Tijdelijk zonder je geliefde

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:22

1 week!!!
Ik zit alleen met een dilemma met mijn vlucht. Ik neem de vlucht vanuit Barcelona (woon in Girona) en met de eerste verbinding kom ik aan om 08:26. Mijn vlucht gaat om 09:50. Zal ik een hostel boeken voor een nachtje? (26 euro). Normaal gesproken zou ik gewoon schijt hebben en de eerste nemen, maar kijk er zo naar uit dat ik voor geen goud mijn vlucht wil missen :’)

Chantalx249

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:56

Ik snap je helemaal TS, ik heb er ook moeite mee hoor :o heb nu 2 jaar een relatie en in de voorjaarsvakantie gaat hij altijd snowboarden en ga ik met mijn ouders weg. En ik kan je vertellen dat ik in die week echt de dagen zit af te tellen tot ik hem weer zie := hoe leuk de vakantie ook is, het is toch fijn om weer samen te zijn :D

Nu gaat hij na de zomervakantie beginnen bij defensie en word hij uitgezonden, dus dat gaat zwaar worden... en geen telefoon op zak dus dat word op zijn ouderwets brieven schrijven :+ ik heb wel gewoon mensen om me heen want woon dan denk ik ook nog wel thuis, maar t zal wel een groot gemis zijn als ik hem niet elke dag zie :\ ja wij zien na 2 jaar elkaar nog steeds elke dag :+

Hutcherson

Re: Tijdelijk zonder je geliefde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-19 21:27

Hier gaat het prima. De dagen gaan thank god heel snel. Nog 34 dagen (nouja, 33 want vandaag is bijna om). Hij heeft zn draai gevonden. Mist thuis (en mij *\%/*) en telt ook de dagen af maar ziet er wel veel meerwaarde in gelukkig. Hij merkt ook dat deze periode tot nu toe meer heeft opgelevert voor zijn burnout dan het hele jaar dattie thuis zat. Dat hoopte ik al heel erg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:31

Fijn om te horen dat het goed gaat! En zeker dat je de meerwaarde van zo'n ervaring ook hebt kunnen ontdekken.

Normaal vertrekt de mijne weer rond 29 april tot ongeveer 29 mei. Dan thuis tot 1 juli. Rond die datum opnieuw vertrekken voor iets langere periode, tot half augustus.
Maar volgende week kan het alweer helemaal anders zijn :+

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 21:58

Hier komt ie dinsdag eindelijk weer thuis <3

Kijk er wel heel erg naar uit. In Nederland is het toch minder zwaar als hij wegging dan hier.

@Chantal, gaat ie dan de opleiding in of heeft hij die al voltooid? Ik heb de mijne leren kennen toen hij net klaar was maar door een blessure moest hij revalideren en hoefde hij nog niet weg. Dat gebeurde pas toen we 1.5 jaar samen waren volgens mij

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:18

Varekaj schreef:
Fijn om te horen dat het goed gaat! En zeker dat je de meerwaarde van zo'n ervaring ook hebt kunnen ontdekken.

Normaal vertrekt de mijne weer rond 29 april tot ongeveer 29 mei. Dan thuis tot 1 juli. Rond die datum opnieuw vertrekken voor iets langere periode, tot half augustus.
Maar volgende week kan het alweer helemaal anders zijn :+

Dat lijkt mij best onhandig plannen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 22:43

Alles is onhandig plannen als je partner in de offshore werkt :') Het enige zekere is dat we op vakantie gaan tussen 1/6 en 14/6 en dat dat normaal zonder problemen kan doorgaan.

Al de overige tijd van het jaar... surprise!

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 15:37

Hoe is dat met de mannen/ vrouwen die terugkomen?
Hebben die allemaal zo veel last van de omschakeling? Het is gewoon even niet grappig meer. Er zit totaal geen regelmaat in op het moment en het is wel een beetje lastig. Zeker als je zelf gewoon je uren moet maken.

emilyslaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 16:49

Mijn vriend is nu bijna een week weg. Vanaf woensdag kunnen we weer aftellen want hij is steeds 'maar' twee weken weg.

