Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 22:59

Waarom is een ambulance voor orgaandonatie een taxi? Althans, ze hebben een blauw kenteken.

Ik kom even binnenvallen maar ik kan het niet vinden op Google :+

Sophie_Wind

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:05

Heeeel vreemde vraag, maar heb geen idee hoe ik er ooit achter ga komen :')

Maar als homo's een kind willen en dat door middel van een draagmoeder doen, waarom maar sperma van één man pakken, en het niet gewoon mengen? Dan zal de sterkste/snelste winnen en is het eerlijk :P

Sorry heb verder geen antwoord op eerder gestelde vragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 23:58

Bij mijn broer hebben ze zelf besloten wat de sterkste man is, afgaande op de gezondheid, erfelijke dingen en bijzonderheden in de familie. De draagmoeder/ co-moeder is alleen het moeilijkste te vinden/ onmogelijk. Mengen lijkt me ook niet heel handig trouwens haha! :+

Daarop voortbordurend, waarom is het voor homostellen onmogelijk om een draagmoeder te vinden, en voor heterostellen bij het ziekenhuis te regelen?
Net als waarom mogen gewone mensen geen oproepjes plaatsen, maar bekende nederlanders wel (zelfs via de publiciteit)?
En waarom ben je, als adoptie op het laatste moment afgeblazen wordt door de geboorte-ouders, wel als adoptie-ouder al je geld kwijt zonder dat je dus een kindje krijgt? (En moet je voor een nieuwe poging/ een ander kindje dus opnieuw alles betalen..)

Er is nog heel veel te winnen op het gebied van homo-acceptatie.. Kijk alleen al naar het hele bloedbank-gebeuren wat nu speelt. Kort door de bocht is het als hetero geen probleem hoe wild je sexleven is, als homo moet je óók als je een vaste relatie hebt een jaar (nu dus 3 maanden?) droog staan voor je mag doneren..

Urbanus

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:29

Draagmoeders zijn voor heterostellen helemaal niet te regelen bij het ziekenhuis. Draagmoederschap moeten álle stellen binnen eigen kring regelen, commercieel draagmoederschap is voor iedereen verboden. Wrang is wel dat alle vruchtbaar heidsbehandelingen voor homoseksuelen en alleenstaanden niet meer vergoed worden en voor heterostellen wel

Adoptiekindjes die op het laatste moment niet doorgaan speelt volgens mij vooral in Amerika waar je direct een kindje van de moeder adopteert, via stichtingen zijn kinderen al afgestaan. Alleen, dan heb je dus wel 80 procent kans op een special needs kind.

Wat betreft bloedbank, er is bij homo's een veel groter risico op HIV. Dat is geen discriminatie maar een feit.

tjaakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:35

Balenciaga schreef:
Waarom is een ambulance voor orgaandonatie een taxi? Althans, ze hebben een blauw kenteken.

Ik kom even binnenvallen maar ik kan het niet vinden op Google :+

Ik vermoed omdat ze niet alleen organen vervoeren, maar ook artsenteams. Het is puur vervoer van, geen ambulance waar standaard een verpleegkundige in zit. Degene die de auto rijdt is chauffeur (met een papiertje dat hij hard mag en blauwe knipperlichtjes aan mag), meer niet. Verzekeringstechnisch zal het dan handig zijn om het een taxi te laten zijn, zodat er mensen in vervoerd kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 00:45

MarcoBorsato schreef:
Draagmoeders zijn voor heterostellen helemaal niet te regelen bij het ziekenhuis. Draagmoederschap moeten álle stellen binnen eigen kring regelen, commercieel draagmoederschap is voor iedereen verboden. Wrang is wel dat alle vruchtbaar heidsbehandelingen voor homoseksuelen en alleenstaanden niet meer vergoed worden en voor heterostellen wel

Adoptiekindjes die op het laatste moment niet doorgaan speelt volgens mij vooral in Amerika waar je direct een kindje van de moeder adopteert, via stichtingen zijn kinderen al afgestaan. Alleen, dan heb je dus wel 80 procent kans op een special needs kind.

