Help, ik word gestalkt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Selka

Re: Help, ik word gestalkt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 06:52

Een advocaat meenemen is niet erg gebruikelijk. Het kan maar de meeste zullen je zeggen dat je gewoon het gesprek moet aangaan en bij twijfel en/of vragen naar buiten moet lopen en hen kan bellen.

Je bent niet gearresteerd ze willen gewoon met je praten. Dit zijn ze verplicht nav een aangifte. Hoe vals die ook kan zijn. Dit is het vervelende aan ons rechtssysteem. Je kunt een valse aangifte doen en zo de samenleving op enorm veel kosten jagen en iemand een hartverzakking bezorgen.

Succes TS, laat je vooral niet gek maken en wees eerlijk :)

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:37

Ik zou ook geen advocaat meenemen dat is nu nog niet nodig. Ze gaan gewoon jouw kant van het verhaal horen. Wel goed opletten hoe je dingen zegt, er wordt goed doorgevraagd, maar in mijn ervaring niet onvriendelijk.
Neem je logboek mee ter ondersteuning.

Mij werd destijds gezegd dat het heel moeilijk is om stalking te bewijzen. Als jouw ex dus eigenlijk niets concreets heeft en het inderdaad jouw woord tegen het zijne is, heb je grote kans dat de OVJ beslist om de zaak te seponeren bij gebrek aan bewijs.

Blijf hoe dan ook nog steeds een logboek bijhouden en NEGEER je ex en zijn vriendin/vrienden/alles wat met hem te maken heeft.
Dit is het enige wat je kunt doen om het stalken hopelijk te doen ophouden, maar ook om te voorkomen dat je ex "bewijs" tegen jou creëert. Laat je op geen enkele manier uitlokken!

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:40

daffie1986 schreef:
Nicje87 schreef:
Ik zou er gewoon woensdag heen gaan, je eigen bewijzen meenemen wat je tot nu toe verzameld hebt. Evt nog een uitdraai van je telefoongeschiedenis waarmee je kan bewijzen dat je vanaf jouw telefoon hem niet gestalkt hebt.
Verder is het in Nederland zo, wie eist, bewijst. Aan hem dus om te bewijzen dat jij hem stalkt en aan jou te bewijzen dat jij gestalkt wordt.

Neem alsjeblieft wel een advocaat mee, je zult namelijk niet de eerste zijn die zich schuldig praat. Ik volg op dat gebied ook altijd het advies van mijn vader op, ook al ben je onschuldig dan kun je nog steeds rare dingen zeggen waardoor je jezelf verdacht maakt. Dit komt puur door de wanhoop om je onschuld te bewijzen. Ga dus alsjeblieft niet alleen heen, zeker niet in een stalking-zaak. Een advocaat weet exact welk soort vragen, waar toe kunnen leiden i.s.m. de "verkeerde" antwoorden.

Als ik in jouw schoenen stond zou ik niet eens heen gaan als ik niet aangehouden ben.

Het is hier Amerika niet hoor := je bent nog altijd onschuldig tenzij schuld bewezen is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:45

Advocaat is nog niet nodig denk ik, neem wel al jouw bewijzen mee dat je ook gestalkt wordt. Dat is voor nu het belangrijkste. Ze willen gewoon weten wat jouw kant van het verhaal is. Met jouw logboeken en bewijzen kan je aantonen dat ook jij slachtoffer bent en dat hij de verkeerde beschuldigd.

Waarschijnlijk bedoeld ze dat als het gesprek goed verloopt ze de officier bellen en de zaak tegen jouw wordt gestopt.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 07:46

Nou inderdaad Verootjoo :j
En er zit een normaal mens (agent) tegenover je, waaraan je ook kunt vragen om de vraag nog eens te herhalen, en die het begrijpt als je emotioneel wordt.
Ik zou juist zeggen: ga niet teveel in de verdediging, de politie komt jou gewoon horen omdat er aangifte is gedaan. Zij hebben geen mening over eventuele schuld. Zij moeten gewoon zoveel mogelijk de informatie helder krijgen.

