Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: Hoeveel auto’s heeft jouw huishouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 08:41

hier twee personen en twee auto's. Een kan op de oprit en voor de ander is er vaak in de straat rondom nog plek. Hier in de straat hebben we wel veel bedrijfsbussen. Ik woon in een een woonwijk trouwens

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:01

Een auto voor de paarden en de caravan, en een leaseauto'tje van mijn man zijn werk (Clio). Hebben een garage waar 1 auto in past. En een oprit in de tuin maar daar staat de trailer op. Meestal staan ze gewoon in de straat in een parkeervak. Dat gaat op alle dagen van de week behalve zaterdag prima. Op zaterdag is er voetbal en dan wil het nog wel eens krap zijn. We zijn met zijn 3-tjes.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:33

hier zijn we met z´n 2en, vriend heeft auto en motor, motor staat in garage gepropt. Ik heb een cabrio, bijna oldtimer die staat in de winter in zijn pyama naast huis en mijn dagelijke auto kan nog op garage pad als ik de trailer strak tegen de cabrio parkeer, maar voor het gemak staat ie voor het huis. Wonen aan doodlopende straat aan het einde en mijne is bijna de enige die op straat staat.

Is wel eens erger geweest, stond er donorwagen voor de cabrio en de motor in de garage, had ik de auto van mijn moeder omdat die niet meer mocht rijden en verkocht moest worden, veewagen en onze eigen dagelijkse wagens en de cabrio.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:34

1 persoon en 1 auto. Minder kan niet. Trailer staat op stal.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:39

Was eerder een persoon en 2,5 auto en een aanhangwagen. Kleine automaat, mijn rolstoelbus en de halve camper. Twee van de drie en aanhangwagen op eigen oprit. Nu 1,5 auto andere bus (aanhangwagen verkocht) en nog steeds de camper. Niet van mij wel alleen in gebruik. Bus staat op oprit, camper nu elders op een parkeerplaats. Afhankelijk of ik hier blijf wonen of niet komt camper dan hier te staan. Moet alleen stukje voortuin anders inrichten

Voldoende parkeerplaatsen hier. Meesten hebben plek op eigen oprit en dan nog voldoende openbare plekken. Maar ondanks dat toch veel gezeik over wie waar parkeert.paar mensen van andere straten die hier neerzetten en dan ook nog precies die ene plek willen hebben. 8)7 _-:(

xMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 09:47

2 personen 2 auto's.

Voorheen 5 personen 4 auto's

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 10:23

2 personen en 2 auto's en 2 bussen.

De 2 bussen en 1 auto staan bij huis en de 2e auto staat in een garage elders in het dorp.
De 2 bussen zijn beide van een baas. 1 taxibus en 1 bedrijfsbus.
De auto die bij huis staat is de boodschappen kar, hondenuitlaatwagen, rommelhok etc.
En de andere die in de garage staat is een jeep cj7 die we aan het restaureren zijn.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:07

2 personen, 2 auto's, wonen in de bebouwde kom van een gehuchtje. Beide auto's staan onder dak, zouden er nog 2 onder dak kunnen. Op de oprit plaats voor 7 auto's. Zou een auto op gemeentegrond voor straat geparkeerd kunnen worden, maar dit is een grasstrook en moeten voetgangers ook overheen. Geen stoepen in ons gehucht. Als er auto's gaan staan wordt het een blubberzooi. We willen daar ook paaltjes neer gaan zetten. Dochter van de buren parkeert er vaak (ook oprit met genoeg ruimte) en het is er nu weer een blubberzooi.

_classic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:27

2 personen, 4 auto's. We wonen binnen de bebouwde kom in een rijtjeswoning (hoek woning), onze auto's passen alle 4 op onze vrij brede oprit. We hebben ook wel eens 7 auto's gehad, dan stond één langs de weg voor ons huis en de rest op de oprit. Maar dat ging wel een beetje te gek :')

Vealosz

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 13:28

Wij zijn van 5 auto’s (2 personen, maar echte autofanaten) terug gegaan naar 1 auto en 2 werkbussen.
Onze auto staat onder de carport, werkbus van vriend op oprit, en mijn werkbus gewoon op parkeerplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 14:29

Wij wonen met zn tweeen en hebben 1 auto. We hebben vrij parkeren voor de deur maar het is wel krap en als je na zessen komt moet je vaak al ergens anders in de straat parkeren. We hebben ambities om ooit eens naar Amsterdam te verhuizen en dan wordt het al helemaal lastig.