Wat betreft bloedbank, er is bij homo's een veel groter risico op HIV. Dat is geen discriminatie maar een feit.

Ik meende een tijdje terug op TV of bij het nieuws ofzo een documantaire gezien te hebben waarbij er een kliniek in nederland is die voor vrouwen die zelf geen kinderen kunnen krijgen kunnen bemiddelen bij het zoeken/ vinden van een draagmoeder. Daar was ook een draagmoeder zelf aan het woord, over de psychologische (schrijf ik dat zo goed?) hulp die ze binnen dat ziekenhuis krijgt bij haar keuze om draagmoeder te worden. Dit ging over de variant waarbij de wensouders voor het eitje en het zaadje zorgen.

Ook in nederland gaan adopties niet altijd door, en ben je dus wel het geld kwijt. Heel bijzonder vind ik dat, dat daar niks voor geregeld is/ er geen compensatieregeling is voor de nieuwe procedure.

Waarom is er voor homo’s een veel groter risico op HIV? En waarom is dat risico er ook bij vaste relaties (die ook al lang genoeg duren om vast te mogen heten)? Ik snap niet dat homo-mannen met een relatie van meerdere jaren alsnog een jaar (of inmiddels al 3 maand?) droog moeten staan voor ze mogen doneren, en dat die regel voor heteros niet geldt. :n
Ik bedoel, ik ken meer heteros dan homo’s met veel wisselende seksuele contacten en wilde sekslevens. Die lopen toch net zo veel risico (of zelfs meer) op HIV als homo-mannen, zekers als de homo-man in een vaste relatie zit nietwaar?
Dan moet je wel heeeeel graag bloed willen doneren als je daarvoor zo lang geen seks mag hebben met je partner..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 01:19

Het is gewoon een feit dat er in de 'heterowereld' in Nederland vrijwel geen kans is op HIV terwijl dat in de 'homowereld' wel zo is. Dat homo's die monogaam en veilig leven daar de dupe van zijn is óók een feit.

Draagmoederschap waarbij de wensouders ei en zaad afleveren heet hoogtechnologisch draagmoederschap en dat wordt nog maar in 1 of 2 ziekenhuizen gedaan, voorwaarde is dat de ouders zelf een draagmoeder aandragen.

Bemiddelen voor een draagmoeder is verboden.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 06:59

Omdat het onderwerp me aan het hart gaat (HIV) en ik het onbegrijpelijk vind dat jij je druk maakt maar blijkbaar geen idee hebt wat je precies zegt.

https://aidsfonds.nl/over-hiv-aids/feit ... nederland/

Als je wilt dat homo's ook bloed mogen doneren volgens de heteronorm dan moet je je hierom druk maken. PrEP standaard in het preventiepakket, nog meer voorlichting, wég met de schaamte en het taboe.

We hebben de middelen om HIV uit te laten sterven. Zodat homo's niet die extra kans lopen en straks ook gewoon mogen doneren.

En ja, op gebied van homoacceptatie valt er nog veel te behalen. Het stopzetten van vergoedingen voor inseminatie nadat er met veel bombarie is bekend gemaakt dat homo's ook in Nederland gebruik mogen maken van draagmoeders is een dikke vette stap achteruit. Een gore middelvinger én een reden voor veel homostellen om uit te wijken naar Georgië waar arme vrouwen worden geronseld om draagmoeder te zijn.

Terecht dat je je daar druk om maakt. Maar baseer je op feiten, kom met kennis op tafel en zeg geen dingen die niet waar zijn.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:01

Wat zijn de daadwerkelijke ideal transactiekosten voor een bedrijf?
Ik wil tickets kopen en ze rekenen 55 cent. Dit ben ik echt nog nooit tegengekomen en andere betaalopties kosten nog meer.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:07

germie schreef:
Wat zijn de daadwerkelijke ideal transactiekosten voor een bedrijf?
Ik wil tickets kopen en ze rekenen 55 cent. Dit ben ik echt nog nooit tegengekomen en andere betaalopties kosten nog meer.