Daffie ik vind jouw advies echt niet slim. ts moet er zeker wèl heen gaan. En ze hoeft juist niet proberen "haar onschuld te bewijzen". Ze moet gewoon haar kant van het verhaal vertellen.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:21

Dit neemt idd een hele bizarre wending, heel veel succes gewenst bij je "verhoor".

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 08:30

Sterkte TS. Heel naar dit.
Mijn advies is ga wel praten met een advocaat voordat je naar de politie gaat. Kijk dan of het wijsheid is om hem wel of niet mee te nemen. Maar dan heb je iemand die je kan adviseren.
Ik zou in deze ook niet alleen gaan prullen. Er zijn mensen die meesters zijn in het manipuleren van mensen en de waarheid, en uit eigen ervaring weet ik dat het heel lastig is om daar tegen op te kunnen.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:02

Wat een onverwachtse wending. Ik kan je geen advies geven. Ik wil je alleen veel succes wensen woensdag.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:10

Ik begrijp jou ex ergens wel.. jij bent zo overtuigt dat het jou ex of zijn vriendin is, dat je zelfs via een vriendin contact met hem zocht.
Op die manier was je zelf ook een beetje aan het stalken, en hij gooit alles op een hoop en denkt aan jou.

Is contact met je ex noodzakelijk wegens kinderen? Nee, dan negeren die vent.. niet meer aan denken en al helemaal geen contact met hem hebben. Ook niet via iemand anders.

De telefoonfjes, probeer vooral te negeren. Gelijk ophangen, geen gesprek aan gaan.

Kijk eens het programma gestalkt. Er gebeuren vele ergere dingen en de politie kan en doet vrij weinig.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 09:27

Ts ik zou zeker een advocaat inschakelen en eventueel meenemen. De politie is in dit geval niet je vriend. Ze willen je aangifte niet opnemen. Ze houden je niet op de hoogte. Je logboek ligt niet waar het hoort te liggen. En zo zal er nog wel een konijn uit de hoed komen.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:33

Het voordeel van zo'n gesprek is dat je jou verhaal ook kan doen en dan word je misschien ook serieus genomen. Agenten zijn ook maar mensen en normaal gezien gewoon vriendelijk. Maak je niet te zenuwachtig blijf rustig kalm en beleefd. Dan krijg je de meeste medewerking en hulp.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:36

Ts is toch nog niet in staat van beschuldiging gesteld? Ik denk dat zodra ze de dingen van de wijkagent hebben ook wel achter de oren gaan krabben.

Verder ts hij heeft niet je mail oid gehact en daarmee zelf berichten stuurt oid?

Mooblie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:11

Je zou ook het juridisch loket kunnen bellen voor advies! Dan weet je net wat meer zonder jezelf op kosten te jagen.

Veel sterkte!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:24

Laat hun eerst maar eens praten, wat denken ze te hebben. Dan kan je aangeven dat je al tijden met de wijkagent bezig bent en dat deze persoon een aantal adviezen heeft gegeven wat wel en wat niet te doen. Je hebt bewijzen dus neem die mee, een kopie geen orginele documenten afgeven.
Het kan heel goed dat dit wordt afgedaan met problemen in de relationele sfeer.
Je bent uitgenodigd om te komen omdat ze gehoor moeten geven aan een aangifte.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:26

Tjonge , ze is uitgenodigd voor een gesprek, heeft bewijzen dat ze zelf al heel lang lastig word gevallen en een wijkagent die de boel laat versloffen ook al is hij ziek. Ts gewoon gaan en kijk maar wat ze te vertellen hebben. Neem je telefoons mee, geef aan dat ze die helemaal mogen controleren, graag zelfs omdat je nu wel eens van het gezeik af wil zijn en zelf aangifte gaat doen wegens stalking.

Siamsmeesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:30

Mijn tips in deze:
1 - overleg minstens met een advocaat, en nog liever neem hem mee. De politie heeft al zoveel steken in jouw geval laten vallen, dat dat op z'n minst raadzaam is.
2 - Zorg dat je het gesprek opneemt. Zullen ze vast niet waarderen, maar in dit land mag je elk gesprek waar je zelf aan deelneemt opnemen. Handiger is het misschien om te zorgen dat het ding al op opnemen staat zodra je binnenstapt. En nee, dit hoef je ze niet te vertellen.
3 - Zeg dat je het dossier wilt zien op basis waarvan ze je willen verhoren. Zullen ze mogelijk weigeren, maar op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur heb jij het recht om alles te mogen zien wat ze over jou hebben. Dus ze mogen dit niet weigeren. Weigeren ze het wel, dan verder geen antwoorden meer geven, en misschien zelfs wel gewoon weg gaan terwijl je duidelijk benoemt dat je vertrekt omdat zij weigeren aan de wet te voldoen (ze zullen het immers ook opnemen waarschijnlijk).

Ook al is het hier Amerika niet, denk vooral niet te licht over iets als een verhoor. Een vriendin van mij werd nl ook opgeroepen om wat vragen te beantwoorden, en daar bleek dat ze alleen wat antwoorden wilden (heeft u dit gestuurd..... Klopt het dat u..... enz) alvorens haar te arresteren....
Zij vroeg ook om inzage van het dossier, en toen bleek dat de gesprekspartners niet eens agenten waren. Ze waren nog niet verder dan aspirant-agent..... En moest er plots een echte agent opgetrommeld worden om aanwezig te zijn bij het bekijken van het dossier. Toen bleek ook dat de zogenaamde bewijzen volledig door haar ex uit het verband gehaald waren om haar te kunnen pakken.
Zij had gelukkig wel haar complete mailcorrespondentie bij zich, maar toch, zijn gefröbel was blind geaccepteerd door de politie.
Bereidt je echt voor, zorg dat je alles dubbel hebt, zodat je de kopie van je logboek en andere zaken eventueel daar achter kunt laten. En zorg dat je zelf ook klaar zit om direct weer een aangifte te kunnen doen.

Verder wens ik je vooral veel sterkte en wijsheid, want dit zijn geen grappen :n

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:35

Siamsmeesje schreef:
Mijn tips in deze:
1 - overleg minstens met een advocaat, en nog liever neem hem mee. De politie heeft al zoveel steken in jouw geval laten vallen, dat dat op z'n minst raadzaam is.
2 - Zorg dat je het gesprek opneemt. Zullen ze vast niet waarderen, maar in dit land mag je elk gesprek waar je zelf aan deelneemt opnemen. Handiger is het misschien om te zorgen dat het ding al op opnemen staat zodra je binnenstapt. En nee, dit hoef je ze niet te vertellen.
3 - Zeg dat je het dossier wilt zien op basis waarvan ze je willen verhoren. Zullen ze mogelijk weigeren, maar op grond van de Wet Openbaarheid van Bestuur heb jij het recht om alles te mogen zien wat ze over jou hebben. Dus ze mogen dit niet weigeren. Weigeren ze het wel, dan verder geen antwoorden meer geven, en misschien zelfs wel gewoon weg gaan terwijl je duidelijk benoemt dat je vertrekt omdat zij weigeren aan de wet te voldoen (ze zullen het immers ook opnemen waarschijnlijk).

