antje_vip schreef:Malenka schreef:Het is inderdaad beter voor je gebit om zure producten (vruchtensap en frisdrank) door een rietje te drinken.
Dan proef je het niet meer en kan je net zo goed water drinken
Wat sowieso beter voor het milieu is

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
estja schreef:Iemand nog een idee voor de zeep op het toilet? Ik heb nu een pompje Unicura staan maar ben daar niet zo blij mee. Wij hebben een helofytenfilter dus ik wil graag iets wat beter afbreekbaar is.
Een gastenzeepje vind ik smerig.
SassyMoon schreef:Ik lees net dat producten van siliconen (mits 100%) ook een milieuvriendelijk en duurzaam alternatief zijn. Daar moet ik wel even aan wennen, maar is wel super handig. Vooral die Stasher Bag klinkt goed, alleen de aankoopprijs is even slikken.
Hypericum schreef:estja schreef:Iemand nog een idee voor de zeep op het toilet? Ik heb nu een pompje Unicura staan maar ben daar niet zo blij mee. Wij hebben een helofytenfilter dus ik wil graag iets wat beter afbreekbaar is.
Een gastenzeepje vind ik smerig.
Marcels Green Soap! Heeft navulverpakkingen, de verpakking zelf is van gerycled plastic en de zeep is 100% biologisch afbreekbaar.
En het ruikt allemaal zó lekker
SassyMoon schreef:Ik lees net dat producten van siliconen (mits 100%) ook een milieuvriendelijk en duurzaam alternatief zijn. Daar moet ik wel even aan wennen, maar is wel super handig. Vooral die Stasher Bag klinkt goed, alleen de aankoopprijs is even slikken.
Magrathea schreef:Bizar he, dat de minst duurzame keuze eigenlijk altijd in prijs de goedkoopste is
magda_90 schreef:Wasnoten ervaringen #1:
- zonder iets erbij best een neutrale geur maar de 60 graden was is goed schoon geworden (handdoeken, washandjes en vaatdoeken);
- met etherische oliën. Ik wist niet hoeveel ik nodig had. Kom ik net de waskamer binnen, 20 druppels zijn veeeeeeeeeeeel te veel. Je herkent de lavendel wel.
verootjoo schreef:Ja, dat had ik gedaan maar iedereen heeft het erover dat de vlekken er wel goed mee uit gaan.Maar ik durf daar bv geen ondergoed of vaatdoeken mee te wassen, lijkt me echt niet hygiënisch.
E-coli bv gaat er daarmee echt niet uit. Maar ik was sowieso zulk spul op 90graden, maar voor sommige bacterien is dat niet genoeg en heb je echt een goede zeep nodig om ze te doden.
Magrathea schreef:Bizar he, dat de minst duurzame keuze eigenlijk altijd in prijs de goedkoopste is
denice schreef:verootjoo schreef:Ja, dat had ik gedaan maar iedereen heeft het erover dat de vlekken er wel goed mee uit gaan.Maar ik durf daar bv geen ondergoed of vaatdoeken mee te wassen, lijkt me echt niet hygiënisch.
E-coli bv gaat er daarmee echt niet uit. Maar ik was sowieso zulk spul op 90graden, maar voor sommige bacterien is dat niet genoeg en heb je echt een goede zeep nodig om ze te doden.
Ik was echt nooit zo heet, gebruik weinig wasmiddel en wij leven allemaal nog, ben je niet stiekem een beetje te bang?
magda_90 schreef:Wasnoten ervaringen #1:
- zonder iets erbij best een neutrale geur maar de 60 graden was is goed schoon geworden (handdoeken, washandjes en vaatdoeken);
- met etherische oliën. Ik wist niet hoeveel ik nodig had. Kom ik net de waskamer binnen, 20 druppels zijn veeeeeeeeeeeel te veel. Je herkent de lavendel wel.
magda_90 schreef:Dan had ik met die 60 graden was chronisch blaasontsteking moeten hebben.Je weet dat e. coli tot je standaard huishouding hoort in je maagdarmstelsel en zolang je niet ziekt bent er niets aan de hand is?
Juist, hoe meer bacteriën je dood hoe vatbaarder je wordt.
verootjoo schreef:magda_90 schreef:Dan had ik met die 60 graden was chronisch blaasontsteking moeten hebben.Je weet dat e. coli tot je standaard huishouding hoort in je maagdarmstelsel en zolang je niet ziekt bent er niets aan de hand is?
Juist, hoe meer bacteriën je dood hoe vatbaarder je wordt.
In je maag-darmstelsel hoort ie ja. Ergens anders is het niet goed voor je.
Maar het komt toch automatisch in je ondergoed of op handdoeken terecht, dan wil je dat er toch uit hebben
Of wassen jullie je handen ook niet na toiletgang