Googlen is sneller Germie.

https://elephantcs.nl/wat-kost-ideal-voor-je-webshop/

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 07:45

Marco is niet met het goede been uot bed gestapt. Misschien zijn dromen tpch bedrog. :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:02

Bij ons volgen bus 1 en bus 91 dezelfde route voor een deel, maar ze hebben dezelfde vertrektijd vanaf het station.. Ze rijden dus een hele poos achter elkaar aan, 91 voor 1, meestal zonder enkele auto ertussen. Maar ik heb bus 1 nodig, hoe maak ik dat de chauffeur van de achterste bus duidelijk? :') ik kam wel m'n hand opsteken maar dan stopt bus 91, rijdt mijn bus voorbij....

Nog een bussenvraag: steken jullie altijd je hand op als jouw bus eraan komt? Hier is dat heel gebruikelijk maar mijn nichtje uit Den Haag vindt dat maar raar.

Weggebokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 08:08

Ik niet, maar dat komt omdat de bus eigenlijk toch wel moet stoppen omdat er vrijwel altijd mensen uit moeten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:02

_Karlijn schreef:
Maar ik heb bus 1 nodig, hoe maak ik dat de chauffeur van de achterste bus duidelijk? :') ik kam wel m'n hand opsteken maar dan stopt bus 91, rijdt mijn bus voorbij....

Een A5-je met een 1 er op die je plastificeert en als een 'your points please' stembriefje omhoog houdt?

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:07

Ik ook niet, maar hier stopt er ook maar één bus bij een halte, dus als je daar staat is het wel duidelijk dat je mee wilt.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:25

Waarom heeft zure room een houdbaarheidsdatum?

Alaskan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:37

Omdat het net zoals andere producten kan bederven?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:38

Pandameisje schreef:

Omdat ook zure room "slecht" kan worden, en zelfs als dat niet zou kunnen het wettelijk verplicht is.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:39

En zo zuur is het nou ook weer niet :P

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:40

Yoghurt is ook zuur en heeft ook een houdbaarheidsdatum. Oftewel, het zure van zure room en yoghurt is een 'goed' soort zuur (melkzuurbacterieën dus), en als je melk bederft (of yoghurt, of zure room dus) wordt het zuur door de verkeerde bacterieën. En soms heb je geluk, dan wordt je melk zuur door melkzuurbacterieën en heb je zelf yoghurt gemaakt...

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 09:57

Er bestaat geen "goed" soort zuur of "slecht" soort zuur. Zuur is zuur (pH<7), basisch is basisch (pH>7).
Sommige bacteriën kunnen goed overleven in een zure omgeving of produceren zelf zuur (zoals lactobacillen inderdaad). Het produceren van zuur is vaak een voordeel voor deze bacteriën omdat er ook bacteriën zijn die niet kunnen overleven in zo'n zure omgeving. Maar naast lactobacillen zijn er nog een hoop andere bacteriën, schimmels en gisten die ook kunnen overleven in een zure omgeving, en dus je yogurt of zure room "slecht" (over datum, spoiled) maken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:21

Amandavd schreef:
Marco is niet met het goede been uot bed gestapt. Misschien zijn dromen tpch bedrog. :')

:=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:22

Ibbel schreef:
_Karlijn schreef:
Maar ik heb bus 1 nodig, hoe maak ik dat de chauffeur van de achterste bus duidelijk? :') ik kam wel m'n hand opsteken maar dan stopt bus 91, rijdt mijn bus voorbij....

Een A5-je met een 1 er op die je plastificeert en als een 'your points please' stembriefje omhoog houdt?

Ik zie mezelf al staan :')

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:27

Steeph schreef:
Pandameisje schreef:

Omdat ook zure room "slecht" kan worden, en zelfs als dat niet zou kunnen het wettelijk verplicht is.

Is het wettelijk verplicht dat ieder product een houdbaarheidsdatum heeft? Op poedersuiker bijvoorbeeld staat toch letterlijk dat het onbeperkt houdbaar is?

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 10:39

MarcoBorsato schreef:
Amandavd schreef:

:=

Sorry Marco, het is de waarheid.

Oke ik zal stoppen met domme grappen. :')

On topic: nuwe het toch over zuivel hebben, een open pak melk, hoe lang is dat houdbaar?