Ook al is het hier Amerika niet, denk vooral niet te licht over iets als een verhoor. Een vriendin van mij werd nl ook opgeroepen om wat vragen te beantwoorden, en daar bleek dat ze alleen wat antwoorden wilden (heeft u dit gestuurd..... Klopt het dat u..... enz) alvorens haar te arresteren....
Zij vroeg ook om inzage van het dossier, en toen bleek dat de gesprekspartners niet eens agenten waren. Ze waren nog niet verder dan aspirant-agent..... En moest er plots een echte agent opgetrommeld worden om aanwezig te zijn bij het bekijken van het dossier. Toen bleek ook dat de zogenaamde bewijzen volledig door haar ex uit het verband gehaald waren om haar te kunnen pakken.
Zij had gelukkig wel haar complete mailcorrespondentie bij zich, maar toch, zijn gefröbel was blind geaccepteerd door de politie.
Bereidt je echt voor, zorg dat je alles dubbel hebt, zodat je de kopie van je logboek en andere zaken eventueel daar achter kunt laten. En zorg dat je zelf ook klaar zit om direct weer een aangifte te kunnen doen.

Verder wens ik je vooral veel sterkte en wijsheid, want dit zijn geen grappen :n

Dit is het beste advies!!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:45

Een politieverhoor opnemen zonder het vooraf te melden?

TS, laat je niet gek maken. Mensen worden dagelijks verhoord en niet dagelijks onschuldig gearresteerd of in de cel gestopt.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 11:52

Wat een bizarre wending, veel sterkte!

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:03

Selka schreef:
Een politieverhoor opnemen zonder het vooraf te melden?

TS, laat je niet gek maken. Mensen worden dagelijks verhoord en niet dagelijks onschuldig gearresteerd of in de cel gestopt.

Je hoeft je niet gek te laten maken maar het is wel fijn om alle mogelijkheden vooraf te kennen. Een belletje met het juridisch loket is niet mis en kost verder ook niks.
Het kennen van je rechten is ook iets wat erg belangrijk is en de politie kan veel meer maken dan de meeste mensen denken

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:18

Heb je mijn vorige post ook gelezen?

TS krijgt heel veel cowboy verhalen die haar waarschijnlijk enorm nerveus maken. Persoonlijk zou ik het juridisch loket niet bellen maar een beëdigd advocaat. Info inwinnen is nooit slecht nee.

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:20

@Nikass en verootjoo. Klopt het is geen Amerika, maar ik spreek over advies gegeven door mijn vader die overigens werkzaam is als rechercheur in Nederland.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:23

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 13:03

Een verhoor is wat anders dan een gesprek. En geloof me, een verhoor is intimiderend en niet prettig. Ook niet in Nederland.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 15:02

Popstra schreef:
Een verhoor is wat anders dan een gesprek. En geloof me, een verhoor is intimiderend en niet prettig. Ook niet in Nederland.

Dat valt reuze mee.
Als je echt als verdachte gezien wordt en ook zo opgemerkt wordt is het misschien anders.

Er zitten 2 mensen "meestal" tegenover de ondervraagde. Deze stellen wat vragen. Die zijn volgens het boekje anders zijn ze niets waard.

Die antwoorden gaan ze neerleggen naast de abtwoorden/vragen van Ex. Het is nog altijd goed mogelijk dat die ook gestalkt wordt en dat die overtuigt is van het feit dat ts de stalker is. En dat hij er net als ts klaar mee is.

De politie kan alles uit laten zoeken wat ts gedaan heeft met haar telefoon. Dus als ze hem niet gebeld of ge what's appt heeft wordt dat snel genoeg duidelijk.

Om dingen uit te zoeken moet alles wel officieel. Ze kunnen en mogen niet zomaar bepaalde gegevens opvragen. Best kans dat ze dit nu zo aanpakken omdat beiden eigenlijk aangiften wilden doen.

Als ts echt zich niet bezig heeft gehouden met stalken. Heeft ze niks te vrezen op dat gebied.

Ze zal gewoon gehoord worden en ik zelf zou dit zien als iets positiefs want er gebeurd nu eindelijk iets. En als ex wel ook echt wordt gestalkt is het ook fijn van elkaar te weten dat het niet de ex is die dat doet Als het wel de ex is is het ook fijn dan heb je een keer duidelijkheid.