Voor hem zorgt het thuiskomen niet echt voor een omschakeling, voor mij ook niet. Maar ik kan me wel voorstellen dat het wel zo is wanneer die maanden van huis zou zijn.

Ik ben blij met de twee weekjes op en twee weekjes af :D

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 17:49

Mijn vriend heeft totaal geen ritme en weet op vrije momenten gewoon niet meer wat hij nu moet doen of waar te beginnen :') Hij is erg hangerig en erg ongemotiveerd lijkt wel...

Ik op mijn beurt erger me groen en geel aan het spoor van rotzooi dat weer in huis is :+

Morgen vertrekt hij weer tot aan onze vakantie vanaf 22 april (zoals het er nu naar uit ziet). Kan ook zijn dat hij wat eerder thuis is, maar dat hebben we beiden liever niet i.v.m. salaris.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 18:24

Hier valt het wel mee qua aanpassen omdat hij meestal na een dag of een week gewoon weer moet werken. Hierdoor bouwt ie wel veel vakantie op en gaat ie er onbewust vanuit dat ik ook net zo veel vrij kan zijn als hem. :')

Snap dat het voor de mensen in de scheepvaart anders is. Die hoeven thuis niet te werken. Ik ben 6 maanden werkloos geweest en merkte ook dat dat irritaties opwekte in de relatie. Niet exact hetzelfde natuurlijk maar voelde me er wel levenloos door en dan had ik gelukkig nog een paard waar ik mijn tijd in kon steken.

Afspreken met vrienden enzo is ook lastig want iedereen moet gewoon werken. Misschien vrijwilligerswerk een optie, op de koffie in het bejaardenhuis oid.

Morgen kan ik de mijne ophalen bij het vliegveld *\o/* incl 2 collega's die ik thuis moet brengen :') Nu dus maar ff het huis aan kant maken en alle troep uit de auto zodat alle bagage erin kan

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-19 21:02

Hier zitten we inmiddels bijna op de helft en gelukkig heeft hij ook zijn draai gevonden. Slaapt goed, wordt uitgerust wakker en de dagen gaan snel. We bellen elke dag en skypen twee keer per week. Ook daar zit fijne regelmaat in.
Nog vier weekjes buffelen en dan ga ik het huis versieren, zo blij ga ik zijn als ie weer terug is.
Ik besteed veel tijd aan mn werk, de hond en paardlief. Af en toe nog naar familie maar ben twee avondjes per week vrij. Pfff haha. Maar het is wel erg saai. Ik mis de sparkle ofzo. Ik ga niet zomaar een terrasje pakken, uit eten of eten halen. Ik ga minder wandelen met de hond (en dan bedoel ik buiten de gewone wandelingen om) omdat ook het huishouden nog gedaan moet worden.
Ik kijk echt uit naar het leven weer met hem erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:29

Dat tegen de muren oplopen omdat hij de gehele tijd thuis is en iedereen werkt, dat herken ik en ik word er gewoon knettergek van. Ik werk deeltijds maar heb de paarden en zit ook in het bestuur van onze club. Dus niet alle vrije tijd kan naar hem gaan. Hij kan daar zo ontzettend zuur over reageren...

