Sunnda schreef:Als je leven zo pijnlijk is dat je gelooft dat er geen eerlijke mensen zijn, zou ik die 15000 ook meenemen en er een psycholoog van betalen.![]()
Je eigen geweten sussen door te zeggen: ja, maar er zijn toch helemaal geen eerlijke mensen en dus de verantwoordelijkheid van jou keuzes bij een ander leggen noemen ze slachtoffergedrag..je eigen karakter op andere mensen loslaten. Zo de waard is noemen ze dat.
Verder is er geen verschil tussen een loslopend paard tegen komen waarvan niet direct duidelijk is wie de eigenaar is, een telefoon, een horloge of de 15000 euro zoals genoemd. Het is van iemand anders, die is het 'verloren' en jij bent de vinder.
Er is echter een heel groot verschil die de keuzes anders maakt in ons hoofd en dat is de pakkans! Met dat paard ga je gepakt worden dus overwegen we niet eens en het geld heeft een goede kans van niet.
Dus ja, imo zegt het wel iets over jezelf als persoon wat je besluit met het geld te doen. Het zegt iets over je berekendheid en je: wat ik niet direct zie is mijn probleem niet.
Niet mijn vrienden, maar je kunt geen vrienden met de hele wereld zijn toch.
Helemaal mee eens en niets meer aan toe te voegen.

wat???? Ik ken er anders een paar,waar ik mijn hand voor in het vuur durf te steken,dat ze niet ook maar 1 cent van je zouden "pakken" of achter je rug om over je praten.
? Net als de vreemdganger, die bang is dat z'n vriendin vreemd gaat ,omdat ie t zelf ook altijd doet...