Automonteur appt buiten werktijd

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:28

poes schreef:
Ailill schreef:
Dan zit ie inderdaad verkeerd. Als jij meermaals aan hebt gegeven geen gebruik te willen maken van zijn diensten, al dan niet via WA en/of telefonisch en hij blijft toch aandringen dan heb je 3 opties: Blokkeren, negeren of iemand inlichten.

Wat ik er dan lastig aan vind is dat jij er vrijwel geen last van hebt ondervonden, als ik dit zo in mag vullen en hij wellicht een berg oliebol over zich heen krijgt.

Sja maar als je dit soort dingen doet, weet je dat je een risico neemt.
Eens, maar als een ander hier vervolgens werk van gaat maken weet diegene ook wat de eventuele gevolgen zullen gaan zijn. Dat is een persoonlijke keuze en ik zou zelf iets anders hebben gekozen.

Maar goed, dit is natuurlijk actie - reactie.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:39

Dus dan moet je maar van het probleem van iemand anders jouw probleem maken? Rare wereld als dat zo zou moeten gaan. Hij gaat een grens over TS niet. Dus zijn probleem wat de eventuele gevolgen gaan zijn en niet die van TS.

Shaggy09

Re: Automonteur appt buiten werktijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:42

Ik denk gewoon dat iedereen anders hier op in gaat. Ik ben heel simpel daarin, gewoon blokken op WhatsApp en laten gaan verder. Maar ik snap het wel als je hier achteraan gaat, de een heeft hier meer moeite mee dan de ander denk ik. Als hij echt te ver zou gaan zou ik ook wel stappen ondernemen. Maar 'te ver gaan' interpreteert ook iedereen anders.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:43

Hoeveel last is genoeg last om het aan te mogen geven Ailill?
TS voelde zich er onprettig bij en hij heeft nog contact op willen nemen na geen interesse gekregen te hebben.
Wanneer is het genoeg last? Na meerdere dagen? Na een paar uur?
Of moet hij zelfs gaan stalken om lastig genoeg te zijn?
Wanneer is het te veel last?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:45

fleurtjeuh schreef:
TS voelde zich er onprettig bij en hij heeft nog contact op willen nemen na geen interesse gekregen te hebben.

Dit dus........

Het gaat simpelweg te ver na een nee. En de gevolgen zijn dan voor degene die te ver gaat.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:46

Ik zou hier inderdaad ook simpel in zijn geweest en gewoon het nummer hebben geblokkeerd. Mocht hij uiteindelijk echt te ver zijn gegaan dan zou ik het eventueel wel melden. Maar zo heeft iedereen zijn grenzen tot hoever iemand kan / mag gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:48

fleurtjeuh schreef:

Na wat ik begrijp heeft hij nog een belletje gedaan die TS niet opgenomen heeft en daarna nog een appje gestuurd.

Voor mij. Maar ik kan alleen voor mij spreken doet mij dat niet zo veel.
Ik kan zoiets makkelijk negeren.
Ik zou ook niet zijn baas op bellen.

Maar als ik wel zijn baas op ging bellen dan was ik ook eerlijk genoeg om zijn naam of nummer te geven.
Ik zou het banketstaaf vinden voor het overige personeel die wel eerlijk zijn maar nu ook een preek krijgen.

xPareltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:52

daantjuhhh schreef:
fleurtjeuh schreef:

Na wat ik begrijp heeft hij nog een belletje gedaan die TS niet opgenomen heeft en daarna nog een appje gestuurd.

Maar als ik wel zijn baas op ging bellen dan was ik ook eerlijk genoeg om zijn naam of nummer te geven.
Ik zou het banketstaaf vinden voor het overige personeel die wel eerlijk zijn maar nu ook een preek krijgen.

Hier ben ik het mee eens. Vind het best wel laf om dan inderdaad geen naam of nummer te melden om wie het gaat.. maar wel na een paar appjes die waarschijnlijk niet slecht bedoeld waren de baas in te lichten. :')
Laatst bijgewerkt door xPareltje op 18-04-19 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:53

Ik vind het goed dat je het gemeld hebt TS.