De mijne maakt dan weer geen rotzooi. Integendeel. Die heeft het idee in zijn kop gestoken om de grote lenteschoonmaak te doen maar uiteraard wil ie dan wel alles samen doen. Terwijl ik dan bedenk dat ie dat best kan als ik op kantoor zit.
Die heeft meer nestdrang als een hoogzwangere dame joh :))

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:45

Na een rondje over het eiland om wat collega's weg te brengen zijn wij eindelijk thuis. Meneer is helaas wel aan het snotteren sinds gisteren

Eva1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 07:17

O gelukkig is het dan bij iedereen wel weer wennen enzo. Al geloof ik wel dat er een lampje gaan branden is dat ik idd gewoon moet werken. Het is ook voor het eerst dat hij dat mee maakt. Zijn exen waren ook zeevarend en hadden dus ook gewoon vakantie thuis,
Nou ja nog even en dan hoop ik toch echt mijn eigen plekje samen met mijn kids te hebben. Morgen en maandag bezichtigingen gepland staan. AL is de woningmarkt hier compleet overspannen ik hoop geluk te hebben bij een van de twee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 08:46

De meeste collega's van mijn vriend hebben een partner die fulltime huismoeder is. Komt best voordelig uit qua kinderbijslag etc in hun werkveld namelijk.
Dus ja, dat gebikkel over vrije tijd samen is ook hier niet vreemd. Ik werk om mijn paarden te kunnen houden maar ik zou anders echt doodgaan van verveling joh als hij weg is. Niks voor mij om hele dagen binnen te zitten niets doen.
Nadeel is dan weer dat hij het soms ook niet goed snapt dat ik mijn vakantiedagen ruim op voorhand moet doorgeven. "Ja dat kan niet met mijn werk schat". Ja how, ik ben ook niet de enige op mijn werkplek en de rest wil ook wat kunnen plannen... of ik heb pech en vis met de restjes achter het net om samen met hem op vakantie te kunnen.

Hij heeft altijd deze job gedaan sinds hij van school kwam. Dat botst wel eens omdat hij dit soort werkgewoontes nooit heeft meegemaakt.

mirriezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-19 09:28

Verekaj: ik kan je gerust stellen, dat gebik om vakantiedagen is mij ook niet onbekend, terwijl wij gewoon allebei een kantoorbaan hebben.
Mijn vorige baas was alleen echt ontzettend moeilijk. Rond het kopen van een nieuw huis was het super handig als ik af en toe even een halfuurtje eerder weg kon van het werk. Dit voor het halen van sleutels, leveren van bed en andere meubels en reparatiewerkzaamheden van het bouwbedrijf. Dat was altijd gezeik, ookal had ik 4 collega's die vragen voor mij konden beantwoorden. Vakantie minimaal 4 weken van tevoren aanvragen en dan nog steeds altijd moeilijk.

Mijn vriend daarin tegen vroeg gewoon aan zijn baas: kan ik binnenkort een weekje vrij. En dan zei de baas plan maar ergens in, dan zie ik het wel in de agenda staan. Zelfde discussies als jij vertelt dus hier thuis...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-19 09:43

Wij moeten minimaal 1x/jaar een vakantie van 2 werkweken opnemen en die periode moeten we voor 31 december doorgeven. Tegen 31 januari hoor je dan of het goedgekeurd is of niet.
De rest van je vakantie vragen ze ook steeds zo ruim mogelijk op voorhand en als het kan zo min mogelijk tegelijk met je collega's. Wij zijn met 5 waarvan er 4 kinderen hebben. Daar hoeft geen tekeningetje bij geloof ik...

Het is een heel drama geweest omdat ik dus al best vroeg de reisperiode voor onze trip deze zomer moest doorgeven. "Schat ik ken de planning nog niet, je werk kan dat toch wel begrijpen." Begrijpen? Ja. Maar dat dan iedereen voorrang zou krijgen, dat ging er bij hem niet in.

Gelukkig is het wel in orde gekomen en is de periode goedgekeurd.
We zouden gaan van 1/6 tot 14/6. Hij komt wss pas 30/5 thuis :P

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:02

Na afgelopen week snap ik jullie botsingen omtrent planning en het aanpassen van de partner naar jouw eigen ritme :=

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 17:06

Oh wat was ik nerveus vandaag. Jezus. Topsportdag gehad. De dag dat ik mijn partner ging afzetten moest ik ook naar de tandarts voor controle. Ik heb NOOIT iets. Nouja, uitgerekend op mn meest labiele dag dus wel. Een gaatje. Of ik ff over een maand retour wilde komen. Ik ben dua echt bang voor alles. Zo ook voor dit. Ik heb gebrult in de auto. Maar vandaag was dus d-day en die knul van mij heeft alles al een keer meegemaakt. En kan mij kalmeren. Die was er dus niet. Stresssssss.