Mandy_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:08

2 personen, 4 auto's - mijn eigen woon/werk auto, dagelijkse 4wd auto van mijn vriend, en dan 2 hobby auto's (oude Gsi en een Corvette)

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:12

Wij zijn met 4 personen en 3 auto's
Manlief heeft een lease waar hij niet prive mee rijdt
Dan hebben we de bus en de panda voor prive. Zoon van bijna 17 is bezig voor rijbewijs en niet wenselijk dat hij met een V6 Merc automaat de weg op gaat dus vandaar de Panda erbij. Bus is ideaal als tourwagen en om caravan te trekken... Wij hebben geen garage, woonerf idd en krapte wat parkeren betreft. Panda staat standaard op eigen erf en de bus en de lease staan sowieso nooit allebei in ons straatje geparkeerd maar liefst zo veel mogelijk op de kopse kanten of langs de straat bij de scholen, kinderdagverblijf etc waar veel plaatsen zijn.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:19

2 personen en 1 auto. :) Mijn man heeft geen rijbewijs, dus dat is simpel.

Wij wonen in een vissershuisje in Scheveningen, dus parkeren is dramatisch en is altijd zoeken in nabijgelegen hofjes..

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 17:21

2 auto's zijn ook met z'n 2en. 1 auto is van de zaak en mag niet prive gebruikt worden, dus hebben er gewoon 2 nodig. Wij wonen in een nieuwbouwwijk. Daar zijn meer parkeerplekken dan huizen! Super fijn! Wij hebben voor de deur 20 parkeerplekken op 15 woningen. Dan hebben we een zijstraat waar er ook nog 12 auto's kunnen staan (er tegenover zit ook nog een straat, hier staan 8 huizen). Dus eigenlijk 32 parkeerplekken voor 24 woningen. Het andere blok heeft 25 plekken, ook voor 15 woningen.

Oftewel, wij kunnen beide auto's altijd voor de deur kwijt! Meeste huishoudens in de straat hebben 2 auto's, sommige 1.

Toen ik nog thuis woonde, hadden we op een bepaald moment 5 auto's voor de deur staan.... Mijn broers hadden beiden een eigen auto, mn vader eentje van de zaak en een prive, en mijn moeder een eigen... Daarvan stonden er 2 op eigen terrein, de rest openbaar... Was altijd een drama, want waren evenveel parkeerplekken als woningen, waarvan de helft van de woningen geen eigen oprit had....

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:02

3 auto's met z'n tweeën in een woonwijk.
Mijn auto staat voor de deur op straat geparkeerd.
Mijn vriend heeft 2 auto's, waarvan de auto wat hij gebruikt op onze oprit staat en zijn tweede auto staat momenteel bij zijn ouders in de garage ivm dat hij gemaakt moet worden. Als deze auto weer in orde is komt hij of ook op de oprit of blijft bij zijn ouders in de garage staan. Wij hebben momenteel nog geen garage. Wij hebben wel een oprit voor 3 auto's :o

Bij mijn ouders was het eerst nog leuker, ook nog in een woonwijk, wel geen overburen en aan het einde van de straat in een blok van 4 huizen.
Mijn ouders beide een auto, mijn broertje auto + werkbus, ik 1 auto en als mijn vriend er was ook zijn auto = 6 auto's :=
Ohja voorheen ook nog de paardentrailer voor de deur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:09

Zover ik weet(overheid) is het aantal parkeerplaatsen per huis 1,6 }>

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:23

4 personen 2 auto’s op eigen erf, mijn ouders hebben allebei een eigen bedrijf

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:28

2 personen en 2 auto's. Woon in een woonwijk en we hebben genoeg parkeerplaats voor en naast het huis.

SaraViavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 18:37

3 mensen, 4 auto's (waarvan één oldtimer dus niet echt in gebruik)
edit: op eigen terrein

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:44

Hier 2 auto’s voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Één auto op de oprit en eentje voor de deur in de woonwijk. Er is hier in de wijk gelukkig voldoende parkeergelegenheid.

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:49

Wij zijn met z’n tweeën en hebben beide een auto. In het totaal voor onze straat hebben we 11 parkeerplekken, die zijn geregeld vol en parkeren we op het terrein van een andere straat, dat wordt eigenlijk niet opprijsgesteld, maar het is niet anders.
Ons nieuwe huis, heeft heel veel parkeerplek, we kunnen voor de deur parkeren, maar wanneer dat vol is, parkeren we in een andere straat. Tenminste, dat denk ik, we wonen er nog niet.

_Evelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 19:54

Wij hebben twee auto's, ik ben met mijn vriend samen. Ieder een eigen. De ene auto past op de oprit, en de ander voor de deur aan straat. :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:09

1.. Maar ook buren met meer dan 1 auto per huishouden (ook nog een 1 persoons huishouden |o ) en regelmatig parkeerproblemen in de wijk! En dan staat er ook nog eens 3 weken achter elkaar een sleurhut van de gemeente als schafkeet.. Heel irritant!

Ohja, en dan vergeet ik voor het gemak even dat die ene persoon-met-2-autos denkt dat zijn dikke auto niet recht in het parkeervak past, waardoor ik er met een hele normale hatchback niet naast kan parkeren.. Maar dat is niet je onderwerp van het topic :Y)

Floko

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-19 20:12

Twee personen en twee auto’s.
Eentje op de oprit en eentje langs de weg of parkeerplaats.