun leven moesten gaan maken. Maar uiteindelijk bleek het toch fout te zitten. En ik vertrouwde hem echt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 07:31

Sizzle schreef:
Poes, als je student bent is je kamer toch gewoon je huis? Waarom is het dan raar om daar iemand uit te nodigen?
Ik heb een keer een mannelijke studiegenoot ter logeren gehad omdat zijn vriendin christelijk was. Hij mocht niet bij haar op de kamer dus sliep hij in mijn kamer _O-

Ik hoop dat er snel duidelijkheid komt voor jou en je man TS :(:)

We hadden toen gemeenschappelijke ruimtes en daar zagen we elkaar ook altijd. Dus uitnodigen op de kamer was toen wel bijzonder maar je hebt idd gelijk hoor :)

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 09:04

Succes vandaag met gesprek! Hoop dat jullie wat wijzer worden!

CleanBandit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-19 09:36

dito schreef:
Succes vandaag met gesprek! Hoop dat jullie wat wijzer worden!

Bedankt! Ik hoop het ook..

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-19 10:39

Storm schreef:
Ik heb het ook meegemaakt met mijn ex. Telefoonrekening was ineens absurt hoog en er was naar Webcam meisjes mee gebeld. Ik kon het niet geloven, dacht zelfs dat mijn ex die meisjes daar weg probeerde te kletsen, dat ze iets beters van hun leven moesten gaan maken. Maar uiteindelijk bleek het toch fout te zitten. En ik vertrouwde hem echt.

Nou hier nog een en het stomme is dat ik een hele tijd lang de hoofdreden achter onze scheiding maar voor mezelf hield. Beetje op de vlakte, uit elkaar gegroeid etc. Maar goed hij was bezig zieltjes te winnen over mijn rug en toen dacht ik ho even vriend, jij ging in de fout, meer dan eens en ik heb daar niets mee te maken.......dus vanaf dat punt ben ik er gewoon open over geweest en het was werkelijk shocking dat iedereen op dezelfde manier reageerde, vol ongeloof want als je het van iemand niet verwacht was hij het.

Dat geeft je vertrouwen toch wel een beste knauw hoor.