Uiteindelijk ging t prima, zonder verdoving! Ik ben trots.

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 17:55

Hutcherson schreef:
Oh wat was ik nerveus vandaag. Jezus. Topsportdag gehad. De dag dat ik mijn partner ging afzetten moest ik ook naar de tandarts voor controle. Ik heb NOOIT iets. Nouja, uitgerekend op mn meest labiele dag dus wel. Een gaatje. Of ik ff over een maand retour wilde komen. Ik ben dua echt bang voor alles. Zo ook voor dit. Ik heb gebrult in de auto. Maar vandaag was dus d-day en die knul van mij heeft alles al een keer meegemaakt. En kan mij kalmeren. Die was er dus niet. Stresssssss.

Uiteindelijk ging t prima, zonder verdoving! Ik ben trots.

Heb je een fijne tandarts? Ik heb een onwijs fijne en ik ben zelfs een keer in slaap gevallen tijdens een wortelkanaalbehandeling :') maar goed, je hebt het overleefd!!! En nog maar een maandje!!

Ik ben sinds zaterdag weer in Nederland en we zijn nu twee weken samen. Ik zit “thuis”, heb wel veel nog te doen qua studie en hij werkt. Maar verder proberen we alle gemiste uren zoveel mogelijk in te halen.

NoLimit_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:21

Dioxide schreef:
Na afgelopen week snap ik jullie botsingen omtrent planning en het aanpassen van de partner naar jouw eigen ritme :=

Haha weer even wennen he

Hier gaat het wel redelijk soepel, de eerste 2 dagen had hij griep en dan is het echt zo'n typische vent. Geen oog dicht kunnen doen omdat meneer aan het kreunen en steunen was :')

Verder wilde ik graag wat doen in de avonden omdat ik 3 weken lang thuis had gezeten maar hij had niet zo'n zin om wat te doen omdat hij al 3 weken met iedereen was. Het eiland is zo klein dat je overal wel bekende tegenkomt

borstnoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 19:49

Goed gedaan TS!

Wat ''grappig'' dat iedereen op haar eigen manier toch een beetje moeite heeft met het weer terug komen. Heel logisch eigenlijk maar nooit bij stil gestaan.

De mijne gaat in mei weer drie weekjes weg op oefening.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:30

Mijn vriendin destijds was 6 maanden weg, in Peru, dus ook maar eens in de 3 weken(soms langer) mogelijkheden tot contact (dan was ze in de stad daar). Ze deed namelijk onderzoek in de jungle. Dit nadat we 8 maanden samen waren. Was prima te doen, aan het eind ben ik zelfs nog erheen gevlogen. *\o/*

Vijf jaar nadat ze terug was is het alsnog stukgelopen, maar dat had een hele andere reden. Ik zou zo weer een halfjaar op iemand wachten als het moet. Natuurlijk, leuk is anders, maar het is zo voorbij. <3 En het is ook leuk om de ander er enthousiast over te zien.

Als je langs kunt, zou ik dat doen. Dan kun je beter zien waar de ander zich in die tijd mee bezig heeft gehouden. Is heel prettig voor beide partijen ;)

Ik heb je een PB gestuurd met hoe ik het verder heb ervaren!

Edit: ik zie dat hij al een maand weg is en dat het goed met jullie gaat. Fijn! *\o/*

Liebeskind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:02

Chantalx249 schreef:
\ ja wij zien na 2 jaar elkaar nog steeds elke dag :+

Dat is toch niet bijzonder? Ik zie mijn man na tien jaar ook elke dag.