Bijbeunen, okay.
Maar klantgegevens van je werkgever misbruiken om achter de rug klanten van je werkgever weg te lokken vind ik best schokkend, wat een mentaliteit -O-

Degene die het melden niet zo nodig vinden, hoe zou je hierover denken als je zelf eigenaar bent, hard werkt om je bedrijf draaiende te houden inclusief werknemerskosten en dezelfde werknemer willens en wetens klanten (die al bij jou binnen zijn!) bij jou weg lokt?

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 18:54

daantjuhhh schreef:
fleurtjeuh schreef:

Een naam heb ik niet en naar het telefoonnummer is niet gevraagd. Hij zou het uitzoeken en ik zou nog horen. Eerlijk heb ik liever dat hij het personeel bij elkaar roept en de monteur waar het omgaat dit ziet als een waarschuwing (de rest voelt zich als het goed is niet aangesproken) dan dat hij ontslagen wordt. Want dat is zeker niet mijn intentie hierachter. Ik wil gewoon niet dat mijn nummer zo maar gebruikt wordt en ik zou het als baas zijnde ook niet prettig vinden als mijn personeel dit deed dusja..

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:55

Ik zou dat niet doorgegeven hebben aan zijn baas. Maar ik ben sowieso geen type die andere mensen verlinkt of er bij wil lappen. Ik had hem gewoon geblokkeerd en klaar. Zou mij er echt niet druk om gemaakt hebben. Dan moet die baas zelf maar beter kijken wie hij aanneemt, hij zal het vast niet voor de eerste keer zo gedaan hebben.

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:55

Kimberley_ schreef:
Shaggy09 schreef:
Heel misschien weet zijn werkgever hier van? Dat zou ook nog kunnen.
Verder zou ik óf hem blokkeren en laten óf het wel bij zijn werkgever melden. Ik vind het dubbel, aan de ene kant vind ik het nogal brutaal en privacy schendend, aan de andere kant is het misschien gewoon een onwetende kerel die wat centjes wilt bijverdienen. Misschien is ie een beetje sociaal onhandig?

Dit heb ik dus ook. Vind het vervelend dat hij mijn telefoonnummer heeft overgenomen en me vervolgens appt maar hij heeft verder geen echt foute dingen gezegd is alleen opdringerig geweest door niet direct te stoppen toen ik er om vroeg. Voor nu is hij gestopt met appen en ga ik er van uit dat het klaar is. Ik laat mijn auto maken bij de garage en kan daarna eventueel nog aangeven wat er is gebeurd zonder te vermelden met welk telefoonnummer dit is gebeurd.

Dit is nog erger dan gewoon het telefoonnummer te geven.
Zo kan het bedrijf niemand van zijn medewerkers nog vertrouwen terwijl er maar 1 is die het nodig dit vond om zijn baan op het spel te zetten.
Het is zijn verantwoordelijk, daar mag een ander niet onder lijden.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:58

fleurtjeuh schreef:
Ik denk dat die meneer een mogelijkheid zag om wat extra te kunnen werken. Waarschijnlijk buiten z'n baas om, al is dit niet geheel zeker. Ik denk in z'n enthousiasme gelijk gaan bellen en daarna nog 1/2 appjes, al is dit een aanname hoor. De 'gevolgen/last' zijn voor TS dan niet zo heel groot. Stel hij was nu nog dagen door gaan appen, meermaals bellen en van geen stoppen weten: Ander verhaal.

Maar je kunt dit op meerdere manieren oplossen: Negeren, blokkeren of melden. Het is aan ieder voor zich wie welke keuze maakt. Ik vind echter wel dat de eventuele gevolgen voor meneer zwaarder wegen dan TS.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 19:01

Ik vind het goed dat je het gemeld hebt TS.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:23

Dus gezien iedereen hier raad weer,
Mag ik ook iets vragen?

Vanmiddag voor mijn bedrijf naar een telecom bedrijf geweest voor nieuw mobiel abbo.
Krijg ik nu bericht van de werknemer op mijn prive fb dat ik er goed uit zag en of ik op date wil ect.

Die vent kent dus al mijn en mijn bedrijfs gegevens.
Ik denk toch dat ik morgen zijn baas bel want dit is wel echt niet oke.
Wat denken jullie?

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:25

Wat heb je gezegd?

Heb je aangegeven dat je geen interesse hebt?
Zo ja. Hoe reageerde hij daar op?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:25

Je kan toch ja of nee zeggen en dan altijd nog blokkeren en melden?
Hoe zou die eventueel anders ik contact moeten komen??

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:29

quera schreef:
Je kan toch ja of nee zeggen en dan altijd nog blokkeren en melden?
Hoe zou die eventueel anders ik contact moeten komen??

Niet via mij bedrijf naar prive gegevens zoeken.
Als je zoiets denkt gewoon zeghen als ik er sta.

Juist daarom dat er nieuwe telefoons kwamen, omdat beter gescheiden te houden.

Als ik nee zegt zeurt hij door.
Komt nogal stalkerig over,
Alle adres gegevens heeft hij nu ook wat ik nog erger vind dan fb en telefoon nummers

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:32

Melden. Absoluut niet accepteren dit.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:45

Absoluut melden!

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:51

Absoluut zsm bij de baas melden. Is hij helemaal leip?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:53

Kon hij je fb op je voornaam vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:05

Avalanche81 schreef:
fleurtjeuh schreef:

Dit dus........

Het gaat simpelweg te ver na een nee. En de gevolgen zijn dan voor degene die te ver gaat.

En als hij een gezin met kinderen heeft, hierdoor zijn baan kwijt raakt, misschien wel probeerde bij te beunen om hypotheek, schulden of hoge kosten van een baby te kunnen betalen, lijdt zijn hele gezin hieronder mee.

Wij kennen zijn situatie helemaal niet, dus de gevolgen kunnen voor zijn hele gezin misschien wel desastreus zijn.
Maar dat zal jou worst zijn, toch Avalanche?
Hangen zal hij, eigen schuld!

In plaats van hem te vragen wat hem ertoe beweegt dat hij dit aanbod deed en hij daarmee zoveel risico nam wat zijn baan betreft, gewoon meteen afslachten die vent.
Misschien zit bij hem thuis wel een heel gezin in financiële nood.
Misschien dat hij daarom zo bleef aandringen?
Misschien deed hij dit wel voor zijn kinderen, uit nood. Het aantal mensen met financiële problemen in Nederland is hoog.

rayoow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:06

In principe kan dat, alleen kom je er vele tegen met dezelfde naam en staat mijn woonplaats er niet en het werk wat ik jaren geleden deed er nog op. Dus dan moet je al profielen stalken naar fotos

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:10

Anoniem schreef:
Avalanche81 schreef:
Dit dus........

En als hij een gezin met kinderen heeft, hierdoor zijn baan kwijt raakt, misschien wel probeerde bij te beunen om hypotheek, schulden of hoge kosten van een baby te kunnen betalen, lijdt zijn hele gezin hieronder mee.

Wij kennen zijn situatie helemaal niet, dus de gevolgen kunnen voor zijn hele gezin misschien wel desastreus zijn.
Maar dat zal jou worst zijn, toch Avalanche?
Hangen zal hij, eigen schuld!

In plaats van hem te vragen wat hem ertoe beweegt dat hij dit aanbod deed en hij daarmee zoveel risico nam wat zijn baan betreft, gewoon meteen afslachten die vent.
Misschien zit bij hem thuis wel een heel gezin in financiële nood.
Misschien dat hij daarom zo bleef aandringen?
Misschien deed hij dit wel voor zijn kinderen, uit nood. Het aantal mensen met financiële problemen in Nederland is hoog.

Niet TS haar probleem of verantwoordelijkheid. Hij doet iets wat niet mag, TS heeft alle recht het bij de baas te melden, als ze dat wilt. Dat is geen klikken of verlinken. Hij is fout. De consequenties zijn voor hem.

Als je redeneert zoals jij nu doet kan je alle dingen die mensen verkeerd doen goed praten met een zelf verzonnen verhaaltje.